načítám data...

Vrátíme Michala zpátky na silnici?

Stavitel redakčních plechcupových speciálů se jel vloni na podzim projet na motorce. A od té doby je všechno jinak.

zobrazit celou galeriiGarážoví kutilové, Příběhy: Vrátíme Michala zpátky na silnici?

Možná si ještě vzpomínáte, že v posledních dvou letech prošly autíčkářovou garáží dvě mrkací Mazdy 323f. Ojetiny za pár šlupek si odbyly několik plechcupových závodů, kde proháněly mnohem sportovnější a hlavně dražší vozy. S černým exemplářem se stabilně dalo v Mýtě zajíždět časy pod 58 vteřin, šedivá sice tak ochotně nezrychlovala, ale měla taky svoje kouzlo.

Pod nánosem sprejové barvy a rychlooprav provedených ve stylu naší redakce měly totiž obě Mazdy celkem promyšlený základ. Zdaleka nešlo o sériová auta. Motor 1,8 SOHC tu byl spřažen s kratší převodovkou, auta měla tvrdší podvozek z Mazdy MX-3, upravený výfuk, nebo větší brzdy. Nechyběly ani doma vyrobené rozpěry mezi tlumiče. Za relativně minimálních nákladů tak vznikly překvapivě schopné vozy.

Za úpravami obou aut stál Michal Boháček. Kluk z Chomutova, od nějž jsme obě Mazdy koupili. V garáži byl jako doma a japonské hatchbacky znal jako svoje boty. Ale pak objevil kouzlo jedné stopy a z aut přesedlal na motorku. Čas od času jsme si napsali, jak že ty naše plechcupové speciály jezdí a nezřídkakdy jsem u něj vyzvídal servisní tipy. 


Mazda 323f byla Michalovým dílem. Radost rozdávala plnými hrstmi.

Bohužel vloni na podzim se Michal ošklivě vyboural na motorce a poranil si páteř. Od té doby je odkázán na invalidní vozík. Nezastírá, že si za nehodu mohl z větší části sám.  “Řídil jsem tak, jak se nemá a nesmí. Dokud se mi nic nestalo, nepřemýšlel jsem o tom, co všechno může taková jízda způsobit.” Jenže sáhněme si do svědomí – kdo z nás někdy trochu “neoroštuje” plyn, ať už na motorce, nebo v autě, a neužívá si rychlost za hranicí legality?

Michalův život se ze dne na den změnil. Místo motorů, garáže a ježdění ho zaměstnávaly rehabilitace, operace a zvykání si na život na vozíku. Nepřestává bojovat a všichni doufáme, že se jednou zase postaví na vlastní nohy. Bude to ale ještě hodně dlouhá cesta.

Letos v létě by se mohl vrátit na silnice alespoň za volantem vozu upraveného pro ruční řízení. Na jeho pořízení ale nezbývají v rodinném rozpočtu zatíženém výpadkem Michalova příjmu peníze. Proto se ve spolupráci s nadačním fondem znesnáze21 rozhodl požádat o pomoc formou veřejné sbírky. Protože nám auta od Michala přinesly na okruhu spoustu zábavy a radosti, přijde nám fér mu teď alespoň trochu pomoci. Pokud chcete, můžete se k nám přidat tady: https://www.znesnaze21.cz/sbirka/kola-pro-michala . Za každý příspěvek moc děkujeme.

A až příště pojedete drtit nějakou tu zapadlou okresku, dávejte na sebe pozor. Na silnici stačí vteřina k tomu, aby se váš život navždycky změnil. Tak opatrně.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
06. května 2020, 20:56
8

Shit happens. Aspoň na rovinu přizná, že to mydlil jak prašivej (a kdo ne). Tak jsem mu poslal pětikilo do nového začátku. Tak se nestyďte a přidejte se.

A předpokládám, že to tu bude číst (nechal jsem v poznámce link na tento článek).

reagovat
Mi
Michal1995b
10. května 2020, 13:10
1

Krásně napsané a moc děkuji :-).
Ano nejezdil jsem asi nikdy dle předpisu,ale vždy jsme se snažil jezdit,tak abych ohrozil jen sebe a ne nikoho jiného.
Ale boužel tenhle den jsem nevychytal chtěl jsem se před přítelkyní vytahnout,že to zvednu na zadní,ale už jsem nedomyslel bržděni a nápalil do zdi ve stovce....
Až se s toho dostanu,tak zveřením i to video jakej jsem byl dement....
Každopádné jsem si to vyžral a celkem dost jsem se za to potrestal.
Ale co tě nezabije,to tě posíli :-).
Každopadně věřím,že to zvládnu musím !!

Bulldog
07. května 2020, 08:50
6

Díky autickar.cz že se angažujete i takto.
Michalovi držím palce..

reagovat
Co
Core
09. května 2020, 11:36
0

Ahoj,da se nekde sehnat telefon nebo email na Michala?,mozna bych pro nej neco mel...dekuji za info Martin.

reagovat
Mi
Michal1995b
10. května 2020, 13:06
0

Zdravím :-).
731 806 014 používam i whatsapp :-).
popřípadě i [email protected].
Najdeš mě i pod jménem na fb byl.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Fiero V6 1986
Pontiac Fiero V6

1986 rok výroby
120 koní výkon
3 100 ccm objem

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR! 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR!

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem