Po standardních verzích nového kabrioletu třídy C a po low-end AMG variantě C43, přichází i plnotučné, rozeřvané a hlavně osmiválcové C63. To bude k dostání hned ve dvou verzích. Ta „základní“ se pyšní výkonem 469 koní, výkonnější C63 S dokonce 503 koňmi. V obou případech skáčou ponící z útrob čtyřlitrového, dvěma turby přeplňovaného osmiválce, který se objevil před pár lety ve vlajkové lodi AMG GT a od té doby postupně plní celou modelovou řadu. Nechybí ani ona kouzelná formule „jeden člověk – jeden motor“ kterou Mercedes-AMG praktikuje u všech ručně vyráběných AMG motorů v Affalterbachu.
Síla se přenáší na zadní kola skrze sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift MCT. Standardní C63 zmákne sprint z nuly na sto za 4.1 sekundy, S verze s aktivními silentbloky motoru a dalšími vylepšeními si jednu desetinu odečítá na rovné 4 sekundy. Nechybí samozřejmě ani samosvorné diferenciály v obou modelech. Zatímco C63 dostala mechanickou klasiku, ten u C63 S je řízen elektronicky.
Jestli se vám C43 líbilo pro svou relativní designovou nenápadnost, C63 už vám tuto službu neudělá. V rozšířených blatnících se ukrývají rozměrná kola a přední část rozhodně není prosta různých otvorů pro přístup vzduchu. Nechybí ani spojler pod předním nárazníkem omezující zdvih předku, nebo aktivní AMG výfukový systém zakončený v zadním difuzoru. Vrstvená plátěná střecha se skleněným zadním oknem je k dostání v několika barvách.
O zavěšení všech kol se stará adaptivní podvozek AMD Ride Control s třemi jízdními režimy. Brzdový systém se sestává z kotoučů o průměru 400 mm, za příplatek jsou samozřejmě k mání i karbon-keramické brzdy. Když už jsme u toho karbonu, vůz si lze vybavit také jedním z karbonových paketů, které „zkarbonují“ všechno možné od krytů zrcátek až po přední spojler.
Do prodeje vstupuje C63 Cabrio na podzim letošního roku a to za zatím neodhalenou cenu. K příležitosti uvedení modelu bude k dispozici i speciální edice Edition 1.













Joska
23. 3. 2016, 21:24Tak tohle se povedlo...