načítám data...

Téma Dovoz auta z Anglie

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Zazaa 23. července 2019, 12:15
no chce to taky nejak rozumne planovat tu cestu a mit neco v zaloze ... skotsko muze bejt uz dost daleko a pocitej, ze 35let starel Lotus neni uplne etalon spolehlivosti :)

navic je takovahle doprava o dost drazsi nez to nechat nekoho stahnout (z UK jezdi dost kamionu a berou auta jako privydelek)... ale jak se rika zazitky nemusi byt jen pozitivni, ale hlavne intenzivni :))
krab 23. července 2019, 10:16
Dík, no právě takhle jsem před těma hodně lety už přivezl domů ten Jensen-Healey. No na ty Excely právě čumím a jeden fakt hezkej je ve Skotsku. No, ale já mam spíš problém s místem...

Mě tehdy taky nikde nestavěli. Měl jsem V5 bez ústřižku co se posílá na export do DVLA ( to udělá původní majitel) a pak zelenou kartu na VIN. Ta jestli to tehdy prošlo u němců, tak je to dobrý. No, ono vůbec největší obavy mám spíš o tý naší policii, protože jak je všechno teď bohužel přísnější, tak můžou bláznit a dělat z toho velkou vědu... ale třeba je to fakt takhle v pořádku. Nikde jsem ale nenašel právě jasně černý na bílým jak to je. Když vezeš auto z Německa / Rakouska, tam je to snadný. Jdeš na Zullasungsamt, dostaneš značky, pojistku si tam sjednáš a jedeš. A máš jasně dané do kdy to platí. Tady z UK je to taková trochu "šedá" zóna...

Evlo: sorry, to je informace mimo... pokud říkám, že bych jezdil jako veteránem tady s RHD autem, tak přece vím jaký to asi je. Dá se to úplně normálně. Takhle už leta jezdím s MGB.
Zazaa 22. července 2019, 21:52
jeli jsme takhle v loni ... zrovna s Excelem jak sme se bavili v Moste :)
mel platnou MOT, dostali sme V5 bez ustrizku o exportu a meli sme jeste ceskou zelenou kartu na VIN ... nikdo nas nestavel takze OK

jedninou zkusenost s policii mam pred cca 10 lety sem to jel podobne s Eclatem, tam nas staveli nemecky policajti a proslo to

Evlo : pokud se projedou po UK tak tam je to s RHD v pohode a po kontinentu pri prejezdu po dalnici vidis v pohode, predjizdet se da a radit levou rukou neni problem ... ono to jde i normalne v provozu mel sem asi 6 RHD aut a u veterana to nevadi (u modernejsich a rychlejch aut by me to stvalo, ale u veterana to fakt nevadi)
Evlo 22. července 2019, 09:45
krab: je to nesmysl i v pripade veterana, 1. neuvidis, 2. nejde predjizdet, 3. nejde radit levou rukou
krab 21. července 2019, 10:03
Čau Autíčkáři, trochu bych tohle téma rád obnovil ... před lety, tak 10 dobře, jsem po ose z uk přivezl veterána a měl k tomu: ústřižek V5C formuláře (zbytek poslal majitel na DVLA na permanent export) + kupní smlouvu + mi tenkrát poskytnul to, že mě nechal dopsat na svoji pojistku. A já si radši vyřídil ještě CZ zelenou kartu na vin. Nikde nás nestavěli, žádnej problém.

Chtěl bych asi po ose něco přivézt znova a těžko se dohledává, co smím a co ne. Chosé to tu dobře popsal loni ( což jsem si přeložil - radši holt budeš muset s plaťákem)

No zkrátka, jestli máte někdo čerstvou zkušenost, budu rád. Převozky a systém krátkodobý registrace jako němci v Anglii nejspíš pořád nebude ...

Šlo by o veterána - platnou MOT to mít bude a hezkej bonus by byl s ním dojet domů po ose jako náš hezkej roadtrip.

Ale nerad bych končil se zabavenym autem, ve správním řízení a půl roku bez papírů :)
Sklenk@ 29. listopadu 2018, 13:46
Ahoj, díky za reakci, pohledám :) doplním jen, že MOT a TAX bude mít auto stále platné / zaplacené od předchozího majitele :)
Chosé 28. listopadu 2018, 19:19
Ahoj, vyvedu tě teď trochu z omylu a zrealizuju ti věci.

Nápad dobrý, hodně lidí to tak udělalo, je z toho pěkný výlet.

1. Pojistka. Na pojistku prodávajícího to nelze. Pro řízení vozidla v UK musíš mít vlastní pojistku (na sebe, vedenou v UK), která lze zařídit jen po 12-ti měsíčním bydlení v UK. Čistě teoreticky by to na pojistku prodávajícího šlo v případě, že bude zhruba stejně starý a stejného pohlaví. Veškerý provoz v UK je sledován kamerami a jakmile uvidí, že auto je pojištěno na 62-letou babču a řídí ho 25-ti letý kluk, tak auto policajti zastaví.
CZ pojistka je uznávaná v Evropě a dle slov DVLA i UK policie dokud s pojištěním na VIN nemá problém samotná pojišťovna, tak oni taky ne. ALE nevíš na jakého policajta narazíš a je dost pravděpodobné, že si nebude chtít nechat vysvětlit, ačkoliv budeš u sebe mít všechny možné papíry od pojišťovny a auto ti jednoduše zabaví, protože není pojištěno dle pravidel, které zná v UK.

2. Doporučuji cestu Dover-Dunkerque, je většinou levnější. DFDS nabízí v ceně normálního lístku možnost nastoupit na trajekt jeden před a jeden po. Ovšem vzhledem k cenám (které se defakto vůbec nemění) bych klidně koupil lístek až ten den, kdy pořídíš auto a budeš vědět kdy zhruba budeš v přístavu.

3. Asi nejobsáhlejší a nejlépe sepsaný (snad jediný) návod na CZ netu - http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4820. Nebudu se k němu rozepisovat, nemá to smysl, přečti si ho.

4. Nejsnadnější cesta jsou německé převozní značky (cenovka tuším 300€), koupíš předem, dojedeš do UK, naloupneš na auto a s nimi se dopravíš až do CZ. Cestování po UK bez pojistky, bez MOT a zaplacené TAX bych opravdu neriskoval.
Sklenk@ 16. října 2018, 09:49
Evlo:

Teď jsem teprve otevřel stránky přístavu... Flexibilní lístek chápu, dává smysl :). Dík za upozornění ...

Co se týká STK tak mám za to, že se musí minimálně zkontrolovat výhled z auta a "neoslňování" světel
custom1 16. října 2018, 07:25
V Šenově u Ostravy otevřeli nějací koumáci prodejnu BMW a na placu jim stojí spousta bavoráků z GB, tak by ses mohl eventuálně poptat i u nich: http://ffbmw.cz/
Evlo 15. října 2018, 15:13
2 - ano, ale slusny clovek si koupi otevreny listek
3 - ani stk by nemela byt spravne potreba
Nedy 15. října 2018, 14:48
Ad pojištění. CZ pojistka platí minimálně po celé EU, velká část i po světě, takže bude platit i v GB. Osobně doporučuju si najít pojišťovacího přítele na telefonu. On Tě vybaví listem zelené karty (čistým). Jakmile koupíš auto, zavoláš mu s údaji. On Ti udělá pojištění a pošle Ti PDF se zelenou kartou a někde si to vytiskneš na ten volný list. Pojištění nemusíš podepisovat, stačí ho zaplatit a platí.
Sklenk@ 15. října 2018, 11:23
Ahoj všem,

Omlouvám se, pokud budu pro někoho duplikovat vlákno. O dovozu auta z GB jsem tady už našel několik příspěvků, hlavně od Robina, které mě hodně zaujaly a rád bych dostal odpovědi na pár otázek, které mě napadly. Berte to tedy prosím jako takový "GB export summary topic" a třeba mi i shoďte růžový brýle, který mám nasazený...

Plán je takový, že koupíme jednosměrné letenky, vybereme přes gumtree 3 favority v Londýně / blízkém okolí a vyrazíme. Pojedeme nejspíš pro BMW e46, který chceme přivézt po ose.

OT1: Jak moc jsem naivní, pokud bych chtěl dojet do Doveru na pojistku prodávajícího? (Samozřejmě na cestu počítám s českým povinným na VIN auta, nicméně jsem se dočetl, že na ostrovech mi bude k ničemu). Musím si od prodávajícího vyžádat nějaké potvrzení, kterým případně policajtům prokážu, že je auto pojištěné? Pokud si auto koupím, vyplníme s prodávajícím V5c, poznají při kontrole ihned policajti, že je auto na export? (Auto bysme kupovali nejspíš v sobotu, určitě nějaký čas trvá, než se prodej propíše do registru).

OT2: Pokud koupím lístek na trajekt dejme tomu na sobotu večer, můžu zkusit štěstí (zda pro mne mají volné místo) třeba už odpoledne? (dřívější odplutí než v zamluvený čas bez doplatku)?

OT3: Přihlášení v CZ >> U auta musím vyřešit přední světla - nejspíše nákup a výměna za jiné; představa rozborky úpravy a sborky zní složitě; následně STK + přihlášení.... díky euro 3 by se eko řešit neměla....

Zní co celkem snadno, obávám se ale cestování po GB s "anglickým povinným" .... Mám k tomu důvod nebo je to v pohodě? Mám v Doveru automaticky očekávat nějaké lustrace / kontroly?

Díky,

Kuba