U toho Volva bych to hodně zvažoval, moje je jen o rok starší, při koupi mělo najeto +- stejně, je to diesel, který je všeobecně dražší, protože táhne vocpoda za čtyři na sto a stálo 35k s komplet servisní historií do roku 2017, garantovanýma km, další sadou liťáků a velmi dobře udržované po mechanické stránce. Vizuál trochu horší (pár škrábanců a jedna malá promáčklinka) ale nic hrozného. Na pohled je to tvoje vybrané v o dost horším stavu.
Navíc už od pohledu tě čekají rozvody (cca 11k - dle údaje v motoru byly dělaný před osmi lety a cca 80kkm), olej máš taky starší než rok a ta 15 let stará serviska je už taky celkem bezcennej cár papíru. A u kilometrů bych si taky nebyl uplně jistej, v Cebii má to auto jeden záznam z loňskýho října, jinak nic. Jasně, nemusí to být stočenka, ale neříkej mi, že si někdo pořídí do auta plyn a pak s ním skoro nejezdí...
Volva klamou vzhledem. Znám v70ky s najetýma 600kkm, co vypadají docela dobře a kdyby je někdo stočil na 300k, nenapadlo by mě o tom pochybovat.
Zástavbu plynu bych tu neviděl jako výhodu, ale jako handicap. Raději kup něco na benzín za třeba 50k a plyn si nech zastavět sám. Budeš mít jistotu, že to nedělal nějakej pučmidrát a navíc na to budeš mít záruku.
XC70 je samozřejmě lákavá, ale pokud nepotřebuješ 4x4, asi bych se na to vykašlal. Je to dražší na provoz, koupi i spotřebu a samozřejmě i náchylnější na případnou špatnou údržbu. Navíc Volvo není sporťák, takže narozdíl od třeba Quattra od Audi neznamená XC verze lepší chování v zatáčkách ve vysoké rychlosti a podobně. Prostě to není závoďák, ale auto na hory, nebo na polňačku.
Po Volvech být tebou kouknu na Volvoklubu, tam toho bývá dost, nebo zkusím pana Formánka (polarcars) - ten dováží Volva z Dánska a je to férový chlap a odborník. A hlavně je to i hodně šikovný servisák. Anebo prostě něco od soukromníka. Třeba na Sautu se mi zalíbilo tohle, i cebie u toho vypada slušně (29 záznamů po celou existenci auta):
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/17605105?goFrom=list . Plyn do toho vyjde na nějakých 30k (jde to i levněji, ale raději nechávám rezervu) a do toho tvého kila se vejdeš i s rozvodama, pokud jsou potřeba a kapalinama po koupi.
Na takové ty "noname" bazary se vykašli, tím víc na velké typu áčka a tak. U Volv mají tendeci strašně přepalovat ceny, protože ty auta jsou i po letech v kvalitativně lepším stavu, než srovnatelné škodárny a podobně.
Jestli jsi z Prahy a okolí tak napiš a můžeme se někde potkat, ať zhruba vidíš, co se dá za těch 35k pořídit a podle toho nahazuješ ceny. S tím, že 100k je na auto málo moc nesouhlasím, ale hodně záleží na tom, kolik času a úsilí chceš vložit do hledání. Můžeš pořídit slušné auto za půlku, ale stejně tak i za 150 jdou pořídit vraky.
Toť je alespoň moje zkušenost z půlročního shánění Volva a objíždění inzerátů a bazarů - začal jsem loni v únoru a auto si nakonec koupil v červnu.
Tento příspěvek byl 17.01.2018 v 15:09 upravován.