logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Závodní Acura NSX GT3 má sekvenci a hrabe vzadu

New York hostí nejen hromadu kabrioletů a Lincolna se schůdky, ale také závodní Hondu (Acuru) NSX pro kategorii GT3.

Zvenku na elegantní karoserii přibyly všechny náležitosti, které k závodní GT3 třídě neodmyslitelně patří. Je tu velké přítlačné křídlo místo aktivní aerodynamiky, lip pod předním spojlerem, ventilovaná kapota s velkými průchody a tak dále. Závodní slicky jsou obuty na velkých kolech se středovou maticí.

Uvnitř auta kůži a luxus neočekávejte. Místo toho dostanete jednu závodní skořepinu, bezpečnostní rám, jednoduchý semišový volant a pár páček a přepínačů. Standardní digitální palubku nahradila jiná digitální palubka, tentokrát závodní a jednobarevná. Víc koneckonců není potřeba.

Pokud vám náhodou přišlo, že je standardní Honda NSX se svou hybridní technologií, čtyřkolkou a devítirychlostní převodovkou trochu přetechnizovaná, u GT3 speciálu budete chrochtat blahem. Baterie a elektromotory z přední nápravy definitivně zmizely, zato dvěma turby přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru zůstal prakticky nezměněn. Jeho síla se přenáší výhradně na zadní kola a to nikoliv skrze devítistupňový automat, ale skrze šestistupňovou sekvenční převodovku.

Z hybridní čtyřkolky se tak stala nehybridní zadokolka a my pevně doufáme, že se podobné schéma objeví i u propírané, zatím však nepotvrzené verze NSX Type-R.

NSX GT3 nyní prochází posledními stádii testování, po kterých bude následovat homologace od FIA. Ta by měla proběhnout na podzim letošního roku a pro sezónu 2017 už bude Honda připravena k ostrému závodnímu nasazení.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
25. 3. 2016, 19:29

Úchvatná Honda! Tu bych taky moc potřeboval :-)

0 reagovat
jc
26. 3. 2016, 12:55

lepsi auto nez ten hybrid...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte