logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Znovuzrozené Alpine - dočkáme se příští rok?

PR oddělení Renaultu stále mlčí a mlží, inženýři v Dieppe už však zřejmě finalizují projekt, který by měl na silnice vrátit značku Alpine. V LeMans byl představen koncept Celebration, jehož tvary vypadají už docela "produkčně"…

Když jsme se před týdnem ptali, kterou že umřelou značku byste rádi opět viděli v plné síle, Alpine zůstalo nevyřčeno. Možná to bylo ale pouze z toho důvodu, že Renault už na jejím znovuoživení plně pracuje a vstát z mrtvých by měla již příští rok. A taky je nutno podotknout, že něco jako duch Alpine nepřetsal žít nikdy – továrna v Dieppe je přece místem zrození těch nejřidičštějších hot hatchů uplynulých dekád. Posledním opravdovým Alpine však byl model A610 Turbo, jehož produkce skončila přesně před dvaceti lety. Tím nejslavnějším modelem pak je bezesporu Porsche 911 z Francie aneb Alpine A110. Právě na něj bude ideově navazovat první model nového věku značky. Koncept s názvem Celebration byl předtaven v průběhu LeMans a vypadá slibně.

Oproti konceptu A110-50 z roku 2012 sice Celebration ztratil na dramatičnosti a placatosti, za to už mnohem více vypadá jako něco, co může na silnice. A také se jeho design přiblížil původnímu vzoru – A110. Překřížkovaná přídavná světla či štíhá svažující se záď přímo bijí do očí. Potěšující je nízký a opticky lehký ponton a také příď auta, jež nemá typický tupý výraz nutný pro dobré hodnocení v testu přejíždění chodců. V LeMans Renault všem dokázal, že Celebration umí i jezdit, což je jistě skvělé. Avšak o technických záležitostech je ticho po pěšině. 

Koncept měl dovuspojkovou převodovku a čtyřválcový turbomotor, jak to bude s oficiálním autem, které by se mohlo v konečné verzi představit snad už příští jaro v Ženevě, ale zatím vědí pouze konstruktéři v Dieppe. Spekuluje se o přeplňované jednotce 1,6 či 2,0 (osobně bych sázel na tu menší) a hmotnosti, která by měla jen lehce přesáhnout jednu tunu. Snad se dočkáme i manuální převodovky, ale ani zde bych to s očekáváními nepřeháněl a vůbec bych se nedivil, kdyby nakonec Alpine bylo k dostání pouze s dvouspojkou, jako současné Clio RS. 

Přesto bych se nebránil optimismu. Cosi mi říká, že schopnosti kouzelníku RenaultSportu by mohlo malé kupátko s motorem uprostřed přetavit do spektakulární záležitosti. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Aleš
15. 6. 2015, 12:53

Já doufám že jo. Chlapům z Dieppe přeju jenom úspěch.

A dovolim si mít jednu technickou poznámku. Je tam dvakrát odkaz na autíčkářovo otázku o mrtvých značkách. Podruhé tam asi měl bejt odkaz na nákej obrázek A110-50.

0
Vavris Vavrisovic
15. 6. 2015, 13:34

díky za upozornění, opraveno

0 reagovat
Aleš
15. 6. 2015, 19:44

Teď mě napadá co budou vyrábět? Doufám že nezůstane jenom kupé a půdou i do hot hatchů. Vždyť údajně pracovali na 5 Turbo s motorem uprostřed. Tak co takové Twingo s V6 uprostřed. To by byl nástupce. Ano je to úchytné ale byl by to skvělý nápad. Ale asi v tomhle případě zůstane jenom u mého přání.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte