načítám data...

VW ID.3 se k zákazníkům dostane v září. Nebude ale plně funkční.

17. června 2020, 13:21 9 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Dlouhé čekání zákazníků, kteří si předobjednali nový elektromobil od Volkswagenu, se blíží ke konci. Má to ale háček.

zobrazit celou galeriiNovinky: VW ID.3 se k zákazníkům dostane v září. Nebude ale plně funkční.

Prvotní plány německého výrobce počítaly s tím, že se už koncem loňského roku budou po ulicích prohánět lidové elektromobily ID.3 po stovkách, ale pak se to celé trochu zkomplikovalo a problémy s palubní elektronikou přesunuly slavnostní start provozu až na rok 2020. Jenže půl roku je pryč a “ídéčka” stále nejezdí. Dokonce ani ti nejnadšenější příznivci elektromobility, kteří si předobjednali vůz v rámci akční 1  st  Edition, se zatím svého auta nedočkali.

Podle Volkswagenu se ale konečně blýská na lepší časy a prvních třicet tisíc aut se k majitelům dostane do konce tohoto roku, ti nejšťastnější dostanou svůj vůz snad již v září. Kromě toho by se také měl o prázdninách spustit prodej přes konfigurátor na stránkách Volkswagenu. Takto objednaná auta se začnou distribuovat až po tom, co bude všech 30 tisíc kusů 1  st  Edition u nových majitelů, čili pravděpodobně až po Novém roce.

Je tu ale jedna věc, která radost budoucích majitelů elektromobilu trochu kazí. ID.3 totiž zatím míří na trh s omezenou funkcionalitou palubních systémů. Mimo provoz bude kromě jiného například rozhraní App Connect nebo v minulosti hojně propagovaný head-up displej s rozšířenou realitou. Volkswagen proklamuje, že systémy časem spustí přes vzdálený update, nicméně termín této operace není znám. 

Zatímco vloni touhle dobou se na nás ID.3 valilo ze všech stran a věštilo masový nástup elektromobility, letos je ticho po pěšině jen občas přerušené naštvanými stesky budoucích majitelů vozu. Zlobit se na Volkswagen mi ale přijde trochu nepěkné. Vždyť sami ve své reklamě (níže ke zhlédnutí) připodobňují nový ID.3 ke VW KdF. A tam vidím určitou konzistenci. Původní sliby, že si lidový vůz bude moci pořídit každý občan, se také nakonec nevyplnily během dvou let, jak slibovala tehdejší vládnoucí garnitura, ale trvalo to mnohem déle. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
17. června 2020, 18:54
3

Keď to tak čítam, tak ma napadlo, poznáte niekto príbeh berlínskeho letiska?

reagovat
ma
martinw
17. června 2020, 21:55
0

a Tesla nepočká až chytí dech

PeterLuk
17. června 2020, 23:47
1

A človek by si myslel, že toto sa deje len u nás :D Neviem, či mi to viac pripomína dostavbu Mochoviec, legendárne bratislavské metro, nemocnicu Rázsochy alebo diaľnicu do Košíc :D Ale nie, fajn vedieť, že podobné naťahovačky sa dejú aj vo vyspelom, len asi nie tak často. Ale práve u Nemcov by som to nečakal...

Ča
Ča Snač Aj
18. června 2020, 18:53
0
PB
18. června 2020, 01:39
0

Nemohu si pomoct trosku se skodolibe nepochechtavat... zase to nekolik desitek tisic lidi vyleci z elektromobility. Posledni francouzska akce "vypneme nabijecky na dalnici" takze nepochybne pomohla. Hehehe.

reagovat
Va
Vasek7
18. června 2020, 10:36
-3

Močíte na špatný hrob. Kdyby bylo ID.3 na vodík, tak by jste tady psal, že o lidi vylečí ze snů o vodíku. Problém ID.3 není že to je elektro, ale to že je to nová platforma. Cpt out.

MB
MBMB
18. června 2020, 13:17
0

Tak ještě že spalovacího Golfa vydali přesně podle plánu a bez chyb.

PB
19. června 2020, 00:00
3

Cpt Vašík: jste ve svem usudku zcela mimo: mam zasadni problem s propagovanym zpusobem elektromobility a predposranosti VW: nikde jsem nerekl, ze mam neco proti vodiku, vymennym bateriim, nebo nedej boze drevoplynu. Ale prutahy u soudruzsky spravneho ID me proste bavi.

eLzyx
18. června 2020, 01:54
3

lidový vůz za milion. Jo, jasně, na to se budou stát fronty.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible 1965
Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible

1965 rok výroby
340 koní výkon
7 025 ccm objem

Škoda Fabia 1,2 2003
Škoda Fabia 1,2

2003 rok výroby
45 koní výkon
1 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4-door hardtop 1971
Chrysler New Yorker 4-door hardtop

1971 rok výroby
335 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Regal Limited Coupe 1985
Buick Regal Limited Coupe

1985 rok výroby
140 koní výkon
5 031 ccm objem

Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě 1970
Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě

1970 rok výroby
350 koní výkon
6 500 ccm objem