Zvenku na elegantní karoserii přibyly všechny náležitosti, které k závodní GT3 třídě neodmyslitelně patří. Je tu velké přítlačné křídlo místo aktivní aerodynamiky, lip pod předním spojlerem, ventilovaná kapota s velkými průchody a tak dále. Závodní slicky jsou obuty na velkých kolech se středovou maticí.
Uvnitř auta kůži a luxus neočekávejte. Místo toho dostanete jednu závodní skořepinu, bezpečnostní rám, jednoduchý semišový volant a pár páček a přepínačů. Standardní digitální palubku nahradila jiná digitální palubka, tentokrát závodní a jednobarevná. Víc koneckonců není potřeba.
Pokud vám náhodou přišlo, že je standardní Honda NSX se svou hybridní technologií, čtyřkolkou a devítirychlostní převodovkou trochu přetechnizovaná, u GT3 speciálu budete chrochtat blahem. Baterie a elektromotory z přední nápravy definitivně zmizely, zato dvěma turby přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru zůstal prakticky nezměněn. Jeho síla se přenáší výhradně na zadní kola a to nikoliv skrze devítistupňový automat, ale skrze šestistupňovou sekvenční převodovku.
Z hybridní čtyřkolky se tak stala nehybridní zadokolka a my pevně doufáme, že se podobné schéma objeví i u propírané, zatím však nepotvrzené verze NSX Type-R.
NSX GT3 nyní prochází posledními stádii testování, po kterých bude následovat homologace od FIA. Ta by měla proběhnout na podzim letošního roku a pro sezónu 2017 už bude Honda připravena k ostrému závodnímu nasazení.








Goldies
25. 3. 2016, 19:29Úchvatná Honda! Tu bych taky moc potřeboval :-)
jc
26. 3. 2016, 12:55lepsi auto nez ten hybrid...