logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vrcholné DS přijde v roce 2018

Plná sláva DS by mohla znovu přijít. Pokud ale Citroënu nebudou chybět koule…

Na serveru europe.autonews.com se objevila krátka tisková zprávička, jež potvrdila, že Citroën, resp. jeho odnož DS, která bude samostatnou po prémii koukající značkou, pilně pracuje na nové vlajkové lodi. Model, jež bude pravděpodobně nazván DS8 má přijít v roce 2018, postaven bude na platformě EMP2 a rád by střílel ostrými (liniemi) po německé prémiové trojce z vyšší střední třídy.

Doposud všechno fajn. Velký Citroen, který by nesl odkaz původní DS nejen ve svém jméně, ale i ve svém visionářském designu, by byl jistě vítanou novinkou pro všechny automobilové fanoušky. Doposud odhalené koncepty Numero 9  DS Divine dokonce dávají příjemnou špetku naděje, že by to s velkým Citroënem, pardon DS, nemuselo být špatné.

Jenže dotáhnout takový ambiciozní projekt do konce vyžaduje mít koule (XM ani C6 se Citroënu příliš ekonomicky nevyvedly) a to může být problém. Pominu-li koule manažerů nejrůznějších spikleneckých oddělení, kteří mohou v rámci finanční, marketingové, enviromentální či jiné zástěrky, seřezat rozmařilou opulentnost na dřeň, pak nám nahání strach ještě jedny koule. Tedy spíše jejich absence.

Citroën před nedávnem oznámil, že se vzdává svého hydropneumatického odpružení hydractive a do budoucna budou jeho automobily vybaveny klasickými tlumiči a pružinami. Vlajkové DS tak bude především postrádat koule, které se staly v posledních dekádách synonymem luxusního komfortu dostupného obyčejnému plebsu občanstvu. Paradoxně tak znovuzrozený velký Citroen, který snad má šanci vymanit se z neúspěchů svých předchůdců, bude zároveň po 60-ti letech prvním velkým Citroenem bez koulí. A to je dle našeho názoru velká škoda. Kdo někdy cestoval v poslední generaci C5 s hydractive a vrstvennými skly, jistě nám dá za pravdu…

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Michal88
12. 7. 2015, 22:38

S tím mě Citroen totálně rozštípal, že končí s hydropneumatikou. Na druhou stranu, není se co divit, od C5 výš to s hydropneumatikou šlo od 10 k 5. :( V C5 X7 jsem tedy nejel s hydropneumatikou, ale najezdil jsem něco s C5 2001 (mám doma) a C5 2005 Break (služební) a celkem to šlo dolů, oproti XMkům a Xantiím a starším hydroCitroenům. Ne designem, ne spolehlivostí, ale pohodlím... Holt ale svět se mění a my s ním, auta nedělají sochaři a designéři, ale marketingoví a environment poradci a kupující nechtějí originalitu, ale konformitu... Sekerou okno neumejem a dětmi nezatopíme a můžeme se vztekat sebevíc.

0
Vavris Vavrisovic
12. 7. 2015, 22:46

Já v C5 RD absolvoval služebku do Němec a přišla mi fantastická. Rozhodně mnohem lepší, než C5 DC... mnohem! Se starými kitróny bohužel nemám zkušenost... :-(

0
Michal88
12. 7. 2015, 22:59

Oproti XM, Xantiím a starším jsou ty novější (starší C5, v C6 a C5 X7 jsem ještě nejel) šíleně tvrdé... Interiér stísněný, sedačky tvrdé a ploché (není to sice závodní náčiní, ale zadek po sedačce v každé zatáčce klouzat nemusí)... Dokud to půjde, zůstanu u XMek a starších, Kdyby se naskytla možnost třeba Xantie Activa, sáhnu po ní všema 10. :)

0
BobAsh
13. 7. 2015, 20:37

Marketingoví poradci dělají auta už desítky let...

0
Michal88
16. 7. 2015, 20:13

Bobash: Já vím, masivně to začalo někdy v 60. - 70. letech, ale nejsem si jist, kdy v té době bylo, že jsou si auta podobná jak vejce vejci nejen v rámci automobilky (jeden rypák na všechno alias korporátní design - tenkrát se od sebe dost auta lišila), ale pomalu i v rámci koncernu, jeden stejný rypák... Viz nový SuperB alias nafouklý Leon s báglem apod. Problém ale spatřuji v nových technologiích, dokonalejším průzkumu trhu... Alias datamining. A z toho pak vznikají kopie a kopie kopií atd. Bohužel proti tomu nemohu říct ani popel, neboť nové auto si kupovat nebudu. Nejen, že na něj hotovost nemám a půjčovat si nechci, protože si půjčovat na něco, co není střecha nad hlavou nebo si na sebe nevydělá, neuznávám, ale přijde mi to jako vyhození peněz, koupit si nové auto, když ho nepotřebuji.

0
BobAsh
16. 7. 2015, 22:23

Zrovna v 60. letech si byla jako vejce vejci podobná všechna auta. Typický rodinný sedan vypadal jako krabice, na které je druhá krabice a vpředu jsou dvě kulatá světla a mezi nimi mřížka. Postav si vedle Fiat 124, Simcu 1301, první nebo druhou generaci Fordu Cortina, BMW 2002... Všechno to vypadá skoro stejně.

Podobnost v rámci koncernu začala v USA někdy ve 30. letech (v Evropě tak v 70. nebo 80. letech - do té doby tu neměl žádný koncern více hierarchických značek nad sebou).

"Plánovaná zastaralost" prostřednictvím pravidelných faceliftů, a "značková hierarchie" v rámci koncernu, aby si lidi kupovali dražší auta kvůli společenskému statusu, vznikla u General Motors v polovině 20. let.

0 reagovat
honzarov
13. 7. 2015, 20:35

Po kolapsu italských designerských studií spoléhám, že otěže designu převezme Cadillac a francouzi s DS. U francouzů tu bude ještě souboj s časem, neboť C6 u francouzských politiků nezadržitelně stárnou.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte