načítám data...

Téma Akiko - Mazda Miata 1,8 supercharged

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Goldies 28. října 2016, 13:45
Nedy: Na ty Advany taky koukam, jsou jednim ze dvou favoritu :-) Ten druhy je Federal 595 RS-R jedniné s čím bojuju je (jak víš) rozměr pneumatik, kterej je dosti specificky :-D

Jinak Majda vypadá dobře :-) Na jaře se potkáme, musím si ji projet :-D (kompresor me porad dosti svadi)...
Nedy 28. října 2016, 12:46
Vzhledem k hnusnému podzimu jsem si nového auta moc neužil nicméně alespoň dvakrát se mi ji podařilo vytáhnout a jednou i bez střechy. Takže tu mám několik málo prvních postřehů.

Zatím mám z auta velký respekt, protože táhne opravdu moc pěkně. Empiricky zjištěno, že na dvojku nesmím dát v zatáčce plný plyn, jinak se utrhne zadek (vždy zavčas zachyceno). Nad trojku už to zrychlení není moc dramatický.
Jinak splňuje to, co by od malého lehkého roadsteru člověk čekal. Krásně se řídí a je s ním zábava. A jako bonus opravdu dobře topí. Trochu mi schází vyhřívané sedačky, ale to se případně dá napravit.

Co se oprav/úprav týče, tak nutně potřebuje přetěsnit (asi vana), protože z ní fakt dost kape olej. Další z nutných věcí je zvýšení podvozku aspoň o 1,5 cm, ale lépe o 2 cm. - Vjezd a výjezd z garáže je značně riskantní a člověk s tím občas chytne.

A mimochodem AD08 R vypadají fakt brutálně dobře! :-)

Závěrem jedna podzimní romantika.

Evlo 12. října 2016, 18:27
Nedy: vsak jasné, pro me by bylo :D

Tento příspěvek byl 13.10.2016 v 10:20 upravován.
Nedy 12. října 2016, 16:05
Evlo: Já vůbec na fóru nereagoval, já mu normálně napsal email na inzerát... A 200 to doufám nebude. :-)
Evlo 12. října 2016, 15:08
Vavris Vavrisovič: No ja ji chtel tedka, i jsem na ten inzerat reagoval, ale pak jsem zjistil, ze bylo potreba ragovat v jeho tematu na miata foru, tak co uz.

Alespon jsem se zachoval racionalne, takhle byl vyblil tak 200k do miaty +70 za porizeni :D

Tento příspěvek byl 12.10.2016 v 15:09 upravován.
M P 12. října 2016, 13:03
Nedy: ale hovno trpká realita, k tomu se projezdíš:) Pokud nemáš uplně olšové ruce, tak se dá naučit leccos...
I když, zrovna já mám co říkat, když jsem gastownovský AX nedokázal ani hodit bokem přes ručku, přitom redakční drsný hipster Radek (máme ještě jemného hipstera, Davida) tam dával jednoho skandinávce za druhým...
Goldies 12. října 2016, 10:50
Nedy: Tak to gratulace! Snad tahle nebude tak moc lakat zavistive svine! Na upravy jsem zvedavej a hlavne vim jak to byva (to se jen vymeni motor... a pak to jede) :-D
Nedy 12. října 2016, 10:06
Matěj Podhorský: Ad jméno: https://en.wikipedia.org/wiki/Akiko_(given_name) :-)

No a co se těch úprav týče, jde o to, že to auto je rozpracované. Tudíž, buď můžu vyházet už udělané a pokoušet se o návrat k sérii (podle mě hloupost), nebo můžu dokončit započaté, jak nejlépe umím... A že je většina aut o dost dál, než moje schopnosti je trpká realita... :-)
M P 12. října 2016, 09:14
Akiko se to jmenuje podle nějaké japonské pornoherečky? Auto pěkné, tak doufám, že se s ním ukážeš na okruhu, až bude zase čas.
Jenom, jak už jsem ti myslím i říkal, abys nepropadl klasickému miaťáckému syndromu:D množství úprav jako na závodním autě, leč řidič těžce zaostávající za možnostmi i sériového auta :)

Ať slouží!
Nedy 11. října 2016, 21:28
Na to trochu těžko odpovědět. Já jel jen jednou krátce v zimně s františkovou MX5, jinak s žádnou jinou, takže nemůžu srovnávat. Nicméně když se dostane do otáček, tak jede hooodně dobře. Rozhodně o dost líp, jak moje MR2. Ale vzal jsem ji spíše jako hodně dobrý základ, který plánuju vylepšit (doufám). Nepochybuju o tom, že se někdy potkáme a uvidíš sám...
Vavris Vavrisovic 11. října 2016, 21:23
Zatoulala se do dobrých rukou. Dotaz číslo jedna - jak to jede? Já ji chtěl kdysi (tušim 2012) kupovat, leč mě absolutně nepřesvědčil výkon motoru. Jela snad ještě o malinko hůře, nže tehdejší moje Anniversára.
Nedy 11. října 2016, 21:20
Jak mnozí z Vás vědí v uplynulé době jsem utrpěl ztrátu mé Toyoty MR2. Bylo tak nutné prázdné místo zaplnit. Došlo tak i na mě a koupil jsem sobě Mazdu MX5, resp. abych byl přesný, tak Miatu. Je to NA s motorem 1,8 s kompresorem. Původně zřejmě dovezená ze států a navíc s motorem 1,6.

O její historii si můžete počíst zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?t=486&sid=0903c2aa8b42ee30a0d75d5199ef80e2
a potom zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?f=19&t=2497&sid=967e514b3e94fbbb2d32be13d6d01322

No a jak jsem se k ní dostal já. Vezmu to trochu oklikou. Někdy cca před třemi lety jsem měl Fiata Barchettu, bylo to moje vysněné auto, které se mi do teď strašně líbí. Jezdilo dle mého názoru na předokolku skvěle. Nicméně náš DD Ford Mondeo jsem tehdy vyměnil za BMW E91 a nějak mi přišlo blbý mít auto pro zábavu FWD. Začal jsem se tak rozhlížet po inzerci a našel jsem tuhle MX5 na prodej. To definitivně rozhodlo, že Bára půjde z domu.

Než ale na prodej došlo, byla tahle konkrétní pryč. Jak to tehdy bylo a jak jsem skončil si můžete přečíst tu:
https://www.autickar.cz/forum/tema/tweety---toyota-mr2-w30/311/?&count=2

Bohužel MR2 mi někdo dvakrát po sobě podpálil. Takže opět přišly řada na úvahy nad novým autem. Byl jsem už v podstatě rozhodnut, že si zajedu pro MX5 NA s 1,8 někdy zjara do GB. Nicméně František mi řekl o této kompresorové krásce. Pak už v zásadě nebylo co řešit. Domluvil jsem si prohlídku a o týden později už se mnou jela domů.

Je tak trochu "work in progress". Takže se musí dodělat. V prvé řadě plánuju zabránit úniku oleje, pak seřídit ruční brzdu. Dál bych to viděl na výztuhy podvozku, předělání výstupu chlazení za 4. válec (měl bych na to dostat kit). Chtělo by to pancéřové hadice brzd, nejspíše sportovní obložení. Asi tam dám nový nerezový výfuk. Zvážím novou spojku a možná nový rám. Pak by měla přijít na řadu programovatelná jednotka motoru a naladění. Uvidí se "po cestě", co ještě bude třeba...

No a jedna fotka, než jsem ji zaparkoval do garáže: