Vždycky se vám líbily motorky, ale nikdy jste neměli tu odvahu sednout na něco, co má jenom dvě kola? Chcete říkat, že jezdíte na Yamaze, a přitom mít stále zadek v sedačce, kterou se zemí spojují čtyři kola? Ať už jste jen pozér, nebo máte rádi malá lehká auta a jejich řízení, pak vám nejnovější koncept jménem Sports Ride musí udělat radost.
Yamaha pro svůj roadster použila Murrayův geniální systém iStream
Sports Ride je totiž nejenom sportovní kára, jak by naznačoval název. Podle všeho má ambice být supersportem a přesně tak i vypadá, akorát se v pračce trochu srazila. Rozměry si nezadá s vy-víte-kterým roadsterem, ale váží pouhých 750 kilogramů. Podle Yamahy bylo při výrobě Sports Ride využito i procesu iStream, který i přes svůj velice jablečný název (a potenciální spojení s jablečnou firmou) nemá nic společného s vysíláním videí po internetu. Jde o technologii výroby lehkých a přitom velice pevných karoserií, která má základ v monokocích monopostů z Formule 1 a která je dílem legendárního konstruktéra McLarenu Gordona Murraye. Kromě lehkosti a pevnosti má iStream přinést hlavně levnou, rychlou a ekologickou výrobu. Což by mohlo znamenat nízkou cenu. A to je bohužel vše, co jsme se od Yamahy dozvěděli. Na nadšení pro věc je to málo, takže proč nezačít trochu fantazírovat?
Taky vidíte v tvarech karoserie Lotus Elise nebo třeba Alfu Romeo 4C? Dokážete si představit, jak lehoučkou karoserií hýbe nějaký notně upravený motor z motocyklu? Třeba i doplněný turbodmychadlem? Začínají vám dělat v hlavě neplechu představy malé midship, kterou vlastně postavil výrobce motorek? Mně ano. Takže mám pro Yamahu dva vzkazy. První: Začněte to vyrábět. A druhý: Dejte mi to, prosím.













Skipper
1. 11. 2015, 20:40Trochu moc otazníků ;) Jinak OK.
Josef
6. 11. 2015, 21:21Trochu jsem nad tou věcí nahoře přemýšlel a obávám se, že mimo japonský trh s dlouhodobě budovanou tradicí svižných maličkostí bude auto, vzdor své konstrukční pozoruhodnosti, kompaktním rozměrům a pravděpodobně velmi živému projevu, neúspěšné, a to zejména s ohledem na svoji cenu. Zákazníků, ochotných ji za něj zaplatit, bude bohužel menšina. A jakkoliv mně osobně se koncepce a vzhled líbí, musím si přiznat, že bych stejnou částku raději zaplatil a nasedl do něčeho staršího, výkonnějšího, znělejšího, zřejmě pohodlnějšího a nejspíše i znělejšího jména.