načítám data...

Ženevský autosalon 2019: První dojmy

Autíčkář se letos podíval do Ženevy! Jaké jsou první dojmy? A co Františka z představovaných vozů zaujalo?

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách, Představujeme: Ženevský autosalon 2019: První dojmy

Stejně jako můj výlet do Říma i tento výlet se odehrál díky Mazdě, která mi koupila letenky. Nejenom proto si zaslouží samostatný článek, který bude o tom, co do Ženevy přivezla. Ale ten až později, teď se podívejme na první dojmy, které ve mně zůstaly ještě v letištní hale.

Momentálně sedím v letištní hale na letišti v Ženevě a čekám na své letadlo. Společnost mi po hektickém dni dělá béžová plechovka s názvem Erdinger a je na čase dát dohromady alespoň první dojmy. Na to, co mě zaujalo a co se mi líbilo, to bude chtít ještě trochu spánku.

Mazda CX-30

Že se Mazda chystá představit nový crossover, bylo jasné dopředu. CX-30 mě ale přecejen překvapila. Dobře, překvapila mě hlavně tím názvem. Velikostně má jít o auto, které se zařadí mezi CX-3 a CX-5 (což jsou mimochodem nejprodávanější Mazdy). Víte, co v tom případě ale vážně nechápu? Proč zrovna 30? Vždyť to je mnohem víc než pět! Ani na násobky to nevychází! Nedávala by mnohem větší smysl čtyřka? Nebo 3,5? 4,5? Pro můj mozek je to záhada, která se řadí vedle toho, proč nemají chobotnice choboty ale chapadla.

Pryč od záhad, raději šup k autu. Po vzhledové stránce mi přijde ‚třicítka‘ dost povedená. Oproti nové trojce, která je lehce zakulacená a ocumlaná, tu vidíme ostré linie. Oceňuju i boční profil, vypadá hezky vyváženě, dlouhá kapota tomu rozhodně pomáhá. Nelíbí se mi jen zadní dveře, hlavně jejich okénko, které je takové useklé. Ale chápu, že udělat ty dveře menší by bylo ještě větší zlo.

Pod kapotou CX-30 se objeví stejné motorizace jako v nové trojce, tedy motory Skyactiv-X. Jaké budou? Podle Mazdy prý skvělé, což si určitě rádi ověříme v testu. No nic, popojedem, Mazdě se ještě budu věnovat.

Polestar 2 

Když jsem poprvé viděl Polestar 2 na fotkách, tak jsem moc nadšený nebyl. Vypadá tak trochu zdrcle a podivně. Proto mě dost potěšilo, když jsem reálně viděl, že to tak hrozné není. Ba naopak, je to vážně docela pěkné auto. A pokud se má na trhu utkat s Teslou Model 3, rozhodně mu držím palce. Raději bych totiž na cestách viděl auta se světly přes celý zadek. (Mimochodem, už jsem vám říkal, že na Audi Q8 se dá zezadu docela koukat?)

Víc mě teď k Polestaru nenapadá, snad jen… Heč, Kubajz, já už v tom seděl! A bylo to fajn!

Aston Martin Lagonda SUV

Ha, teď si určitě klepete na čelo, že mi snad muselo po testování XC40 úplně hrábnout. To je sice možné, ale s XC40 bych to nespojoval. Koncept SUV od Aston Martinu totiž nejenom zní absurdně, on i dost absurdně vypadá. Design, za který by se nestyděli v jakémkoli sci-fi filmu z blízké budoucnosti, tady působí hodně zajímavě. A v interiéru to není jiné. Do jisté míry působí čistě a futuristicky, ale zároveň skoro až plýtvá prostorem. Důkazem plýtvání budiž sedačky, které vypadají strašlivě pohodlně. A jsou také vážně obří. Plyšové vnitřky dveří skoro vybízejí k tomu se usadit, opřít a usnout. Ale to nepůjde. No nic, tak pokračujeme dál.

Aurus Senat

Nezmínit ruský pokus o luxusní automobil by byla věčná škoda. Když se poodhrnula černá zástěna stánku Aurusu, tak mě skoro až zamrzelo, že nevidím odhalovat nové auto samotného Putina. No, tohle prvotní zklamání nakonec úplně zastínilo samotné auto. Rusové vyvinou novou modulární platformu, nový motor a výsledkem je… No, Rolls-Royce. Až na to, že to vypadá jako nepovedená kopie kopie Rolls-Roycu. Inu, co se dá dělat, Rusko potřebuje svůj Rolls. Aby byla situace ještě o něco málo absurdnější, byly novinářům rozdávány zlaté flashdisky, které obsahují veškeré informace a i fotky auta, na které se právě díváte.

A bonus na konec!

New Stratos s nosičem na lyže! Víte co to znamená? Že se Stratosem můžete bez váhání oddávat všem možným zimním radovánkám! To je ale celé. Pobavilo mě to.

A to je pro dnešek vše. O tom, co dalšího jsem viděl a jak se mi to líbilo, si budete moci přečíst už brzy.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
06. března 2019, 12:51
0

Ten Senat je taková ruská klasika. Nedej bože vymyslet něco vlastního...

reagovat
Ha
Habakukk
06. března 2019, 12:53
2

Stratos s lyžemi na hrbu bude spíš vtipný odkaz na Lotus Espirit Turbo který měl Bond. No těším se na nějaké info od Alfy.

reagovat
ratan groch
06. března 2019, 19:02
0

Mazda CX30 - dalsie pekne auto z obdobia pred nastupom elektrickych aut na ktore si nebudu pamatat ani jeho majitelia
Zato Polestar 2 bude o 30 rokov cenene auto jedneho z prvych modelov vtedy uz kultoveho auta urcujuceho trendy, ako boli kedysi nemecke auta.

Ta Lagonda vo vnutri vyzera ako nemecky vlak 1. triedy. Cistucko, priestranne a nicoho sa nedotykaj. Myslim, ze to aj skonci ako prva Lagonda. Nebyt toho, ze bola najdrahsie auto sveta, tak po nej ani pes nebrechne. Volant vyzera, ze ho objednali z Aliexpresu. Velmi trendy, ale pri kazdom otoceni volantu sa z obrazovky neda nic precitat. Nomohli si aspon chlapi co nadizajnovali taky emotivny exterier aspon pisat sms-ky s ludmi co navrhli taky nudny interier?
Rusky senat sa mi paci. Ach, ci by som vedel sediet vzadu, plavit sa sirou krajinou a popri tom preskrtnut nejaky projekt za 75 milionov eur. Nie z tej pozicie, ze tomu rozumiem, ale len preto, ze mozem. A potom by som povedal Vasilijovi, nech zastane pri prvom jedle. V obleku by som pred bufetom jedol rukami grilovane kurca a popri nas by prechadzali nakladne auta so sliepkami na polorozbitej asfaltke. Rusko, krajina neobmedzenych moznosti.

A o tom, ze Stratos s lyzami tu mal prist v roku 1983 sa ani netreba bavit.

reagovat
ro
rock
07. března 2019, 08:07
0

S hodnocením Lagondy se nesejdem. Za mne interiér... sedačky a jejich bezprostřední okolí se mi líbí moc (teda když opominu to, že jim některý ty díly tapecíruňku tak nějak divně nedoléhají nebo nepasují) a displej ve volantu? S jeho čitelností bych si nedělal starosti. Na rovné nebo mírně zvlněné silnici to čitelný bude a v ostrých zatáčkách stejně na přístrojovku nikdo nečumí. Často ji zakrývají příčky volantu, přechytávající ruce a vůbec řidič obvykle kouká na cestu, aby se do zatáčky vešel. Souhlasím ovšem s tím, že ten volant opravdu vypadá lacině a stále si myslím, že kvalitně provedený budíky můžou vypadat doslova jako šperk a nadělají parády mnohem víc, než displej v hodnotě 20 USD.

btw pasáž o Senatu a Rusku bylo radost číst :-)

beastar
07. března 2019, 15:06
0

Senat je taková novodobá čajka. Hlavně nevytvořit nic ruského. Kopie do posledního detailu. Kdokoliv mimo rusland si koupí raději originál. Otázkou zůstává kolik ten sovětský pohrobek stojí. A s tim projektem za 75mio. To by si kámo neškrtnul. Nejdřív by si vytočil Vláďu... Nebo ne spíš nějakýho jeho pohunka. A slušně poprosil jestli to jako můžeš zrušit. Velký vůdce už by věděl co budeš dělat.

A lagonda:)) Souhlasím s tim že dopadne jak předchůdce. Ale v nějakém scifi by si zahrát mohla.

ratan groch
07. března 2019, 22:11
0

Ad beastar: Je to mimo aut, ale na vysvetlenie - Rusko je uz po starocia spravovane prostrednictvom miestodrzitelov, teraz povedzme gubernatorov. Popri uradnych riadiaicich existuju aj fakticki, castokrat v jedenej osobe. Tito ludia su skoro neobzmedzeni vladci na zverenom uzemi. Voci Kremlu maju povinnost udrziavat na danom uzemi poriadok a odvadzat stanovene penazne davky. Na oplatku si na svojom uzemi mozu robit co chcu, pokial to budu robit potichu a nebude z toho celostatny cirkus. Cize na ksefty radovo v desiatkach milionov eur sa nemusia vobec nikoho pytat, pokial to nahodou nie je strategicky zaujem statu. Celostatne bezpecnostne zlozky situaciu len monitoruju a eviduju, v pripade potreby potom s vinnikom zatocia prostrednictvom justicnej moci. VVP ma dost svojich veci, aby taketo kseftiky riesil.

beastar
08. března 2019, 13:50
0

Věc za tyhle peníze není rozhodně lokální kšeftík lokálního charakteru ani v Rusku. Mimochodem to co píšeš ze začátku je pravda. Ono je to celý ale trochu jinak. Rusko je velký a nejde to popsat takhle od stolu obecně. Je to jako napsat v USA je všude historicky trest smrti. Btw Rusko znám docela dobře a zblízka. Mě fakt nemusíš vykládat jak to tam je a není;) Proto rozhodně tento stát nikde neadoruji. Jak říká můj kamarád vydělat velký prachy jdou snadno, ale žít se tam moc nedá.

Jiný pravomoci si užívá Minnichanov v Tatarlandu a třeba pan Kadyrov podporovaný přímo panem Putinem zhora. Chapeš. A jiný pravomoci mají třeba lidi v Gazpromu. Tím bych politické okénko uzavřel. Hlavně si v prvý radě uklidňme bordel a místodržící v Čr a Sr kde na ton reálně nejsme o moc lépe.

Ju
Junior
10. března 2019, 00:27
0

v Rusku velký prachy snadno?

beastar
10. března 2019, 13:34
0

Nech to bejt nemám chuť ani prostor to tady rozepisovat. Samozřejmě je to jako všude závislí na intelektu a snaze daného jedince...

GanGreen
07. března 2019, 09:44
2

Lagonda SUV?

reagovat
Vl
VladaS75
07. března 2019, 10:52
0

@František Čáslavský - Mazda CX-30 nedávala by mnohem větší smysl čtyřka? Dávala, kdyby se už dávno nevyráběla, ale není určena pro evropský trh

reagovat
František Čáslavský
07. března 2019, 16:27
0

Ano, to vím. Humor, nadsázka, nic? :-)

Martin Martin
07. března 2019, 12:16
-4

K tomu Aurusu, všichni u klasiky skončí u víceméně stejného tvaru i Mercedes. Navíc tvar obou aut (nebo spíše všech tří i s M) ovlivňuje panceřování. ... akorát do nás tu 30 let mlátí propagandu o tom, jak zlí rusáci kopíruji. Ale kopírovali i anglání od rusů a pak zase němci od anglánů - kopíruje každý od každého. Navíc, když si vytáhnu ty obrázky, tak jsou tam na tu třídu obrovské rozdíly. Phantom vypadá více bohatě a "namyšleně", Aurus je mnohem uhlazenější a působí tak oblejším dojmem. Osobně bych úplně naopak pohaněl ten zadek, kde se evidentně snažili nebýt ani Mercedes ani Rolls až to překombinovali - i tam by byla jednodušší tvary lepší. A to auto jsou schopní vyrábět SAMI (narozdíl od ČR ;-)

reagovat
beastar
07. března 2019, 15:17
0

10x větší země než Čr dokáže vyrobit vlastní limuzínu. Wow. Jezdim do Putinlandu tak 2x ročně. A hrozně se mi líbí Češi kteří jsou větší ruští vlastenci jak většina Rusů. Jestli tam nejezdíš rád tě vezmu. Mužem navštívit i zdejší pokrokový autimobilový průmysl. A u kterých tvarů skončí i Mercedes? Senat je limo Vláďy pro civilní sektor. V desítkách kusů se to prodá hlavně doma a na export do Číny. Co se jim povedlo tak se s cenou v průměru člověk vleze hodně pod Rolls s kterým to fakt společný jen pár tvarů.

Na Rusko je to zajímavý projekt. Ale mírnil bych ty prohlášení kdo co kopíruje a vyvíjí a umi vyrobit. Na tom autě není ruskýho kromě práce nic. A místa. A my bychom takový auto vyrobily jak nic. Jenže na to není odbyt. A hlavně to nedotuje ze státního ropnými penízky samotný Miloš. A obrázek ilustračně. MB je úplně jiný a s balistickou ochranou to nemá nic společnýho.

ro
rock
07. března 2019, 15:29
0

to Martin Martin:

si tak přemýšlím, jestli trolíš ze sportu, jestli je v tom nějaký skrytý sarkasmus nebo jestli to myslíš vážně

Martin Martin
07. března 2019, 12:20
0

https://pbs.twimg.com/media/DdLc9vCW4AA75AH.jpg
jo kdyby přišli s tím vpravo, tak to bych se zasmál, jak je to vohyzdne :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem