načítám data...

Všeuměl za 100 tisíc

Kombinace zábavného svezení a komfortního cestování po dálnici za sto tisíc se zdá jako nereálný sen. Nebo ne?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobrý den,

 
Již delší dobu váhám a pořád jsem se neuchýlil k žádnému pevnějšímu rozhodnutí, a tak se na vaši redakci obracím s prosbou o radu. 
Dívám se po autě s cenovkou cca do 100 tisíc, samozřejmě levnější neuškodí. Hlavní vlastnosti, které by mělo (až na první, tu bezpodmínečně musí) splňovat jsou: 
Nesmí to být VW koncern 
Alespoň do nějaké míry zábavné 
Nějaká ta výbava 
Rozumné náklady na servis 
Ocenil bych, kdyby se mě auto nesnažilo při delších cestách po dálnici při rychlostech 110-150 připravit o sluch (můj současný Civic EP2 je hlučný od 110km/h) 
Ideálně sedan nebo kombi 
Spotřeba na dálky by při udržování 140 km/h neměla přesáhnout 8-9 litrů, nafty se nebojím. 
RWD/AWD výhodou, avšak FWD mi nevadí 


 
Moji kandidáti na které jsem se nejvíce díval: 
Saab 9-3 1.9tid 110kw (nebo Hirsch 129kw) kombi / sedan, ty ale není lehké najít v hezkém stavu 
Accord 7g 2.4 / 2.2ctdi kombi / sedan 
Líbí se mi taky:  
Saab 9-5 – 2.3t, ten ale nebude úplně splňovat spotřebu 
E46 tourer a E39 sedan, ale u obou bych čekal vysoké náklady na servis i provoz 
Legacy / Impreza sedan/kombi, Forester XT, tady to samé 
Mazda 6 
RWD Volva 
Miata - šla by i jako auto na delší cesty i po dálnici? Přežije zimu? 
 
Děkuji mnohokrát, 
Martin 

Ahoj Martine, 

Musím se přiznat, že jsem z tvého dotazu tak trochu zmatený, a ne zcela mu rozumím, Píšeš, že bys rád něco zábavnějšího a zároveň připojuješ seznam tebou před vybraných aut, ve kterém ovšem nevidím zábavného vůbec nic, snad možná s výjimkou E46, což sice také nepovažuji za zábavné auto, ale aspoň se o něm dá říct, že se řídí poměrně zajímavým a uspokojivým způsobem, není to sterilní auto. Jen si teda nejsem jist, jestli se podaří koupit nějaký rozumný kousek se slušným motorem za kilo. Ale ty ostatní vozy z výběru? Naftový Saab 9-3, staré Volvo, Accord, Mazda6, všechny tyhle auta mají k zábavě za volantem asi stejně daleko, jako já ke kariéře filmové hvězdy. Myslím, že budeš muset udělat jedno zásadní rozhodnutí. A to, jestli je pro tebe důležitější zábava za volantem, nebo komfortní cestování po dálnici, protože zkombinovat tyhle dva požadavky je ve tvém rozpočtu opravdu velmi náročné. V případě, že upřednostníš dálniční cestování, pak je asi jedno, jaké auto z tvého seznamu koupíš a všechny budou k tomu účelu vhodné. Nemá příliš smysl zaobírat se značkou či modelem, důležitý bude především konkrétního auta. Prostě vezmi to, co bude za tvoje prachy v té nejlepší kondici. Pokud by ses rozhodl upřednostnit zábavu před vším ostatním, pak zkusíme najít něco zajímavého, co by ti mohlo dělat radost. 

Když se řekne zábava za kilo, je tu několik možností. Tou je první je samozřejmě Miata. Na našich stránkách už o ní bylo napsáno tolik, že další řádky by byly jen zbytečnost. Takže jen ve zkratce, za kilo koupíš kus, který přežije i nějakou tu zimu a ne, po dálnici se s tím jezdit nedá. Druhou volbou může být jeden z malých hot hatchů. Fiat Panda 100hp, Twingo RS, Clio RS a jim podobní dokáží vykouzlit úsměv na rtech a udělat z každé cesty o něco zábavnější přesun. Daní za tyto schopnosti je snížený cestovní komfort. Tuhý podvozek a krátká převodovka, to jsou poznávací znamení těchto splašených nákupních tašek. Takže na delší cestování to není, ale aspoň nemá člověk nutkání uzavírat životní pojistku pokaždé, když projede na dálnici kolem kamionu (jako v Miatě). Výhodou malého hot hatche jsou i provozní náklady. Nevelký motor má rozumnou spotřebu a jednoduchá konstrukce usnadňuje servis. 

Další možností by mohl být nějaký kompaktní hot hatch. Takový Focus ST první generace se dá za tyhle peníze pořídit vcelku bez problémů. Nemá sice ten úžasný pětiválec jako jeho nástupce, ale atmosférický dvoulitr umí taky potěšit, byť je trochu utlumen o něco delší převodovkou, než by asi bylo nezbytně nutné. Na druhou stranu, bude se s ním žít lépe právě na té dálnici. A povedený podvozek umí potěšit. Stejně dobře by mohla posloužit také Toyota Corolla TS deváté generace, kterou pohání charakterní motor 2ZZ se 192 koníky. Je to klasická vysokootáčková pohonná jednotka ze staré školy, která ze sebe dostává to nejlepší až někde u hranice 8 tisíc otáček. Nicméně má své kouzlo a za sto tisíc se dá pořídit celkem ucházející kousek. 

Abychom nezůstali jen a pouze u rychlých předokolek, zkusíme se poohlédnout i po nějakém tom voze s poháněnou zadní nápravou. Jako první možnost mě napadá bavorský levoboček, E46 Compact, ideálně s řadovou šestkou pod kapotou. Když se člověk přenese přes prapodivný vzhled, dostane až překvapivě schopné vozidlo. A díky tomu, že Compact nemá tak ikonický status jako klasická E46, dá se pořídit i v tvém rozpočtu relativně hezký kus. Tajným tipem by pak mohl být trochu opomíjený Lexus IS 200, který je velmi podobným autem, jako výše zmíněná E46. Není to prvoplánově zábavný vůz, ale nedělá mu problémy ani dálniční provoz. Zároveň dokáže potěšit i srdéčko nadšeného řidiče, díky klasické koncepci, povedenému řízení a příjemnému motoru. Jen nevím, jak náročný může být takový Lexus na provoz. Přece jen to není úplně obvyklé vozidlo a v některých servisech na něj mohou koukat jak na zjevení. Na druhou stranu, není to žádná raketová věda, kterou by dokázalo uservisovat jen společenství vyvolených. Třetím do party by mohl být třeba Jaguar X-type. Ten se za sto tisíc dá sehnat s vidlicovým šestiválcem o výkonu rovných 200 koní, který posílá svůj výkon na všechna čtyři kola s mírnou preferencí zadní nápravy. Zase, není to žádný velký sportovec, který by rozdával radost na potkání, ale pokud po něm člověk nežádá extrémy, pak může posloužit docela dobře. Jen pozor na servis. Zlí jazykové o něm tvrdí, že je to jen překabátěné Mondeo, což může vyvolávat zdání jednoduchého servisu, ale není to tak úplně pravda. Obzvláště verze 4x4 mají oproti Fordu jisté konstrukční odlišnosti. Ale při volbě zachovalého kusu by mohl fungovat poměrně rozumně. 

Jak jsem říkal na začátku, musíš se rozhodnout, která vlastnost bude pro tvé účely důležitější. Jestli upřednostníš zábavu za volantem, nebo komfortnější cestování, protože kombinace obojího je v daném rozpočtu poměrně neřešitelná záležitost. A teprve až se rozhodneš, jakou cestou jít, potom je možné vybrat auto, které ti bude dobře sloužit. 

Které auto byste vybrali vy? Zapomněli jsme na nějaký vhodný vůz, který by mohl vyhovovat výše zmíněným požadavkům? Podělte se o názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jo
John
15. dubna 2019, 14:56
0

E46 za 100 nekupuj, buď bude se čtyřválcem nebo bude potřebovat servis za dalších 100. (Mám 330i 2004, stála podstatně víc, a podstatně víc jsem do ní taky nasypal, a to byl v podstatě jen běžný servis a drobnosti). Je to výborný auto, ale potřebuje péči, řekl bych až nadstandardní a tu kusy na dolním konci cenového spektra nedostávaly a nedostávají.

reagovat
Zdeny
15. dubna 2019, 19:41
2

A nebo za kilo ten kompakt. Prodávám krásnej kousek v rozpočtu co rozhodně není vrak, nepotřebuje žádný investice a ještě je to hezký auto co jede jako 30i a řídí se ještě líp za polovinu peněz :) https://auto.bazos.cz/inzerat/102727824/BMW-325ti.php

Inženýr
17. dubna 2019, 08:19
0

Hezký Compact. Taky po místním Autíčkáři. Já být tazatelem, tak bych se na něj určitě podíval.

JirkaBruss
15. dubna 2019, 15:40
1

Ta čtyřkolka u X-Type funguje hodně sympaticky. S vypnutým DSC na sněhu pěkně pohazuje zadkem.

reagovat
JirkaBruss
15. dubna 2019, 15:50
0

Rovnou bych ale doporučil místo 2.5 vybrat nějakého třílitra. Spotřeba prakticky stejná, ale nabídne o fous lepší dynamiku. A s tím všude zmiňovaným zadíráním to není tak horké. Pokud se člověk stará, občas hladinku zkontroluje a případně dolije na MAX, tak není žádný problém.

skodafil
15. dubna 2019, 16:08
0

Bohuzel nevi, jestli se tak staral i predchozi majitel. Je to trochu sazka do loterie.

GanGreen
15. dubna 2019, 20:36
0

To je u každýho auta...

beastar
16. dubna 2019, 15:05
0

GanGreen... Není. U Alfy je to úplně jedno. Olej, rozvody, geometrii, altík, nápravy musíš udělat stejně. Jak se o to majitel staral před tebou? Je jasný na hovno.

GanGreen
16. dubna 2019, 16:31
0

:D tak já místo altíku dělal chladič :P výhledově je v plánu hlava, malinko se ztráci voda, ale do oleje nejde... to zas bude vzrušo :)

beastar
16. dubna 2019, 17:08
0

Tak onehundredfiftysix je vůbec živel. To je pro cílevědomý lidi. Děláš to s vědomím, že práce nikdy nekončí :D Lepší jak japonská zahrada z Receptáře.

Ju
Junior
15. dubna 2019, 15:49
1

Jenom technická-> Když mám rozpočet "kilo, spíš levnější" tak to "nafty se nebojím" má přesně jakou podobu? Když si představím, kolik stojí dýzlovej víceboj, kterej čeká téměř každýho kupce staršího auta a toho, kdo chce kupovat E46 za kilo asi dřív než později, tak to chce mít pro strach vopravdu uděláno.

A btw. na tu chváleno Corollu tady někdo hrozně flusal, že to má převody jak trambus, takže udržet to v otáčkách je mišnimposibru.

reagovat
Raspby
15. dubna 2019, 16:08
0

Já ji měl - tady jsem ji popsal: https://www.autickar.cz/blog/clanek/raspbyho-byvalky-cast-druha-prvni-vlastni-auto-toyota-corolla-t-sport/347/ převody jsou delší, ale není to tak hrozné, ale chce to řadit přesně a rychle aby se to drželo v akčním poli.

Beny
15. dubna 2019, 16:14
3

Primera P11 SR20DE. Základní 96kW má teda strašlivě dlouhý převody, ale zase je to super na dálnici - na pětku to při 3000 jede tachometrovejch 120. Podvozek je velmi fajn. Špatně se shání neshnilá.

reagovat
krab
15. dubna 2019, 16:34
2

Toho se sežene ještě dost...
Jenom v těchto nižších rozpočtech už je lepší nehledat konkrétní auto, ale najít z x možností značek a typů aut to v nejlepším stavu. A nějaká na svezení zajímavá auta se tam najdou, těch možností je víc. Ale od stolu bych neuměl říct co se bude hledat nejsnáz. Asi BMW 328i E46 a neuspěchat výběr.

To že bude každý auto stát něco víc nebo míň na další údržbě která by se úplně zanedbat neměla je jasný a pak záleží na tom fakt co koupíš. Takže jde o ten celkovej stav.

reagovat
Nimrod
15. dubna 2019, 16:58
0

já bych rwd volva vyřadil z úplně jiného důvodu než dan. ekvivalent letící cihly není na dálnici zrovna moc tichý, navíc těch našich zim zas tak moc bez následků nedaj...

reagovat
Martin--
16. dubna 2019, 09:04
0

Děkuji, starším volvem jsem nikdy nejel a myslel jsem, že pověst jejich komfortu a spolehlivosti se datuje už od těch starých :)

Nimrod
16. dubna 2019, 16:15
0

to se přece nevylučuje. podvozek je levný a trvanlivý, 8v redblocky taktéž. ale aerodynamický hluk je nad 100km/h značný a antokorozní ochrana hlavně v porovnání s platformou p80 je slabá

BigBen
15. dubna 2019, 17:10
8

Zadání je cesta do pekla. Hlavně požadavky "cenovkou cca do 100 tisíc + levnější neuškodí" versus "rozumné náklady na servis". Viděl bych to na dva Aixamy, pokud se jeden rozbije, tak než ho kladivem opravím budu jezdit tím druhým. Pokud je tazateli 15 let, tak s tím bude i zábava.

reagovat
Martin--
16. dubna 2019, 09:16
-3

Díky za velmi relevantní komentář. Současné auto mě vyšlo na 55 pořizovací cena + 15 první investice na servis po koupi a slouží doteď dobře, zábavné je také, ve městě pohodlné, na dálnici trochu méně. Hledám alternativy s trochu vyšší cenovou hladinou a lepšími určitými vlastnostmi, takže tvůj názor je vážně na úrovni, snad se ti udělalo dobře :)

BigBen
16. dubna 2019, 10:03
0

Nemyslel jsem to nijak zle. Fakt je ten, že vybírat v téhle kategorii bude peklo. Pokud jsi pořidil auto za 65 tisic a byl jsi spokojený, tak jsi měl dost možná štěstí. Pokud jsi byl spokojený s Hondou a její spolehlivostí proč opět nesáhnout po Hondě? Já koupil dva Fordy po sobě, protože jsem s tím prvním byl spokojenej. Mondeo v této cenové kategorii bych ti ale už asi nedoporučil, protože to bude olítaný vrak. Co třeba Focus? Snad je tento komentář validnější, ten první aspon pobavil pár lidí :-D

Martin--
16. dubna 2019, 10:12
0

Vtipný do jisté míry byl, to jo :D u Hondy se nabízí jako upgrade jedině accord nebo 8g civic, interiér 8g civicu asi udělali v Hondě na poslední chvíli a komfortem je velmi srovnatelný, 7g accord vypadá moc hezky ale pochybuju, že najdu pěkný benzín do té ceny, nafta jde najít levněji a přišla mi dobrá i v 3g CRV, ale té jsem nebyl majitelem (měl jsem ji na týden od servisu) a tak nevím jaké má náklady na údržbu, kdyby to byly třeba vstřiky jako první investice a jinak bez vad, jak se ta nafta tváří, tak bych s tím byl spokojený

BigBen
16. dubna 2019, 10:48
1

Otec měl Civica z roku 2002 s motorem 1,6 benzín. Jezdil moc hezky. Měl ho 12 let a nepamatuju si, že by se mu tam na tom něco rozbilo. Vyměnil ho jen proto, že po 12 letech potřeboval novej vejfuk, novou baterku a zimni a letní gumy. Takže už se mu nechtělo do tak starýho auta investovat. Tak zkus najít Civica po důchodci a máš auto :-)

Martin--
16. dubna 2019, 10:55
0

Mám 2003 1.6 benzín :D (profilová fotka) je to skvělé auto, jediné co mě na něm štve je hluk na dálnici (otáčky motoru jsou na dálnici v rozmezí 3500 a 5000 otáček)

BigBen
16. dubna 2019, 14:31
0

To máš asi jenom 5-ti stupňovou převodovku. Tak to bude chtít 6-ti kvalt což jak tak koukám podle fotek na Tipcarsu mají určitě modely 2007 a novější. To by řešilo tvůj problém.

Martin--
16. dubna 2019, 14:33
0

Může se to tak zdát, ale 8g (UFO) má jednak horší kvalitu interiéru a jednak hlukem je téměř totožná se 7g i přes 6. kvalt

Skipper
17. dubna 2019, 10:12
3

Myslím, že je nesmysl jedno ,,levné,, auto nahradit jiným. Pokud vše funguje, tak bych nic neřešil, pár let bych šetřil a pak koupil něco dražšího a míň olítanýho. Hluk na dálnici je vcelku zanedbatelný problém, který můžeš nahradit problémama daleko horšíma.

D
D
15. dubna 2019, 17:25
1

Dovolím si také přidat svou trošku do mlýna. Jako bývalý vlastník M6 i. generace s 2.3 benzín + znám někoho, kdo se stejné auto snaží provozovat ještě nyní, bych daný automobil raději nedoporučoval. Internetové zkazky o korozi jsou v tomto směru bohužel více než pravdivé.. moje auto shořelo vinou méně šikovného technika, když se mi snažil vyvařit prahy. Druhý kus, co má můj kamarád se nyní snaží před vrakovištěm zachránit nějaký jiný nešťastník vyvařením nejen prahů, ale i nosných částí karoserie...jízdně jinak velmi příjemné auto. Skvélé řízení a motor 2.3 má říz, krásný hluboký zvuk, jen tedy polyká olej a do cca konce roku má olejovou náplń jen 3,5l, což pravda není mnoho na daný objem.

Jsa aktualním vlastníkem Accordu 7g tourer s 2.0, mohu doporučit spíše. V porovnání s Mazdou 6 ztrácí jen v řízení, jinak podvozek je podobně sofistikovaný, vpředu lichiběžník, vzdau pětiprvek. Tourer bych s 2.0 nekupoval, při naložení se tomu už v nízkých otáčkách tolik nechce, ale sedan klidně, protože snad žádné jiné auto střední třídy se tolik neliší combi vs sedan jak právě Acco 7g. sedan je více jak o 150 kg liší a to už je znát. Měl jsem příležitost se svézt s 2.0 v sedanu a jede to vážně hodně dobře. 2.4 bude samozřejmě ještě lepší, ale do 100t včetně vstupního servisu nevím nevím, stejně tak naftu,i když platí cdti za spolehlivé, tak přece jen jako levná ojetina to není zrvna sázka na jistotu a hlavně motor je u Hondy vždycky to nejlepší. Acco 2.0 v sedanu jede pocitově stejně dobře jako 2.3 v M6. Jen ta spotřeba oleje a vůbec spolehlivost je prostě lepší.u Hondy.

reagovat
D
D
15. dubna 2019, 17:28
0

..konce roku 2004 má olejovou náplň..,pardon chybička

Romus
15. dubna 2019, 19:18
2

Zábava za volantem má mnoho podob. A definice rozumných nákladů na servis by mě taky zajímala? Možná by to chtělo článek na téma: "Typické požadavky chudé benzínové hlavy"

reagovat
beastar
16. dubna 2019, 03:18
2

Tady je docela vtipný pro mě. NESMÍ to být koncern VW:)) Jako dobrý chápu, že ne každej má v oblibě německý auta. Nebo třeba nemusí a nechce škodovku a tak. Celkem tomu rozumím. Jenže v téhle cenové hladině přesně tyhle splňujou definici. Rozumný náklady na servis páč to opravý každej nedoučenej mechanik ve stodole. Plus díly se válej všude (spotřební stojí se slevama taky pytel jablek) Neřikám že se to nedá řešit Renaultem, Peugeotem nebo japkoncem. Jenže tady jsou často sportovnější modely fakt vzácnost. Prostě nejsou za kilo snad krom toho co tam je psáno. Různý Clio a tak podobně.

Normálně bych jako na takhle protichůdný požadavky v téhle relaci ani nereagoval. Proč? Protože sem namyšlenej zmrd, co si myslí, že se to za kilo prostě nedá rozumě skloubit. Buď to bude mrdina jak prase co další kilo schramstne po nákupu. To k těm bafcům. Vyjma právě toho compacta. Což teda taky na dálnici neni top sprinter, ale zase je rozhodně lepší jak miata. Na dálnicích... A jako jo jezdí to taky velmi dobře. Když TO JE V DOBRÝM STAVU... a to je problém spousty z nich... Jsou to sráče doježděný bez podvozku.

No to bychom měli ty "německý" auta. Když teda to Audi pozérský nemůžu jmenovat. Páč vole koncern. Tak ok. Pojďme dál. Dám takovej můj evergreen a ne jednomu italofílkovy v polu od Versaceho ukápne i slzička toho štěstíčka.

ALFA ROMEO 156 s tou V6 a smířit se s tim, že to je prostě servisně specifický a nemůže se na to srát a občas semtam něco odpadne. Utrhne se a prostě tak. Ceny dílů jsou dneska směšný. Dokud funguje motor a jde to nastartovat. A neni to voe ten debilní VW koncern z toho Německa co má každej pozér. Krutá street rejs imidž pro pořádný lamače vokresek.

No a ať se držim toho svýho z posledního blogu. Tak VOLVO C30 a alespoň teda tu 125 koní majicí ludru. Jasně neni to žádnej sporťák. Je to ale zajímavý. Servisovatelný. Je to tak trochu Focus jenže Focus kterýho každej nemá a nepotkáš jich za den milion. Že to vypadá jako auto pro holky_? To Clio taky. Za ty prachy to bude pěknej stav... v rámci možností. Není to nějakej fun maker ani s tim 2,4. Nicméně v kombinaci jakože dálnice a povodit to rigolama na rozumně rozmlácený okresce na to je to dobrý dost.Plus má to ten XFACTOR.

Takže Good Luck. A potom rada na závěr. Vzít kilo jako akontačku Maserati 3200 GT je dobrý na dálnici. Těžce na pohodáž po dálnici a na vokresce nasereč si i Vavrise v miatě biturbo, kompresor s dvacítkama nízkoprofil a Remus vejfuky čtyřče. Prostě mu na rovině ujedeš... A měsíčně splátka EZ.

reagovat
Nimrod
16. dubna 2019, 06:25
0

ta 156 rezne šílenym stylem, bohůžel... a busso jezdí za 12 s hodně lehkou nohou

Romus
16. dubna 2019, 09:46
0

Dneska je už 156 buď v peci, nebo se o to někdo staral a ještě pár let to vydrží. Koroze bude problém skoro u všech aut +15 let stáří. s Euro3 2.5 V6 se dá jezdit dálka za 10 naprosto v pohodě. Když je člověk psychopat a dodržuje 100 km/h tak jde i 8.5.

krab
16. dubna 2019, 10:06
0

Úplně černě bych to taky neviděl. Chce to hledat prostě. Pěkný auto občas někdo pustí, jen to může trvat měsíc nebo dva než se to objeví. Radit můžem všechno možný, opravdovej sporťák za to nebude, s tím se člověk musí smířit a pak už je to jen otázka fakt preference a nalezení něčeho pěknýho. Takže jako Beastar má pravdu, ale není to tak zlý. Něco se sehnat dá...

Já kdysi taky sehnal za 110 E39tku ve fantastickým stavu, ale pravda, od tý doby už jsem jinou podobnou takhle nejetou neviděl.

beastar
16. dubna 2019, 13:21
0

Nevim no těch aut je celá řada. Ta Alfa mě napadla, že to tady nikdo neplácl. Koroze bych se úplně nebál. Přesně ty nejvíc v hnilobě už doslouzili. A jako právě ty 2.5 jsou spíš na špičce. To nejsou dojetý jtd a mrtvý TS po bláznech.

Pár lidí co tak čtu to tady má rok a víc. A jezdí jim to. A ze zkušeností vim, že se to sere tj. Ale dily jsou fakt levný. Speciální servisy na to jsou v každým větším městě. Vypadá furt hezky. A jízdně se jí nepřiblíží v téhle cenové skoro nic. Sedan, kombi, hatch. Možná tak miata má podvozkově a zážitkem šanci konkurovat. Jenže nemá kufr a na dálnici to je v říti.

Romus
16. dubna 2019, 14:42
0

Tak já si tu rovnou taky udělám reklamu, kdyby někdo chtěl nejdražší nonGTA 156 v ČR :-D https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/156/17825091?goFrom=list

beastar
16. dubna 2019, 14:57
0

Romus na tu sem včera narazil. Říkal sem si tvl to je blázen. To je pálka. Jestli na tom všechno funguje. Tak je to furt pěkný auto.

Nimrod
16. dubna 2019, 16:19
0

kamarád má také 156 s 2,5 bussem. co od něj vím, ta spotřeba fakt pod 12 moc nejde. má ji pěknou, bez rzi, ale v zimě s ní nejezdí. co ale vidím ty, co jezdí v zimě, tak už fakt dávno nejsou, nebo nemaj prahy... prostě 156 mi přijde jako blbost, má-li jezdit i v soli

beastar
16. dubna 2019, 17:17
0

Co furt máte s tou rzí. Tak ježiš snad si daily auto do kila nekupuješ na 10 let nebo jo? Jsou i pěkný 156 který nereznou víc jak třeba dobový Mercedesy. Nakonec i některý e46 už chytaj lišky. Navíc 156 ti začíná cenově na 12 000 korunách (ne v6) tak jako za osm pětek máš ganze neue kus kde prahy jsou normálně dělaný. Nemusim to auto ale kdybych měl kilo šel bych do něj. Protože cokoliv z toho výběru neohrabanejch aut strčí jízdně do obou kapes. Má to zvuk, ovladatelnost, kufr, čtyři dveře, design, docela výbavu a na dálnici to umí těch 160 v přijatelným komfortu.

Ok víc to žere na poměry tdíčkářů. Není to nejspolehlivější kára ever. Jenže já sem vážně zvědavej co tady nakonec vybere! Tohle je prostě hranice kde moc není dobrý mít požadavky a spíš se zaměřit na celkový mechanický stav vozu. Já nevim no potom může prodat Civica koupit Mondeo a miatu a má to taky z krku.

Nimrod
16. dubna 2019, 17:37
0

pokud to má být auto na maximálně 5 let, tak to tedy beru zpátky řeči i o korozi volva. 5 let dá každý auto, pokud se má pak shodit ze skály...

Riccardo Martora
19. dubna 2019, 13:44
0

Nevím teda, jak s tou 156 2.5 jezdí, ale já jezdím se 166 3.0 na klobouka za 9,2 l/100 a při normál jízdě 35:65 obec a mimo i s nějakým předjetím za 9,5 l/100. Ale chce to se s motorem "sladit". Když jsem to měl nově, tak jsem se taky jezdil za 12 a problém byl to, že to bylo lehce podtočený.

Co se týče koroze, tak ty 156 hnijí hlavně první roky výroby, po roce 2000 se to zlepšilo. A nepřijde mi, že by to byla větší katastrofa, než stejně staré povozy konkurenčních značek.

A druhá věc - proč tu spíš nepadla 159? Ta už se dá pod 100 tisíc sehnat celkem v pohodě.

Chosé
16. dubna 2019, 08:26
1

Jako majitel IS200 nedoporučuji, protože nesplní to co požaduješ. Nemá sklopné zadní sedačky (verze kombi tj. Sportcross ano) a na dálnici není tak kultivovaná jak si přeješ. Ačkoliv má 6-ti stupňovou převodovku, tak se chová spíše jako 5-ti kvalt. Je poskládaná nakrátko. Při dálničních 130-140 km/h se pohybuješ kolem 4000 ot/min. Spotřebově průměr 10l/100km.

Ovšem servisově je to klasická Toyota, nenáročné, levné díly. V případě origo karosařiny si však připlatíš za prémiovou značku.

reagovat
Martin--
16. dubna 2019, 09:37
0

Myslel jsem že jako "luxusnější" toyota (altezza) právě na dálnici bude lepší, děkuji za názor :)

Chosé
17. dubna 2019, 13:08
0

Ne, možná bude oproti Altezze lépe odhlučněné, ale to je tak vše. Převodovka je stejná a finální převod v diffu taky (RS200 vs IS200 v manuálu)

Wl
Wlken
16. dubna 2019, 08:56
0

Nabízí se otázka, jestli je těch 100 tisíc Kč limit se vším všudy,nebo to má být jenom pořizovačka a na následné investice má pisatel dalších min 30-40 tisíc v záloze.Dále by bylo dobré vědět jestli má tazatel dost nervů a správného srdíčka na různé exotiky typu X-type, Alfa Romeo či Corolla TS, nebo mu stačí i "tuctovka". Můj tip je zachovalé Mondeo mk.III poFL s 2,5 či 3,0 V6 - seženeš za hubičku, dobrý podvozek, skvělý zvuk, praktické, pohodlné na dálnici, umí i okresky, levné díly.

reagovat
Martin--
16. dubna 2019, 09:19
0

100 je taková ta hrubá hranice pořizovací ceny, dívám se i kousek nad i více pod, dotaz měl pomoct trochu usměrnit na co se dívat.. Mondeo (ST220) má kamarád a co vím, docela ho chválí.. Alfa 159 se mi rovněž líbí, avšak bojím se reputace, kterou alfa má co se spolehlivosti týče, zmíněný x type vypadá moc hezky

Romus
16. dubna 2019, 09:50
0

159 určitě není žádný extra zábavný auto, ale svezení je v tom dobrý a je to pořád pěkný auto, ale zase okolo 100k to nebude žádná výhra.

Wl
Wlken
16. dubna 2019, 09:53
2

Doporučuju se v tom Mondeu projet:-) To zadání co máš, je opravdu o vhodném kompromisu, za tu cenu seženeš buď super auto na okresky (např. Miata), extra pohodlný kočár na klidnější jízdu(např. Volvo S80 I generace), nebo i prémiové auto s určitou image, které zase bude náročnější na provoz, popřípadě to bude za ty prachy holobyt se slabým motorem a mizernou výbavou a blbou minulostí:-)Alfy 159 už bych se nebál, je daleko spolehlivější než starší modely a díky té špatné pověsti seženeš do sto tisíc i hezké kousky, rozhodně by taky stála za úvahu. Mně osobně udělalo v této cenové kategorii super službu Mondeo V6 2,5, dle mého nejlepší poměr cena/zábava/praktičnost/pohodlí. Moje další zkušenosti: Focus I/II mě bavil podvozkem,ale je o poznání míň pohodlný a hlučnější, Volvo s80/v70 v benzínu je za tu cenu opravdu neuvěřitelně pohodlné auto,ale spíš na klidnou jízdu a celkem mě zklamal aerodynamický hluk na dálnici, MX-5 je nejzábavnější auto co jsem kdy řídil,ale po dálnici s tím jet nechceš:-)

Martin--
16. dubna 2019, 09:58
0

Romus - chápu, níž už jsem vysvětlil, že jsem špatně položil dotaz - jedná se mi o vylepšení komfortu a zábavy oproti současnému autu, přičemž zábava pro mě je ve dvou formách - podvozková, že se to chová skvěle a jde s tím opravdu krásně jezdit zatáčkami a člověka to potěší i s horšími vlastnostmi co se rychlosti týče, a pak v rovné čáře, kdy člověka potěší ta akcelerace, i když by to mělo zase ubrat na chování v zatáčkách, nejde mi o špičku všeho :)
Wilken - děkuji, takže mx-5 pro mě padá :D to mondeo zní poměrně zajímavě, zkusím se po něm podívat, no a kdybych našel kousek, který by už za to stál, tak mi snad bude vlastnostmi vyhovovat :)

Ha
Hansoff
16. dubna 2019, 10:08
1

Mondeo jsem koupil před pěti lety (dvoulitr duratec). Původně to mělo být jenom dočasné řešení (auto na stavbu) Ale po dálnici se s tím jezdí celkem příjemně a mimo dálnici mě to baví a tak se mnou zůstane dokud nás STK nerozdělí. Jako druhé auto máme Focus 1,6i 2010 a s klidným svědomím můžu říct, že co do pohodlí a odhlučnění je Mondeo, ač o 10 let starší, mnohem lepší.

Martin--
16. dubna 2019, 09:07
0

Měl jsem dotaz trochu lépe napsat, když jsem psal zábavný a komfortní, měl jsem na mysli v porovnání s mým současným autem, neznamená to, že nové musí být špička ať už jednoho či druhého :) tudíž i například ten naftový saab nabídne v některých ohledech větší zábavný faktor (avšak asi jen při jízdě na rovince), moje chyba ve vyjádření. Focus vypadá jako poměrně pěkná volba, nikdy mě nenapadl.. X type taky vypadá krásně a IS200 mi také již předtím prolétlo hlavou, ale aspoň mám trochu více jasno, děkuji za zodpovězení a trpělivost s dotazem :)

reagovat
D
D
16. dubna 2019, 09:58
1

Jako majitele tohodle Civica,co mate v nicku by Vas vlastnictvi neceho takoveho jako FoFo I mohlo dost vydesit. Jedine co bude lepsi je dynamika ale jen v pripade srovnani verze 1.6 civic vs 2.0 focus. Protoze 1.6 vtec jede vyrazne lepe nez zetec 1.6 od Fordu. V pripade Focusu Vas pak pravdepodobne prekvapi,co vsechno povazuje Ford za spotrebni material...touhle cestou bych urcite nesel. Vetsina benzinakh z teto doby toci pri dalnicni 130 na nejvyssi kvalt podobne. Nejmene snad Avensis 2.0 ale ten je na rizeni zas mimoradne nudny,ale ticho v interieru bude u strednj tridy urcite lepsi nez u kompaktu. Ostatne pod malou zatezi otacky nevadi, horsi je hluk od podvozku a aerodynamika.

Martin--
16. dubna 2019, 10:05
0

Interiér focusu mě stejně při bližším pohledu docela odrazoval, působil ale pohodlně s koženými recaro sedačkami, děkuji :)

JN
JNK
16. dubna 2019, 10:57
0

Answer is always Alfa Romeo 159! :) Jednu teď prodávám. Je celkem rychlá, celkem zábavná, celkem pohodlná. Za 90 je tvoje. 1.9 jtdm 110 kW Servis řešit nemusíš, pač už jsem v něm vykrvácel já... :)

Jinak dík za typ na tu Toyotu. Jsem netušil, že se vyráběla...

reagovat
Polishak
17. dubna 2019, 11:02
0

Zdravím, posílám PM :)

PB
16. dubna 2019, 11:07
1

Žádný koncern.... tak jako, pózička musí bejt :D

reagovat
Xp
Xpepe
16. dubna 2019, 11:33
0

Co takhle nejaky Subaru??? Jakykoliv ze starsich modelu?. Jsou to neuveritelny drzaky, sehnatelna za slusny penize, velice mechanicka, pomerne snadno opravitelna auta. Se stalym 4WD (zadnej pseudo typu Haldex nebo jinym podobnym spojkovym picusem) nahonem je FunFactor zarucen, zvlaste potom v zime na snehu. Automat nebrat. Kdo nikdy nemel stalej 4WD tak to nepochopi.

beastar
16. dubna 2019, 13:29
2

Žádný koncern(VW) Když už tak jedině FCA, PSA, GM nebo R.N.M alliance. Smutný život lidí co by si nikdy nekoupily Bentley nebo Maserati;)

Martin--
16. dubna 2019, 14:12
0

Xpepe - Jo nějaké legacy nebo forester 2g by bylo hezké :)

PB a beastar - Co je na tom, že nemám rád VW koncern k nepochopení? Jediné co se mi od nich líbí jsou audi z 80. - 90. let a pak golf od 1. po 3. generaci, zbytek mě nijak neoslovuje a z principu tu značku nemusím

beastar
16. dubna 2019, 14:23
0

Nic na tom není špatnýho. Je to póza. Nechci hádat ale budeš asi mladší ročník než my. Takže to chápu. Btw já fanoušek VW rozhodně nejsem:)
Jinak dobrej vkus 80.90. Audi mám taky rád. To to dělali ještě jinak a poctivě. Takový Audi S2 by skoro sedělo na to co hledáš. Jenže je to s cenama od novýho do teď kapku jinde.

Martin--
16. dubna 2019, 14:30
0

S2 bych si i přes odpor ke koncernu nechal mile rád líbit :)

PB
16. dubna 2019, 15:35
-1

Tak jasne, koncern (pokud tedy myslis VAG, ne jiny koncerny), je samozrejme totalni zlo, a jejich modely (krom toho, ze zabijeji kyticky zlym dieslem) jsou naprosto priserny keply a bla bla bla. Predevsim Porsche, Bugatti, Lamborghini a Ducati. A takovy Bentley, to je naprosta zhuverilost nehodna moderniho petrolheada :DD

beastar
16. dubna 2019, 15:56
0

PB: Jo a z toho dle některých "odborníků" tyhle značky pohřbili. Pravda je taková že Lambo pod nima vyrostlo jak nikdy. Na bugatku doplácej údajně. Jenže ta prestiž. Porsche patří k nejúspěšnějším automobilkám světa i tržně. A s tim Bentley to už se s tim snad smířily i britský náckové, že takhle to prostě funguje dobře.

U nás lidi totiž často myslej slovem koncern ....prostě VW. A viděj za tim prostě rádoby drsnější vyjádření ...pro nechci škodovku. Případně Golfa, oktávku. Toť vše. Těžký si přiznat že tenhle VW koncern měl čuch na akvizice. Nepoložil ho ani trapnej skandál v té velké silné USA. Přestože byl zaslouženej. Stejně to falšovali všichni. A kdo tvrdí že ne dělá to dodnes.

Kuře
16. dubna 2019, 12:08
4

Tak Kuřátko se taky přidá do diskuze... kdyz uz se to tu tak pěkně rozjelo.

Zábava a komfort, podobný zadání jsem řešil s dvojnásobnym rozpočtem a na nic moc sem nepřišel... jsou to prostě dvě různý věci co se navzájem v podstatě vylučujou... a proto, nápad: nech si civica na okresy a za kilo kup Mondeo, Volvo, Saaba nebo prostě cokoli pohodlnýho co najdeš... mít na tvoje účely jedno auto bude vždycky nevyhnutelně kompromis a při tělech penězích až moc velkej...

Jinak asi buď ten kompakt nebo Alfa 156, možná i Alfa GT. A pak ještě Focus ST170.

reagovat
beastar
16. dubna 2019, 13:30
0

Jo GT je taky slibný:)

KD
KDB
16. dubna 2019, 13:58
0

Alfa, to bych řekl, že je odpověď...:) 147,156, GT...
Mě překvapivě na zadání zábava a komfort okamžitě napadl Stype. To auto je pohodlné a přitom když ho vezmeš na okresky, tak ho to taky baví....Do toho oba motory (V6, V8) jedou pěkně, umí být i úsporné, při šolíchání ticho, přišlápneš a kočka začne vrčet...bavily mě velmi.
Vyhnul bych se automatu u V6, naladění si nějak nerozumělo se zbytkem.
Jaguar mě vždycky fascinoval, jak umí být pohodlný a zároveň s chutí rychlý všude....

Martin--
16. dubna 2019, 14:08
0

Kuře - jo to už mě taky napadlo, ten civic je na okreskách docela zábavný a v otáčkách i jede, no a na pohodlnější cesty klidně třeba nějaké náhodné volvo, jejich T5 přece ukradl i focus st, popř D5 jsou na tom jak? Nebo třeba i nějaký opel se stejným motorem co má 9-3, ty se válí všude.. Prostě co by se našlo rozumného a to už by nebylo tak naléhavé hledání :)
KDB - S type umí být ekonomický? vážně? :D

beastar
16. dubna 2019, 14:14
1

No Stype umí hodně věcí. Pro šetřílky to ale fakt není. I když v té 2.7 naftě to umí jezdit pod 8 kdykoliv. Tak bastlily to s Fordem za zády. Ono koupit auto za málo, zábavný, šetřící a ještě komfortní tj fakt masterpiece.

Kuře
16. dubna 2019, 14:29
1

Tak vidíš, když se tomu apriori nebráníš tak není co řešit a mazej pro druhý auto;)
A vem toho Monďase ať mám radost:D
-
Komentář upraven 16. 4. 2019, 14:29:48

ratan groch
16. dubna 2019, 23:48
2

AD MARTIN:
Uplne hore ti ponuka Zdeny 325 compact od BMW. Kedze ti hovori, ze je vo VELMI dobrom stave, tak je vo VELMI DOBROM STAVE. Toto by mala byt alfa a omega tvojich poziadaviek.
Nie je to VW.
BMW ta hadam ako znacka neurazi. Sestvalec je sice mensi, ale s tvojim rozpoctom by som nesiel ani na 3 tyzdne do Japonska, takze bud rad, ze je to vobec sestvalec.
A tie ostatne poziadavky sa tazko sklbia aj pri novom aute bez limitu, takze by si mu mal zavolat a ist si po to. Navyse pri dobrom kuse ten servis vobec nie je drahy. Na ebay si kupis obratom cokolvek, predsa vies, ze v Nemecku ich maju hafo. Robotu na starom BMW taktiez zvladne kdekto.
A jedinu poriadnu dialnicu mate este stale rozdrbanu a na ostatnych, kratsich je rozdiel tak maximalne 10 minut ci ides 150 alebo 120.

če
čert
17. dubna 2019, 09:04
0

Ještě k těm Volvům. Motory mají poměrně charakterní, ale jinak jsou to super komfortní, ale absolutně nesportovní auta. Hlavně u generace P2, když zmiňuješ D5, můžeš na nějakej pocit ze sportovní jízdy úplně zapomenout (měl jsem V70 D5). Trošičku zábavný i jinde než na rovině v kombinaci s tím charakterním pětiválcem jsou fwd Volva z 90. let (P80 generace), ale jenom T5 a R verze a to ještě je potřeba dát lepší podvozek. A taky se obávám, že tam už by nestačily peníze ani se nelíbila spotřeba (moje V70R má i v papírech psanou kombinaci cca 11l/100, reál je tak 13 a víc)

Jakub Pospíšil
16. dubna 2019, 14:20
1

Řešil jsem něco podobného. Nakonec mi nejlépe vyšlo pořídit si ty auta dvě (nebo teda nakonec tři, ale to už je složitější). Pohodlnou a úspornou naftu na daleké cesty a zábavný benzín na courání po okolí a okresky. Vyšlo to ve finále nejlevněji, navíc nebylo nutné dělat přehnané kompromisy.

reagovat
beastar
16. dubna 2019, 14:25
2

Co je ten zábavnější benzín? To pětimetrový torpédo bez střechy se 150 koněma?;)

Kuře
16. dubna 2019, 14:26
0

Zábavný benzín? Myslíš ten tvůj tank?:P

Jakub Pospíšil
16. dubna 2019, 14:27
0

Kdeže. Ta ústecká střela se 116 koněma a 720 kilama váhy. Ano, teď tak trochu umřela, ale to je holt riziko podnikání. Stála zhruba jak večeře v Čestru, takže smrt po roce tvrdého okruhového provozu je akceptovatelná.
Tankoparník bez střechy je kochací vůz.
-
Komentář upraven 16. 4. 2019, 14:30:59

beastar
16. dubna 2019, 14:54
0

Jako reliáble to určitě bylo. Navíc 323 eFko/ to je jak to zelí/ je půvabný vůz. Zejména to fajfhundrd ejč pí křídlo mi imponuje. Doufám že někdy se podívá i do Mostu třeba:D

Inženýr
16. dubna 2019, 21:04
2

Nesouhlasím s tvrzením autora článku v tom, že kombinace zábavy za volantem a solidního cestovního komfortu je v daném rozpočtu neřešitelná záležitost. Na jedné straně by se s tím souhlasit dalo, ale co to má společného s rozpočtem 100 tisíc? Za 100 tisíc se ještě před několika (5-6?) lety běžně doporučovali auta jako zmíněná E46, Audi A4 (B6) a tak dále. Co se změnilo? Ojeté Bavoráky E46 cenově vyrostli, nebo shnili?

Ono v první řadě termín ''zábava za volantem'' je blbost. Pro někoho to může být obyčejné svižnější cestování, pro jiného trapné drifty a pro jiného zase audio CD se Zdeňkem Izerem v mechanice.. Takže tazatel by měl hlavně vysvětlit, co pro něj ta zábava za volantem vlastně je. Pokud si ovšem pod zážitkem z jízdy někdo představuje ''dělání debila'' jako v NFS Underground, ovšem na veřejných komunikacích, tak v tom případě musím souhlasit, že komfortní auto s muší váhou a rozměry neexistuje - a to obzvlášť v cenových hladinách NAD to kilo nebo pár stovek tisíc.

reagovat
Kuře
17. dubna 2019, 00:22
0

K těm E46kám, jestli vzrostli cenově, nebo schnili ... no... schnili... A když neschnili, tak vzrostli.

Inženýr
17. dubna 2019, 08:17
0

No, to mně vlastně taky napadlo. :)

Jeden kamarád si koupil E46 s obyčejným dvoulitrovým dieselem. Na dálnici je to auto komfortní dost, a řekl bych že řídí docela dobře i na těch okreskách. Není to Miata, ale myslím že do kategorie zábavné a komfortní auto patřit může.

če
čert
17. dubna 2019, 08:57
0

To už ty e46 šly tak nahoru jo? Já před 6 lety koupil 328i za pade a jezdilo to v pohodě dva roky a pak jsem ji poslal zase dál. Za servis jsem utratil za tu dobu necelých 10k a najel s tim cca 40k km.

beastar
17. dubna 2019, 12:29
0

Takový e46 o kterejch se tady bavíme za 80 seženeš furt jak nic. Kuře je zvyklej u Fordu že všechno co přesáhne 15 let stáří se bere jako ikonický a stojí to raketu;D Třeba Escorty za pul mega v kábru že.

Kuře
17. dubna 2019, 13:29
0

Počkej fakt?
Takže tu svojí jednadvaceti letou rez s nápisem Focus na zádi a hromadou psích chlupů uvnitř taky můžu prodat za ranec jakožto youngtimera?:)
-
Komentář upraven 17. 4. 2019, 13:30:07
-
Komentář upraven 17. 4. 2019, 13:30:38

KD
KDB
16. dubna 2019, 22:09
0

Stype úsporný....? 8,5l při svižným splývání s provozem u 3l V6 je dobrý, ne že ne.
V8 s automatem v XK8 umí za 8l ( plynule a do 120), dálky za 10l, jinak průměr 11,5. Za mě dobrý.....

reagovat
lu
lukass
16. dubna 2019, 22:29
0

Dieselového Saaba 9-3 téhle generace mám a za zábavný auto bych to neoznačil. Ale jezdí se tím příjemně, to nemůžu popřít. Ale některý věci mě točí neuvěřitelně moc. Především přeposilovaný volant a ten traktorovitej zvuk motoru. Ono v tom volantu i celkem jde cítit silnici a náznak citu, ale řízení jde fakt přespříliš lehce, to je otravný.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem