JLK: jenže ono to je trošku jinak. Bojím se toho že se na to jde politicky, cestou represí, dotací a daněmi. Když přišla první auta, byla to drahá okrajová záležitost. Ale nevím o tom že by někde zakazovali koně, uvalovali na ně zvláštní daň a dotovali provoz aut. Bylo to právě naopak. Auta se prosadila pro svou výhodnost, použitelnost a dokonce to ze začátku vypadalo na převahu elektromobilů protože byly jednodušší na obsluhu. Jenže pak se to obrátilo, spalovací motory získaly snadnou obsluhu a zvítězily dojezdem a snadnou dodávkou paliva a tak to je i po sto letech bez podstatnější změny.
Ještě k tomu nabíjení v práci, opět troška praktického cynismu. Drobná technická, při 10A jištění se dá dlouhodobě tahat tak 2kW, já bych spíš volil 16A. Mám dokonce pocit že ty auta s tím počítají a berou míň aby byla rezerva a neshodilo to jištění. Taky mám obavu jestli tam není legislativní zádrhel, jestli všechny ty reklamní nabíječe "zadarmo" nejsou zadarmo proto, že by provozovatel musel být distributorem elektřiny se vší administrativou a daňovou mašinérií.
Nabíjecí sloupek se zásuvkou a nějakým čudlíkátorem by šel zbastlit za pár korun. Jenže to si můžu dělat doma ve sklepě. Pro jakési veřejné použití to musí splnit pytel předpisů, takže nejlíp použít koupené komponenty. Jak by to vyšlo cenově netuším. Ale dovedu si představit šéfa když by se dozvěděl že by měl vysypat půl mega za elektrovehement. Není to hezká představa. Ony ty benefity mají ve skutečnosti dvě strany. Ta jedna se tváří jako plus pro zaměstnance a ta druhá znamená nějaké významné plus pro zaměstnavatele. Většina zaměstnanců se na benefity vykašle, radši peníze navíc. Jenže ty nedostane protože to stojí další peníze. Dostane třeba životní pojištění protože to se dá daňově vykejvat a ještě firma dostane třeba nějakou výhodu na pojištění majetku které stejně musí mít. Takže nabíjecí sloupky budou až to ponese nějaký další užitek, třeba zvýhodněnou elektriku pro firmu. A jsme zas u té politiky.
Mimochodem, parkoviště u fabriky se upravuje právě teď. Až se to bude dělat příště, to už možná budu v důchodu.