načítám data...

Téma EVO nebo STI ???

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Augi 07. ledna 2020, 13:16
Jen tak pro zajímavost...jak dopadl tvůj výběr?
Woyta 23. června 2019, 02:42
No STI mi do ruk zatim nikdo nepujcil. Ale s Evem 9 jsem se v Myte na okruhu skamaradil velice rychle. Velmi prijemne lehce nedotacive. Moc se mi to libilo. Jen to ma drobne problemy. Uz ted nemam kde skladovat auta a v penezence na nej taky nezbyvaji penize :D
Junior 16. května 2019, 06:25
mně bylo řečeno, že nedotáčivost STI řeší p. Skácel svým softem na diferáky. Pak by měl být šecko cajk
krab 15. května 2019, 21:56
To, že mají Mitsubishi lepší jízdní vlastnosti ( neutrálnější, přetáčivější) charakter, to mi už řeklo taky víc lidí. Já měl zkušenosti jen se Subaru. Novým MY2018 a starým japonským STI RA z roku 2000 (myslím) díky laskavosti čtenáře... Ta stará to je hračka - neustále vyžaduje péči, ale jízda je fakt zážitek a moc se mi to líbilo.

To nový STI je docela univerzální auto. Velice příjemný obecně na svezení kdekoli a kamkoli. Jsem s ním jezdil prakticky týden a docela jsem si to užil. Ale jestli si to pamatuju pořád dobře, v zásadě víc úsměvu na tváři mi přivodí daleko slabší BRZ. STI je zase ale větší a praktičtější auto, takže de-facto na denní používání pro člověka, fanouška jako jsme my a navíc milovníka rallye to nový STI dává dobrej smysl. Spolehlivost u ojetýho kousku po záruce, to je trošku loterie, nakonec žádný rychlý auto když ho kupuješ z druhý ruky nejezdí dál jen "zadarmo". Každá sranda něco stojí...
ToMyx 15. května 2019, 14:26
Junior má recht. Já zachytil tisíckrát omýlanou pravdu....STI trpí na trvanlivost motorů a EVO na diferáky. Ve výsledku je to tak, že STI je trochu více nedotáčivé, ale to je zase o možnostech naladění podvozku. Ve výsledku je to stejně žrout prachů, více či méně:-)
Junior 14. května 2019, 13:07
selhání v době záruky ti stejně prd řeknou, nakonec bude záležet na tom, jeslti ten kus měl pantáta na stylovku nebo závodník rallye na trénink. STI se prej sere s radostí klidně během prvních 20kkm, kovanej motor je prý otázkou +- kila, teď někdy pojedu na olej, tak se musím zeptat, jestli proti tomu uštvanýmu sériovýmu dávají nějakou slevu na ten kovanej.
Hledal bych kus bez úprav s maximálně sériovým interiérem. Dá se přepodkládat, že ten kdo si dá skořepiny, připraví se o airbag a každou jízdu se cpe do čtyřbodu, ten to myslí vážně a to auto podle toho dostávalo zabrat.
LS400 13. května 2019, 16:58
A co se týče kvality/trvanlivosti motoru tak je to spíše ve prospěch EVO nebo STI? Zrovna tyhle informace i po delším Googlení nemohu najít s nějakými statistikami / kvalitními podloženými zdroji. Jde o to že v běžných diskuzích to je skoro kolik lidí tolik názorů. Existují nějaké statistiky servisu (autorizovaných třeba v době záruky) per auto/model?
Vavris Vavrisovic 13. května 2019, 13:26
Obecně EVO i STI s postupujícími generacemi přibíralo. Pokud to nemá být daily (což je rozumné), tak bych šel do Mitsubishi a v jeho případě rozhodně platí, že starší generace jsou lepší než X.
Junior 12. května 2019, 09:17
http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-subaru-wrx-sti-2014-zustanu-svuj/

zrovna Jandovi bych to věřil.
Jinak Subarácká záruka je 5 let/200 000km, takže drtivá většina STIček poslední generace bude mít ještě nějakou záruku, což může přijít vhod.
LS400 11. května 2019, 12:23
Zdravím,
řeším podobné dilema, ale ještě se špetkou jiného úhlu pohledu. Mám naježdíno něco na "normálních" autech něco - superb, mustang+camaro (jen V6), fabia, mondeo. Ale rozhodl jsem se že bych chtěl nějaké ostřejší auto co "odpouští". Takže v mém hledáčku je Lancer EVO VIII nebo X, WRX STI. Ale teď ta důležitější část, jaký je reálný rozdíl u nejnovější WRX STI vs. starší WRX STI nebo Lancer EVO VIII nebo X. Nemůžu se dobrat, jestli je opravdu "příplatek" za novou WRX STI oproti starší nebo Lanceru k něčemu, nebo nemá smysl a lepší ušetřené peníze v průběhu času "nasypat" do jedné ze starších možností. Auto nebude daily, ale očekávám nájezd kolem 10 000 / rok. Nějaká doporučení?
Díky
Asid 24. ledna 2019, 15:46
Tomáš "Vavris" Vavrečka: Takhle, já ho sice budu používat jako hlavní auto, ale ne tím stylem, že bych s ním musel každej den jezdit do práce, strávit půl hodiny v kolonách ve městě atd. Takže to bude spíš takový hlavní auto s kterým se převážně bude jezdit pro zábavu a semtam něco vyřídit nakoupit atd, vyloženě daily ho používat nebudu, to jsem možná napsal trochu špatně, takže ty náklady sice budou vyšší, ale nebude to nic tak extrémně finančně zničujícího.
M P 20. ledna 2019, 12:33
U toho boxeru to pořád trochu slyšet je. Nelíbí se mi to.
Woyta 19. ledna 2019, 23:39
U V ti zvuk hodne ovlivnuje uhel otevreni a spousta dalsi veci. Vysledna tlakova vlna (zvuk) se tak motor tak od motoru lisi vic. U boxeru a radoveho motoru je nacasovani jednotlivych zazehu zcela identicke. Proto ta podobnost zvuku.
Nimrod 19. ledna 2019, 06:01
Vojta Nekvapil: já se nehádal, já se ptal
Woyta 18. ledna 2019, 22:08
Lepsi video co ukaze rozdil, nez se tu hadat.
Nimrod 18. ledna 2019, 19:54
Vojta Nekvapil: alfa má také nesymetrické svody? a starý v4 od forda (pravda, to už není boxer, ale stejně)? alfu znám osobně, forda jen z netu (převážně v saabech), a nepřijde mi to jako klasický r4
Vavris Vavrisovic 18. ledna 2019, 12:49
zvuk boxeru je ňuňu <3 <3
Woyta 18. ledna 2019, 10:56
Dej na Imprezu symetrické svody (série tak ztrácí pár kW) a zní jako každý řadový 4valec. Boxer nemá specifický zvuk.
M P 18. ledna 2019, 10:20
Vojta Nekvapil: a ten zvuk je právě otázka... já zvuk boxeru v tom autě prostě nesnáším
Woyta 17. ledna 2019, 18:36
Říká se že Evo je ostřejší a sti klidnější.
Motor Eva by měl vydržet docela velkou porci výkonu navíc. Boxer Imprezy na to moc vhodný není. Myslím že ani jedno auto nebude vysloveně špatné. U Imprezy je návykovy zvuk vyfuku daný nesymetrickymi svody.