iNter: Když to tu tak vidím... jednu dobu jsem jezdíval s FoFo ST225 i s NC 2.0 a každý to auto je o jiným zážitku. To se hodně špatně radí...
Pravda je, že když prodáš ST225 který stojí dnes tak kolik... 180-250 podle toho jak vypadá a jak je starý, tak za ty peníze jde koupit NC, ale musíš dát pozor aby nebyla zrezlá ( jakože umí taky hodně zreznout). Je to pomalejší, ale je to zadokolka, sedíš nízko, je to lehký, má daleko lepší vyvážení podvozku než Focus. Okreska v tempu s Focusem je taková spíš hlavně o motoru, správným nájezdu do zatáčky, když se náhodou povede, lehkým lift off přetáčivým smykem, nebo spíš dosáhnutí lehčího poklouznutí zadní nápravy a pak o využití síly motoru a o výjezdu pod plynem pěkně za parádního zvuku. MX5 má zvuk obyčejný, čtyřválcový, co naopak nabídne je opravdu výbornou jízdní pozici za volantem, vyvážení hmotností, lehčího průjezdu zatáčkou a dokážeš si s ní i hrát a občas si, když se povede vyjet nějakou ostřejší dvojkovou zatáčku smykem, na mokru specielně. To řízení zadní nápravy plynem do určitý míry je něco proč tahle auta mám radši než FWD hot hatche, ale myslím, že Miat už jsem se spíš nasytil a už je nevyhledávám. Problém je, klasicky jsem míval ten samej, že za ceny obecně do 300 moc jinech variant sportovního auta prostě není.
Teoreticky je tu varianta místo utracení peněz do Focusu ho zkusit prodat, trochu něco si přidat a koupit si cupový Clio MK3. Měl bys v něm stejný Recara jako ve Focusu RS MK2, máš tam fakt sportovně naladěnej 2 litr F4R, kterej sice nemá krouťák pětiválce, ale v celkově obratnějším a lehčím Cliu se pak zas jde posouvat řidičsky na zajímavější úroveň. Ten problém Focusu s těžkou přední nápravou tam prostě je a s tim prakticky nic neuděláš.
Na druhou stranu : Clio RS je daleko míň použitelný na delší cesty, obzvlášť po dálnici. Na to chce taky myslet, aby tě to pak neštvalo