Sau: No nemas za co. Jo, urcite se daji sehnat uz kolem tech trista tisic, kdyz clovek hleda a nechce nic specialniho. Kabriolet je uzasnej a podle mne i hezci a v Cechach vzacnejsi. I na srazech amerik jsou kabriolety spis vyjimkou. Jeden je naprodej v Ceskych Budejovicich, dalsi dva nekde na Morave, tak doporucuju se v tom alespon svezt a udelat si nazor, bez nutnosti to kupovat. Je to fakt bomba. Ale oproti coupe s targou se karoserie mnohem vic krouti, takze to v interieru skripe. Tim teda trpely vsechny C4, ale u kabrioletu je to vic znat. Ale i tak bych ja sel znova urcite do cabria. Je to fantasticky. :-) Ta targa se u coupe sundava povolenim sroubu v ramu strechy pomoci rácny, ktera je ve vybave auta ve stredovym kastliku, tak sundavani bude asi obcas otrava. Rychloupinaky mela az C5. Ale u cabria se zase strecha sklada do kufru a ten se tim zmensi na polovinu. Ale absolvovali jsme s tim ve dvou dve tydenni dovoleny po Evrope a kdyz se clovek uskromni, tak je to v pohode.
U C4 se rika, ze cim novejsi, tim lepsi, vykonejsi a pohodlnejsi. Prvni C4 byly kritizovany za extremne tvrdej podvozek. Kdyz se zameris na tuhostni charakteristiky tech listovych per, tak zjistis, ze se casem hodne zmekcovalo. Motory L98 (do roku 91) maji nizsi vykon, vyssi spotrebu, ale zase vetsi kroutak, nez novejsi LT1 (92-96). LT1 ale zase mela seriove protiprokluz, coz predtim nebylo vubec a uz je to docela raketa. Tech 305HP s tim cvici slusne. A taky mely lepsi brzdy a vetsi kotouce. Prevodovky byly bud 4-rychlostni automat od GM nebo manualni sestikvalt od ZF (od roku 89). Manualni Doug Nash 4+3 z 80. let urcite nebrat. Automat je v pohode, ale je pomalej a ma jen 4 rychlosti. Manual je pro mne jasna volba v jakymkoliv aute, ale ZF je trochu hlucnejsi prevodovka, coz muze nekomu vadit. 80. leta mely tu digitalni palubovku. Mel jsem moznost ridit a je to neskutecne cool. Navic je barevna. Modernizovany verze mely kombinaci displeje z kalkulacky a analogovych budiku. Davaly se dva typy sedacek. Zakladni a sportovni, ty mely dofuky polstaru, zrovna tak radio, zakladni a Bose Gold series. Podvozky byly zakladni FE1 a sportovni Z51, popr. Z52/Z07 v 80. letech. Pak jeste FX3 od roku 89 s elektronickyma tlumicema. Tuhost se nastavovala knoflikem vedle radici paky. Je to super, ale tyhle tlumice stoji dvakrat tolik, nez normalni Bilsteiny, ktery se tam davaly.
A k tem autum, na ktery jsi narazil.
Ten prvni cervenej kabriolet. Vykon je 250HP, tam ma asi preklep a je to rok 90, nikoliv 91. Ma manual, cabrio, sportovni sedacky s dofukem, je to celkem atraktivni kombinace, vcetne toho barevnyho provedeni, ale technickych nedostatku je i v popisu dost. Ty kola z C5 Z06 bych asi vymenil za original, ale spatne nevypadaji.
Cerny coupe. Nesedi svetlo, tak je otazka, jestli to nebylo bourany. Tezko rict. Sedivej interier neni moc peknej, ale celkove to auto vypada docela udrzovane. Treti brzdovy svetlo na strese bylo jen do roku 1990, takze bych tipoval, ze tohle nejspis bude rok 90 a ma vymeneny oba narazniky za faceliftovanou verzi. Delalo to hodne lidi. Ale je to jen odhad.
Vinovy cabrio. Krasny auto. Registrace v UK v 91, ale tipoval bych rok vyroby cca 88. Ja bych nechtel automat, ale jinak to auto nema chybu.
Cerny cabrio z Polska. Mozna bude chtit ten lak jen umyt a napastovat, ale na prvni pohled neni nic moc. Zakladni sedacky, ale nove precalouneny, stejne tak volant. Ovladac svetel je vymeneny. Tenhle je z Vetty 94-96 po poslednim faceliftu. Sem nepatri. Plasty v interieru celkem olitany. Moc péce to nemelo v posledni dobe. Strecha uz ma svoje nejlepsi taky za sebou. Ale je to opravdu rok 93, o cemz svedci i ty plakety ke 40. vyroci Corvett, ktery jsou na prednich blatnikach a chromovany emblemy na kapote a vicku nadrze. Ostatni Vetty mely cerny loga. Kola jsou original, ale ne ze standardni C4, ale jsou to odlehceny kola z C4 ZR1. Jsou vzacny a drahy a davaji tomu autu smrnc. Kridlo je sice znackovy od Greenwooda, ale to bych spis sundal a prodal. Osobne si ale myslim, ze kdyby se do ni zainvestovalo, tak by to mohlo byt fakt krasny auto, prestoze z tohohle vyberu vypada stav jako jednoznacne nejhorsi. Jako bourana nevypada, spis tam stoji dlouho, ma nalitano a jeste se o ni v tom bazaru nikdo nestara. Ale ma 300 konovej motor, luxusni svetlej interier a loga 40. Vyroci. :-) Ten zaslej lak bych vyresil tak, ze bych to cely prestrikal do tovarni zeleny Polo Green a to auto pak nebude mit chybu. Mohlo by to vypadat takhle:
http://www.corvetteforum.com/forums/attachments/c4-general-discussion/47668414d1298906111-polo-green-aftermarket-wheels-pic0010.clip
http://rs99.pbsrc.com/albums/l315/jgclark70/vette%20sale/DSC00011.jpg?w=480&h=480&fit=clip
Tady je hromada detailnich fotek, i kdyz na zakladnich kolech:
http://www.dmautosales.com/1992-chevrolet-corvette-convertible-c-807.htm
Ta hneda, dvoubarevna je neuveritelne zachovala. Do roku 86 ale mely Vetty jen 230 HP, coz je znatejnej rozdil oproti tristakonovy LT1 a osmdesatkovy interiery vic vrzaly. Plasty v interieru byly u C4 priserny. Ale tahle je fakt luxusne zachovala a hnedej interier krasnej, i kdyz svetlo u ridice taky nejak nesedi. Spis je otazka, jak s prihlasenim. Jestli chapu spravne, je v Polsku, ale ma svycarsky SPZ, tak tezko rict, jestli je v tom Schweizu odhlasena. Popisy uz jsem nezkoumal. Ale vyhodou je, ze tahle uz by se dala prihlasit na veteransky SPZ, cimz odpadaji problemy s upravou svetel na nase normy a vyrazny usetreni pri prihlaseni a provozu.
Tento příspěvek byl 19.03.2017 v 21:24 upravován.