načítám data...

Téma Auto pro studenta

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Testeuros 19. prosince 2019, 18:21
Za tyhle peníze jsem měl svoje Cabrio a i se studentským rozpočtem se dalo na pohodu provozovat.
Máš nějaké požadavky ohledně komfortu, karosérie či roku výroby? Pač ve výsledku se toho tady dá doporučit víc než dost.
Bavoraczech 19. prosince 2019, 10:25
Já si na poskakování libuju s Citroenem Xsara Picasso 1.6 8V 70 kW. Díly skoro jak na felinu, po městě se vejdeš pod 7l. Tady ty šumavský kopce to sice na 5ku moc nedává, ale do města to bude v pohodě. Takže něco jako Citroen C4ka? Taky je prý hodně fajn Fiat Bravo nebo Grande Punto s 1.4 T-jet
spooon 18. prosince 2019, 22:39
Myslím že níže doporučovaný kivík nebo fícus je po všech stránkách lepší auto, než Felda. Ať už bezpečností (i když tady bude záležet, jak moc je konkrétní kus na kaši, a že budou všechny dost :-D) ale hlavně jízdníma vlastnostma, komfortem a asi i spolehlivostí. A díly, minimálně na Focuse, taky stojej prd.
Tomáš Trýska 18. prosince 2019, 12:11
martin_100: Osobně bych fifinu už asi nedoporučoval, bo se serou čím dál tím víc, ale s kategorií nákupní tašky bez výhrad souhlasím.
Junior 17. prosince 2019, 17:40
ale prd. Základ je to dobře trefit.
Honza P 17. prosince 2019, 15:02
A jako bonus když se s tím vybouráš tak jdeš rovnou pod lopatu.
martin_100 16. prosince 2019, 21:44
Koupil bych felinu 1,3 mpi 50kw to jezdí za prd díly skoro zadarmo a zbytek bych schoval až se vyjezdim.
stirling 25. listopadu 2019, 08:36
Civic 1.6 7 generacia Focus mk2 1.6 .1.8 2.0 Benzin Mazda 2.0 Benzin
5-6 hondy su uz dost stare
Chosé 20. listopadu 2019, 16:14
Neztuzenou Hondu Civic páté nebo šesté generace. Motory D15B2 nebo D15B7. Verze "ekonom" má sice delší kvalty, ale na spotřebě se to příjemně projeví.
K dispozici jsou v různých variantách, šel bych do hatchbacku, případně coupé, pokud budeš chtít vozit častěji kamarády, tak ber sedan. Sklápět přední sedačky každou chvíli tě přestane bavit.

Auta se dají pořídit od 15-100 tisíc, osobně bych se zaměřil na cenu a stav kolem 40-50 tisíc a klidně v zahraničí. Žere to 5-6 litrů, když to člověk honí, tak max 9l/100km. Auta jsou lehké (opatrně, nechceš to omotat o strom) a skvěle ovladatelné. Díly levné, opravy jednoduché a celkově velká dostupnost ND.

Na začátek ideální levné, jednoduché auta, které neurazí vzhledem a je s ním sranda.

Jinak v rámci takového popojíždění v koloně bych klidně volil automat.

Klidně si prolouskej moje blogy:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/prvni-auto/135/
https://www.autickar.cz/blog/clanek/prej-nevstoupis-dvakrat-do-stejne-reky/152/
bobo23 19. listopadu 2019, 19:05
Já bych možná podíval i po Mazdě 3. V tomhle rozpočtu se dají sehnat zachovalé kusy, rv tak cca 2006. Zbyde i na servis. Primárně bych se díval po 1.6, jedou docela hezky. Já sice nakonec skončil u dvoulitru, ale tam už ta cena byla o něco vyšší.
Samozřejmě je potřeba dát velký pozor na korozi a auto, které neuvidíš ze spodu určitě nebrat.
Kuře 08. listopadu 2019, 14:45
Áčko W169 se dá sehnat hezký do kila?

Jinak, za mě, očekávatelně, Focus ST170:) Ale je mi jasný, že to je volba jen pro úzkou skupinu lidí, co o takový auto mají zájem, někdo kdo chce jen poskakovadlo to nedocení...
Tomjelinek.98 08. listopadu 2019, 11:36
Za mě mohu doporučit Mercedes W203 v manuálu, idealně C180 nebo C200 kompressor, motor jede celkem pěkně a spotřeba ve městě je 10-11l, na dálku se dá jezdit i do 7l. Případně je celkem povedený i Ačko druhý generace(W169) s motorem 1.7(A170) kde spotřeba bude minimalně o 1-2l nižší ve městě.
Honza P 08. listopadu 2019, 09:22
https://www.facebook.com/groups/707171699347045/permalink/2765331700197691/

Tento příspěvek byl 08.11.2019 v 09:23 upravován.
krab 07. listopadu 2019, 16:03
Honza P: to Mini MPV je šikovný. Měli ho rodiče, chvíli jsem s tím i já jezdi. Od nova.. 0 problémů. Ale prodávalo se jako 4 letý asi a ani ne 100 tis km. Takže to bylo dost nový. Pak měli tu novější generaci Mazdy 2, tu menší a ta byla na řízení a svezení o dost lepší, taková sportovnější.

Ale tuhle Mazdu 2 1.25i z roku 2005 má tchýně s tchánem už asi 5 let. A to auto funguje výborně, kromě jedný cívky nebo čeho žádná porucha. Sklon ke korozi to má relativně malej. Řekl bych je na tom asi jako Focus II. Prostě není to tragédie jako ostatní mazdy. Co se chytá první jsou zadní lemy, ale prorezlý tam po letech nic není, docela bych to doporučil.

Tento příspěvek byl 07.11.2019 v 16:03 upravován.
Honza P 07. listopadu 2019, 15:49
krab: Já jsem si říkal... :-) Já mám ještě tu generaci předtím: Demio. Jak jsou na tom ty novější generace s korozí? Časem budu chtít upgradovat a po pravdě to mini MPV se mi líbí víc jak ta od roku 2008. :-)

Tento příspěvek byl 07.11.2019 v 15:49 upravován.
krab 07. listopadu 2019, 15:10
to byl asi překlep... Mazda 2 jsem myslel od 2008 ne 1988 :-D
tu druhou, menší generaci, ne to mini MPV. Který je mimochodem taky velmi spolehlivý a fajn jako rozpočtový auto. V rodině se osvědčilo dvěma exempláři.
Honza P 07. listopadu 2019, 15:04
krab: Mazda 2 je od roku 2003.
Nedy 07. listopadu 2019, 11:13
Je to strašně obecná otázka. Máš nějakou představu, co by to mělo být za auto? (hatchback, starší sportovní sedan, kabriolet, kupé, kombík, protože jezdíš na kola a hory....). Jaké máš od toho očekávání? Na co auto budeš používat? Kolik lidí v něm bude jezdit? Jde Ti o to mít sporťák s tím, že náklady můžou být vyšší, nebo jde Ti "jen" o to mít čím se dopravovat za co nejmíň peněz? A konečně, máš nějaké své favority?

Ono totiž můžeš jinak dostat asi milion odpovědí. Od nijak extra staré Fiesty po hodně starý velký Mercedes. Od velkého kombíku po malý dvoumístný kabriolet. A všechno tohle se vejde do toho, co jsi zatím napsal...
krab 07. listopadu 2019, 00:37
97jack: Čau, já bych to viděl relativně snadno.

Fiesta 1.25i 82k , rok 2009 +
benzín: 200 kč/týden
pojistka vč. havarijní: 200kč/týden
servis ( předpoklad): 200 kč / týden

Takže cca 600 týdně dohromady to vypadá, že bude.Tyhle Fiesty znám moc dobře, případně ještě Mazda 2 generace nějak od toho roku 1988

Alternativy : Mazda 2 anebo Suzuki Swift