logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vzniká další Toyota GT86 s osmiválcem (ale jiným, než si myslíte)

Když se řekne japonský sporťák se swapnutým osmiválcem, nikdo už ani nehne brvou. Jenže co když dodám, že to není Small block od Chevroletu.

Jen aby bylo jasno, nemíním zde narážet na to, že Toyobaru s plochým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 200 koní chybí výkon, že prý má nějakou díru v průběhu (protože to řekl internet) a tak dále a tak dále. Toyobaru je totiž naprosto vycizelovaný sporťák, který má vzhledem ke své hmotnosti a pojetí perfektně vyvážený výkon. Koneckonců zeptejte se těch asi deseti kusů, které za námi byly včera v Mýtě.

Jenže potom je tu jistá skupina lidí – říká se jim zpravidla Američani – pro které je 200 koní zoufale málo a mají nutkavou potřebu nacpat Toyobaru silou o mnoho větší. Někteří to provádí tou méně agresivní cestou skrze instalaci přeplňování, někteří sáhnout po osmiválcích lokální produkce, někdo to ale chce hrát na hard a vydá se proto cestou v mapách neznačenou.

Jistý pán jménem Ryan Tuerck proto vzal osmiválec Ferrari F136 (!) a jal se ho cpát do kompaktního sporťáku. Jen aby bylo jasno, jedná se o tentýž motor, který pohání třeba F430, 458 nebo Californii. Kterou z variant motoru stavitelé použili, to není úplně jasné. Jestli se ovšem jedná o verzi z Californie, která by byla nejlogičtější kvůli uložení vpředu podélně, bude mít osmiválec 4.3 litru a výkon 460 koní.

A nejhorší na tom celém je, že pokud se podaří auto opravdu citlivě vyladit a vyvážit stejně, jako s původním motorem, má to náběh na docela zajímavě fungující bestii. Jestli je totiž nějaký motor charismatičtější, točivější a zábavnější než italský osmiválec, je to pravděpodobně jen italský desetiválec či dvanáctiválec.

Bohužel než se dozvíme, zda se dílo podařilo, bude to ještě nějakou chvíli trvat. Jak ukazuje první video, celý projekt se v tuto chvíli nachází v jakémsi pre-alpha stádiu. My však přejeme hodně zdaru a pevné nervy, neboť se jedná o naprosto šílený a ojedinělý projekt. A takové my umíme ocenit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
Aleš
11. 7. 2016, 18:18

Docela zajímavý projekt. Přeju mu ať to úspěšně dotáhne až do konce. A jinak před chvílí jsem narazil na tohle Toyobaru se swapnutou RB26DETT a náhonem na všechny čtyři kola ATTESA E-TS(ten je z R33,motor nevím z jaké je generace,ale budu předpokládat,že je z také z R33). Jo a má cca 1000hp



Taky si nemyslím,že v sérii Toyobaru chybí výkon. Co to mu chybí v sérii je agresivnější vzhled. Takže jako já bych si ho vzal i v sérii,ale jenom v oranžové barvě s body kitem Rocket Bunny nejlépe včetně křídla GT Wing
Tady je bez GT Wing,ale s Rocket Bunny
http://www.motorworldhype.com/wp-content/uploads/2013/10/RocketBunny_Version2_Pricing.jpg
A tady je i s GT Wing
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1djpbIXXXXXXiXXXXq6xXFXXXw/Carbon-Fiber-CF-GRD-X-Rocket-Bunny-Ver-1-Style-Rear-Spoiler-GT-Wing-w-Metal.jpg

0 reagovat
Nezn.uživatel
11. 7. 2016, 20:31

Taky mam rad ruzny upravy aut, vcetne swapu motoru, ale zrovna tahle konkretni kreace podle mne nedava moc smysl. Pochopil bych, kdyby tam dali ten Chevy small block. Tech 450 koni by mel bez problemu taky, je dostupnej, spolehlivej, relativne levnej a s malyma narokama na servis a udrzbu. Totez Ford Modular V8, ale motor Ferrari je blbost. Bude drahej jak prase a servisni naklady taky enormni. Je to sice zajimavej pocin a s exotickym motorem, ale ciste z praktickyho a rozumovyho hlediska naprosta hloupost.

0
M P
11. 7. 2016, 20:46

To je pravda, ovšem nezdá se, že pán, který za projektem stojí, hledal zrovna nějaký rozumově ospravedlnitelný projekt. Prostě reklama.

http://static.formulad.com/images/drivers/2016/car/Ryan-Tuerck.jpg

0
Nezn.uživatel
11. 7. 2016, 21:20

No super. Neni nad to, to potom opiskovat o zed. :-D
Ale jo, chapu. Jako reklama dobry. Jinej rozumnej smysl to nema.

0
PeterLuk
12. 7. 2016, 09:04

Nuž ja mám SmallBlock naozaj veľmi rád, ale sú proste autá, do ktorých sa podľa mňa nehodí a Toyobare je jedným z nich. Navyše je to na poli swapov trochu tuctovka (bodaj by aj nie). Ale, však ona predsa väčšina swapov nieje vecou rozumu. Plný potenciál toho motoru asi nevyužije, a asi by sa našli vhodnejšie motory, ale ako reklama je to super.

0 reagovat
Matúš
12. 7. 2016, 07:46

A čo JUN BRZ? Subaru BRZ s motorom 2.4 V8, vzniknutým spojením dvoch motocyklových motorov Kawasaki?

1
M P
12. 7. 2016, 07:58



nevěřil jsem. Ale našel jsem boha. Děkuju

0
PeterLuk
12. 7. 2016, 14:29

Tak to je už niečo :D

0 reagovat
Jan Heřmanský
12. 7. 2016, 10:39

Podle hlavy válců to vypadá na verzi F136 F, tedy motor z 458 Italia

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte