načítám data...

Téma Avensis 2.0d 91kw nebo Mondeo 2.0 Tdci 103kw

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Sato 13. ledna 2020, 23:06
Presne pred rokom som to vyriesil rovnako, mondeo 103kw tdci 2014, nutne som potreboval auto s co najmensim servisom a za rozumnu cenu, teraz rozmyslam za co zaujimavejesie to vymenit a na nic som este neprisiel, vsetko ma nejaky problem. Celkom by sa mi aj pacil 2.0 ecoboost ale 100tis za pripadnu opravu prevodovky je uplne mimo.
Dooby 11. ledna 2020, 18:58
Zbynda: Tak gratulace. Je to manuál? Pak bys měl o starost míň. Je to povedený a praktický auto, co udělá i trochu radosti. Tu u Avensise nějak nevidim, spolehlivost není vše. Kdo čte Autíčkáře, chce většinou víc než přepravu z A do B,no ne?
Zbynda 09. ledna 2020, 21:00
Všem dík za názory, v garáži už mám teda Mondeo, 103kw, 2.0Tdci i s výbavou co sem chtěl a z německa...přistál tam těsně před vánoci, několik set km už mám za sebou a zatim sem nadšen a natěšenej, ikdyž je ten drobek osm let starej, vypadá velmi fajnově :-)
Téma se může smáznout a já ještě jedno díky autíčkáři :-)
MGRR 26. prosince 2019, 21:02
Vidíš, já bych vybral Avensis, protože se tam "nic neřeší". Nafta 91kw je vychytaná a benzín je také bez obav. Náhradní díly stojí stejně jako na jiné auto, originál budete montovat asi těžko, ale např. brzdy v originále na Toyoty i Lexus jsou levné (důvod je, prý zachování originální kvality, dlouhé životnosti a vysoké bezpečnosti).

Proč mám něco řešit... u Mondea, když u Avensisu neřeším "nic". U Mondea bych se podíval na auto ze spoda... bývají prostě shnilé, hnědé.

Tento příspěvek byl 26.12.2019 v 21:06 upravován.
Dooby 18. listopadu 2019, 21:17
Jestli tazatel (-é) shání Mondeo, Galaxy nebo S-Max, platí asi to, co u všech ojetin. Rozhoduje stav. A taky počet ojetin ve výběru, požadovaná výbava. Těch manuálů 2.0 TDCi s manuálem je zdaleka nejvíce a je to spolehlivá volba. Taky jsem chtěl S-Max Ecoboost s automatem, ale před 2,5 lety v ČR byl jeden jediný. Zato dieselů mnoho. Nebál bych se stavu kilometrů (ojetý S-max nikdy nemá 50 tkm, ta auta jezdí dálky...), auta to vydrží, motory nemají problém a servis je k sehnání kdekoli dosti levně. Požadovat servisní historii. Podvozek je velkým plusem těhle aut, ale ten základní funguje lépe než sportovní, je jistý a přitom komfortní (zkušenost S-Max ´07- tady se s Ninjaherb neshodnem), vydrží dlouho. Automaty se musí pečlivě vybírat, samozřejmě opravit lze vše, je to o prioritách a ochotě k případným investicím. Tu ochotu má ale u ojetých Fordů málokdo. Takže pro většinu 2.0 diesel+ manuál je optimální volba - poměr cena/kvalita docela dobrý. Pro ty, co zásadně řeší spotřebu, Ford není na špici, ale asi to vynahradí jinak.
Ninjaherb 18. listopadu 2019, 09:24
Moje zkušenost s S-Maxem 2.2 TDCi + Aisin, koupeno se 116tis. Teď 190tis.
- Po každé výměně oleje v převodovce se řazení uklidnilo. V servisech to nikde neznají, lepší najít specialistu. Jinak režim předepsaný Aisinem je 120tis první výměna + 60 tis. každá další.
- Na motoru měněný jeden vstřik, ale to bylo specificky naftou myslím. Při nákupu se zaměř na studený start, musí být absolutně bez zaváhání. Pak stačí občas nějaká aditiva, kvalitní nafta, občas na to šlápnout a myslím, že 300tis. najede bez problémů.
- Stejně jako kolegové mám sportovní podvozek + 18". Problém myslím není až tak pohodlí, ale spíš zkrácená životnost komponentů na podvozku (měněné zadní tlumiče, tyčka stabilizátoru těsně po koupi a už to myslím chce znovu) a hlavně přední kola jsou pak dost náchylná na různé díry v silnici.
- Spotřeba 8,3 se spoustou ježdění po městě, na dálnici 160 tachometrových. Mě osobně to přijde supr.

Auto mě nechalo ve štychu jednou, kontrolka motoru a zpráva, že mám okamžitě zastavit. Nakonec to byla dírka na sací hadici turba.

A taky bacha na přední sklo, u IR s vyhříváním stála výměna 37tis., takže se chceš připojistit.
Honza P 14. listopadu 2019, 15:01
Tak to je fajn, ale běžné to jinde opravdu nebylo/není.
Mrkef 13. listopadu 2019, 21:38
Mám P3 a konkrétně v Auto Stodůlky dělali v 60.000km a pak následně při velkém servisu v 90.000km/ následujících 3letech znovu olej v AT. Původně vůz v operativním leasingu, takže nic navíc.
Honza P 13. listopadu 2019, 18:33
Mrkef: Ne. Starší Volva to v servisním plánu opravdu neměla. Minimálně P2 a P3 ne. Možná je to už teď u novějších platforem jinak.
Mrkef 13. listopadu 2019, 15:25
U Volvo S60 rok 2011 motorizace 2.0 Ecoboost 177kw + Powershift 6.stupňů měl v pražském Volvu měněn olej od 60.000km, takže v přípisu od výrobce to musí být. Moje S60 je vyrobena v Detroitu přímo v závodu Ford.
Spíš to bude diletantsví servisu nebo šetřitele (majitele).

Tento příspěvek byl 13.11.2019 v 15:26 upravován.
Dooby 13. listopadu 2019, 14:58
Honza P: Ford to v servisním plánu pro naše auto taky nemá, v autorizáku se tváří, že to snad nikdy nedělali. Takže málo jetý kus nebo výjímečně znalého pečlivého prvního majitele, co překračuje servisní plán. Takových Fordů bude hodně málo. Anebo druhý pohled (tak jsem to udělal já): koupit třeba více jeté auto pečlivě dle plánu servisované a v pěkné výbavě a počítat s možnou investicí v průběhu dalších let do převodovky pár desátek tisíc. Pořád mnohem ekonomičtější plán než nové auto.
Honza P 13. listopadu 2019, 12:10
Dooby: Dík za info. Trochu jsem mezitím googlil a došel jsem ke stejnému závěru. Aisin po FL jedině s 2.2 TDCi. Volvo vlastním, i když pouze manuál, ale ten Aisin je tam bezproblémový KDYŽ SE MĚNÍ OLEJ, což samozřejmě Volvo v servisním plánu nemělo... Otázka je jestli Ford ano. Možná fakt skončím u osvědčené kombinace manuál + 103kW TDCi. Najezdil bych max 10000 ročně, proto zvažuju i ten benzín.
Dooby 12. listopadu 2019, 22:30
Honza P: Náš S-Max XI/2011 2.2 TDCi má měničový Aisin /"Durashift"/, to je jisté. Co jsem zjistil, je to jediná motorizace poFL S-Maxu s touhle převodovkou, Galaxy jsem nezkoumal, ale jsou to vlastně stejný auta. Ostatní diesely i benzínový Ecoboosty měly Powershift (dvojspojku), co je mi známo. Ale jak říkám, ten Aisin není žádná výhra. Spotřeba vysoká (město cca 10, mimo město dle nohy 8-9) a řazení studeného, zejména do kopce apod. nic moc, po zahřátí se zlepší. Údajně stejný Aisin byl např. ve Volvech a nesmrtelná převodovka to bohužel není- lze dohledat, např. zde:
https://www.ipdusa.com/techtips/10176/volvo-tf80-awf21-transmission-issues
Snažím se to vylepšit výměnami oleje převodovky (po nákupu ve 200tkm a teď ve 250tkm, předtím zřejmě měněn nebyl), ale nepozoruju rozdíl. Asi bude jednou repas.
Ale co se týče pohodlí, jsou tahle auta výborná na dlouhý trasy, relativně tichá, ten prostor ve všech směrech je fajn. Vyhnout se sportovnímu odpružení (já ho mám a asi vyměním po tlumičích i pružiny, snažím se zatím kompenzovat co nejkomfortnějšími pneumatikami), kola max. 17´ a je to velmi komfortní auto.

Tento příspěvek byl 12.11.2019 v 22:42 upravován.
Honza P 11. listopadu 2019, 19:00
Dooby: :-) Seš si jistej že v S-maxu po FL je? Co vím tak se tam od 2010 dávala powershift/dvojspojka? Lenost a žravost mi nevadí, vím o tom, u takového auta mi jde hlavně o pohodlí.
stirling 11. listopadu 2019, 13:06
Ako pise Dooby radsej manual a 2.0 Tdci, aj ked kamarat maju v rodine Smax a Mondeo obe 2.0 Tdci automat jazdene rok cca 2014 a velka spokojnost
Dooby 10. listopadu 2019, 22:15
Honza P: Víš jistě, že u Galaxy poFl hydroměnič není, když u S-Maxu je? Logiku to nemá,ale nevím. Ten atmo benzín + automat bude asi dosti lenivá a žravá kombinace. I ten 2.2 TDCi (200k) + HDM není žádná raketa, váží přes 1800 + zátěž. Jesli není automat nezbytnost, doporučuju 2.0 TDCi manuál, tam i 103kW (140k) stačí a převodovka výborná.
Mrkef 08. listopadu 2019, 22:45
Interval je 60.000km jako u DSG. Možná starší ročníky mohly mít ,,doživotní'' náplň. Stejně jako třeba u Audi A3 cca do roku výroby 2007 nemají v servisní knize kolonky na výměnu oleje v DSG.

Edit: 60000km nebo 3 roky

Tento příspěvek byl 10.11.2019 v 09:38 upravován.
Honza P 04. listopadu 2019, 07:25
Jo já vím, ale předepsanou výměnu oleje Ford myslím nemá?
Mrkef 03. listopadu 2019, 22:18
Powershift je průšvih se,,suchou'' spojkou, což se týká motorů o objemu 1.0, 1.6 atd. V objemu 2.0 je Powershift s ,,mokrou'' spojkou a problémy se vyskytují nejčastěji u převodovek, které nemají vyměněn olej v intervalu.
Je to stejné jako nadávat na DSG od VAGu.
Honza P 03. listopadu 2019, 15:18
Koukám taky po S-Maxu, ale spíš rovnou Galaxy (3 děti), ale škoda že po FL se už nedával hydroměnič. Poweshift nechci ani zadarmo. Zatím se přikláním k Galaxy 2.3 atmo + hydroměnič.