načítám data...

Téma Evlo trapno dotazy

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Evlo 17. března 2019, 15:28
Breakthru: bylo pekne, tak jsem to teda pred panelakem v ghettu na parkovisti udelal, lidi docela cumeli, ale spis jak jsem rval na ten nastavitelnej klic, protoze jsem nemel 22 klic, ze s tim vubec nejde pohnout, pak jsem pouzil mozek a nastavil to, ani jsem to nezkousel, vim, ze to proste bude 100% rovne, tj. nekonecne krat lip nez ze servisu.

Nakonec jsem si to musel nakreslit vc. toho jak ty tie rod zapadaji dosebe abych vedel na kterou stranu tocit - to je asi nejhorsi a v tomhle ti pristroj pomuze, ze ti hned ukaze, ze tocis na spatnou stranu, teda samozrejme v pripade, ze se na to podivas. Teda douam, ze to ukazuje data v realnem case a nemusis na tom vzdy pustit mereni.

Nejaky data z knize apod. opravdu netreba, ale 22mm a 13mm stranovy klic + mozek a to je tak nejak vse

Tento příspěvek byl 17.03.2019 v 18:28 upravován.
PepaSFI 03. listopadu 2018, 10:41
štelování ventilů podložkama je typicky u motorů Fiat řady FIRE, mám pocit že u některých modelů dodnes. A popravdě řečeno, ono to stačí. Nemá to žádný trable se zanášením hydroštelů, žádný rachtání než se to natlakuje. Typicky to nikdy nikdo nekontroluje a ono to funguje. Nadšenci to kontrolují tak po 100 tisících kilometrech a někdy to ani není potřeba upravovat. Akorát chroničtí podtáčeči dokážou ty ventily zatlouct tak aby se ta vůle podstatně změnila. A to seřízení taky není žádná veleatrakce.
Breakthru 02. listopadu 2018, 19:30
a proč by ne?Používají se jak hydroštely, který vůli vymezí samy, tak i hrníčkový zdvihátka, u kterejch se vůle vymezovat musí.Je danej interval nebo vždy, když se třeba sundá hlava.Dělá se to přes vymezovací podložky, zabrušováním, výměnou...používá to třeba Ford od 90. letech a i jiní.Dávno před tím u boxerů od Alfy se podložkama taky vymezovala vůle...Buď je o kompletní demontáž vaček nebo je na to speciální přípravek, jak je tomu třeba u Lynxe nebo u alfy, ale furt musíš dávat ventily do střihu a používat měrku...

Data na sbíhavost jsou dány výrobcem.Najdeš je v Haynesu popř. v beletrii Jak na to...
Evlo 02. listopadu 2018, 19:18
Breakthru: data :D

Ale to jsem pak premyslel jestli se ventilove vule poslednich 30 let jeste fakt u normalnich vozidel nastavuji nastavuji, dosel jsem k zaveru, ze asi spis ne.

Tento příspěvek byl 02.11.2018 v 19:23 upravován.
Breakthru 02. listopadu 2018, 18:56
nefunguje mi křišťálová koule, tak proto....
ale neuvedl si co je za motor, typ, nájezd.Co tam bylo nebo nebylo naposled dělaný, pokud to víš teda....
Dobrý je uvést jak startuje, jestli točí dlouho, pochytává, jestli startuje na všechny, kouří či nekouří popř. jakou barvou.Měl si to na diagnostice?Pokud je to CR tak se můžeme jen dohadovat kde je problém, ale bez napíchnutí se nikam nedostaneš....
kdy si měl naposled měněnej paliváč a jaká značka?
Žhavky jsou OK?
jinak jakákoliv odpověď by byla jen spekulace a můžeš začít opravovat výměnným způsobem...

Tu geometrii chceš dělat jak?Víš jaký maj bejt data na nastavení, kolik má být sbíhavost?Pokud to chceš doma dělat na tyčku nebo provázky, tak jak se odpíchneš k +0,00 ?
V domácích podmínkách to bez znalostí určitě nedáš líp než na 3D nebo laseru, protože mašina sama o sobě ti dá údaje z obou náprav a jejich sbíhavosti, odklonu a záklonu a může ti hodit i úhlopříčku mezi nápravama.Ty třeba uděláš jakžtakž na oko sbíhavost, ale nebudeš ju mít nikdy na desetinky a už vůbec ne na setinky.Nemluvě o tom, že nevíš jak je na tom odklon a záklon a zadní náprava.
Abys byl schopnej to udělat sám, tak potřebuješ mít auto v rovině, mít pevný body a zadanou 0 a mít fixaci volantu.Když budeš odměřovat byť od disku, bude to jen plus mínus, protože kola nemusí být rovný...
Evlo 02. listopadu 2018, 17:48
Mam repracky co maj asi milion wattu, bla bla bla z ciny, ale ty origo se rozpadli (stejne jak kolegovy co tu ma tema o ls430), takze cina hraje daleko lip (hraje to realne docela dobre), ale problem mam s tim, ze ted pri vyssi hlasitosti a tuc tuc to nedava a tak jako prdi, zaroven jsem si vsiml, ze u toho velmi vyrazne pohasina podsviceni kompasu - pri kazdem tuc na vyssi hlasitost, proste to mam takovou diskoteku do hudby.

Mysite, ze problem muze byt, ze proste rádio nema dost stavy a tak se nedostane k reprackum?

Tento příspěvek byl 02.11.2018 v 17:49 upravován.
Evlo 02. listopadu 2018, 17:43
Breakthru: Trochu si me zklamal, cekal jsem alespon diagnostiku v tom, ze rod knock, tohle je slabota.

Asi nemam teda dost velkej klic na ty tyce rizeni, ale zkusim to nastavit podle obrazku co jsem tady dal o vikendu, pokud se k tomu dokupu, pak sem napisu vysledek, jestli to jde s kusem vlny a ve vetru udelat lepe nez 3d laser.
Breakthru 27. října 2018, 20:25
1. těžko říct co slyšíš nebo neslyšíš.Může to mít tvrdej chod, můžou to bejt ventilový vůle, může to bejt vlastnost....
Nalejvat tam milion mechaniků nepomůže....nevíš, netušíš, nevrtej s ev tom
2. pokud ti někam táhne auto a volant není v rovině, tak je špatná geometrie.Doma to nenastavíš.Na hospodský básničky o tyčce nedej....Pokud je někde vůle ať už na čepech, táhlech, ailentblocích popř. prasklý či jiný pružiny nebo vybitý tlumiče, ložiska tak geometrii nenastavíš....
Pokud chce poznat vůli, tak vyheveruj kolo, nech neutrál, odemčenenej volant.Zahejbej s kolama a ucejtíš jestli má vůli, popř třeba spodní se dá zkontrolovat monterpákou.Roztoč kolo jestli není v háji i ložisko.Nesmí tam být vůle.Čepy musí být pevný, nesmí mít vůli.Pootočit s něma samozřejmě jde....
Evlo 18. října 2018, 16:55
Lol se dívám na obrázek a ono to červené kolo má toe in, ne out, tak to u je vše jasne
Evlo 17. října 2018, 12:39
ted jsem si vzpomel, ze jsem se spletl a vlastne jsem celou dobu chtel napsat, ze s tim pohnout nejde, no, preklep, znate to
GanGreen 16. října 2018, 09:17
Evlo: aby se hejbaly, ale rozhodně to nemá jít volně rukou...
Evlo 15. října 2018, 23:20
PepaSFI: A proc tam teda, podle tebe, davaji ty kulove klouby?

Tento příspěvek byl 15.10.2018 v 23:20 upravován.
PepaSFI 15. října 2018, 18:43
Evlo: pokud jde s čímkoliv kamkoliv zahýbat rukou, už je to asi dost špatný. Kulové čepy, ty v ramenech i ty menší na řízení i ty malé na táhlech stabilizátoru jdou dost ztuha, rukou by v nich neměla být znát vůbec žádná vůle. Jak máš někde větší vůle, podvozek si dělá co chce a nic na tom pořádně nezměříš.
Evlo 15. října 2018, 10:38
Tohle miluji no, delaj me zvuky vsitrky co s tim - mas vadne ventily, to je jak takovy to - prehriva se me auto - mas vadny tesneni pod hlavama motoru :D

Dalsi vec, geometrie, musim mit za jizdy volant doleva, jinak auto zataci doprava, toto jsem nameril provzkem, trochu foukalo. ale tak je jasne, to kolo co ma toe out ven na 100% zataci doleva :)

No a pak me zajimalo jestli ma jit tema tahlama rizeni hejbat rukou, dopredu dozadu, cekam, ze kdyz je to kulovy cep, tak asi jo, co?

Tento příspěvek byl 15.10.2018 v 10:40 upravován.
PepaSFI 04. října 2018, 18:32
jo a mimochodem, Multipla Jtd fakt není na benzin.
PepaSFI 04. října 2018, 18:31
asi by to chtělo napsat co to je za motor protože diesel je široký pojem a vstřiků je taky mnoho druhů. čím novější tím větší duchařina. Že diesel a hlavně studený dělá zlé zvuky je do jisté míry normální. Teda co je to normální žejo. Jak s tou takzvanou homo menšinou, jo, vím že to tak má spousta lidí ale normální to není. Ale naftový jehovismus nechme stranou, k věci, zkus naposlouchat zdroj hluku přes naslouchadlo. Vem nějakou tyčku, třeba větší šroubovák, násadu od kladívka, kus laťky, dej k jednomu konci ucho a druhým se dotýkej podezřelých částí motoru. Samozřejmě tak abys to nestrčil do řemenu nebo větráku
Evlo 04. října 2018, 16:53
Nevim no, zni to jako vstriky, olej to nezere, ale muzu to teda zkontrolovat, nicmene nechapu moc co je ventil :) Kazdopadne zni to tak jako zni piezo elektricke vstriky - jakkoliv tyto budou asi nejaky mechanicky nesmysl.

Treba u benzinu jak jsou hydraulicka zdvihatka nekdy zasekla, tak to zni jinak. A to bych cekal, ze ten zvuk zaseklych zvedatek bude jako ty ventily, protoze to pry nejak vymezuje ventilove vule nebo co.

Tento příspěvek byl 04.10.2018 v 17:11 upravován.
Nedy 04. října 2018, 14:48
Jen taková trapno odpověď, neb nejsem taky Bůh-ví-jakej odborník. Ale neslyšíš spíš ventily? Pokud ano, tak máš dost oleje, pokud ano, tak propláchnout motor?
Evlo 04. října 2018, 09:02
Myslite si, ze je normalni, ze diesel, hlavne studeny pri idle a nizkych otackach dela zvuky jak sici stroj, nebo jak to nazvat. Rekl bych, ze vstriky asi, nevim jestli to delalo i drive, ale zacalo me srat, tak jsem nalil cistic vstriku a nic, tak asi naliju jeste jednou, ale pochybuji, ze to pomuze.

Co to teda je
- vlastnost a delalo to i novy
- domrdane vstriky
- neco jineho

pokud domrdane vstriky
jak to funguje, daj se koupit nejaky lepsi univerzalni?
na ali i v cr shopech maj ruzne ty konce vstriku jen, cely vstrik se novy asi koupit neda
Cekam, ze je na to nejaky standard a da se proste za par kacek koupit mazec funkcni vstrik, kdyz clovek vi co a jak, stejne jako treba s loziskama apod.

Je to muj prvni dyzl, tak nevim.


Ale u benzinu treba u multiply jTD, se daj dat vstriky z alfy a pak to dokaze jet daleko lepe, tak pocitam, ze to je vse nejak kompatibilni. U benzinu se to taky meni pro vetsi vykon, ze...