logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mazda to s Wankelem nevzdává, má se vrátit s turbem

V Mazdě viděli rotory na výrobní lince naposledy tehdy, když sjížděla v roce 2012 poslední RX-8. Od té doby se po Wankelově motoru slehla zem, a ačkoliv to místy vypadalo, že je to konec definitivní, budoucnost zní opět turbo-slibně.

Novou naději do žil vlila Mazda všem fandům konceptem RX-Vision, představeným minulý rok v Tokiu a další dobré zprávy se jen hrnou. Podle Tetsushiho Marutaniho, který promluvil pro magazín Motoring, pracují inženýři v Mazdě na novém Wankelu již od doby, co se přestala vyrábět RX-8 a s návratem se prostě a jednoduše počítá.

Kromě toho je velmi pravděpodobné, že se na nový motor vrátí přeplňování, které jsme u Wankelu neviděli od dob poslední RX-7. Důvod se přímo vybízí. Nedostatek točivého momentu, který trápí Wankel v nízkých a středních otáčkách je nejen jízdně vcelku nepříhodný, ale stojí i za zbytečně vysokou spotřebou. Turbo, které by bylo zcela ideálně elektrické, by však tento problém elegantně a jednou pro vždy vyřešeno.

Současné a nepotvrzené klepy okolo motoru hovoří o tom, že by se mohl jmenovat Skyactiv-R, mít dva rotory a celkový objem 1.6 litru. V případě spojení s elektrickým turbem, či dokonce s hybridními technologiemi, bavíme se o velmi obstojném výkonu okolo 450 koní.

Abychom však jen nejásali, je tu i jedna ne zrovna optimistická informace. Na otázku „kdy“ totiž nikdo nemá žádnou kloudnou odpověď. Mazda má limitované zdroje a lehkonohá kupé s divnými motory nejsou to, co by značku živilo. Je proto potřeba věnovat se těm autům, která se prodávají…a to jsou v tuto chvíli crossovery.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
spooon
5. 2. 2016, 19:06

stále doufám, že bude další rotary Mazda...jen to elektrický turbo by se mi moc nelíbilo. Dnešní turba se už umějí roztočit velmi snadno, takže bych s klidným vědomím zůstal u konvenčního

0 reagovat
Wanix
5. 2. 2016, 19:31

Já jim stále věřím, že padesátileté výročí Wankelu u Mazdy nenechají jen tak ;)

0 reagovat
Adam
5. 2. 2016, 21:38

To s těma crossoverama chápu, mazda neni žádnej mainstream, takže si na ten rotor ňák musej vydělat. Co je trochu škoda je, že to bude cenově absolutně nedostupný. Byl bychvradši kdyby to mělo 250-300 koní a k těm výšinám si to každej vyhnal sám.

0 reagovat
Josef
8. 2. 2016, 19:55

Lehkonohá kupé s divnými motory :-D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte