načítám data...

Téma Aké prvé (jazdené) auto pre petrolheada?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Michal.913 15. října 2015, 16:02
Nechci ti do toho nějak kecat ale lepší cestou se mi zdá hravý podvozek, příjemné ovládání spolu se slabším motorem, než houpavá k*áva s 8mi hrnkem, co ti ten úsměv vykouzlí opravdu jen při poslechu a možná trochu při zátahu (i když tu váhu neschováš velkým motorem)
PeterLuk 15. října 2015, 14:18
Ináč, ako tu tak čítam, už na mňa začali liezť ameriky... :D Americké autá mali pre mňa vždy určité čaro a exotiku, taký Cadillac alebo Buick s osemvalcom by mi nevadil...
PeterLuk 30. srpna 2015, 21:46
Tak ja nepotrebujem športové auto, neisom ani z tých čo sa hneď ako dostanú do ruky vodičák (alebo niektorí aj skôr potrebujú zabiť :D ), chcem sa najprv naučiť poriadne jazdiť, takže nemusí byť športové, ale vyšší výkon a akcelerácia nebudú na škodu :D Len sa v tom nechcem nudiť. :D Takže ak aj to auto nebude satvané na dynamické jazdy, ak má charakter, komfort, ktorým by to vynahradilo, žiaden problém.
Irwinek 30. srpna 2015, 19:28
:-D sice uznávám, že 960 s manuálem není ryze sportovní auto, ale jízda je vždy relax a nemusím jet zrovna pilu, aby bylo pro ostatní auta překvapením i na okrskách :-D
M P 30. srpna 2015, 18:30
Asi jsem se nevyjádřil uplně správně:D Každopádně řízení Volva mě zatím vždycky bavilo:)
Irwinek 30. srpna 2015, 15:05
No já nevím, vrátil jsem se teď z Mostu z traků Volvem, a užil jsem si cestu tam i zpět ( tedy pominu-li objížďky v každé díře, kde se zmohli na kanalizaci ) :-D a agresi za volantem jsem odložil v nejezdících služebních koncernových přibližovadlech :-d
M P 30. srpna 2015, 09:40
Z vlastní zkušenosti bych řekl, že si člověk může užít i řízení Volva, ale je to trochu jiný zážitek, než to, co se podle většinového názorů nadšenců do auta prezentuje jako zábava za volantem. Samozřejmě to člověk zkusí trošku prohnat přes pár oblíbených apexů (obdoba mé milované "oblíbené okresky"), avšak jen aby zjistil, že i když to může ve výsledku jet celkem solidně rychle, auto se vehementně brání veškerým pokusům o nějaké agrese za volantem, spíš člověka vede k pěstování plynulé jízdy se vším, co s tím souvisí. Znám člověka s první S80, má ji už velmi dlouho. Způsob, jakým s ní jezdí, je fascinující. Řízení ho prý nebaví, takže se čas za volantem snaží zkrátit na minimum a tam je pak vidět, že i S80 umí jezdit rychle.
Ještě bych dodal, že hledání ideálního auta považuju za celoživotní příběh:D a navíc preference se s časem mění, u někoho i dvakrát denně (můj případ). Když jsem začínal jezdit, tak jsem měl na výběr Vectru A mojí máti, což bylo vyrezlé auto, s podvozkem v pochybném stavu, občas jí vypadával zařazený kvalt, ale měla skvělý motor. Pak jsem se povozil na Formanovi (ne Adamovi), dalších nějakých Opelech atd. První auto jsem si koupil až nedávno a stejně jsem si vybral špatně, byť jsem předtím vyzkoušel mnoho typů vozidel:D

Octávka či Golf poslouží zcela jistě velmi dobře, ale jsou vyřazené už na začátku, takže tam to nemá smysl. Saaba měl Vavris, doporučuju: http://www.autickar.cz/clanek/saab-9-3-2-0-n-a-zitra-vstanu-a-bude-mi-60/
Další článek o Saabu http://www.autickar.cz/clanek/saab-9000-sob-s-charakterem/
Vavris Vavrisovic 30. srpna 2015, 08:07
Ta Alfa 156 ti v tom výběru nějak vyčnívá.. Citróni, Saabi i Volvítka budou do jednoho nevtíravá komfortní auta. Ale záleží, co si představuješ pod pojmem "nenudit se"...
Michal88 26. srpna 2015, 14:16
Komfort si určitě vyzkoušej, pokud bys měl možnost se s tím autem svézt, ale pozor, ať má hydropneumatiku v cajku, tzn. nafoukané koule, správně seřízenou výšku atd. U drtivé většiny aut (a zvlášť těch k prodeji) jsou koule dávno prázdné, hydropneu funguje tak nějak podivně (hydractive furt ve tvrdém režimu aj.) a to je pak očistec, s takovým autem jet, to není pohodlné ani za mák. ;) Jinak, teď jde o to, co myslíš pomalé, jestli v přímce nebo v zatáčkách. A teď jde o to, co budeš preferovat.
PeterLuk 25. srpna 2015, 18:27
Díky moc. Práve k CItroenom ma to láka, lebo sa mi jednak páčia, jednak by som chcel vyskúšať ten slávny komfort. Dynamická jazda asi nebude najoslnivejšiva, s tým rátam. Ono mne ani veľmi nejde o to "byť králom okresiek", nato si kúpim auto až (ak) budem nato budem mať, len nechcem, aby to zase bolo pomalé. Hlavne je sa v tom neunudiť :D



Tento příspěvek byl 25.08.2015 v 23:25 upravován.
Michal88 25. srpna 2015, 11:25
Hledáš auto na blbnutí, ale láká Tě to ke starým Citroenům a kor s Hydropneumatikou? :) To si jde trochu proti řeči. :)

Sám mám hydrocitroeny 3 (2x XM - 2,1TD a 3.0V6 123kW automat, pak GS 1,0), míval jsem Xantii 1,6, otec míval 4x XM (1x 2.0i, 3x 2,1TD) a praktická auta to jsou, to určitě. :) Ale nejsou to auta na blbnutí. Podvozek sice zvládá i ostřejší jízdu, ale hlavně po kvalitním asfaltu, bohužel po rozbité silnici v zatáčce při rychlejší jízdě trochu uskakuje (po rovince filtruje nerovnosti velmi velmi dobře) a dost se naklání i s hydractive. Řazení problém není, přesné mi to přijde až až (samozřejmě na slavný VW to ale nemá), ale řízení... Řízení určitě komunikativní není. A kor u V6, která má DIRAVI řízení, z toho není cítit téměr nic, to se volant ani nehne, když náhodou proletím dírou (doslova). Není to prostě auto na vymetání okresek, i když to bez problémů dává a ujede i leckterému koncernu. Je to ale auto primárně na pohodlné kochání, případně dálniční jízdu.

Trochu by se to ale alespoň s tím náklonem a jistotou v zatáčkách dalo "vyřešit" Xantií Activa, což je tehdejší vrchol hydropneumatiky. Oproti klasické hydropneumatice je už relativně složitější hydractive (aktivní řízení tuhosti podvozku), ale Activa, to je ten pravý "orgasmus". To je aktivní řízení náklonu v zatáčkách (k aktivní řízení tuhosti). Sranda s Activou je neuvěřitelná, oproti jiným hydroCitroenům, problém ale je, že specifické díly jsou dost nedostatkové (pístnice náklonu apod.) a Xantií ve verzi Activa je velmi pomálu, nejen díky tomu, že se jich moc neprodalo, ale i díky tomu, že je to mrcha zrádná, do poslední chvíle drží a když se utrhne, tak s plnou parádou a na to dost lidí dojelo. Dělaly se ale s 2.0 16V (97 a 112kW), 2.0 8V TCT (turbobenzín - 108kW), 3.0 24V (140 a 147kW), 2,1TD (80kW) a 2.0HDi/80kW.

Pak jsou tu samozřejmě XMka, BXka aj., ale k tomu řeknu snad jen to, že pokud se v hydropneumatice moc neorientuješ a zkušenosti s opravami moc nemáš, tak si budeš muset dát sakra pozor na to, komu auto svěřuješ, protože běžný servis si absolutně neví rady a odborníků na hydrocitroeny moc není, hromada si na ně jen hraje.

Jinak, třeba zvlášť u XM a už i u BX je problém s náhradními díly. Ne v běžných věcech jako čepařina, brzdy apod., to mají téměř všude a v dostatečném výběru (na XM, na BXko je to už horší), spíš jde o "specialitky" jako karosařina apod., jelikož těch aut bylo málo (resp. XMek bylo málo, z toho půlka min. už prošla ocelovým peklem, BX je už většina v ocelovém nebi, na to kolik jich jezdilo) a pokud nemáš kontakty, tak se Ti to bude shánět dost špatně... Tím pádem se Ti bude špatně shánět i pěkný kus, neboť většina vypadá, jak kdyby si prošla peklem a nezbývá, než ten "nálezový" stav dát dohromady, což přes servis bude šiška.

Navíc, třeba BX mi přijde škoda trápit "běžným" provozem, to už aspiruje na veterána nejen věkem, ale pomalu i cenou, pěkná BX jsou vážená zlatem a kor, pokud jsou to různé specialitky jako 4WD nebo GTi. A XMko už taky moc vhodné není, díky mizerné dostupnosti specifičtějších dílů.

Naproti tomu Xantií je všude hromada (když nepočítám Activy) a je z čeho vybírat a je jich hromada i na vrakovištích.

Výhoda hydroCitroenů ale je, že tuneři se jim moc nevěnovali, sem tam se najde auto "fMušketýru" nebo "fZenderu" s "Moreťáky", což je ale "originální" příslušenství (resp. Musketier a Zender dodával bodykity pro Citroeny přímo do Citroenu a bylo možno si to přiobjednat přes oficiální zastoupení, a i světla Morette). Jo a sem tam bývá bohužel ztuzená Xantie V6, když už se vzácně objeví. Obvykle lakem (viděl jsem třeba před půl rokem takovou hnusně oranžovo stříbrnou k prodeji na tipcars, jinak Xantie V6 moc nejsou a vesměs jen s automatem).

K ostatním autům Ti toho moc nepovím, ale kdybys projevil zájem o nějakého hydroCitroena, rád Ti poskytnu radu, čemu se vyhnout nebo na co si dát pozor. Pokud se chceš kouknout na moje auta, mrkni do sekce "Vaše Auta".

Tento příspěvek byl 25.08.2015 v 14:46 upravován.
František Čáslavský 24. srpna 2015, 23:17
onsad: je zajímavý, že je těžký najít nezrezlej kus, ale když člověk prodává relativně nezrezlou Primeru, tak je to na dlooooouhý lokte...
onsad 24. srpna 2015, 22:43
Panda: To bylo moje vysněné BMW. :( Ale chtěl jsem vždy aspoň 530, nebo až 540. :)
M P 24. srpna 2015, 22:25
A nechceš BMW E34 525i? :)
onsad 24. srpna 2015, 19:01
Nissan Primera, P 406, Opel Omega. Sám jezdím s primerou 2,0 96 kW a je super, ale je těžké najít dobrý kus. Hodně to rezne a už jsou ojeté. Výkonu to má dostatek a dobře se řídí.
S P 406 jsem také jel, ale není IMHO tak "řidičská" jako primera, ale méně rezne a je jich více ke koupi.
A omegu bych sám chtěl, ceny už jsou v pohodě a můžeš mít i V6. :) Navíc hrabe vzadu a to je výhoda.

A potom ty focusy a mondea, no. Celkem to prý také ujde.
JLK 24. srpna 2015, 11:03
Z Fordu bych se podival i na Mondeo, kdyz uz. Starsi generace se prodava skoro zadarmo, i kdyz nezrezly kus se uz asi v prirode nevyskytuje vubec. Novejsi se do 3k da najit. Obe generace dobre jezdi, nejsou na tom spatne se spolehlivosti a prakticke jsou az moc. Jediny problem s tim je, ze kdyz chces neco "výnimočnejšie" nez Golf, tak s Mondeem si moc nepomuzes. Jezdi toho stejne mraky jako Golfu. Pro odliseni by se pak hodila V6, coz neni spatna volba kdyz moc neresis spotrebu. A do limitu se taky nejake prodavaji.

Jinak z tveho vyberu bych nejspis nesel do 156 - jako prvni auto to podle me neni nejlepsi. Jedine pokud jsi do toho vylozene fanda a ta auta znas nebo v okoli mas nekoho kdo s tim pomuze. Jinak radeji ne.

Jinak jestli ti staci prakticnosti Corrado, tak bych do vyberu pridal 406 coupe. Spatne nejezdi, je relativne spolehlive a vypada sexy.

U Audi 80 nevim, kterou mas na mysli generaci, ale jestli tu posledni, tak ta se da najit uz leda v cabriu. Coz vzhledem k pozadavku na prakticnost asi nechces. Obycejne sedany a kombiky v zachovalem stavu uz skoro nejsou videt. Jestli ale mas rad Audi z techto dob, tak by ses mohl podivat na prvni generaci A6 (tj. cerstve prejmenovanou 100 C4). Vzhledove je to podobny, A6 se ale da relativne snadno sehnat, obcas jsou na prodej i slusne exemplare. A je celkem v pohode servisovatelna.
PeterLuk 23. srpna 2015, 22:39
Na Fordy som zabudol, ale o tých uvažujem tiež. Veľmi sa mi páči Escort (ale musí byť v originálnom stave, veľa z nich zničil tuning) a Sierra, ale ani prvý Focus nevyzerá zle - naopak, dizajn je stále zaujímavý. O riadení som počul, skúsim pohľadať v bazároch. Díky za radu ;)
spooon 23. srpna 2015, 22:34
Focus I s 1.8/2.0, jednoho mám jako daily k MX5 a nemůžu si ho vynachválit. Výborný podvozek, řízení...jen bacha na korozi, což je stejně asi u starýho Fordu neřešitelný problém :-D ale jestli najdeš nezrezlýho, tak to bude IMHO dobrá volba.
PeterLuk 23. srpna 2015, 22:22
Zdravím! O autá sa zaujímam už dlho, prednedávnom som spravil vodičák a pomaly sa začínam obzerať po aute. Veľmi sa do toho nehrniem, peňazí nieje nazbyt a je načo utrácať, ale tak chcem si začať šetriť a zárveň sa poobzerať po trhu.

Sme veľká rodina, takže chcem niečo "praktické", ale zároveň nechcem Oktávku či Golfa, radšej niečo "výnimočnejšie". Spotrebu veľmi neriešim, auto nechcem používať každennodenne do školy, skôr len občas nakúpiť a vybaviť čo treba, na výlety (aj na večšie vzdialenosti). Chcel by som ako tak komunikatívne riadenie a pružný motor - nechcem sa autom driftovať a "pretekať", ale aby zase netrpelo na nedostatok výkonu a aby sa na ňom dalo občas odreagovať. Ideálne benzínový motor a manuálnu prevodovku. S vysokým nájazdom kilometrov za asi tisíc - tritisíc eur počítam, ale samozrejme nechcem vrak. Čo mi však vadí je tuning (alebo teda, častejšie skôr tuzing), chcel by som auto bez úprav alebo len s decentnými. Čo sa týka výbavy, veľa toho k životu nepotrebujem - stačí mi vpodstate funkčná klíma, kúrenie a rádio, vodičov airbag. Nejaké vychýtavky ako elektrické okná apod. nevadia, ale nevyžadujem. Mám rád autá z 80-tych a 90-tych rokov, takže ajkeď sú to pre niekoho možno vraky, "cigánske" autá (bez urážky), tak ja sa nebránim trebárs BX-ku, ak sa nájde kus v dobrom stave.

Veľmi ma to ťahá k starým Citroenom, máme Evasion a "osvedčil" sa, navyše sa mi Citroeny dosť páčia, Xantia, XM alebo BX (ale to teraz asi nie, predsalen je to už staršie auto). Lákajú ma aj SAAB-y, Alfy Romeo (najme 156), možno Volvá... A ešte je tu jedno, ajkeď nieje práve najpraktickejšie auto - VW Corrado! Možno ešte Audi 80?

Čo by ste odporúčali? Čo si myslíte o mojom výbere? Odporúčate ešte niečo iné? Načo si dať pozor? VIem že za 1 až 3 tisíce eur člvoek niečo extra nekúpi, ale peňazí niet nazbyt, no na druhúz stranu si radšej priplatím, než kúpim vrak. Od prvého auta nečakám nejaké terno, ale chcem aby bolo zaujímavé, ale pokiaľ možno lacné a praktické.

Ďakujem!

Tento příspěvek byl 24.08.2015 v 00:03 upravován.