načítám data...

Téma Auto co jezdí na olej?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
sheogh 05. září 2024, 22:51
Pokud by to tolik zralo pres krouzky, tak uz by imho diesel musel jet fakt blbe. To odvetravani zni realne, turbo taktez. U turba se obvykle uvadi 170-200kkm zivotnost pri spravne udrzbe...
nostromo23 04. září 2024, 11:38
Zvýšená spotřeba oleje může být způsobena těsněním, opotřebením motoru nebo netěsností. Doporučuji hloubkovou diagnostiku u specializovaného servisu pro přesné zjištění příčiny úniku oleje.
RRRampapapa 05. května 2024, 22:23
Ahoj, no pokud pod ním viditelně nezůstávají kaluže oleje - není zespodu celé mastné, tak pak ho spaluje samotný motor. Příčin může být několik, od relativních blbostí jako problém odvětrávání klikové skříně, tak po horší věci - gufera ventilů, stírací kruhy, turbodmychadlo.

Začal bych přesnějším měření spotřeby - dolít na maximální rysku, jezdit až se rozsvítí kontrolka, dolít opět na rysku (dolívat po troškách a kontrolovat měrkou) a spočítat spotřebu na 1000 km. Pro informaci, výrobci předepisují alibisticky nejvýše 1 l / 1000 km. Nejlepší je nemuset v intervalu dolévat vůbec, ale 1-2 dcl / 1000 km je taková "normální" spotřeba u auta, co má k 200 kkm a více.

K identifikaci jak se olej dostává do spalovacího prostoru - kouří to nějak viditelně z výfuku? Pokud ano, kdy? Po dlouhém stání na volnoběh a nebo po dlouhém brzdění motorem z kopce? Nebo naopak při větší akceleraci?

Taková historka na okraj - u nás v korporátu jsou sdílené O3 vše 2.0 TDI. Jezdí s nimi kdo má ruce a nohy a navíc podle long life servisního intervalu. Tak se stalo, že jsem sedl do auta, mělo tehdy cca 75 tisíc najeto a hlásilo servis nutný. Dívám se do knihy jízd a poslední servis byl ve 30 kkm, takže na tom současném oleji to mělo 45k. Asistentka děkovala, že jsem jí o tom řekl, protože předchozím kolegům to bylo tak nějak jedno anebo počítali s tím, že se o to někdo postará.. Toto konkrétní auto nebylo schopné dojet z Brna do Prahy bez nutnosti dolít olej. Přitom "pane vratka z OL, nemá to ani 100k najeto, doložená historie..." :D

Tento příspěvek byl 05.05.2024 v 22:25 upravován.
Vojtas 05. května 2024, 19:58
Ahoj!

Mám otázku jako autíčkář - laik.

V listopadu minulého roku jsem v AAAuto koupil Octavii II TDI po faceliftu, ročník 2010, najeto 160 000 km. Auto v dobrém stavu, jen pár škrábanců po povrchu.

Auto jezdí bezvadně až na jednu věc, šíleně žere olej. Za těch necelých 7 měsíců co ho mám jsem ho musel dolévat už minimálně čtyřikrát. Byl jsem s ním v autorizovaném servisu protože už bylo na čase udělat prohlídku a všiml jsem si že plastový kryt motoru je špatně nasazený. Po kontrole mi bylo řečeno že ho předtím někdo skutečně nasadil špatně a olej tak vystřikoval do celého motorového prostoru. Auto prošlo celkovou kontrolou, olej byl vyměněn, kryt nasazen znovu a správně. To vše k datu 20.2. 2024.

Myslel jsem si, že mám vyhráno dokud se mi cca před měsícem zase nerozsvítila kontrolka nízké hladiny oleje. Neměl jsem čas to v tu chvíli řešit tak jsem olej dolil a jezdil dál. Dneska to na mě zase začalo blikat. Podotýkám že se jedná o žlutou olejničku, tedy nízkou hladinu oleje a ne nízký tlak. Olej jsem vždy ručně kontroloval měrkou a hladina je pravidelně pod polovinou ukazatele, chyba tedy není ani v samotném čidle. Olej je navíc dost tmavý, což mi přijde zvláštní jelikož palivový filtr byl dle servisní knížky na autě měněný v dubnu 2023 a samotný olej před 2 měsíci.

Chci se zeptat zda se s tímhle někdo setkal protože už jsem celkem bezradný. Je možné že ten olej někudy uniká? S autem jezdím kvůli své práci minimálně 4 dny v týdnu cca 100km/den takže už jsem toho najezdil celkem dost.

Děkuji všem za případné odpovědi

Vojta

Tento příspěvek byl 05.05.2024 v 20:02 upravován.