Rok 2006. Jo, zvuk je skvělej, podvozek taky, řízení taky, motor taky, jen interiér mě trochu zklamal - sedačky jsou tvarem pro mojí lehce vyšší postavu (191/85) vysloveně špatný a některý materiály nejsou takový, jaký bych při původní cenovce čekal, ale celkově je dojem z auta dechberoucí dokud se člověk nerozjede. Ta převodovka ale bohužel v mých očích přehluší i ty největší "trumfy v rukávu". V rámci objektivity musim dodat, že jsem to půjčil dvěma kamarádům a oba mi "vynadali" jak se mi to může nelíbit, že je celý auto včetně převodovky naprosto skvělý (po mojí radě ale vůbec nezkoušeli plně automatický řazení) - já s tím ale prostě nemůžu souhlasit.
Ani by nevadilo že neřadí úplně neznatelně jako měničová klasika (je to vášnivej Ital, ne S-klasse nebo Rolls) a rozhodně připisuju k dobru meziplyny při podřazování který zvládá dokonale (to je pro mě vlastně jediná pozitivní vlastnost DuoSelectu), ale plně automatickej režim je naprosto nepoužitelnej, nebo jsem se s ním za těch asi 200km co jsem ho tam nechal nestihl ani jednou sžít (a zkoušel jsem se přizpůsobit jak to jen šlo). Na rychlou jízdu vůbec neni, řadí při ní naprosto nesmyslně, člověk třeba povolí plyn před zatáčkou a u apexu těsně před sešlápnutím plynu to přeřadí nahoru, zážitek z jízdy naprosto v prdeli (pardon, nejde to jinak napsat, asi se to musí zažít). Při klidný plynulý jízdě je to taktéž nepoužitelná věc - třeba když člověk jede klasicky v koloně a za městem chce zlehka přidat aby udržel tempo s autem před sebou, tak v tu chvíli má na výběr buď to, že na plyn šlápne trošku a skoro nezrychluje, nebo šlápne o 1mm víc, převodovka agresivně (a naprosto zbytečně) s odplivnutím podřadí o několik stupňů, celá ulice se otočí kde se to otevřela brána do pekel a auto buď vystřelí vpřed, nebo člověk ten plyn zase povolí aby to zrychlilo jen tak jak původně chtěl a za pár vteřin to řadí zpátky nahoru kde to mohlo bez problémů zůstat. Když se mi to stalo poprvé, hledal jsem kde vypnout sportovní režim, ale byl vypnutej... Na S8 je pro mě jednou z jízdně nejpříjemnějších věcí právě to, že když chci normálně v provozu zrychlit, tak prostě jenom šlápnu na plyn aniž bych díky síle motoru musel řadit (mam manuál) - čeká mě naprosto předvídatelná okamžitá reakce a dokonale plynulý zrychlení, který můžu v případě potřeby držet až do velmi vzdálenýho omezovače. Pro mě je to jeden z hlavních důvodů, proč mít tak velkej motor.
Zpět ke Quattroporte - když převodovku přepnu na trvale manuální režim tak je to samozřejmě při všech režimech jízdy lepší, ale zaprvé jsou problém rozjezdy (s manuálem se rozjedu mnohem dřív a mnohem čistěji, o pravym automatu ani nemluvim) a především je tam pořád ten nepředvídatelnej prokluz, než "spojka spojí" - jednoduše nemám přesně pod kontrolou kdy přesně auto zrychlí a to je pro mě jízdně při všech režimech naprosto fatální selhání celýho auta (proto taky obecně preferuju velkou atmosféru před turbomotorem - ten problém je ale u DuoSelectu mnohem významnější, než běžná turbodíra).
K tomu všemu je to množství neskutečně ruinujících vlastností završeno nevelkou životností spojek, jejichž výměna je samozřejmě značně prémiově naceněná. Jinak je překvapivě servis o dost levnější než jsem očekával, pokud jde o spotřební věci. Jakmile je potřeba originální díl, je to samozřejmě někde jinde, ale i to jsem čekal horší.