načítám data...

Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Přijdou vám AMG Mercedesy a RS Audi příliš obyčejné? Potřebujete něco speciálního, ale zároveň se nemůžete vzdát rodinného charakteru vozu? Máme pro vás řešení.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se řekne super kombi, většina lidi si představí nějakou přemotorovanou šílenost z Evropy. Typicky rychlé Audi s přídomkem RS a dvakrát přeplňovaným desetiválcem z Lamborghini, případně osmiválcové peklo ze Stuttgartu s hvězdou na kapotě, které griluje zadní pneumatiky na každém semaforu. Ti důvtipnější z vás, si vzpomenou ještě na americkou variaci na toto téma, v podobě divokého Cadillacu CTS-V Sport Wagon, pod jehož kapotu se nastěhoval brutální osmiválec z Corvette ZR-1. Nejsou to však jen evropské či americké značky, které umí udělat velmi ostrý kombík. Umí to i Japonci. Bohužel většinu z těchto strojů si nechávají jen pro sebe a svůj trh. Dnešní svět je však plně globalizovaný a není zase tak složité sehnat auto z druhého konce zeměkoule. My jsme dnes otevřeli inzerci a našli pro vás ty nejzajímavější kombíky z Japonska. A pokud byste vážně uvažovali o koupi, nebudete pro ně muset ani tak daleko. 

Mitsubishi Legnum VR-4 

Mitsubishi Galant (Legnum je označení kombi verze pro jiné trhy) je českému motoristovi poměrně známý vůz. Na přelomu milénia plnil roli vlajkové lodě automobilky tady v Evropě. Jednalo se o velmi slušný vůz střední třídy. Vrcholem nabídky byl u nás atmosférický dvouapůllitr o výkonu nějakých 170 koní. To samo o sobě nebylo vůbec špatné, i vzhledem k faktu, že Galant nebyl nijak zvlášť těžký. Trhač asfaltu to však rozhodně nebyl. To nejlepší si totiž nechali Japonci pro sebe. Model s označením VR-4. O co se jedná? Pohyb tohoto kombíku obstarává vidlicový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Svých 280 koní (a možná ještě o něco víc) přenáší na všechna čtyři kola za pomoci poloautomatické převodovky INVECS-II. Proto není nejmenší problém, pro 1500 kg těžký kombík, dosprintovat na stokilometrovou rychlost za necelých 6 sekund. Maximální rychlost přesahuje hodnotu 240 km/h. To není špatné na dvacet let starého dědečka, ne? My jsme pro vás našli jeden černý kousek, nacházející se v německém Neuhausenu. Prodejce za něj chce zhruba 8 tisíc euro a slibuje nájezd pouhých 115 tisíc kilometrů. Těžko soudit co je na tom pravdy takhle od počítače, ale rozhodně by to měl někdo ověřit. Pokud toužíte po nějaké bizarnosti, VR-4 by mohl být ten správný adept pro vás. 

Subaru Legacy WR-Limited 2004 

Subaru Legacy čtvrté generace je náš oblíbený kombík. Design, který se dodnes neokoukal (bezrámové dveře jsou prostě super). Spolehlivý pohon všech kol a slušný podvozek, to vše dělá z Legacy BL poměrně zajímavou volbu nadšeného řidiče. Tím spíš, pokud se bavíme o verzi spec.B, která okouzluje charismatickým třílitrovým šestiválcem, podvozkem Bilstein a manuální převodovkou. To byl ten pomyslný vrchol, který jsme si mohli pořídit v Evropě. V Japonsku tomu bylo jinak. Tam byly nejvyššími specifikacemi přeplňované čtyřválce. Verze GT, GT spec.B, a STi (ta je nejvzácnější, vyrobilo se pouhých 402 kusů) byly tvořeny přesně podle těch správných Subaru hodnot. Evropská verze spec.B s třílitrem je sice skvělá, ale není to zase žádný velký rychlík. Legacy s turbomotorem je prý jiná liga. Aspoň podle toho, co tvrdí lidé, kteří již měli tu čest. Je to prý divoké, bláznivé a místy zběsilé. Pokud máte nutkání vyzkoušet si, co je na tom pravdy, máme dobrou zprávu. Našli jsme jeden kus, na půl cesty mezi Mnichovem a Stuttgartem. Z Prahy zhruba 4 hodiny cesty, takže to není ani daleko. Jedná se modrý kombík ve verzi WR-Limited 2004, která vychází ze zmíněné GT spec.B. Pod kapotou zpívá dvoulitr podpořený twinscroll turbem. Maximální výkon je klasických 280 koní, a protože se bavíme o Subaru, nepřekvapí pohon všech kol. Co rozhodně potěší, to je manuální převodovka. Cena je nemalých 12 tisíc euro, ale za výjimečnost se musí platit. Pokud vás již nebaví vaše šestiválcové Legacy a přitom se nechcete vzdát skvělého auta, tohle by mohla být zajímavá cesta, jak se posunout dál. 

Nissan Stagea RS Four S 

Jste obdivovateli legendární Godzilly, alias Nissanu GT-R? Vždycky jste si přáli pořídit "gétéerko," ale bránily vám v tom objektivní důvody, jako velký pes nebo potřeba převážet dětí? Inu, u Nissanu umí vyřešit i tyto problémy. A to řešení se jmenuje Stagea. Pod tímto zvláštním označením se ukrývá nikterak krásný, čtyři metry osmdesát dlouhý, kombík. Ale vzhled je to poslední, o co tady jde. Pod přísně hranatou karoserií, za kterou by se nemuselo stydět ani Volvo, se ukrývá skvostná technika. Tu totiž poskytl Nissan R33 Skyline. Těšit se tak můžete na legendami opředený řadový šestiválec RB25DET a pohon všech kol ATTESA. Pokud jste právě našli váš ideál rodinného vozu, ulehčíme vám práci. V německém Wernecku se nachází jeden kousek v bílé barvě, z roku 1999. Jedná se modernizovanou sérii 2 a patrně nejlepší možnou verzi RS Four S. Ta totiž kombinuje pohon všech kol, přední nápravu ze Skylinu R34 a manuální pětistupňovou převodovku. Prodávající chce za tuto Stageu rovných 11 tisíc euro, což sice může vypadat za dvacet let staré kombi jako přemrštěná částka, ale na druhou stranu je to také nejlevnější cesta, jak se dostat k technice Nissanu Skyline. Záleží na úhlu pohledu. Já si myslím, že tohle je naprosto ideální rodinný vůz pro nadšeného fotra, kterému koluje v žilách benzín místo krve. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
17. února 2018, 15:55
0

Tohle je taky kombík, a šílenej určitě :-D a navíc je jedinej na světě !
Michelin PLR, dva motory GM 5.7 V8. Váha byla 10 tun, délka 9 metrů a stejně uhánělo až 180 km/h.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. února 2018, 17:22
0

Ja nejak tem japonskym autum nemuzu prijit na chut. Design, priserny interiery a volant u sousedů bych asi neprekousnul. Ale verim, ze to jezdi dobre.

reagovat
beastar
17. února 2018, 18:46
0

Je to hnusný jak Mongolská hymna a zase tak dobře dnešní optikou ani jedno z příkladů nepojede. Navíc když do toho naložiš lyže rodinu a omezovač rychlosti na sedačku spolujezdce nějaká katarze a luxusní zážitek se stejně konat nebude.

GanGreen
18. února 2018, 08:16
0

A jeste by ti ten omezovac rychlosti mel rikat jestli muzes/nemuzes predjizdet... To musi bejt rajc takovej vejlet s rodinkou...

beastar
18. února 2018, 14:31
0

Jo, jo ... Já teda nevim jak s rodinkou ale omezovač mám dobrej. Když jedeš už hodně tak to hlásí"už zase dobrý jo!". Navíc to má integrovanou navigaci která ví fšecko... (nejlíp)

GanGreen
18. února 2018, 15:13
0

Se slzou v oku vzpominam na bejvalej omezovac, kterej rikal "juuuu ty jedes jak dobytek, ha ha ha ha" :-D a navigovalo to lip nez kdejakej garmin ;-)

sumy
19. února 2018, 12:40
0

V tom legnumu se mě řidič zeptal "Můžu?" Já se zmohl pouze na " Hmm, mož..." a už jsme byly v protisměru a hurá... Tak mu říkám" Ses posrals?" Odpověď :"Když jsi váhal, jestli jo, nebo ne, tak tam muselo být pro tohle auto místa dost" A bylo :-) Ale je pravdou, že už má na běžný ježdění RS4, či jak se jmenuje to nejmenší a nejdivočejší kombi s olympiádou na masce. Prý "450hp je víc než 280hp" a to je bez diskuzí.

GanGreen
19. února 2018, 12:55
0

Historka dobra no. Jen jsem si po jejim precteni nepomyslel ze to auto je fakt rychly, ale spis ze ridic je idiot...

sumy
19. února 2018, 13:54
0

No... řidič je "svéráz" a rozhodně nejsem sympatizant jeho stylu jízdy. Na druhou stranu, jezdit umí. O tom není pochyb a vyškolil by asi naprostou většinu z nás. Pár let jezdil (a stále jezdí) závody všeho druhu a co vím, tak na silnici za sebou nemá žádnej průs... Což je mi osobně stejně záhadou. Historka není ani tak o rychlém autě, jako spíš o spolujezdci na místě řidiče.
Jinak, rychlé to je. Ano, na Deutsche Autobahn se najdou jistě rychlejší auta, ale pro běžného smrtelníka, co je už z Octy RS vyplašenej to je jinej vesmír. Twin turbo tomu dává opravdu příkladnou pružnost a ve spojení s vymakanym aktivním pohonem 4x4 (To co ESP v ostatních řeší přibržděním kola, tohle naopak pošle výkon na opačné kolo) z toho jinak obyčejného rodiného kombíku činí zajímavou splašenou krabici.

H_F
22. února 2018, 01:07
0

prej buhvijak to dnesni optikou nepojede
obavam se, ze by ti na to ruce nestacily

legnum vr4 ma krom motoru zbytek pohonnyho ustroji shodnej s lancerem evo (skoda, ze nema 4g63, protoze by mu dodnes melo po mensi uprave problem stacit kdeco, vcetne ty rs4)

lego s dvoulitrem v nekterejch specifikacich je jen trochu vetsi impreza sti, upravitelny hur, ale s 380k to porad zvladne kdeco, audio to ma od mcintosh, coz je znacka, o ktery si audi dodnes muze nechat jen zdat, v dobe uvedeni legacy audi nemelo lepsi zvuk ani v tom nejdrazsim, co produkovali.. ale je fakt, ze tenkrat audi jeste ani nepatrilo mezi premii

a stageu snad ani nebudu ani komentovat, par kusu napr autech se delalo i s rb26dett
trochu poupravena zajela 1/4mili za 10.7s

je potreba se na to divat optikou toho, co lze dnes za obdobne penize poridit od nemcu
a troufam si tvrdit, ze v cenove skupine danych japoncu zadny rychlejsi nemecky kombik neni

respektive pohledem toho, co v dane dobe techto vykopavek nabizela nemecka konkurence, pak uz zmrzne usmev uplne

beastar
22. února 2018, 03:10
0

H_F> Tak nejdřív sem mě to asi mělo dotknout. O moje ruce a na co stačí neměj strach. Řídím docela dlouho a řídil sem i věci co jsou silnější, než 400 koní v krabici od bot s technikou z roku pojď na mě z boku. 600 hp+ a nikdy sem nic nerozstřelil z těhle křehulek a to i s vědomím, že je to dobře pojištěný. Moje úža práce mě usadí za volant hodně věcí a i když mě to někdy sere tak si člověk zařídí.

Bod 2. Nikdo ale vůbec nikdo nesrovnával nic s Německými auty. Mimochodem Němci jsou jediní kdo dělá auta? Jestli to má být jako mířeno na mě jako ochránce deutsches fahrzeuge produkte, tak to asi nejsem ten pravej. Jasně Mercedesy sem měl a jeden pořád mám. Jenže denně jezdim japonskym autem a teď to střídám s anglickym keplem. 944 sem prodal a škodofku pořád neberu jako německou. Když se teda už o to otíráš tak si uvědom kdy se objevila RS2 a jakou má dneska hodnotu. RS4 se prodalo opravdu hodně a na tom autě nebylo a není špatně NIC. Zkus někdy třeba vytáhnout hlavu z Hirohitový zadnice a porozhlídnout se jinde, než ve svym vymazlenym S2K nebo co to máš. ( to je za ten stupidní osobní útok s těma rukama)

Stagea (tovarni kod WC34 mluvi za vše)je odporná vzhledově a prodeje rozhodně netrhala ani v Japonsku. Jak divné že. Technika je v tom možná dobrá, ale na zadek si z toho taky nikdo nesedne kór dneska. Článek je o ojetinách ne o tom jak to bylo tehdá. Mitsubushi v kombíku s křídlem je snad ještě hnusnější a mimochodem tehdejší skopčáckej design je rozhodně hezčí. Pro Evropana... pohled asiata neumim posoudit jsou jiný. Takže co tam zbejvá... Subaru je zajímavý a na dobrym základu to je asi jediný auto co se mi z těch uvedenejch líbí. A že se něco dělalo je sice supr jak píšeš a co jako?

Já řídim všechno a je mi jedno kde to vyráběj/li když je to dobrý. A tyhle auta prokazatelně nijak extra dobrý nejsou. A ok je jedno jakou optikou.... Dneška je to samozřejmě beznadějně hnusný a zastaralý šrot, který měl štěstí že se toho vyrobilo málo snad kromě subárka. Mám trochu averzi na jaguár, ale tu mi teďka snižuje jeden kterej musim/chci řídit. Jo a jinak uznávám, že takhle výkoný věci nejsou prdel uřídit.... Když jezdíš jako člověk tak to taky neni zase takový umění jak z toho někteří dělaj. A nejsem teda závodní pilot... jestli ty jo tak ok potom asi budeš vědět líp. No snad sem nic nevynechal vy mega, ultra zažraný psychopati do japonskejch kraksen (až na vyjímky) jste přesný jako kamikadze...
-
Komentář upraven 22. 2. 2018, 03:12:47

GanGreen
22. února 2018, 06:31
0

" stageu snad ani nebudu ani komentovat, par kusu napr autech se delalo i s rb26dett
trochu poupravena zajela 1/4mili za 10.7s"

Zajimalo by me co je "trochu upravena" :-D
A to ze jede rychle rovne, z toho nedela vubec dobry auto!!!

sumy
22. února 2018, 09:39
0

to beastar: Ještě že libí/ nelíbí je čistě subjektivní. Osobně považuji tuto generaci galanta za jedno z nejhezčích kombi. Třeba jiný splašený kombi od mitsu, tedy Lancer evolution IX wagon mi přijde jako vysloveně nehezký auto. A stejně se teď v reichu prodal jeden kus skoro za 30t€

sumy
22. února 2018, 09:40
0

Ještě foto

H_F
02. března 2018, 00:42
1

beatstar
me teda ani legnum, ani lego nepripadne hnusny, uvedom si, ze v dobe uvedeni legnumu audi vyrabelo jeste tuhle doutnikovou nadheru
a mercedes prave oblazil svet skvostem v podobe mouchy

vedle tohohle hnusu legnum vyrabeny 96-02 vypada jako kosmicka lod a vypada kurva dobre dodnes
takova audi s6 z roku 96 vypada i vedle stagey jako prisera
to samy plati o legu, jedno z nejhezcich kombiku (zvenku) svy doby s nadcasovym designem

jinak jestli nejsi zavodni jezdec, tak na zkroceni nejvyssich verzi techle aut nemas
pokud si nekdy ridil trochu nakoplejsi lancer evo, tak to s pokorou uznas
v opacnym pripade ses bud mizernej ridic, kterej jeste potrebuje zjistit, co vsechno neumi, nebos to ani neridil, nebo nejspis oboji
pochybuju, ze budes natolik dobrej ridic, abys plne zvladl i slabsi rezu sti, natozpak naky nabuseny gtr

pokud se vysmivas nekterymu z tech uvedenejch kombiku, tak se zaroven posmivas temhle ikonam, protoze ty kombiky v nejvyssich specifikacich jsou jen trochu objemnejsi verze
lego muze mit komplet pohonny ustroji a podvozek z sti
stagea rb26dett a attesu ze skylinu gtr
lancer evo je puvodne postavenej na podvozku i genialniho 4g63 motoru z galantu vr4, a 8generace galantu/legnumu ma zas stejnej podvozek jako evo, vcetne vektorovanyho rozdeleni sily na kola AYC, ktery se dodnes nepodarilo udelat tak dobry ani mercedesu, ani audi, ani bmw



Raspby
17. února 2018, 18:46
0

Krásnej výběr...ta Stagea je tak ošklivá, až je cool :)

reagovat
Ad
Adlok
17. února 2018, 18:56
0

Jedno auto zajímavější než druhé. Hele, když se tu řeší japonské vozy, tedy vozy s volantem vpravo, tak mám jeden nesmělý dotaz - pánové, nemá někdo na půjčení auto s pravostranným řízením? :-D Šíleně bych to chtěl zkusit, ale z mého okolí nikdo takové auto nemá. Ani kámoš, ani strejda, nikdo. Jen na pár km někde po městě, třeba na dvacet minut... Ať je to klidně třeba stará Fabia SDI, mercedes nebo nějaká Toyota, absolutně cokoliv... Když by se nějaký dobrák našel, ideálně zlínský kraj, dejte vědět... :-) Vďaka a čao. Revanš ve formě např. lahvinky zaručen... :-D

reagovat
Jimi
17. února 2018, 23:02
0

U mě už stěhování dětí a celého obydlí už naštěstí skončilo, bral bych radši pravý nefalšovaný lovecký kombík...

reagovat
Rien
19. února 2018, 14:01
0

Ty bych si taky nechal libit

ja
jazet
18. února 2018, 08:20
0

Mě se tyhle japonský úchylárny hrozně líbí. Vůbec v devadesátých letech a na přelomu století se v Japonsku dělaly, bohužel většinou jen pro domácí trh, krásný (pro moje oko) sedany, kupé a kombíky.

reagovat
ToMyx
19. února 2018, 10:19
0

Pro mě ideální výčet na adepta na první auto. Ten design mi přijde prostě cool a nevadí mi, že jen pro mě:-D
Stagea by byla si ideální, jen nevím jak bych vysvětloval své polovičce, že osedlá praváka, to by asi neprošlo. A pak ty zimy, zazimovávat 2 auta, to už by yblo moc. Ale i tak, krásná představa!

reagovat
sumy
19. února 2018, 12:34
0

U toho Legnuma hlavně nezapomínat, že oproti standard Galantu to má 4x4 s aktivníma diferákama snad z Lancera evolution. Pomáhá to s vektorováním do zatáček a málem jsem si v tom jako spolujezdec (na místě řidiče) cvrnknul do triol. Jede to víc než dobře. Občas se nechají sehnat i verze s volantem na správný straně. Ale všechno je to za cihlu zlata.

reagovat
M P
19. února 2018, 12:43
0

Nemá se říkat "u Legna" ? :D Ale je fakt, že já bych, jezdit Toyotou Prius, říkal, že jezdím Priem :D

sumy
19. února 2018, 14:02
0

Jo, to ti nevim. To zní jako staré námořnické zvolání " U neptuna" :-D (vypůjčeno z titulků jakéhosi filmu, kde námořník za bouře řval "Oh Shit")

beastar
19. února 2018, 14:12
0

U legna. To zní jak u lejna nic moc.

sumy
19. února 2018, 14:40
0

Tak jak jsem již kdysy psal, u mitsu jim to s názvy aut a jejich možným výkladem v různých jazycích moc nejde. Pajero-portugalsky "onanista" je myslím jasným důkazem. Oproti tomu je " u lejna" ještě dobrý

beastar
19. února 2018, 15:17
0

Hale neber to jako rejpání, ale neni ten Pajero ve Španělštině (sice podobný jazyky ale asi jako SJ a ČJ) Samozřejmě máš pravdu mít teréňák onanista asi nikdo nechtěl. Dva názvy se mě líbí od Mitsu a to Colt a Galant to se celkem dalo celosvětově. Lancer taky relativně v pohodě. Ale.... ASX? Pajero? SpaceStar? Grandis? ... no

sumy
19. února 2018, 17:00
0

Čoveče, možný to je... jako dvojitej onanista bych to měl vědět :-/ Možná v tý portugalštine je problém Seat Malaga... No nemládnu a hlavě se mi už občas něco pomotá...
Ale co chtít od automobilky, co má ve znaku hned 3 pí... diamanty
Ale název kterej měl hlavu a patu je Space Wagon. Měl jsem v 2. i 3. generaci a oboje jsem miloval. To slovíčko space tam nebylo jen tak. Vešlo se tam všechno a ještě něco k tomu.

sumy
19. února 2018, 17:03
0

Jo a jinak to Pajero, v původním významu to bylo označení pro bohatého sedláka/obchodníka. Poté se to vžilo už pro ani né tak bohaté sedláky a obchodníky se slámou. No a nakonec se to přetavilo v označení pro samohonce.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem