načítám data...

Téma Alfa a zimní olympiáda

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
A.J.Michal 02. ledna 2016, 13:31
Už je zima a QP stále na prodej :) . Stále se na něj dívám. Takový jeden z mých snů ho mít a vlastnit ho, jen si musím počkat pár let, než na nějaký ojetý našetřím.

Jaké jsou Vaše dlouhodobější pocity z Maserati ?

Tento příspěvek byl 02.01.2016 v 13:33 upravován.
JP 15. září 2015, 02:22
Jinak kdyby se tu vyskytl potenciální zájemce, tak na ceně netrvám, jen jsem chtěl začít na 1.000,- za koně, jak si všiml Vavris :)
JP 15. září 2015, 02:10
Trpělivost ani nedošla, naštěstí to neni zlobivý auto:)). Akorát s tim skoro nejezdim, protože S8 je pro 95% mých jízd mnohem lepší auto. Quattroporte je prostě Ital - dokud ho člověk nebere u držky, tak vůbec nechápe proč si ho vlastně koupil, protože je na něm narozdíl od Audi tisíc takovejch těch každodenních malichernejch problémů, typu kam si mam proboha odložit redbull, proč si nemůžu pustit rádio bez zapalování když někde čekám, co to tam kde povrzává, proč po vypnutí motoru nedotáhnu okýnko, proč musim zastavit abych naladil rádio (ovládání většiny elektroniky snad museli Italové vymejšlet někdy v pátek večer), proč musim jet jinym autem když chci jet ve 4 lidech na víkend (kufr je pro 2), proč do tak drahýho auta nemohli dát lepší sedačky (zcela bez nadsázky - vzadu se sedí mnohem líp než vepředu), proč už zase jedu na mokru bokem... Tohle všechno bezezbytku toleruju u víkendovky, ale na to mam zase Alfu, která je přecejen asi o 600kg hravější a na projížďku jí vezmu spíš, než 2t cestovní limuzínu. Na daily mam S8 která mě štve snad jen tim, že na ní ani po roce a půl žádnou takovou chybu neumim najít - všechno co po ní chci dělá naprosto dokonale.

Jednoduše - pro Quattroporte v mym vozovym parku neni místo, jakkoliv mě dokáže nahlas rozesmát když stáhnu okýnko, přihodim pod kotel a užiju si pár kilometrů v dramatickym stylu utlumenýho Ferrari. Zároveň si říkám, že to auto tak jako tak prodám a po půl roce občasnýho provozu bez jediný drahý poruchy je nejvyšší čas pokusit se odejít neporažen (ne že by se tam něco chystalo k odchodu:D). Plán je takovej, že S8 v nejbližších letech nahrazovat nebudu (čím taky, jediný auto co pro mě bylo na daily větším snem bylo QP). U Alfy bych se o to chtěl pokusit, ale jen tak jí nejsem schopen prodat, takže si nejdřív budu muset najít něco, po čem se s ní budu snáz loučit... Třeba 4200GT, 911 996, XKR, nebo Corvette C6. Nebo ještě budu nějakej pátek škudlit a rovnou koupim Modenu Spider, jestli do tý doby cenově někam zběsile neuteče po vzoru některých starších F...
onsad 07. září 2015, 22:45
Stáj italských plnokrevníků za cenu nové octavie? Pěkné. :) Ale ten servis, já vím...
Vavris Vavrisovic 07. září 2015, 21:55
Mimochodem, stylová cena :-) tisícovka za každého koně?
Vavris Vavrisovic 07. září 2015, 21:54
Vavris Vavrisovic 31. července 2015, 08:54
To mi připomíná poslední dny vlastnictví Z3 Coupe - dívalo se na to krásně, ale vnitřně mě to auto sralo :-D
BobAsh 29. července 2015, 23:56
JP: Článek určitě chceme!
JP 29. července 2015, 18:15
Ale dvojka je to pěkná :)
JP 29. července 2015, 17:34
Bratr mi hodil na hlavu Kappu, tak je na prodej kdyby někdo chtěl, o ceně se dá jednat: http://auto.bazos.cz/inzerat/50326988/reprezentativni-prezidentska-limuzina-Lancia-Kappa-16v-Turbo.php

S Maserati nového prakticky nic, s převodovkou jsem se vcelku sžil, resp. jsem pochopil že jsem od toho auta celkově čekal něco jiného než nabízí, ale průběžně tak nějak střídám Quattroporte a S8 podle aktuální nálady a S8 je celkově jako dailycar mnohem lepší auto (ve výsledku ho i raději používám), což samozřejmě vzhledem k nákladům a Alfě v garáži znamená, že pro mě nemá smysl Maserati vlastnit a půjde brzy z domu. Není to ale chyba auta, spíš toho jak jsem ho plánoval používat a co jsem od něj čekal. Je ale možný, že se od značky ještě neodkloním a zkusím i 4200GT. Co mě trochu překvapilo je, že se za mýho krátkýho působení na QP nic nerozbilo a všechno funguje. Můžu o tom časem napsat článek, neumím to krátce shrnout:)
Vavris Vavrisovic 21. července 2015, 11:50
Tak co nového s Maserati? :-) S převodovkou jste se nakonec sžili nebo se furt štěkáte?
JP 20. května 2015, 16:46
Tak musim říct, že to neni až tak špatný jak jsem psal, jen je potřeba mít přepnuto na manuální režim a hlavně na sport - pak se to nepokouší o nějakej pochybnej prokluz a sází to tam rychlosti hned, jede se s tim daleko líp...
BobAsh 18. května 2015, 17:47
Vavris: GT S má pokud vím právě ZF automat - právě s ním jsme ho měli v Autocaru půjčený a bylo to naprosto fantastický. S tou původní převodovkou bych to nechtěl ani za prase.
JP 16. května 2015, 02:50
Rok 2006. Jo, zvuk je skvělej, podvozek taky, řízení taky, motor taky, jen interiér mě trochu zklamal - sedačky jsou tvarem pro mojí lehce vyšší postavu (191/85) vysloveně špatný a některý materiály nejsou takový, jaký bych při původní cenovce čekal, ale celkově je dojem z auta dechberoucí dokud se člověk nerozjede. Ta převodovka ale bohužel v mých očích přehluší i ty největší "trumfy v rukávu". V rámci objektivity musim dodat, že jsem to půjčil dvěma kamarádům a oba mi "vynadali" jak se mi to může nelíbit, že je celý auto včetně převodovky naprosto skvělý (po mojí radě ale vůbec nezkoušeli plně automatický řazení) - já s tím ale prostě nemůžu souhlasit.

Ani by nevadilo že neřadí úplně neznatelně jako měničová klasika (je to vášnivej Ital, ne S-klasse nebo Rolls) a rozhodně připisuju k dobru meziplyny při podřazování který zvládá dokonale (to je pro mě vlastně jediná pozitivní vlastnost DuoSelectu), ale plně automatickej režim je naprosto nepoužitelnej, nebo jsem se s ním za těch asi 200km co jsem ho tam nechal nestihl ani jednou sžít (a zkoušel jsem se přizpůsobit jak to jen šlo). Na rychlou jízdu vůbec neni, řadí při ní naprosto nesmyslně, člověk třeba povolí plyn před zatáčkou a u apexu těsně před sešlápnutím plynu to přeřadí nahoru, zážitek z jízdy naprosto v prdeli (pardon, nejde to jinak napsat, asi se to musí zažít). Při klidný plynulý jízdě je to taktéž nepoužitelná věc - třeba když člověk jede klasicky v koloně a za městem chce zlehka přidat aby udržel tempo s autem před sebou, tak v tu chvíli má na výběr buď to, že na plyn šlápne trošku a skoro nezrychluje, nebo šlápne o 1mm víc, převodovka agresivně (a naprosto zbytečně) s odplivnutím podřadí o několik stupňů, celá ulice se otočí kde se to otevřela brána do pekel a auto buď vystřelí vpřed, nebo člověk ten plyn zase povolí aby to zrychlilo jen tak jak původně chtěl a za pár vteřin to řadí zpátky nahoru kde to mohlo bez problémů zůstat. Když se mi to stalo poprvé, hledal jsem kde vypnout sportovní režim, ale byl vypnutej... Na S8 je pro mě jednou z jízdně nejpříjemnějších věcí právě to, že když chci normálně v provozu zrychlit, tak prostě jenom šlápnu na plyn aniž bych díky síle motoru musel řadit (mam manuál) - čeká mě naprosto předvídatelná okamžitá reakce a dokonale plynulý zrychlení, který můžu v případě potřeby držet až do velmi vzdálenýho omezovače. Pro mě je to jeden z hlavních důvodů, proč mít tak velkej motor.

Zpět ke Quattroporte - když převodovku přepnu na trvale manuální režim tak je to samozřejmě při všech režimech jízdy lepší, ale zaprvé jsou problém rozjezdy (s manuálem se rozjedu mnohem dřív a mnohem čistěji, o pravym automatu ani nemluvim) a především je tam pořád ten nepředvídatelnej prokluz, než "spojka spojí" - jednoduše nemám přesně pod kontrolou kdy přesně auto zrychlí a to je pro mě jízdně při všech režimech naprosto fatální selhání celýho auta (proto taky obecně preferuju velkou atmosféru před turbomotorem - ten problém je ale u DuoSelectu mnohem významnější, než běžná turbodíra).

K tomu všemu je to množství neskutečně ruinujících vlastností završeno nevelkou životností spojek, jejichž výměna je samozřejmě značně prémiově naceněná. Jinak je překvapivě servis o dost levnější než jsem očekával, pokud jde o spotřební věci. Jakmile je potřeba originální díl, je to samozřejmě někde jinde, ale i to jsem čekal horší.
Vavris Vavrisovic 15. května 2015, 14:17
Jaký máš vlastně ročník? Převodovka DuoSelect byla kritizována velmi často, to už je vážně lepší tam mít klasiku od ZF. Je paradox, že robotizovaná převodovka v GT S je naopak špičková. Ale hlavně si to auto pamatuju proto, že bylo slyšet ještě asi 3 minuty po tom, co odjelo. :)
JP 14. května 2015, 11:44
Snad radši ani ne, mam s tim najeto pár set km a jsem přes mnohaletý očekávání hodně zklamanej. Auto jako takový je skvělý, jenom kdyby mělo jinou převodovku - ještě tomu určitě dám šanci, ale DuoSelect mi zatím naprosto kazí dojem (je krátce po servisu, neni to proto že by bylo něco na odchodu). Jsem vcelku Italofil a tohle byl pro mě řadu let vrchol čtyřdveřovýho auta snů, takže se možná propadnu do pekla až tuhle větu dopíšu, ale když jsem po první dlouhý cestě přesedl zpátky do S8, tak to byl balzám na duši, byť s horším zvukem a horším řízením. Audi vedle toho působí jak kremrole ze supermarketu, zatímco Quattroporte je úžasnej výtvor vášnivýho pekaře ozdobenej kusem h**na (jakkoliv je jinak skvělej, jdu radši do kremrole)... Pořád doufám že s tim prostě jenom neumim a časem se to poddá, ale jestli tomu nepřijdu na chuť, tak půjde brzy z domu. Jsem možná barbar, ale s manuálem by to byl jízdně boží výtvor. Možná bych se v nouzi spokojil i s klasickou převodovkou Automatica.
Vavris Vavrisovic 14. května 2015, 10:34
No tak to je pecka! :-) Doufám, že se dočkáme i psané story

Tento příspěvek byl 14.05.2015 v 10:34 upravován.
Apache 14. května 2015, 09:49
A dopr...foto popis!
JP 14. května 2015, 00:26
Story never ends...
Maroš 25. ledna 2015, 20:28
Výborné čtení a to GTV je krása :)