načítám data...

Téma Důlní lokomotivy, tanky, letadla a jiné šílené stroje

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
František Čáslavský 13. prosince 2015, 10:50
Irwinek: To není ragulin... tohle je ragulin
VoFi 03. července 2015, 10:50
jeylkey: Jo takhle..díky za objasnění :)
Jak je na konci zmíněná ta teorie o elektrárně, to jsem někde taky četl a přijde mi to jako poměrně smysluplný nápad. Škoda že to dopadlo jak to dopadlo..ale kdo ví, třeba se do toho zas někdy nějaký blázni pustí, on by výsledek asi stál za to, i kdyby jen na popojíždění na nějakých přehlídkách atp.

Jak jsem psal o prototypech, tak jsem našel info tedy o třech různých.
Ten co je na fotce v matně zelené bude zřejmě ten z VNIKTI a nemá pokupě řízení (je to i na fotce vidět, že každé kolo vybočuje jinam), ten s žlutým pruhem z videa je asi teda ve městě Bronnic (prý se dá najít i na google maps) a má asi vyhořelou elektriku.. (údajně se dostal ve vývoji nejdál a byl schopný jízdy v nouzovém režimu či co. Asi to bude tebou zmiňovaný kus s pohonem na 2 kola).
Třetí prototyp je taková paní Colombová - leckdo se o něm zmiňuje ale nikde žádné důkazy. Možná jde jen o dohady a nepravdivé info o těch 2..

Ještě připojím článek kterému sice nerozumím, ale pro někoho to může být přínos :)
JLK 02. července 2015, 22:23
Ten podvozek neni z kamionu, ale z neceho podobneho tomuto monstru:

Jmenuje se to MZKT-7919 (MAZ-547A), zrodilo se na zavode MZKT v Minsku a pouzivalo se na ruzne samohybne raketove komplexy (napr. RSD-10 Pioneer neboli natovsky SS-20 Saber) a podobne hracky pro armadu.

Ten podvozek je docela brutalne predelany, ale prave v tom byla pointa - celej ten projekt vznikl jako NIOKR (ruska zkratka pro neco cemu se rika Research&Development, tj. je to vyzkumny projekt a technicke cviceni) pro testovani podvozku s elektropohonem (motor-kolo) pro opravdu tezkotonazni terenni nakladni auta (jestli se tomu jeste da rikat auto).

Takze v prototypu puvodni hydromechanicky pohon nahradili elektrickym, kde kazde kolo pohanel samostatny motor (teda v tomto prototypu opravdu pohanena byla pouze 2 kola aby s tim mohli vubec hybat). Hydraulika se pak pouzivala na nataceni kol.

U zrodu teto veci stoji NIII-21 MO RF z mesta Bronnicy kousek od Moskvy, ktery se zabyva vyvojem a zkouskami ruznych vojenskych vozidel. Kdyz tam potrebovali vyvinout tento podvozek pro heavy-weight masiny, pro prototyp nemeli po ruce dostatecne vykonny motor a navic nemeli finance na kompletni vyvoj karoserie se vsemi agregaty. Meli ale hromadu odepsanych M62 (neboli "Sergeju"), takze napasovali M62 na modifikovany podvozek z MZKT-7919 a vzniklo ono:


Podle vseho vzniklo nekolik prototypu, vsechny v ruznem stadiu dodelanosti. Jeden pry stoji ve VNIKTI, nekdo ale rika ze uz tam davno nestoji. Overit to nemam jak, info se lisi. Jestli se nekdo nekdy vyda na road trip do Ruska, tak se zajed'te podivat :)
VoFi 02. července 2015, 18:03
Když tu tak čtu o těch lokomotivách Sergej..pokud vím, jsou v ČR 2 kusy. Oba ve zbarvení jako na fotce. Jediný viditelný rozdíl jsou nárazníky - ten bez barevného lemu je v péči Letohradského Železničního Klubu a jezdí na různé akce, druhý kus má nárazníky žlutě olemovány a slouží k podobným účelům (vlastníka neznám)

A když už zmiňuji Sergeje, nedá mi to neupozornit na výtvor soudruhů ze země neomezených možností. Kastly a motor Sergeje naroubovali na podvozek z kamionu. Pokud vím, vznikly 3 prototypy a poté byl výzkum zastaven. 1 kus je v jakémsi vojenském muzeu pár kilometrů od Moskvy, 1 je odstavený kdovíkde a poslední beze stop zmizel. O funkčnosti stroje nemám žádné informace, najít cokoliv konkrétního a pravdivého o tomhle stroji je celkem obtížné, když nevíte na koho se obrátit..

Tento příspěvek byl 18.12.2016 v 17:27 upravován.
spajda77 06. února 2015, 13:54
Ahoj, jmenuji se Jirka "Špajda" Špaček je mi téměř 22, jsem ze Západního Čechistánu a dá se říct, že jsem v údolí benzínových hlav relativně nový a hlavně nezkušený, ale autíčkáře sleduji zpovzdálí již dlouho. Zatím jsem žádné auto nevlastnil (přesto už něco odjezděno mám), ale letos nebo nejpozději příští rok se to chystám napravit. Důvodem toho, proč jsem si žádné auto nepořídil byly zejména finance. Rodiče mě v tomto podpořit nemohou a jako student si stíhám vydělat hlavně přes prázdniny a obavy z neutáhnutí provozu mi v tom také nepomáhaly. Abych se mohl, alespoň částečně zapojit do kolektivu, tak jsem založil toto téma, chci se totiž s Vámi podělit o zajímavý kus mechaniky.



Je to důlní lokomotiva BND 30, kterou přezdívám Béda a mám tu čest se v našem spolku podílet na jejím provozu a zvelebování. Samotná lokomotiva pochází z 50. let, což tipuji podle mechanické převodovky vyrobenou v Martině na Slovensku, bohužel soudruzi nějak zapomněli na štítek převodovky vyrazit čísla. Motor je podstatně mladší ten je z roku 1987 a byl swapnut.

Motor 3S110 je tříválcový diesel koncepčně z roku cca 1945 o objemu 4,275 litru a továrním výkonu 45 koní (33 kW) v 1 500 ot./min. Jenže soudruzi, aby snížili emise, tak snížili maximální otáčky na 1 000 za minutu a výkon na 30 koní. Navíc spaliny byly ochlazovány vodou a to nejen z důvodu emisí zejména v uhelných dolech, ale i kvůli snížení teploty, aby nemohlo dojít ke vznícení metanu. Motor není žádný drobek váží přes 700 kg a jen setrvačník má 150 kg. Lokomotiva váží celkově 6,5-7t a je schopna dosáhnout maximální rychlosti úctyhodných 14 km/h. Což si bohužel náš návštěvník na skanzenu ve Stříbře nemá šanci vyzkoušet, protože drážní úřad nám povolil maximálně 5 km/h.
Na videu je stav z května 2013, kdy motor nebyl zrovna v nejlepším stavu. Byl problém nastartovat, tekl chladič, vstřikovací čerpadlo teklo jako vzteklé a každá vstřikovací tryska byla jiná a pouze jedna fungovala, tak jak měla.


Na fotografii níže je stav mnohem aktuálnější. Došlo k výměně: vstřiků, pumpy, chladiče a vstřikovacího čerpadla. Vstřikovací čerpadlo je bohužel slabší, než to co by tam správně mělo být, takže se při zrychlování nezarývám do sedačky jako dřív. Nicméně, krásně startuje a hlavně zvuk je mnohem hezčí. Letos dostane Béda nový nátěr a bude jako z prdu kulička a rovněž se pracuje na stavbě depa, takže i náročnější údržba bude mnohem snazší.
Co však by bylo vhodné odborně zkontrolovat je převodovka a spojka. Převodovku teda preventivně, ale spojka by chtěla seřídit, problém je, že si musíme vyrobit speciální klíč a i když ho budeme mít, tak pořádně nevíme jak a na metodu pokus-omyl se moc necítíme, vzhledem k tomu, že se dost dílů špatně shání.

Když si sednete do kabiny, tak se před Vámi ocitnou dva "volanty" mezi nimiž je páka plynu a nad tím vším je moderní spínací skříňka pro startér a světla. Ten levý "volant" slouží k řazení. Mašina má 3 rychlosti oddělené neutrálem, který je celkem problém trefit a ten pravý je brzda. Na "palubovce" vás ještě může zaujmout měřák tlaku oleje, ale o jeho přesnosti mám značné pochybnosti.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak o těch se až tolik říct nedá. Je to pomalé a běžec Vás při troše snahy doběhne (nebo i dojde), ale na případných nerovnostech dá o sobě podvozek vědět. Řazení i řízení jdou dost ztuha, zejména po zimě, nicméně ovládání má vysoký "koeficient duračeva" neboli jak se říká v Česku blbuvzdornost. Nejlépe je Bédovi ve středním pásmu otáček a má taky rád, když ho nechám klapat na "volnoběh," ale musím si dát pozor, jinak bych byl schopen ono blafání poslouchat hodiny. Pokud z "volnoběhu" prudce přidám plyn na maximum, tak nás Béda odmění příkladným maskovacím zadýmením, za které by se nemusel stydět ani tank.

P.S. Nečekám, že by se tu našlo mnoho lidí, co je toto vlákno zaujme, ale věřím, že se najde někdo kdo chtěl být třeba jako kluk strojvůdcem nebo chtěl mít tank či BVPčko a spolek s Bédou mi to pomohli alespoň částečně splnit.

Tento příspěvek byl 06.02.2015 v 14:12 upravován.