kvalita komentáře: 5 RRRampapapa 05. května 2024, 22:23 kvalitní komentář
Ahoj, no pokud pod ním viditelně nezůstávají kaluže oleje - není zespodu celé mastné, tak pak ho spaluje samotný motor. Příčin může být několik, od relativních blbostí jako problém odvětrávání klikové skříně, tak po horší věci - gufera ventilů, stírací kruhy, turbodmychadlo.
Začal bych přesnějším měření spotřeby - dolít na maximální rysku, jezdit až se rozsvítí kontrolka, dolít opět na rysku (dolívat po troškách a kontrolovat měrkou) a spočítat spotřebu na 1000 km. Pro informaci, výrobci předepisují alibisticky nejvýše 1 l / 1000 km. Nejlepší je nemuset v intervalu dolévat vůbec, ale 1-2 dcl / 1000 km je taková "normální" spotřeba u auta, co má k 200 kkm a více.
K identifikaci jak se olej dostává do spalovacího prostoru - kouří to nějak viditelně z výfuku? Pokud ano, kdy? Po dlouhém stání na volnoběh a nebo po dlouhém brzdění motorem z kopce? Nebo naopak při větší akceleraci?
Taková historka na okraj - u nás v korporátu jsou sdílené O3 vše 2.0 TDI. Jezdí s nimi kdo má ruce a nohy a navíc podle long life servisního intervalu. Tak se stalo, že jsem sedl do auta, mělo tehdy cca 75 tisíc najeto a hlásilo servis nutný. Dívám se do knihy jízd a poslední servis byl ve 30 kkm, takže na tom současném oleji to mělo 45k. Asistentka děkovala, že jsem jí o tom řekl, protože předchozím kolegům to bylo tak nějak jedno anebo počítali s tím, že se o to někdo postará.. Toto konkrétní auto nebylo schopné dojet z Brna do Prahy bez nutnosti dolít olej. Přitom "pane vratka z OL, nemá to ani 100k najeto, doložená historie..." :D
Tento příspěvek byl 05.05.2024 v 22:25 upravován.