logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Ženeva a Fiesta ST oficiálně

Fordy máme v redakci veskrze rádi a pokud se jedná o rychlé Fordy, platí to aspoň trojnásobně. V Ženevě se nám právě teď představuje dlouho očekávaná rychlá Fiesta se zdomácnělým…

Fordy máme v redakci veskrze rádi a pokud se jedná o rychlé Fordy, platí to aspoň trojnásobně. V Ženevě se nám právě teď představuje dlouho očekávaná rychlá Fiesta se zdomácnělým přídomkem ST. Bude se nám líbit?


Kdo znal anebo pravidelně řídil Fiestu ST minulé generace, musel se na novinku jednoznačně těšit. Stará krabička skrývala za tvary pizza taxíku schopný a hravý podvozek, charakterní atmosférický dvoulitr a typicky forďácky fungující celek součástek. Stejně jako u minulé generace si dal Ford i s nynějším STéčkem pořádně na čas a představil jej až v době, kdy už Fiesta překonala krizi středního věku. A to se má ST dostat na trh až v roce 2013. Co je nového? No, vlastně všechno. Jak už to tak bývá, i ST v nové generaci by mělo být pohodlnější, použitelnější, úspornější a..   však vy víte.
Jak už bylo jasné delší dobu, stopadesátikoňový dvoulitr je nahrazen downsizovanou jednotkou 1.6 Ecoboost s foukátkem na výfuku. Výsledkem je zajímavý výkon 180 k. Tedy jednoznačné posílení, čehož důkazem je i zrychlení na stovku, které nové ST zvládne "pod 7 sekund". V tomto ohledu bych rád doplnil, že stará ST uměla být díky polotovárnímu kitu od Mountune stejně výkonná, ale měla atmosférickou šťávu navíc. Podvozek snad pánové z Fordu naladili ze vzpomínek na starou hravou generaci, ale to se dozvíme až při prvních testech. Zatím jsou k dispozici jen jakési kusé odstavce tiskové zprávy o změněné geometrii, tužších a kratších pružinách a samozřejmě nepočítatelném množství kol odkroužených na Nordschleife.

Stejně jako spousta jiných nových hot hatchů, také Fiesta dostala ESP s prodlouženým pazourem, tedy ehm, náhražku svorného diferenciálu pracující na principu přibržďování vnitřního kola v zatáčce. Samotná stabilizace naštěstí stále půjde deaktivovat. Nejvíc mi ale pije krev řízení, které je samozřejmě elektrické a přestože jsou korporátní kecy o přesnosti, reakcích a citu zastoupeny v takové míře, že mi lezou ven i ušima, stejně všichni víme, že stará dobrá hydraulika je stará dobrá hydraulika.

Co zbývá říct? Exteriér i interiér si zhodnotíte určitě sami. Já jen za sebe řeknu, že nové ST na mě působí mnohem atraktivněji a Recara uvnitř budou na 120% plnit svou funkci daleko líp, než odlitek hrudi korejské gymnastky, který byl v předchozím provedení.

[gallery]

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Vajtus
6. 3. 2012, 15:39

Teda ten novej fordí design budu ještě nějakou dobu rozdejchávat :D , ale jinak dobrý :) .

Nemít ty sedadla nějakou nesmyslnou texturu (proč je dneska nutný přeplácat úplně všechno?), tak bych se do nich hodně těšil...

0 reagovat
ZdenekK
6. 3. 2012, 20:32

Exteriér nádhera, sedačky pěkný ale ta palubka ... no nevim. Třeba to bude v reálu vypadat líp.

0 reagovat
riderhenry
7. 3. 2012, 01:08

Ja si nemuzu pomoct, ale mne se to auto vubec nelibi. Predchozi generace mi prisla mnohem hezci, nemluve o Mazde 2... Radeji bych asi starsi STsko, i kdyz uvidime po prvnich dojmech :)

0 reagovat
Nedy
7. 3. 2012, 08:55

No mně se naopak tenhle "zlý" design Fordů líbí. Interier je trochu živější, ale asi mě nijak neobtěžuje. Před časem jsem se tu bavili o autech do města. Tohle je pro mě představa auta pro každodenní dojíždění. Tak třeba si aspoň koupím tu předchozí generaci... :-)

0 reagovat
Počůranej
7. 3. 2012, 22:08

Pánové, měl bych otázku která nesouvisí přímo s STčkem ale všeobecně s většinou nově představených sportovních aut. Ta otázka je fakt jednoduchá : Proboha proč všade cpou elektronickej posilovač? Proč to dělaj když, přesně jak píšete, hydraulika je hydraulika a každej to ví? Co tim sledujou? Co to má za cíl? V dnešní ekodobě mě samozřejmě napadá jako odpověď slovo emise. Ale v tom případě nedovedu pochopit (seč se snažím) jak souvisí posilovač řízení s tim kolik sraček jde z vejfuku?

0
BobAsh
7. 3. 2012, 23:14

Emise, potažmo spotřeba. Hydraulický posilovač je poháněný přímo řemenem od motoru, takže ubírá výkon (a tedy zvyšuje spotřebu) neustále. Elektrický posilovač odebírá energii, jen když zatáčíš, což znamená méně odporu pro motor a tím i nižší spotřebu.

0
Počůranej
7. 3. 2012, 23:48

Aha, díky moc za osvětu :D
Každopádně si stejně myslim že to bude tak malý procento výkonu (a tudíž spotřeby a CO2) že to ve finále moc velkej vliv mít nebude. Nicméně je mi jasný že výrobci jsou schopný pro gram na kilometr udělat kdejakou kravinu..

0
Ondra
8. 3. 2012, 06:58

Jo, o tom to celé bohužel je - pár gramech na papíře.

0
Vavris
8. 3. 2012, 08:43

Mě el. posilovače neskutečně točí a je to podle mě největší nesmysl ze všech ekofičůr. Za prvé, jak říkáš, i kdyby to nakrásně nespotřebovalo žádnou energii, ta úspora je minimální. Za druhé, jakmile začne člověk točit volantem, veškerá úspora jde samozřejmě do prdele.

To jen v eurocyklu měření spotřeby jezdí auta jenom rovně a hybridy mají v baterkách nekonečné množství energie.

0
Vajtus
8. 3. 2012, 21:08

To je jako snažit se udělat z dieslu benzíňák, nejde to a hlavně to nedává smysl...

Co jsem měl zatím čest s elektrickejma posilovačema (Audi, Honda) tak oproti klasice (třeba Mondeo/Puma) mi to snad přišlo i nebezpečný (když už se jede pila), cit veškerej žádnej, extrémě lehký řízení...

Zkrátka pokrok nezastavíš :D .

0 reagovat
kashim
13. 3. 2012, 22:54

+ můžeš k elektrickýmu posilovači, resp. k tomu systému přimontovat automatický a podobný "pomocníky".

0
kashim
13. 3. 2012, 22:57

automatický parkování sem tím myslel :-/

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte