načítám data...

Volvo představuje faceliftovanou XC90

Největší SUV od Volva se dočká drobného vizuálního osvěžení, nových motorů a ještě luxusnější výbavy.

zobrazit celou galeriiNovinky: Volvo představuje faceliftovanou XC90

Ač by to na základě designu asi hádal málokro, současná generace Volva XC90 je tu s námi už čtyři roky. V letošním roce se tak dočká faceliftu. Ten nebude nijak zásadní. Konec konců, není třeba moderní tvary a mminimalistický design nestihl téměř vůbec zestárnout. Designové změny jsou tak opravdu minimální. Kromě drobných úprav nárazníků a mřížky chladiče je nejznatelnější nový design loga, kde se název “Volvo” nově jen volně vznáší v prostoru bez podkladového obdélníčku.

Změny se decentně dotkly i interiéru. Nově si můžou potenciální zájemci o vůz vybírat z nových dekorů dřevěného obložení a člaounění sedadel. Nově bude k dispozici vlněné a recyklované z ekologického polyesteru. Za pozornost stojí i luxusní skleněný volič převodovky od švédské společnosti Orrefors. A drobný upgrade se nevyhnul ani palubnímu systému Sensus.

 

Nejzásadnější změna se ale udála pod kapotou. XC90 bude nově nabízet dvojici plug-in hybridních motorů B5 a B6 s vylepšeným systémem rekuperace brzdné energie. Díky tomu budou nové agregáty ještě o 15% úspornější, než současné varianty se srovnatelným výkonem. V nabídce ale zůstávají i stáří známí, motory rady T a D. Benzínové T6 aT8 ale dostane baterie s vyšší kapacitou. 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Hospodský
25. února 2019, 18:00
-5

Nová Volva jsou opravdu hezká auta. Číňani holt umí:-)

reagovat
Chase
28. února 2019, 12:17
0

Nějaký komplex člověče? Možná by si to chtělo srovnat pojmy a dojmy, případně doplnit znalosti. Geely jako majitel Volva vystupuje už jeho nákupu v pozici investora. Značka stále sídlí ve švédsku a ze Švédska je také řízená. Možná pokus o vtip, ale střelený absolutně mimo...

BigBen
26. února 2019, 09:48
0

Mě se víc líbí XC60. Ta XC90 už je moc velký hovado a ten zadek je divnej, takovej asijskej...

reagovat
MikeEM
26. února 2019, 09:51
0

Tak to já to mám přesně naopak, 90 se mi zezadu a koneckonců i celkově líbí víc.

Ha
Habakukk
26. února 2019, 22:20
0

No a mě tedy berou kombiky V90 a V60 řada SUV a sedany mě nějak neoslovily.

Chase
28. února 2019, 12:18
0

100 lidí, 100 chutí. Přesně proto mě baví, že ty auta nevypadají stejně :)

BigBen
28. února 2019, 16:55
0

Jistě, to je výhoda. Každý si najde to co se mu líbí. U Škodovky je to problém, tam sjednoceni vzhledu dovedli k dokonalosti.

beastar
28. února 2019, 18:59
1

Zase ta škodovka:))) V každým článku v komentářích. Jestli někdo dovedl sjednocení k dokonalosti je to Mercedes. Zoufalost. Škodovkový suv nemám taky rád. Nicméně to asi úplně nemá bejt prémie že jo... Když už tak VW a zrovna Touareg rozhodně za xc cokoliv v ničem extra nezaostává. Nenadržujte těm Číňanům jenom protože tomu fandíte;) A v neposlední řadě...co jako na tom je? Je to zezadu nafoukly jak hovado z boku obyčejný klasický suv. Zapasovali tam hezkej předek s jakoby objevili úzký světlomety... Fajn je to dobrý. P
Docela to lidi i kupují. Proč ne, ale žádnej převratnej koncept nebo grál suv to fakt není. A ok no Geely je v pozici investora. Tak to je potom teda škodovka furt Česká.... Tak hlavně zase nepropadat nějakým fantaziim.
-
Komentář upraven 28. 2. 2019, 19:00:43

Chase
01. března 2019, 00:08
0

Jako obvykle vím, že jsi vysazený proti komukoliv, kdo má nějakou oblíbenou značku, takže jsem nějakou podobnou tvoji reakci očekával. Koncept zařazení v koncernu je v případě Škody a Volva docela dost rozdílný. Škoda je v podstatě přímo řízená koncernem, včetně vedení. Volvo dostalo v roce 2010 vcelku jednoduché základní instrukce (dostat se zpět do prémie, zisku a vyhnout se placení eko flastrů) a docela tučný budget s tím, že v roce 2020 složí účty...
Vedení Volva je tedy výrazně autonomní a stále Švédské. Takže nenadržuji Číňanům, nýbrž stále Švédům s Čínským kapitálem za zadkem ;)
Vnímání designu je čistě subjektivní, takže ano, nekomu se to líbí, někomu ne. Pro mě je nový designový jazyk Volva opravdu hodně zajímavý a hlavně naprosto jasně identifikovatelný, což se o spoustě značek říci nedá. Samozřejmě je to čistě můj subjektivní dojem umocněný nákloností ke značce. Také nikdo netvrdil, že se jedná o svatý grál, nebo revoluci... to zde aktuálně podsouváš ty. :)

beastar
01. března 2019, 01:19
0

Protože to že kopete za nějakou značku značně zkresluje realitu. A je to subjektivní až moc. A to já si nemůžu dovolit. K designu sem napsal, že je ok. A ano znám dost lidí kterým se to líbí. Narozdíl od modelů času předešlých. A já nepodsouvám nic. Myslím to obecně že je to jedno z aut, nebo celá řada kde lidi papouškují marketingové fráze. Fanoušky nevyjímaje. Ty jsou vděčný že značka existuje a tak by odpustili možná horší věci jak kapitál z Číny. Btw to mě vůbec nevadí odkud do toho tečou peníze.

Mimochodem ty si mluvil z někým z představenstva VW, že v tom máš tak jasno. Oni sami ani neví jak škodovku usměrnit. A evidentně je tam roky vnitřní rozkol. Právě proto, že už to neni jenom o kapitálu. Ale to sem nepatří. Auta jsou dobrý a špatný.... Fanouškovství ok ale objektivně.

ma
martinw
01. března 2019, 08:13
0

Usměrňovat se snaží, třeba jak dali Škodovce na hrb rozvoj v Indii s tím je kříž, nebo jim dráž budou prodávat technologii na elektro aby VW úplně nepodkopli nohy ziskama. Je ale fakt že ten základní problem tam pořád je - už neni pořádně čím ohromit aby VW bylo na koni a Škodovka tzv. 'průměr' - už příští facelift Supa bude mít Matrix světla, dřív nemyslitelná věc. A elektromobilita ty rozdíly mezi značkama smaže ještě víc to už bude opravdu jen jiná karoserie a software.

beastar
06. března 2019, 23:09
0

Rozvoj v Indii je kříž? Myslím že se jim na tak nestabilním trhu daří dobře. Stejně tak v Rusku. Jestli něco problém tak provozy mimo Čr. A kvalita montáže a obecně práce v nich. A ono VW už nemá moc na co vsadit. A pravda na tom supu je to krásně vidět. V první generaci nemyslitelný věci jsou dnes realita. Jak říkám kapitál nehraje takovou roli dnes. Porsche drží akcie mateřského koncernu a občas nějaký prikoupi. Indové točí prachy na ostrovech. A zatím docela dobře. Jawa útočí na Indickej trh. Acs Českou Jawou už to vlastně nemá nic společnýho.

Mě jen baví některý sauerkrauti. Prostě škodovka a srovnání vs ní všude. Druhym dechem dodají jak jsou to špatný auta. Tak proč srovnávají svou modlu se špatnou škodovkou. Sem na tyhle typy bezmozku alergickej. A to nejde jen o škodovku. Takhle přesně lidi soudí italský auta atd. Demence. Jako by Volvo byl nějakej zázrak. Období 30 let bez designu. Holport s rendlem a mitsu...s40 a tak dále. A tady furt budeš číst jaká je to nepřemožitelna pecka. Asi proto tam museli těm zrádcům levičáckejm napumpovat prachy soudruzi z ČLR...

Chase
07. března 2019, 04:07
1

Jak už jsem tady řekl, některá srovnání jsou tady opravdu mimo, ovšem tvoje výstupy jsou pro změnu extrém z druhé strany. Holport s Rendlem a Mitsu...hmmm, copak je na něm bylo tak špatného? Ano, S/V40 žádná pecka nebyla (prodejní čísla však říkala něco jíného), ovšem taky to byl low-cost model, který si Volvo v podstatě nechalo vyrábět tak trochu na zakázku mimo svoji továrnu. Dneska s Rendlem spolupracuje třeba Mercedes (který má mimochodem z 10% stejného majitele jako Volvo - taky levičáčtí zrádci?) a mnoho tradičních značek uzavírá spolupráce se svými konkurenty. Občas jsou tvé argumentace opravdu úsměvné. Tvé politické kydy na závěr už snad ani nemá smysl komentovat...

BTW: Byť budeš opět prskat, tak Volvo dostalo do sraček X let ve vlastnictví Fordu, který svým kvalitním řízením dokázal nechat málem zkrachovat skoro všechny premiové značky, které se mu dostaly do rukou (naštěstí už jsou dnes všechny v rukou někoho jiného a kupodivu prosperují).

Nimrod
07. března 2019, 06:23
1

bíste, občas fakt tvoje argumentace jsou místy přehnanené. kdy si myslíš, že začala nějaká spolupráce mezi volvem a renaultem? povím ti to, roku 1971, kdy začali spolu s peugeotem dělat na osmiválci bez dvou válců, prv. aby měly všechny automobilky stejná práva, vznikla akciovka, v které měla každá automobilka 1/3 akcií. netvrdím, že ten motor byl kdovíjaký zázrak, ale fakt si myslíš, že za 1/4 století produkce se jim ten motor nevyplatil? když koukneš na skoro jakýkoli šestiválec ve francouzkém autě, je to prv, a jsi za něj nejspíš rád. a nejen v něm, pochopitelně. prv poháněl i třeba alfu 155 v6 ti pro dtm, přestože se obecně asi spíš myslí, že tam bylo logicky busso. takže spolupráce s renaultem má dost dlouhou historii a troufám si tvrdit, že to byla spolupráce úspěšná
chase: trošku si to ujasněme, kdyžtak mi oprav. v bornu si postavil továrnu daf, kde dělal osobní auta. jeho poslední osobák byl daf 66, kdy továrnu a práva k osobákům od dafu koupilo volvo. tím se daf 66 přejmenoval na volvo 66. pak v bornu udělali řadu 300 (která vycházela ještě z práce lidí, kdy ot byl daf) , následně řadu 400. když se dostali do finančního průseru, přejmenovala se továrna a jejich majitelé bylo spolu s volvem mitsubishi. a vznikla s/v40 a charisma, která se tam také vyráběla. a v bornu si mitsubishi pak vyrábělo vícero vozů, volvo s/v40 končilo. vždycky mi přišlo, že v holadsku mají vlastní vedení, které je sice nějakým zpúsobem podřízeno švédskému vedení, ale jistou soběstačnost mají, ta auta tam byla prostě jiná

Chase
07. března 2019, 11:13
0

Říkáš to správně, proto moje poznámka k "výrobě na zakázku cizí firmou" :) Od roku 1991 v téhle fabrice mělo podiíl nejen Volvo a Misubishi, ale také Nizozemsko jako stát. Toto trvalo do roku 1999, než z toho stát vycouval a prodal spůj podíl svým dvěma partnerům. 2001 pak z dnešního VDL NedCar vycouvalo i Volvo a byla to čistě fabrika Mitsubishi (Volva S/V40 se tam vyráběla již opravdu jen na zakázku až do roku 2004).
Že tam panovala trochu jiná atmosféra vedení a standardy než ve Švédsku je fakt, který se vždy trochu podepisoval na výsledné kvalitě produkovaných modelových řad :)

BTW: Tahle fakbrika byla vždycky tak trochu zakázkový žoldák, dnes patří VDL (výrobce autobusů) a vyrábí se tam třeba BMW X1 )
-
Komentář upraven 7. 3. 2019, 17:09:54

ro
rock
07. března 2019, 08:26
0

Když s tím Volvo před těmi čtyřmi roky přišlo, bylo to zajímavý a myslel jsem si, že si zvyknu. Ale po těch letech a i po faceliftu je to pořád jedna cihla plná (CP) a na ní jedna tříčtvrtka. V malým vydání by to mohlo s přimhouřením oka fungovat, protože co je malý, to je milý, ale ve velkých je to personifikovaná arogance. Tohle fakt ne...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem