načítám data...

Téma Dieselgate

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
jc 04. ledna 2017, 14:27
Zajimava je legislativni stranka (jak nekdo neobratne udelal castecny copy&paste legislativy, aniz by tomu rozumnel), pak vysetrovani ve VW (mizeni dat, mobilu, priprava svedku).

A pro nas jeste zajimavejsi veci - jak ty cheaty funguji v praxi. VW ma v ECU ruzne krivky zavislosti "ujete vzdalenosti" a casu a podle toho detekuje emisni test (+ to v dobe, kdy uz byli vysetrovani, ale jeste se to neprovalilo na verejnost, vylepsili podminkou natoceni volantu).

Opel (Zafira) zase operuje (EGR, mocovina) v urcitem teplotnim okne a do urcite rychlosti (trosku zjednoduseno, je to jeste zavisle na casovem rozpeti podminek). Debugovanim firmware se daji najit presne podminky (teploty, rychlosti). Zajimava je tez podminka barometrickeho tlaku, ktera odpovida nadmorske vysce nejvyssiho testovaciho mista v EU... :-D Ve vysledku se lisi emise pri testech a v realu, ale da se to nejak vysvetlit, i kdyz ne uplne presvedcive.
jc 04. ledna 2017, 10:29
Pro ang mluvici a zajimajici se o podrobnosti VW afery doporucuji pomerne cerstve a misty vtipne video z 33rd Chaos Communication Congress (33C3):

Dieselgate – A year later: https://media.ccc.de/v/33c3-8131-dieselgate_a_year_later

Jeste tam maji zaznam z vystoupeni Software Defined Emissions - A hacker’s review of Dieselgate:

https://media.ccc.de/v/33c3-7904-software_defined_emissions

A technical talk on how to reverse-engineer electronic control units in order to document what was left apparently intentionally undocumented by the vendor – including how Volkswagen tweaked their cycle detection code while already being investigated by the EPA, how different the Volkswagen approach is really to the rest of the industry, and of course some trivia on how the „acoustic function“ got its name.

(to druhe jsem zatim nevidel)