kvalita komentáře: 0 Michal88 25. srpna 2015, 11:25
Hledáš auto na blbnutí, ale láká Tě to ke starým Citroenům a kor s Hydropneumatikou? :) To si jde trochu proti řeči. :)
Sám mám hydrocitroeny 3 (2x XM - 2,1TD a 3.0V6 123kW automat, pak GS 1,0), míval jsem Xantii 1,6, otec míval 4x XM (1x 2.0i, 3x 2,1TD) a praktická auta to jsou, to určitě. :) Ale nejsou to auta na blbnutí. Podvozek sice zvládá i ostřejší jízdu, ale hlavně po kvalitním asfaltu, bohužel po rozbité silnici v zatáčce při rychlejší jízdě trochu uskakuje (po rovince filtruje nerovnosti velmi velmi dobře) a dost se naklání i s hydractive. Řazení problém není, přesné mi to přijde až až (samozřejmě na slavný VW to ale nemá), ale řízení... Řízení určitě komunikativní není. A kor u V6, která má DIRAVI řízení, z toho není cítit téměr nic, to se volant ani nehne, když náhodou proletím dírou (doslova). Není to prostě auto na vymetání okresek, i když to bez problémů dává a ujede i leckterému koncernu. Je to ale auto primárně na pohodlné kochání, případně dálniční jízdu.
Trochu by se to ale alespoň s tím náklonem a jistotou v zatáčkách dalo "vyřešit" Xantií Activa, což je tehdejší vrchol hydropneumatiky. Oproti klasické hydropneumatice je už relativně složitější hydractive (aktivní řízení tuhosti podvozku), ale Activa, to je ten pravý "orgasmus". To je aktivní řízení náklonu v zatáčkách (k aktivní řízení tuhosti). Sranda s Activou je neuvěřitelná, oproti jiným hydroCitroenům, problém ale je, že specifické díly jsou dost nedostatkové (pístnice náklonu apod.) a Xantií ve verzi Activa je velmi pomálu, nejen díky tomu, že se jich moc neprodalo, ale i díky tomu, že je to mrcha zrádná, do poslední chvíle drží a když se utrhne, tak s plnou parádou a na to dost lidí dojelo. Dělaly se ale s 2.0 16V (97 a 112kW), 2.0 8V TCT (turbobenzín - 108kW), 3.0 24V (140 a 147kW), 2,1TD (80kW) a 2.0HDi/80kW.
Pak jsou tu samozřejmě XMka, BXka aj., ale k tomu řeknu snad jen to, že pokud se v hydropneumatice moc neorientuješ a zkušenosti s opravami moc nemáš, tak si budeš muset dát sakra pozor na to, komu auto svěřuješ, protože běžný servis si absolutně neví rady a odborníků na hydrocitroeny moc není, hromada si na ně jen hraje.
Jinak, třeba zvlášť u XM a už i u BX je problém s náhradními díly. Ne v běžných věcech jako čepařina, brzdy apod., to mají téměř všude a v dostatečném výběru (na XM, na BXko je to už horší), spíš jde o "specialitky" jako karosařina apod., jelikož těch aut bylo málo (resp. XMek bylo málo, z toho půlka min. už prošla ocelovým peklem, BX je už většina v ocelovém nebi, na to kolik jich jezdilo) a pokud nemáš kontakty, tak se Ti to bude shánět dost špatně... Tím pádem se Ti bude špatně shánět i pěkný kus, neboť většina vypadá, jak kdyby si prošla peklem a nezbývá, než ten "nálezový" stav dát dohromady, což přes servis bude šiška.
Navíc, třeba BX mi přijde škoda trápit "běžným" provozem, to už aspiruje na veterána nejen věkem, ale pomalu i cenou, pěkná BX jsou vážená zlatem a kor, pokud jsou to různé specialitky jako 4WD nebo GTi. A XMko už taky moc vhodné není, díky mizerné dostupnosti specifičtějších dílů.
Naproti tomu Xantií je všude hromada (když nepočítám Activy) a je z čeho vybírat a je jich hromada i na vrakovištích.
Výhoda hydroCitroenů ale je, že tuneři se jim moc nevěnovali, sem tam se najde auto "fMušketýru" nebo "fZenderu" s "Moreťáky", což je ale "originální" příslušenství (resp. Musketier a Zender dodával bodykity pro Citroeny přímo do Citroenu a bylo možno si to přiobjednat přes oficiální zastoupení, a i světla Morette). Jo a sem tam bývá bohužel ztuzená Xantie V6, když už se vzácně objeví. Obvykle lakem (viděl jsem třeba před půl rokem takovou hnusně oranžovo stříbrnou k prodeji na tipcars, jinak Xantie V6 moc nejsou a vesměs jen s automatem).
K ostatním autům Ti toho moc nepovím, ale kdybys projevil zájem o nějakého hydroCitroena, rád Ti poskytnu radu, čemu se vyhnout nebo na co si dát pozor. Pokud se chceš kouknout na moje auta, mrkni do sekce "Vaše Auta".
Tento příspěvek byl 25.08.2015 v 14:46 upravován.