kvalita komentáře: 0 Janus 20. dubna 2023, 23:32
Máme cca 5 let Chevrolet Express 1998 conversion van (zvýšená střecha, dříví a americký mood lightning světýlka vevnitř atd), jsme s tím jako s rodinným vozem/prázdninovým camperem naprosto happy, po cca 100tis jsou zkušenosti:
- plyn, když se udělá dobře, je fajn. Žere to mezi 20-25l podle toho, jak rychle se jede. Takže hlavně velkou, fakt velkou nádrž, při aktuální ceně plynu ta spotřeba zas moc problém není.
- při koupi pozor na upravované auto: tyhle conversion vany jsou už od podstaty “předělané”, jakýkoli další zásah nějakého z předchozích majitelů neskutečně komplikuje další servis.
- generace kolem roku 2000 mi přijde subjektivně nejlíp: to novější s 5,3 je pocitově takové (ještě víc) plastové, Vandura má (jak už tu zaznělo) opravdu málo místa pro nohy spolujezdce.
- Astro atd. jsou subjektivně malé. Když už, tak full size.
- když už full size, tak conversion, aby se dalo se vztyčenou hlavou za jízdy projít dozadu, ale ty je problém přihlásit: obvykle se podle VIN od výrobce expedují jako “nehotové vozidlo” a dodělává je až ten úpravce, co dělá conversion - takže při koupi pozor, aby k tomu byly všechny papíry.
- když jsem to kupoval, tak jsem koupil levnější s tím, že si stejně raději všechno povyměňuju sám, ať vím, co a jak - to byla chyba, dnes bych to koupil s radostí znovu, ale hledal bych vymazlenost v co nejoriginálnějším stavu.
- pokud s tím chcete jezdit v zimě na hory, je třeba mít samosvor. Spoustu jich to má, tak pozor při výběru
- díly na to před covidem byly až směšně levné, na Chevrolet (Express je něco jako v ČSSR bývala 1203) je k dispozici vše, dá se dokoupit i ten samosvor, cokoli… teď díly zdražila doprava, ale pořád to jde.
- pokud se na tom něco sype, tak elektrika, různá čidla.
- svým DNA je to náklaďák, jízdní vlastnosti to nemá, boční vítr cloumá, na dálnici je rozumných těch 120-130 tacho… my přehodnotili přístup k cestování, dáváme si na cesty dýl a dálnicím se vyhýbáme.
- před koupí Chevyho jsem zkoušel/projel vše možné, nakonec je asi jedno, co člověk vezme, jde o stav konkrétního kusu. Pro Chevrolet mluví snad jen dostupnost dílů, daná tím, kolik se jich vyrobilo.
- z dílů je problém jen s těmi “conversion specific” - když se rozbije to velké zadní okno nebo rozlámete bodykit, tak už to dnes nejde sehnat (pokud někdo umí, tak prosím kontakt:)