načítám data...

Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

02. prosince 2019, 07:22 77 komentářů Jakub Pospíšil Trackday

Sezóna autíčkářových trackdayů je za námi a tak je na čase sečíst výsledky, vzpomínat, bilancovat a plánovat.

zobrazit celou galeriiTrackday: Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Ačkoli plány byly velkolepé, nakonec jsme letos uspořádali jen skromnou trojici trackdayů. Tradiční otevírání a zavírání sezóny v Mýtě doplnila jedna komorní rallyová sešlost v Bělé pod Bezdězem. Všem, kteří se našich okruhových dní zúčastnili děkujeme a věříme, že i přes drobné organizační chybičky jste si tyto svátky automobilismu užili stejně, jako my.

V rámci trackdayů se letos uskutečnil už šestý ročník série závodů chudého petrolheada. Na trati kroužily rozličné vozy všech váhových a výkonnostních kategorií, výsledné časy na kolo se mnohdy lišily o dlouhé desítky sekund. Víc než kde jinde ale právě u Plechcupu platí, že důležité není jen zvítězit, ale hlavně pobavit sebe i diváky. 

A to se letos dařilo skvěle! Pohled na zběsilé trosky BMW postavené v režii Jagyho a Adama, úspěšná mise pana učitele, který zakoupil Getze, posprejoval ho válečnými barvami naštvaného petrolheada a poté s ním skončil poslední, nebo odyssea stříbrného Swifta, který v Bělé zvládl nabourat, následně býti opraven pomocí kurty a stromu a po závodě ještě odvézt svou posádku domů – to jsou všechno zážitky, na které se nezapomíná. 

A trojice Žitný, Čížek a Bartoň, které jsem pracovně pojmenoval jako tým “z Micry do Alfy” si zaslouží titul bojovníků roku. Jejich velmi slibné časy zajíždějící Micra totiž na jarním trackdayi ještě před plechcupem havarovala a kluci se tak nakonec nemohli účastnit dvou závodů ze tří. I tak to ale nevzdali a na podzim přistavili Alfu s Bussem! Cuore Sportivo každého správného petrolheada zajásalo a mistr Čížek se probojoval do top ten celkového pořadí. Skvělá práce, kluci, v příští sezóně o vás, tipuju, ještě uslyšíme. 

Se svou troškou do mlýna jsme chtěli přispět i jako redakce. Z kopřiv ze Strahova jsem tedy na jaře vytáhl redakční Mazdu 323f, která záhy po prvním závodě umřela. To nás ovšem nezastavilo, pořídil jsem do Bělé další a…ta taky přežila jen jeden závod. Vzhledem k tomu, že pořizování speciálního auta na každý závod už lezlo přeci jen trochu do peněz, rozhodl jsem se na třetí klání využít vozu z vlastních zdrojů a tentokráte (opravdu z kopřiv) vytáhnul Gastovnský Citroën AX Ultraleggera, aby skončil beznadějně poslední. Ale co už – hlavně, že byla zábava.

Pojďme se ale už konečně podívat na celkové výsledky. Po dlouhém rokování v redakčním chatu jsem direktivně zvolil bodování poměrně složité, leč dle mého názoru spravedlivé. V každém závodě boduje prvních 30 závodníků v pořadí takto: 1.-90 bodů, 2.-80, 3.-72, 4.-66, 5.-60, 6.- 55, 7.-50, 8.-46, 9.-42, 10.-38, 11.-34, 12.-31, 13.-28, 14.-25, 15.-22, 16.-20, 17.-18, 18.-16, 19.-14, 20.-12, 21.-10, 22.-9, 23.-8, 24.-7, 25.-6, 26.-5, 27.-4, 28.-3, 29.-2, 30.-1. Body se poté sčítají v tabulce a výsledné pořadí vychází ze součtu bodů za všechny tři závody. Na prvním místě tedy končí Trinom, následovaný Vojtou a Jagym! Další pořadí můžete prostudovat v tabulce níže.

Některým z vás jsem si dovolil přidělit název týmu, protože jste působili jako skupina velmi konzistentně a byla by škoda neukázat, že patříte k sobě. U některých z vás mi zase pro změnu chybí přijímení – v tabulce jste zapsáni tak, jak jste se podepsali na prezenčku. A nejsem si úplně jist, že L. Čížek a Martin Čížek nejsou náhodou jedna a tatáž osoba. Pokud ano, dejte mi vědět v komentářích.

Nutno říci, že konečné výsledky nejsou nic, co by hrálo nějakou zásadní roli a mělo kdovíjakou vypovídající hodnotu. Bývá milou tradicí, že v závodech Plechcupu mezi sebou soupeří spíše jednotliví členové posádek stejného vozu, než auta samotná. I když prakticky každý rok zaznívají nápady na rozdělení vozů do různých kategorií dle výkonu, rozhodli jsme se startovní pole netříštit. Fakt, že se mezi sebou utkávají vozy, které by se nikde jinde na startovním roštu nepotkaly, zkrátka k našemu recesistickému levnému závodění patří skoro stejně neodmyslitelně, jako poháry svařené z kusů šrotu. A ruku na srdce – opravdu někdo z vás jezdí Plechcup proto, aby se mohl holedbat tím, že za volantu šestiválcového sporťáku “pojel” čtyřkvaltový Citroën AX? 

Zbývá ještě poodhalit, co se na vás chystá příští rok. Nejprve si řekneme něco k pravidlům.

Za poslední dva roky jsme se několikrát setkali s námitkou, že není fér počítat do výsledného patnáctitisícového limitu na nákup vozu zápornou hodnotu prodaných dílů. První takový protest zazněl u Toyoty MR2, kterou loni postavil na plechcupový startovní rošt Robin Polden, další zaznívaly u Jagyho kreací z ořezaných BMW. Po dlouhém rokování jsme dospěli k názoru, že Robinovo obchodní umění je sice úctyhodné, ale koloběh, kde se postupně protočila dvě auta dovezená z UK, prodalo spoustu dílů a kde výslednou stavbu dal dohromady profesionální servis už na Plechcup úplně nepatří. Oproti tomu kreace vykřesané z bouraných (nebo jinak nepoužitelných) BMW, které si kluci ve svém volnu postavili sami a kromě maximální efektivity si dali záležet i na uměleckém dojmu a bavili tak účastníky i diváky zkrátka na Plechcup patří.

Pravidlo je tedy následující. Rozprodej dílů je povolen, ale výhradně z vozu (karoserie, chcete-li), který nakonec závodí v Plechcupu. Díly musí být reálně prodány, nikoli jen odstrojeny stylem “ono se to dá prodat za tolik a tolik”. Účtenky z prodeje kontrolovat nebudeme, věříme, že nikdo z účastníků Plechcupu nemá potřebu podvádět nás, ani své spoluzávodníky.

S tím souvisí i fakt, že bychom příští rok rádi spustili pohár konstruktérů. V něm budeme hodnotit řemeslnou zajímavost vašich vozů a jejich propracovanost, ale také vzhled a umělecký dojem. Někteří z vás si své závoďáky originálně zdobí už teď a to vidíme velice rádi. Některé vozy jsou ale poněkud fádní. Nově budeme tedy separátně hodnotit i technickou propracovanost a umělecký dojem z auta (a případně i jezdce). Fantazii se meze nekladou, čím originálněji ozdobený vůz na trať pošlete, tím budeme radši. Mějte ale na paměti, že ozdoby musí být vždy pevně uchyceny na voze a nesmí ohrožovat ostatní účastníky závodu. Jinak ale platí, že čím “blbější” nápad vymyslíte, tím více obdivu redakce získáte.

No a to je k Plechcupu tak nějak vše. Na závěr mi tedy nezbývá, než vás (s netradičně velkým předstihem) pozvat na první Autíčkářův trackday (a první závod Plechcupu) příští sezóny, který se uskuteční 4. dubna 2020 ve Vysokém Mýtě. Už se na vás moc těšíme. 

Levnému závodění zdar!

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 12:20
-3

Mam takovej pocit, ze budu muset pro FTO vymyslet turbokit za zbyvajicich 5000kc. :D

reagovat
BubaaCZek
02. prosince 2019, 12:48
0

Congratz!

Jasne, dej tam turbo, v prvnim kole to rubne a muzes shanet dalsi FTO :)

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 13:04
4

Říkáš, že nemáme řešit redakční sporťák a na jaře si budeme moct na Plechcupu pořídit za dvacku turbené FTO? :D
-
Komentář upraven 2. 12. 2019, 13:14:02

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 13:33
0

FTO bylo levné ale už vím proč. Zkus si najít ceny zadních ložisek. 1995 Fto GR DE3A s abs. A jejich dostupnost. Před posledním závodem se mi je konečně podařilo sehnat a konečně za jízdy slyším motor. Auto levné, údržba drahá. Pak je otázka co s doklady. Limit plechcupu se zvednul na 20k? To by mi už na nejakej ten malej šnek mohlo stačit. 0.5b by motor měl zvládat. Pak už se musí měnit ojnice. Plány s FTO jsou zbavit se check engine chyby, opravit gufera ventilů, udělat rozvody, opravit posilovač řízení, možná zneužít Bubackova známého na ochranou klec, vyvarit, vyřešit chlazení brzd,... Nemít doma tenhle krám tak už stavím 3.0 V6 Mitsubishi Colt.

BubaaCZek
02. prosince 2019, 13:40
4

Tyole nemas misto toho lepsi Fabku na operak?

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 13:42
0

Nene, limit plechcupu je stále 15k, ale redakce může koupit libovolné auto za dvaciáše, aby to bylo zajímavé i pro závodníky.
U FTO občas trochu bojuju s tim, zda je všechno, co se na něm děje stále jen "běžná údržba", nebo spíš rebuild. Ale nakonec je to asi jen na tvém svědomí (a na strachu z toho, že to fakt koupíme) :)

Wanix
02. prosince 2019, 14:55
4

kdybys férově počítal fakt každý výdaj co do FTO šel tak seš tak na 40k, tak tady prosímtě nehraj na trpělivost organizátorů s kecy o běžné údržbě...

Vojta
02. prosince 2019, 15:12
2

Hele a nechcete odkoupit naši 166? Klidně dáme přátelskou slevu, za 15kkč je vaše :D Dokonce s ještě vyhovujícími zimáky, maj tak 6mm! :D

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:11
1

Když už tu řešíte ty pravidla Plechcupu, tak už by bylo na čase rozdělit pole na stavby a "road worthy" auta. Že je limit 15k trošičku přežitek, když cokoliv zajímavého už nejde skoro pod 25k, je další věc. Inflace je svině v tomhle ohledu. Jasně, je to o tom, komu se co podaří najít ve vodách internetů, ale pak zas nemá smysl řešit náklady na běžnou údržbu a výměnu spotřebního materiálu. Ostatně už od pradávna se cena vozidla určovala z kupní ceny mínus odprodané díly plus úpravy. Běžná údržba a bezpečnostní výbava se do ceny nikdy nepočítala, protože náklady na běžnou údržbu rostou s dobou vlastnictví a nijak auto nezhodnocují, ani nezrychlují.

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 21:21
1

Přemýšleli jsme o rozdělení na stavby, roadworthy, auta na slickách, červená auta, zadokolky, auta do 1600 ccm, auta nad 1600 ccm a auta, která řídí člověk, co má na hlavě helmu. Nakonec jsme se na to ale vykašlali, protože bychom to mohli dělit donekonečna.
Limit patnácti tisíc zůstává. Inflace sice funguje, ale auta z počátku tisíciletí postupně zlevňují a na trati jsou většinou po odlehčení o vagon lepší, než levné vraky z devadesátek.
S cenou je nakonec vždy myslet na jediné - pokud projedete startem plechcupu, tak počítáte, že vaše auto, ve stavu jak právě krouží po okruhu, může redakce bezprostředně po skončení stintu odkoupit za dvacet tisíc na ruku. Je na zvážení každého účastníka, zda toto riziko podstoupí.
Jak je vidět o dva komentáře výše, leckoho (a troufnu si říct, že většinu) by dvacka za jejich vrak potěšila.

-
Komentář upraven 2. 12. 2019, 21:25:09

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:30
0

Ale jestli sis všiml, tak všechny stavby zajížděly vždy a bez výjimky výrazně lepší časy, než zbytek startovního pole (ne, AX opravdu mezi stavby nepovažuju). Proto by se měly IMHO hodnotit zvlášť.
Pravidlo odkupu za 20k považuju za férové vzhledem k PC do 15k.

Vojtěch Kubiš
02. prosince 2019, 21:44
1

V reakci na FTO a jeho značně zpochybnitelnou cenu mě napadlo další pravidlo. Co tak zavést, že auto co vyhraje jeden plechcup nemůže vyhrát následující další plechcup? Ať závodí, ale ať se to nepočítá do výsledku a cenu v zájmu soutěživosti a zábavy všech zúčastněných dostane další v pořadí :)

Je to jen návrh, nečekám že to někoho nadchne jako mě :)

Další můj návrh je aby se do ceny auta počítala i cena pneumatik. Protože když si někdo koupí velmi dobré UHP pneu za řekněme 2500kus, tedy do toho nasype 10k a někdo jiný jede na sjetých Barumkách, tak to taky vyrovnanosti startovního pole a zábavě všech zúčastněných nepřidá. Pořád to má být přece nízkorozpočtové závodění ne?

Opět jen návrh.. :)

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 21:48
0

Vojto, o tom něčem podobném jsme také přemýšleli, ale přišlo nám to pro účastníky demotivující. Prakticky by to znamenalo diskvalifikaci za vítězství a čistě teoreticky by tak klíčem k celkovému vítězství PC bylo zajíždět pravidelně druhé místo.
S cenou 15.000 včetně pneumatik počítáme. Případný odkup auta za dvacet tisíc bude realizován přesně ve stavu, ve kterém kroužilo po okruhu (tzn s těmi konkrétními koly a pneumatikami).

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 21:52
1

No servisní knihu si nevedu ale zkusil jsem sepsat náklady. Řekl bych, že budu jeden z mála co jezdí od začátku po vlastni ose s autem na značkách. Mit podvál a auto jen na plechcup, tak by se dala hromada věcí škrtnout. Možná bych ani neřešil ty ložiska. Ale chci si to auto dát trochu do kupy a mít na trackdaye případně amatérské závody do vrchu. Na FWD se chová moc příjemně.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Z2HvnWv_2reL-4tVRwyDx0CUq0c7MS6p2ktVsjYdAc/edit?usp=sharing

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:55
0

ad1) Vzhledem k tomu, že se to stalo jen párkrát s 306 dva nebo tři roky nazpět, tak je to docela zbytečné.
ad2) S ohledem na fakt, že na UHP jezdí většina startovního pole to je značně diskutabilní. Ono i když tam zahrneš obyč gumy za litr kus, tak to značně šáhne na rozpočet, který je už teď proklatě nízko. BTW, pokud teď donutíš přezout půlku startovního pole ze semislicku na letní obyč gumy, tak jim jen zbytečně zvedneš výdaje a výsledky to ovlivní naprosto minimálně, to mi věř.

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 21:56
0
Vojta
02. prosince 2019, 22:17
3

Když ono podle mě to pravidlo odkupu s pneumatikama, tak jak to jelo plechcup, povede přesně k tomu, co tu některým vadí. Naše 166 rychlejší prostě bez lepších pneu nebude a nějaké R888R na celé auto prostě ponechají prostor pro hodnotu auta tak těch 5000,- při výkupu. Přihoďme smysluplné brzdové destičky a bezpečnostní prvky a auto nám náhle dluží klidně i 20kkč a to na začátku bylo darováno zdarma. Ale když koupím nějaké jiné auto, výhodně z něj části rozprodám a udělám to, co třeba Jagy, tak budu klidně i v zisku, za což můžu klidně koupit slušný gumy. Takže tohle opět povede k tomu, že lidé s různými plečkami na značkách se budou zlobit, že nemají šanci :) Nemá to moc rozumné východisko...

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 22:20
0

Pořád trochu doufám, že pomůže ta hrozba odkupu. Pokud někdo přistaví sice rozprodaný vrak, ale pořád s motorem v hodnotě 20k a koly za další dvacku, mohl by se reálně bát, že mu to zkoupíme.
Vaše Alfa je sice úctyhodná, ale ačkoli někteří členové redakce projevují masochistické sklony, na její koupi jsme asi moc pohodlní :)

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 22:32
0

No my s Trinomem nemáme moc rádi kšeftování jaké předvádí Jagy (ale respektujeme) Byť tak máme pomalejší auto co je schopne ho dohnat jen kdyz jede v nouzovem rezimu. My spíše preferujeme umění hledat v inzerátech a stavby. BTW povolíte slicky? Ty jsme byli schopni sehnat ojete 2000kc sada vcetne disku. :D BTW kdyby jsi videl nasi aktualni diskuzi s Trinomem, jak se vejit do 15k i s gumama, tak se chytas za hlavu a chechtas na cele kolo. Vymysleli jsme slusnou ptakovinu. Vyzada si to asi hodne rezani a svareni ale vysledek by mohl byt velmi schopny. Jen ty skladovaci prostory.

Vojta
02. prosince 2019, 22:35
0

Tak ono si to nevynutíš, ale pravdou je, že to aspoň odepíšeš ze startovní listiny :) Každopádně úctyhodná moc není... je to auto zdarma, najelo skoro půl miliónu, je nekvalitně opravené po totální havárii na pravý bok, převodovka odjela celý ten plechcupový den nasucho, protože jsem do ní po výměně gufer (abychom nedělali fleky na dráze) nedolil olej a výšku podvozku jsme naladili flexou... OK, chápu proč to nikdo příčetný nekoupí ani kdyby na tom byly slušný gumy a plná nádrž :D

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 23:01
0

Kubiku. Nasli jsme si dve nahradni FTO do limitu. Kdyz si sundam kola, loziska a chladic oleje, meli byste zajem? :D

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 23:03
0

No bez kol, ložisek a chladiče bych toho asi moc nenajel hele :D

Vojta Nekvapil
02. prosince 2019, 23:12
0

Kola ukradnes z nejakeho japonce (Frantovy Miaty nepasujou). Loziska dam stara a chladic oleje na 3 kola nepotrbujes. Porad budes mit nove brzdy, naplne, a budiky na olej. Remen na rozvody pridam. Me se do toho vazne nechce. Stacilo mi opravovat altik. :D

jagy
02. prosince 2019, 23:41
3

Nepochopim jednu vec a to proc vyhrozovat nejakym odkupem auta? Jen si tohle prectu, tak ztracim jakoukoliv motivaci neco delat (kvuli 3 merenym kolum a pripadne "cene" za umisteni). Jestli si nekdo mysli, ze se stavitelum bude libit, ze "stavite" auto venku, po tme, nechate na tom pot i krev a pak prijde nekdo a bez prace si auto odkoupi? Takze misto abysme podporovali zrychlovani a zlepsovani urovne, tak to omezime, zregulujeme, zakazeme. :D Tohle mi pripomina jednoho velkeho bratra a nevim, zda je inspirace na miste...

Nase know-how neni nic tajneho a velmi rad jsem to vsem sdelil, kdo o to projevil zajem a snazil jsem se do toho naopak dalsi lidi natlacit. Je to levne, efektivni a rychle. Ja si preju jen vic takovych aut a vic konkurence. At se na me nikdo nezlobi, ale "zavodit" v Myte s casy nad 1 minutu neni zadne zavodeni.

Vojta
02. prosince 2019, 23:49
0

Když prostě auto za 15kkč na značkách časy pod minutu jezdit prostě nebude :D Druhá věc je pak to, že většina lidí neumí pořádně řídit (včetně mě). Marně se snažím vysvětlit, že pro rychlej čas s předokolkou bez svoru to brzdit levou chce... sice jsem si párkrát na držku málem dal, zkoušet to ale budu dál, protože když se to zrovna povede dobře, ten průjezd zatáčkou je o dost čistější a rychlejší. Věřím tomu, že dobrej řidič by i u nás nějakej čas srazil, takhle vyhrál ten, který z nás sice umí řídit nejmíň, ale zároveň se toho nebojí a jezdí furtplnej i za cenu toho, že umře on nebo auto.

Vojta Nekvapil
03. prosince 2019, 00:29
1

No jista sance tu je.
14. 0:57.39......................Woyta Mitsubishi FTO pneu Toyo R1R
19. 0:59.08......................Woyta BMW E36 Compact 316i pneu sjeté Nankang NS-2R, brzdy 320i, jinak série, komplet interiér
23. 0:59.67......................BubaaCZek Opel Calibra 2.0i 8v, plná série, pneu Imperial Snowdragon (byl mráz)
24. 0:59.70......................Woyta Proton C9 wreck edition 1.6, pneu vpredu: Nankang NS-2R 195/50 R15 vzadu: Falken Ziex 914

Vojtěch Kubiš
03. prosince 2019, 12:27
1

Jak píše Jagy. S tím odkupem je to problém u aut ve kterých je značné množství investovaného času (nikoliv peněz). Zvlášť když si vzpomenu na RX-E30, tak to bylo opravdu mnoho a mnoho času stráveného v garáži, troufám si říct mnohonásobně víc než obě Mňam dohromady, a v takové situaci by byl odkup dosti nevhodným řešením. Naštěstí RX-E30 zajížděla tak mizerné časy, že nikoho ani nenapadlo protestovat a tedy navrhovat nějaký odkup :) Zároveň RX-E30 byla nezpochybnitelně za 15 tisíc v celkových nákladech, schválně tady může Wanix taky nahodit tabulku s rozpočtem, jen tak pro srovnání třeba s FTO :)

Wanix
03. prosince 2019, 13:21
0

no klidně, tady to je

Tomáš Trýska
03. prosince 2019, 17:49
1

Greeny, jak sis asi všiml, tak nikdo z nás nebere náklady na údržbu do ceny vozu. Pokud se podívám na boro FC, tak bych to prostě bral jako 5 - 1,5 + 1 - 3 = 1,5k. Zbytek ignorace. U FTO to bereme taky tak. Ostatně pokud by nám někdo za FTO dal 20, tak nám de facto zaplatí FTO s Mivecem a cestu pro něj. Just sayin.
Jinak docela souhlasím s tím, co píše Jagy, že odkup auta je poměrně demotivační i v případě, že vás to finančně vyšlo šul nul. A jednoznačně souhlasím s tím, že by to mělo být o snaze se zlepšovat.
-
Komentář upraven 3. 12. 2019, 17:49:52

Wanix
04. prosince 2019, 09:57
4

vidíš, a právě zde vynikne absurdita celého hraní si na "běžnou údržbu" Mě by rozhodně nenapadlo tvrdit na startu, že to auto vlastně stálo 1500,- a zbytek je jen běžná údržba...

Vojta Nekvapil
04. prosince 2019, 10:51
0

Kdyby FTO sloužilo jen ty 3kola a jezdilo na podvalu tak by dostalo jen repas sadu brzd, pistky, přední destičky a kola. To auto mě baví a chci z něj časem mít okruhovou hračku. Takže do oprav sypu více peněz. Sám musíš uznat že tam není nic co by reálně zvedlo hodnotu auta a nějak ho zrychlil. Popravdě si říkám jestli by nebylo lepší z UK dotáhnout FTO v lepším stavu s vykonejsim Mivec motorem. Takhle řeším jak opiskovat a nabarvit spodek, jak vyrobit novou zadní vyztuhu/nosič nárazníku a další věci. Protože FTO je na tom hodně špatně. Co vím tak to auto bylo bourane minimálně 2x předek, 1x zadek a i do příkopu se podivalo. Elektrika zprasena a zlobí. Atd. Pokud máš zájem, tak platí nabídka co jsem dal Kubovi A my vyrazíme s podvalem pro další FTO.

jagy
předevčírem v 11:05
0

Vojta: Moje Primera SRi mela 58.09 v Myte (2018) a melo to sjete gumy, spatne ramena (geometrie) a spatne brzdy. A byla to normalni daily. A slo to posunout o dost dal vzhledem k tomu co slo prodat a co nakoupit (napr. ghetto turbo kit). Takze tech moznosti je velka spousta jake auto vybrat a jak byt rychly, ale musi tomu nekdo investovat cas, vymyslet efektivni setup, geometrii, gumy, tlaky a pak to prevest do vysledku jako ridic na trati.

Proto je nesmysl vyhrozovat odkupem, protoze je logicke, ze nekdo do toho investoval vic casu a premysleni, nez o 10 sekund pomalejsi auto.

Vojta
předevčírem v 11:30
0

Ale to jsme u toho... špatné ramena, geometrie, brzdy, pneu... kdybychom to koupili na naši 166, která byla zdarma, taky bude lepší o dost :D Prostě to jsme ale u toho, že za nutné opravy, aby to auto jezdilo jak má a bylo bezpečné v tom za těch 15-20kkč seš ani nevíš jak i když jsi měl auto zadara :D

jagy
předevčírem v 14:05
0

Proboha, u ceho zase jsme? :D Ja s tim tak jel, protoze jsem se k vymene nedostal, ne ze by na to nebyl rozpocet dle pravidel PlechCupu. Taky jste mohli Alfu upravit dle potreby a bylo by to o dost rychlejsi auto. Gumy, geometrie, nejaky silac a ahoj... mas o 2-3 vteriny rychlejsi auto uplne bez vetsich problemu nebo investic. A ze jste meli velky rozpocet diky levnemu autu...

Tak mozna priste min vymluv a udelat to poradne, coz?

Vojta
předevčírem v 14:11
0

Nj, jenže třeba ty gumy fakt nejsou zadarmo... R888R stojí 4ks cca 14000,- Pak jako nějaký investice do podvozku, což jsou optimálně nějaké lepší tlumiče, které za sebou nemají 400tkm a nějaké slušné brzdové destičky (klasika brembo brzdiče, víš co stojej, poptávali jsme je u tebe) no a hned tam tu dvacku prostě máš a netvrď že ne... :)

Jakub Pospíšil
předevčírem v 14:15
2

To je právě ono - ale někteří to s klidem schovají do "běžné údržby" a jede se dál...

Tomáš Trýska
předevčírem v 20:29
0

Gumový silentbloky, co tam jsou normálně v sérii, bych za běžnou údržbu považoval naprosto bez mrknutí oka, totéž sériovej podvozek. Chceš dát stavítko? Proč ne, když se vejdeš do limitu.
BTW, Vojto, proč myslíš, že nikdo z plechcupistů nejezdí R888R, ale jen NS2R? Protože stojí stěží třetinu a to už jsou částky, které si většina z nás (jak je vidno na startovním roštu) dovolit dokáže.

Vojta Nekvapil
předevčírem v 22:48
0

Kdyz jsme zacinali s NS2R na Protonu tak stali stejne jako normalni guma a bylo to nejlevnejsi UHP. A prechazelo se na ne protoze normalni gumy nebyli schopne prezit jedinej den na sosnove. Tyhle gumy z Protona se porad objevuji na trackadayich. Na BMW uz cena trosicku povyskocila ale vydrzeli mi 3 roky asi 15 trackdayu a asi 20 000km. Ale co se tyce novych serii tak kluci na Siere maji problem je dostat do pracovni teploty. Co se tyce silentbloku tak u E36 bylo velmi poznat kdyz se dal silentblok ramen (cca 1000kc investice) Dalsi silace uz tak vyraznej vliv nemeli. Ale tohle bude auto od auta.

jagy
včera v 01:22
0

Vojta: viz. druhy prispevek nize, Zestino 255/35 R18 tvrda smes stoji 1600 kc/kus. Par silacu i kdyby PUR nestoji nic, velke trmeny fakt nepotrebujes... nase BMW ma obyc male seriove brzdy, tak jak tam byly, zadny tuning. Moc nad tim premyslis a hledas vymluvy. :)

Tomáš Trýska
včera v 07:09
0

Compact 316 měl vepředu malé nevětrané kotouče, co měly problém přežít plechcup a nepřehřát se, takže asi tak.

Vojta Nekvapil
včera v 09:00
0

NS2R kdyz zacinali, tak byly za 1200kc. Compact dostal predni brzdy z 320i. Prumer kotouce stejny, stejne brzdove desticky. Jen trmen byl sirsi a kotouc byl chlazeny. Nez jsem udelal tuhle vymenu tak Comact vydrzel par kol, nez prestal brzdit a ze trmenu jsme vypousteli paru. Po tehle vymene nam odpadly problemy problemy s chlazenim brzd a mohli jsme krouzit jak dlouho jsme chteli. Akorat trpi desticky a okraje se jim trochu droli, protoze nejsou pro sportovni ucely. U FTO brzdy vydrzi 9min. Tam zkusim lepsi brzdovku a vylepsit chlazeni. Jinak budu muset dat vetsi brzdy z 350Z a FTO na plechcupu skonci. BTW ja ty auta mam na delsi dobu. Proton ma jineho majitele ale stale jezdi. BMW sice uz nezavodi ale stale slouzi jako daily.

Vojta
včera v 10:16
0

Jagy: Velké třmeny potřebuješ - jsou tam tak nějak už z výroby a nějakejma deskama je prostě nakrmit musíš, když z těch původních tam zbyla už jen ta samotná destička bez obložení :D
A co se týče pneu... NS-2R jsme tam měli a nefungovaly - pořád to hrabalo...

Vojta
včera v 10:20
0

Jagy: a ty Zestino umíš sehnat i v R17 aby vlezly na ráfek 7"? ... jiné bohužel nemáme a rozteč 5x108 je relativně atyp, tím, spíš, když to potřebuješ dostat přes 330 kotouč...

jagy
včera v 13:49
0

Vojta: Ok, myslel jsem, ze resis upgrade... desky hadam, ze budou stat cca 500 kc nejake obyc. Ja treba sehnal na BMW ve vyprodeji sportovni desky za 500 kc (na aute nebyly). V PlechCupu chce vymyslet a hledat zpusoby, jak auto vylepsit za levno. Tak ruzne Bazose, akcni vyprodeje, eBay... jde vse, kdyz se chce :) A tys mi vypsal jen duvody, proc to neslo.

Kola potrebujes sirsi, aspon 8". Takze projit zase Bazos a cekat na nejlevnejsi a nejhnusnejsi kola v nabidce v pozadovanem rozmeru :D Stare pokud mozno za co nejvic penez prodat a koupit 225-235 gumu. V kazdem rozmeru existuje nejaky semi, ktery je nejlevnejsi.

Vojta
včera v 14:43
1

Bohužel, do těhle brzdičů i nějaká obyč deska i od Bosche stojí dost... stejně tak má třeba na zadní nápravě šest různejch unibalů, které jsou totálně na sračku a repase by vyšla tak na 10kkč :) Prostě to auto je servisně dost drahé, má najeto dost a proto dojezdilo - posledních deset let nevidělo servis. My udělali jen to, co bylo nutné pro to aby jezdilo - rozvody a nějaké drobnosti na technice. U Micry jsme zatím vždycky dojeli na notorickou nespolehlivost toho krámu, tady se nám podařil první velký úspěch - zvládnout celý trackday bez závady a to si myslím, že je výsledek, ke kterému nejde než poblahopřát :P
Jinak... origo plecháče se sjetými zimáky jsou, alespoň dle bazoše, neprodejné. Stejně tak sehnat širší ráfky v dané rozteči, dosti atypické, je prostě problém :) Časem třeba... možná, někde... ale dá to dost hledání, dost práce a není to hned. Takže ne... fakt to není o tom že bychom se na to vyflákli a vymlouvali se. Sice se to nezdá, ale už jen kompletně rozebrat sériové auto, vyrobit mu sólo motorový svazek a zase to složit zpátky (fakt tam nezbylo nic, co není nutné pro to, aby to jezdilo), zabralo docela dost hodin práce :)

BubaaCZek
02. prosince 2019, 18:36
4

Kdyz jste vytahli ten plechcup a trackday - kluci od dronu tedko poslali zaznam. Je tam zachyceno jen par framu z konce. Vypada to takhle + data co jsem ted vytahl z lap timeru. Si s toho furt delam legraci, ale tak jako vypada to docela neprijemne.

reagovat
Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 20:47
0

Tak to je hustý.

Veet
03. prosince 2019, 09:17
8

Pokud jde člověk do závodu se strachem, že si od něj kdokoli (ano, měl by tu možnost mít kdokoli z účastníků) koupí jeho auto za 20 tisíc, tak to není auto vhodné na plech cup.

reagovat
Jakub Pospíšil
03. prosince 2019, 09:17
2

Přesně tak. Správný plechcup speciál poznáš podle toho, že tajně doufáš, že ho někdo fakt za tu dvacku koupí.
-
Komentář upraven 3. 12. 2019, 09:18:29

Vojta Nekvapil
03. prosince 2019, 13:27
0

Tohle je ale praktikovatelne jen když se nebude jednat o registrovaná auta (přepis bych vyžadoval a to může být velký náklad navíc) a lidi budou ochotni zahodit hodiny strávené dávání závodního stroje do kupy. Včera jsme vymysleli s čím případně nahradit Fto. Pořád platí plán A kvůli kterému se FTO kupovalo jako dárce motoru. Velmi upravený Colt V6. Plán B co máme v zaloze počítá se spoustou řezání, sváření, ohýbání a celkový vývoj funkční konstrukce. Pokud bych počítal Člověko hodiny tak by to bylo drahé jako prase. Pokud jen materiál, tak je to do limitu a pravděpodobně velmi rychle. Včera jsme dělali kalkulace a zjišťovali co můžeme použít jako základ. Nevím jak ty ale já bych svoje dílo rozhodně prodat nechtěl.

Vojta Nekvapil
03. prosince 2019, 13:43
1

BTW teď mě napadá ještě jedna možnost. Protona jsem ke konci pronajímal. Pár lidí si ho pronajalo i na Plechcup. To by možná mohl být kompromis. Ale na druhou stranu bych se některé stroje bál svěřit někomu kdo nemá zkušenost.

jagy
předevčírem v 10:50
-1

Veet: A co si na PlechCupu odjezdil a jak ses umistil? Mi teda neco vitezneho postav a ja to koupim a nemusim se s nicim srat. Uz vidim, jak si postavis PlechCup Miatu, budes se s tim srat, vymyslet levny a efektivni setup a po jednom zavode to nekdo odkoupi. Je to na hlavu postavene a uz vubec nezminuju to, ze nikdo nema pravo na odkup auta. Misto aby se resili zajimave veci, jak PlechCup zlepsit, posunout, tak tady budem brecet, vyhrozovat a odrazovat. :D Skvela prace! Je to cele k smichu a jen to zhazuje uroven Autickare.

Libi se mi, jak lidi utoci na vitezne auto a "vyhrozuji", ale aby udelali neco na stejnem principu, to se jim uz nechce :D

Jakub Pospíšil
předevčírem v 11:22
2

Snažíme se tím srovnat podmínky, to je vše. To, že můžeme něco odkoupit ještě neznamená, že to uděláme. Navíc zprávu o tom, že chceme auto odkoupit dáváme před závodem, závodník se sám může rozhodnout, zda pojede závod a pak vůz prodá, nebo raději odstoupí a vůz si nechá.
Baví mě, jak byl svého času hrozný problém s Robinovou MR2, lidé se oháněli tím, že Robin se "taháním" aut z UK živí a tak má lepší výchozí pozici, umí v tom chodit a má k dispozici spoustu dílů "inhouse". Co si budeme povídat, s těmi BMW je to úplně stejná situace.
Plechcup je (a vždycky byl) hlavně o tom, že závodění může být levné a není třeba na něj mít nějaká zvláštní silná auta. První ročníky měly dokonce pravidlo, že vůz musí mít platnou STK a dojet po ose. Představa byla taková, že člověk vezme svoje omlácené daily, vyhází sedačky, bordel z kufru, udělá pár koleček a tím samým autem zas odjede domů. Určitě není účelem z toho udělat závody pochybných vyšmelených ghetto buildů.
Ta poznámka k tomu, že lidé nadávají místo toho, aby udělali stejnou věc - pokud ji považují za něco, co je proti pravidlům, tak ji neudělají z principu, ne?
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 11:26:27

jagy
předevčírem v 14:02
1

A v cem chces srovnavat podminky? Co komu brani to postavit neco podobneho? Vzdyt se meze nekladou, otevri Bazos, Facebook a hledej adepta na zavodak.

MR2 nedavala smysl v tom, ze se stavilo ze dvou aut. Nase BMW bylo vzdy pouze jedno jedine auto, ktere se rozprodalo a "upravilo". Delat to z vice aut, tak vlastne muze jezdit i Michal Reichert, ktereho to vlastne vyslo postavit "zadarmo" :) Nase BMW nebylo nijak silne auto. V serii to ma asi 160HP a v tom nouzaku to melo tak 120HP max. a zajelo to 56sek. Vzdyt to bylo maximalne ve stredu startovniho pole v pomeru vaha/vykon. Ale ze jsme treba nastavili spravnou geometrii (3 a 2.5 stupne negativ - vrtackou uprava za 0 kc) a dali 255 gumy (1600 kc/kus, tvrda smes Zestino), tak na tom zrychlilo auto nejvic. A neni to zadne tajne know-how jak auto zrychlit. Proc treba tuhle zakladni vec neudelal na aute snad nikdo ze startovniho pole? Na 10 let starych Barumkach nebude rychla ani M3.

Co je na nasem BMW proti pravidlum? Sorry, ale vidim tady silnou averzi vuci nasemu BMW a porad nechapu proc :D

Jakub Pospíšil
předevčírem v 14:13
0

Brání mi v tom to, že chápu pravidla v celkovém rámci. Jasně, můžu koupit prakticky cokoli a pak z toho sundat díly, uskladnit je a tvrdit, že se prodávají za nějaké částky a tak to vychází, ale tím finanční limit úplně ztrácí smysl.

Radek Chlud
předevčírem v 14:49
4

Jagy: Nechápu o co ti jde? Proč se furt oháníš tím, že kdo nejezdí pod minutu, tak je lempl nebo co si z toho mám vzít ? To vůbec nechápu, co to má být za argument. Když se podíváš na výsledky, tak pod minutu jezdí miň jak polovina aut. Když normálně koupíš auto, které není úplná mrdka, bude tě stát desítku. Pak si opravdu nemůžeš v rámci rozpočtu dovolit gumu Zestino s tvrdou směsí za 1600 Kč za kus. Promiň, ale oba máte předpokládám přístup k dílně, kde se to dá dělat. U paneláku tohle asi neuděláš. Jasně, pak se dá argumentovat tím, ať takový lidi Plechcup nejezdí, jenže přesně pro takové lidi PlechCup je. A tím se vracím zpět k té první větě, cítím z tvého komentáře vysmívání se lidem, kteří 'nezajedou' pod minutu a tys to zvládl s Primerou i na špatných gumách. Je vážně potřeba vytvářet takovouhle atmosféru v rámci závodu, ve kterém může jet každý s jakýmkoliv keplem ? Postavili jste auto, které dokáže vyhrát, je to postavené z vraku, máš zkušenosti se závoděním a víš kam v autě sáhnout, aby bylo rychlejší. To je super věc. Ale myslím si, že tyhle kecy fakt nejsou potřeba a neprospějí nikomu... Jenom tím tady shazuješ tu vaši snahu, které osobně fandím.

A co mě zcela upřímně sere nejvíc, že některým lidem stojí za to podvádět. Budou říkat, že prodali díly a přitom je třeba nikdy neprodali, co my můžeme vědět. Nebo že koupí celou sadu semislicků za 2000 a kdo ví... Sere mě to hlavně z toho důvodu, že to má být sranda závod a vůbec není potřeba hrotit tady tyhle kraviny. Ale jestli Vojta nahoře píše, že v rámci údržby dá do auta rám, tak to pardon, ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je dle mě trochu přes čáru.

BubaaCZek
předevčírem v 16:05
1

Tak hlavne se vsichni uklidnime :)
Plechcup uz usel kus cesty a vylozene si rika o dve kategorie. At chces nebo ne, jenze Autickaf zaryte ... nic nemeni.
Mas tu borce co z vraku postavi rychly stroj, maj na to dilnu know-how a chut.
Pak tu mas borce co prijedou pleckou z kopriv se zapornou hodnotou.

Chce to si sednout a popremyslet jak to posunout dal. Zmena je stala. Ale tady chybi chut neco menit, a to je skoda.

Radek Chlud
předevčírem v 16:11
0

Kde jsi nabral pocit, že nechceme nic měnit? :D V chatu se o tom hádáme už asi dobré 3 měsíce, jenže ty tendence jsou bohužel protichůdné a není lehké se na něčem dohodnout.

BubaaCZek
předevčírem v 17:14
0

Pocit jsem nabral z tohodle chatu. Kdyz nevite kudykam tak ten draft s moznostmi nahodte jako clanek a otevrete k verejne debate

Vojta Nekvapil
předevčírem v 23:13
-1

Radku. 1) Ram neni udrzba ale bezpecnost a investice do ni jsou povoleny i nad limit plechcupu, pokud vim. Sam Bubaaczek nam ted ukazal jak dulezita soucast zavodaku to je. Zatim mam v aute jen stare levne vicebodove pasy. 2) Jak ram udela moje auto rychlejsi? Vzdyt to je hmotnost navic. To by jsi sam mel videt, kdyz AX odlehcujete i o chladici kapalinu. :D BTW za kolik se uctujou 3D tistene dily z vlastni zahradky? Asi budu resit to chlazeni brzd.

Radek Chlud
předevčírem v 23:30
0

Vytrhl jsem ram z kontextu a byla to chyba. Máš pravdu, snazil jsem se tím jen nastínit situaci jaká je. Všechny náklady a práce se dají ohnout tak, aby to sedělo na náklady na údržbu atd. Pak už je to jenom o vás a o vašem svědomí. O ničem jiném. Proto vznikla celá tahle debata, jelikož se nám občas u některých zdá, že si pravidla trochu ohýbají :). Pokud tomu tak není, tak je to jen dobře Zkusme spíš vymyslet jak nastavit pravidla tak, aby byli vsichni spokojeni. Pomůže neco zakazovat a přikazovat ? Pomůže rozdělit auta na kategorie přijelo po ose/nepřijelo po ose ? Konec konců vy jste ti co závodíte...

Tomáš Trýska
včera v 07:20
1

Já bych spíš viděl problém v tom, že vedení autíčkáře se začalo snažit ohýbat pravidla, jak se jim hodí. V původním zárodku, jak ho před X lety zavedl Bobash, tak bylo poměrně jednoduše definováno, co se do ceny vozu pro účely plechcupu počítá a co ne. Počítala se pořizovací cena, rozprodej nepotřebných dílů (velká kola třeba) a náklady na to, udělat auto rychlejší. Oproti tomu byla běžná údržba, kterou člověk musel dělat, aby s tím autem vůbec mohl jezdit třeba do práce a bezpečnostní výbava, jejíž cena se nepočítala. Zpravidla se to týkalo pásů, brzd, rámu, atd. Stejným způsobem se neuvažovala cena pneu, protože jezdit na staletých zteřelých pneu taky bezpečnosti nepřidá. A jestli máme dát 1500 Kč za obyč gumu nebo semislick, je na rozhodnutí každého závodníka. Že si většina vybrala variantu B není žádné překvapení.

Radek Chlud
včera v 07:38
0

Trinom: A co konkrétně z toho co jsi napsal, je dneska jinak? Když potřebuješ na autě vyměnit destičky, normálně bys tam dal destičky za pár stovek, ale u PC speciálu tam dáš nějaké Feroda za 2000 Kč/kus. Je to údržba nebo ne ? A tohle je to, o čem tady i Kubajz někde výš mluvil, protože se tímto způsobem da auto vybavit třeba i stavitelným podvozkem.

Zlokoč Ka
včera v 08:13
1

Trinom: JAK SE NÁM HODÍ? Můžeš mi prosím přiblížit, co vyděláme na tom, že budeme ohýbat pravidla? Kdy naposled někdo z redakce vyhrál? Kdy jsme naposled výhodně odkoupili něčí PC speciál? Spousta otázek. Jediná motivace, která nás vede k úvahám o změnách pravidel, jsou účastníci závodu. Ti si totiž stěžují nejvíc - většinou právě na to, že někdo ohýbá pravidla. Takže si prosim tě vytáhnu hlavu ze zadku, než příště něco řekneš.
Původní idea závodu byla především udělat show a mít srandu. Že se to postupem času změnilo na regulérní konkurenční prostředí, není vinou vedení Autíčkáře, ale těch, kteří na okruhu honí setinky, jako kdyby šlo o život.

Tomáš Trýska
včera v 08:26
1

Brzdy byly vždy mimo, takže i kdyby tam dal nějakým způsobem šestipístkový Bremba, nikomu by to nemělo vadit. Stavitelný podvozek nikdy nikdo do běžné údržby neschovával. A pokud si ho už někdo pořídil, tak to byl JOM z výprodeje z trojku celá sada.
Violo, já neříkám, že se prostředí nezměnilo, ale pokud se pořádá závod, kde vyhrává nejrychlejší, světě div se, lidi se snaží zajet co nejlepší čas. Vaše snahy, které tady zmiňujete, jdou proti tomuto trendu, dle mého názoru naprosto zbytečně. Že se plechcup vyvinul ze
závodů felicií za litr do regulérního závodu, je dle mého jen dobře. Pořád to je sranda a pořád jsou náklady tak nízko, že si to může dovolit takřka každý. A o tom by měl být Plechcup i nadále, ne o tom, že na ty rychlé vymyslíte bič, aby to bylo víc vyrovnané. Tomu se říká socialismus a o ten se obávám, tady nikdo nestojí. Pokud chcete oddělit stavby od aut na značkách, tak nejlepším způsobem je rozdělení do dvou kategorií, nikoliv házení klacků pod nohy vítězům.

Radek Chlud
včera v 08:32
0

Osobně s rozdělením nemám sebemenší problém.

BubaaCZek
včera v 09:02
0

Zvlast kdyz se startovni pole rozdelilo na zavodni plechcup specialy a jsem rad ze dojedu na plechcup specialy ;)

Veet
včera v 09:19
0

Tady se to zvrhlo :D Právě jsme si říkali s kamarádem s kterým mám dílnu, že bychom příští rok jeli, ale po představě, co obnáší postavit konkurence schopné auto jsme od toho odstoupili. Proto jsem toho názoru, že plech cup by mělo jet auto, ke kterému nemáš žádný vztah. Ale každopádně je to hrozně sporné :) Nemám nic proti Jagyho BMW, je to masakr, že s takovýmhle autem se nechají jezdit tak pěkné časy a minimálně na výsledky a fotky se kouká dobře. Dost práce mám s připravou auta na MX-5 CUP.

Zlokoč Ka
včera v 10:24
0

Trinom: No ty jsi tady před chvílí láteřil, že "za starejch časů bejvalo líp". Teď zas říkáš, jak je dobře, že se to vyvinulo v profi závod. Já neříkám tak ani tak. Souhlasím s tím, že se to zkrátka vyvinulo, berme to jako fakt. Jenže s tím, jak se vyvíjí závod, se musí vyvíjet i pravidla. Zatím nevím jak, ale víc vyrovnané by to asi být mělo. Jinak dopadnem tak, že si PC zajedou dvě tři auta, protože pro nikoho dalšího to nebude mít smysl. Možná to vyřeší rozdělení, možná něco jiného, teď se na to snažíme přijít.
Jen se důrazně ohrazuju proti obvinění, že vítězům házíme klacky pod nohy. Nám nejde o nic jiného, než aby bylo co nejvíc lidí spokojených a co nejmíň jich pičovalo.

Tomáš Trýska
včera v 10:36
0

S tím házením klacků to tak ale fakt místama vypadá. Já (a hádám, že i ostatní) budou jen rádi, když bude co nejvíc spokojených lidí :-)

Neřekl jsem, že za starých časů bylo líp, ale že ty pravidla v původním znění dávala větší smysl, než to, co se objevilo v prvních komentářích pod článkem. Ostatně pojďme to probrat na fóru, věřím že se z toho vyklube zajímavý výsledek. Z toho, co do teď padlo, tak se zdá, že minimalistické rozdělení na dvě kategorie by mohlo být klíčem ke spokojenosti valné většiny. Co by nejspíš stálo za debatu je i nějaké drobné zvýšení limitu s ohledem na ceny aut, inflace a podobných vlivů.
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 10:37:12

Radek Chlud
včera v 12:49
2

Trinom: Oukej hele, pak do tvého konceptu zapadá i to, že dám na Colta úplně nové brzdy z Eva včetně kotoučů a desek. Stare brzdy uz nebyly bezpečné a neměly dostatečnou tloušťku kotouče, tak jsem je vymenil za tyhle. A stejne tak tlumiče, ty staré vytekly a bylo to nebezpečné, tak jsem koupil závodní, protože jsou lepší než normální a čirou náhodou vlastně zrychlí i auto na okruhu... A asi bys mi na to nemohl říct ani ň :)
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 12:59:52

Tomáš Vavrečka
včera v 13:04
1

Jestli chcete vstup od člověka, kterému to vlastně může být jedno a je mu to jedno, tak podle mě by to mohlo být takhle:

- rozdělení kategorií na street legal/street non legal, případně mimo okruh: podvál nutný / pohyb po vlastní ose

a zároveň / nebo

- použití pneu s TW >240 a max. přípustné sériové šířce pro daný model vozu... Přece jen, pneumatiky umí sundat klidně 1-2 vteřiny na kolo a jsou snadno "detekovatelné".

a zároveň

- právo odkoupit auto redakcí za cenu 20.000 Kč. Sice tu bylo hodně napadáno, ale má to svůj účel. Opravdu pochybuji, že by někdo z redakce toužil odkoupit za 20 tyček FTO nebo baworské trosky. Toto pravidlo platí i u ideového příkladu LeMons, a má za účel eliminovat start aut, která očividně překračují rozpočet!
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 13:06:12

jagy
včera v 14:03
0

Radek: Ja nevim, proc mas potrebu vuci me utocit :) Ja nikde neshazoval nici cas nad 1 minutu, ze je lempl nebo ma spatne auto. Ja jen konstatoval, ze ja takto proste "zavodit" nebudu. Padlo tady, ze mame dilnu - Mnam Dopici BMW se stavely venku, po tme, s minimem naradi, i bez elektriky. V dilne jsme byli az posledni den, protoze jsme na to uz fakt nevideli a nepouzili jsme zadne specialni naradi - flexa k urezani auta postacila. :)

Nevim jak ostatni, ale my s nicim nepodvadeli. Jestli to chce nekdo resit, muzeme dodat print screeny z messengeru, mailu, apod. Ty dily se realne prodaly a nebyl to zadny vymysl. Jsou to vse cenne a zadane dily. Mimochodem predevcirem jsme koupili E90 sedan 330xd (3.0L nafta, 230HP, 4x4, manual) za 19tis. kc. Auto bouchle na levy A sloupek a na stavbu by poslouzilo skvele. Uz jenom tim, ze rozprodas - Mpaket prah, Mpaket narazniky, PP xenon svetlo, Mpaket alcantarove sedacky, Mpaket volant/radicka/rucka, Mpaket stropnice, palubka s airbagem, DPF, kat, atd. Stavet auto takhle je velmi efektivni a levne, neni v tom zadna veda a staci jen sledovat nabidky na Facebooku a Bazosi.

Vavris: Ja bych nedaval omezeni na rozmery pneu dle TP, protoze zrovna to by zvyhodnovalo BMW, kde mas v TP vse od 16", 17", 18" az 19" kola. Osobne bych nechal pneumatiky a kola volitelne, ale at to splnuje "E" homologaci.

Varianta na street s SPZ a race bez SPZ dava smysl, ale zase aby bylo dostatek ucastniku v poli. Byt v kazde 10 a 10 aut, tak ok, ale aby tam bylo po 5 autech je za me nevhodne reseni.

Tomáš Trýska
včera v 17:38
-1

Radku, ještě jednou a pomalu. Brzdy se v rámci bezpečnostní výbavy nikdy neřešily. Pokud je chceš řešit stylem série vs. úprava, tak klidně, ale fakt nemá smysl řešit, jestli někdo koupil Starshit nebo Ferodo. Oproti tomu závodní tlumiče byly vždy v kategorii úprava a jejich cena se přidávala do výpočtu. Co je na tom tak těžkého k pochopení?

Wanix
dnes v 17:47
0

Trinome, ještě jednou a pomalu. Vy jste fakt úplně mimo v tom co jste schopní započítat do běžné údržby a bezpečnostní výbavy.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem

Chevrolet El Camino V8 1976
Chevrolet El Camino V8

1976 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem