načítám data...

Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Proměnu modelové řady Volvo sledujeme už pár let. Tohle konkrétní Volvo v sobě však spojuje úplně všechno, co dnes značka umí nabídnout.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Volvo V60 již redakčním testem Autíčkáře prošlo, měli jsme tu i Volvo poháněné systémem T8 TwinEngine. Přesto když se naskytla možnost půjčit si právě tento vůz, neváhal jsem ani vteřinu. Toto je totiž kompletní Volvo. Je to ukázka toho, kam se automobilka za poslední roky posunula, všechny nové vychytávky v jednom balení. A nejlepší na tom všem je, že z pohledu uživatele je to vlastně docela normální auto. A to myslím v tom nejlepším slova smyslu. Pokusím se tuto svou teorii vysvětlit.

Moderní způsoby pohonu, hybridní auta, plug-in hybridy, elektromobily – to vše se na nás hrne jako velká voda. Někoho to děsí, jiný se naopak těší jako malé dítě, ale pro většinu uživatelů automobilů na planetě je to něco mimo oblast jejich zájmu. Zkrátka chci auto, které bude fungovat, vy vyrábíte auta, tak se o to postarejte. Víc mě nezajímá. 

Jenže automobilový trh je tvrdé konkurenční prostředí. Jakmile přijdete s něčím novým, musíte to dobře prodat. Někdy se automobilky snaží na můj vkus až příliš. Vezměte si například etalon hybridních technologií, průkopníka tohoto pohonu, Toyotu Prius. Tvar auta musí být kosmický, uvnitř je také všechno kosmické. Všechno je jinak. Nápisů ‘Hybrid’ na autě najdete asi půl milionu (hrubým odhadem), displeje ukazují tok energií, blikají tam stavy baterie, rekuperace, světýlka, nesmysly… Ale je to skutečně to, co od moderních technologií chceme? 

Trochu mi to připomíná příchod prvních Hi-Fi věží na náš trh. Věci jako eqvalizér bylo potřeba prodat, musely být vidět, svítit, blikat, zářit uprostřed kovově lesklého těla nějakého šíleného tvaru. A pro mě to byla potíž. V mém bytě nebyly žádné lesklé nebo hliníkové povrchy, žádná moderna. A tak jsem chtěl něco tradičního, méně high-tech, něco s normálními nenápadnými tlačítky v dřevěném těle. Dnes to není problém, ale v těch dobách to bylo téměř neřešitelné.

A tím se vracíme zpátky k Volvu. Před námi stojí Volvo V60 T8 TwinEngine. Jak už z názvu TwinEngine vyplývá, měly by tu být dva motory – takže jsou tu tři. Jeden spalovací zážehový vpředu, druhý elektrický hned vedle něj a třetí, také elektrický, pohání zadní nápravu. Elektronika, jejíž složitost si ani nechci představovat, neustále zapíná a vypíná jednotlivé motory podle toho, kde je zrovna síla potřeba a zda je v baterích dostatečná zásoba elektřiny. Celé je to neuvěřitelně komplexní a složité. Auto dokáže samo kombinovat křivky točivého momentu a výkonu tak, aby vždy pracovalo v optimálním režimu. Takže bych očekával obří displej se zobrazením toků energií, futuristickou přístrojovou desku a nápisy PHEV nebo Plug-In Hybrid všude okolo auta.

Jenže tohle je Volvo, tady věci namísto hlasitého křičení do světa prostě jen fungují. Mám tu před sebou pěkné tak akorát velké kombi, přesně takové, jaké má Volvo být. Výbava R-Design a bílá perleťová barva tomu dává trochu té dynamiky a šmrnc. Je hezké, působí solidně, nesmírně elegantně – ale jinak je to prostě auto.

A stejný dojem mám i z interiéru. Uvnitř se nachází kabina, jakou známe i z ostatních modelů Volvo, čistý severský design se skládá z jednoduchých tvarů a hodnotně působících materiálů. Je to uklidňující, příjemné, konejšivé, ale zároveň to nepostrádá styl. Po otočení startovacího ovladače, což je vlastně jediný nekonvenční výstřelek, auto ožívá. Ano, jsou tu dva velké displeje, jeden zabírá prakticky celou středovou konzoli, druhý se usídlil v přístrojovém štítu. Ale ani tady nečekejte žádné šílené high-tech grafy a poletující čísla. Jak probíhá tok energií z motorů na kola? Nemám tušení. A je mi to jedno. Přede mnou na displeji svítí naprosto konvenční rychloměr a otáčkoměr, na středové konzoli můžu ovládat radiomapu. Celé to funguje jako nesmírně příjemné, komfortní a konvenční auto. Je tu místo pro pět lidí a jejich zavazadla, sedadla jsou pohodlná, ortopedická. 

Voličem automatické převodovky řadím D, což je ve Volvu dvoustupňový proces. První pohyb řadí neutrál a až druhý aktivuje dopředný chod. Je to jedna z mála věcí, které bych Volvu vytknul. Jistě, člověk si zvykne a po pár dnech už automaticky řadí takovým rychlým dvojklikem, ale při manévrování na parkovišti to stále je trochu otravné. Jakmile mám zařazeno, můžu vyrazit za tónů dokonalého ticha. Pokud to situace umožňuje, Volvo preferuje jízdu v čistě elektrickém režimu. A protože tu máme plug-in hybrid, tedy auto s velkým balíkem baterií a silnými elektromotory, je čistě elektrický provoz naprosto normální součástí dne s Volvem. 

A tak se snadno stane to, co se povedlo mně. Auto jsem si vyzvedl a hned jsem vyrazil do víru velkoměsta za povinnostmi. Měl jsem poměrně obsáhlý seznam úkolů a málo času, autu jsem zatím nevěnoval příliš pozornosti, na to bude během týdne času dost. Druhý den se mi kolega položil obligátní otázku, totiž jakou mám zatím s Volvem spotřebu. Začal jsem pátrat v palubním počítači a to byl ten okamžik, kdy jsem si uvědomil, že jsem zážehový motor ještě vůbec nenastartoval. S autem jsem ujel nějakých 35 kilometrů v městském provozu a aniž bych se o to jakkoli snažil, spalovací motor jsem zatím prostě nepotřeboval. Nedělal jsem to schválně, nesnažil jsem se z křižovatek rozjíždět pozvolna, aby nenaskočil zážehový agregát (kdo má zkušenost s hybridy, tuhle hru určitě zná, je to docela návykové), nepracoval jsem cíleně s rekuperací, prostě jsem normálně jezdil.

Ovládání celého hybridního systému ve Volvu je úžasně primitivní. Za prvé – vůbec se jím nemusíte zabývat, pokud nechcete. Při normální jízdě do rychlosti někde okolo 120 km/h se auto snaží fungovat jako elektromobil, jakmile je potřeba přidává se spalovací jednotka. Pokud ale chcete převzít vládu nad systémem, můžete. Je tu volič jízdních režimů a dvě kouzelná tlačítka – a to je celé. Voličem jízdních režimů můžete zvolit mód Pure, který oddaluje aktivaci čtyřválce, co jen to jde, nebo naopak režimy AWD a Power, které udržují v chodu neustále všechny motory – tu pro nepřerušený přenos síly na všechna čtyři kola, tu pro maximum výkonu pod pravou nohou kdykoli a kdekoli. A potom jsou tu ta dvě kouzelná tlačítka. To první pomyslně uzamyká baterii, takže úroveň nabití neklesá a vy šetříte elektrické kilometry například do města. To druhé dokonce aktivuje dobíjení, takže auto do baterií vrací více, než si z nich bere.

A to je vlastně celé. Kombinací těchto příkazů můžete dokonale převzít vládu nad svou soukromou samohybnou elektrárnou. Po městě jezdit na elektřinu, mimo město na benzín a mimo dosah dobíječky si elektřinu i vyrábět. 

A jak tedy celý ten systém T8 TwinEngine funguje? Především naprosto potichu. Jistě, elektrický provoz je vždycky velmi tichý, ale na palubě Volva je i nástup spalovacího motoru naprosto neslyšný. Zpočátku jsem se to snažil sledovat, pomocí kombinovaného otáčkoměru jsem pozoroval, jestli ručička už opustila modrou čistě elektrickou výseč. A potom jsem se sám sobě musel smát. Proč to dělám? Vždyť je to úplně jedno. Ať si tyhle věci vyřeší auto, copak já potřebuju vědět, jaký který čí motor mě právě tlačí dopředu? 

Dokonalé ticho na palubě Volva však neznamená, že to auto je nějaký rozvážný povoz pro starší ročníky znavené hektickým životem okolo. T8 TwinEngine znamená 400 koní s okamžitým nástupem. Jakmile pravá noha ztěžkne, po velmi krátkém váhání se roztočí zážehový dvoulitr, kompresor, turbodmychadlo, přední elektromotor i zadní elektromotor a celý svět začne nezvykle rychle ubíhat vzad. Ne, že by to bylo nějak důležité nebo že by to bylo potřeba, ale z nuly na sto vystřelí V60 T8 za 4,9 vteřiny – to je rychleji, než aktuální Porsche Boxster. Tak nějak mimoděk. 

Dynamické cestování tak není něčím nemístným. Naopak, to je přesně to, co Volvo umí nejlépe. Hltat kilometry, být dobrým společníkem. LED světlomety Volvo stále jen těžko hledají přemožitele, armáda asistentů neustále bdí a po očku sleduje, zda se neblíží nějaká katastrofa, které by bylo dobré zabránit, T8 TwinEngine posílá na každé kolo tolik síly, kolik je právě potřeba a vy uprostřed toho všeho prostě jen jste a nemusíte se o nic starat. Užíváte si řízení a povedený podvozek nebo aktivujete chytrý Pilot Assist a jen tak si plynete krajinou. Tak by mělo vypadat cestování autem v 21. století.

Verdikt

Volvo V60 T8 TwinEngine je technologicky nesmírně propracovaný a komplexní stroj prošpikovaný tou nejmodernější technologií. Konstruktérům se podařilo vyladit souhru všech komponent pohonu do jednoho celku tak, že i jako jeden celek působí. Avšak nejdůležitějším a nejsilnějším dojmem, který si z tohoto testu odnáším, je, že nic z té složitosti techniky pro vás jako uživatele není důležité. Pro řidiče je to prostě jen skvěle fungující auto. Je rychlé, obratné i pohodlné. Nevyžaduje zvláštní zacházení, nic po vás nechce. Jen funguje a to za všech okolností. Možná to působí jako samozřejmost, ale věřte mi, že není. V60 T8 umí být elektromobil. Dokáže se proměnit v zábavné a velmi rychlé auto. Umí být dokonale plavnou a tichou limuzínou na dlouhé dálniční přesuny, zvládne se stát neohroženou čtyřkolkou do míst, kde jiní ztrácí silnici pod koly. A přitom je to stále rodinný kombík, který odveze děti do školy a na víkend celou rodinu na hory. Úplně normální auto. Nebo vlastně ne úplně normální, je opravdu velmi povedené.

Technické údaje

Motor: dvojitě přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 969 cm3 +  2x elektromotor
Výkon: 390 koní
Točivý moment: 640 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová Aisin
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,9 s 
Baterie: 11,6 kWh
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 2,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 8 l/100 km
Cena (V60 T8 Twin Engine R-Design) 1 586 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sob95
22. února 2020, 12:04
0

Má vůbec V90 oproti V60 smysl? Je tam něco navíc kromě trochu více místa a vzduchem odpružené, zadní nápravy a kůže na palubce? V60 bude mít asi nivomaty, takže přetížený zadek odpadá. V60 je v Inscription T8 levnější o skoro 300k a to už se poskládá dostatečná výbava.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
22. února 2020, 12:10
0

Ma i nema. V60 je Volvo, jak ho mam rad, tak akorat velky kombik. V90 je korab. Vybavou se lisi jen v drobnostech, je to spis o pocitu, V60 je idealni auto, V90 je vic auta, nez clovek realne potrebuje - a o tom je luxus...

Ča
Ča Snač Aj
22. února 2020, 18:18
1

Přesně. Já bych dokonce řekl, že V60 je se svým hranatějším zadkem prostě víc Volvo než V90.

Petju
23. února 2020, 23:10
0

Presel jsem po osmi letech z 2005 9-5 Aero na 2019 V90 D5. Mazec, co? :) Kazdopadne jsem testoval i v 60. V interieru jsou to v podstate identicky auta - a ano, i co se prostoru tyce. Zni to divne, ale je to tak. Devadestaka je proste takova mejastatnejsi, vetsi navenek a pro me osobne o neco hezci.

Sob95
24. února 2020, 17:07
0

Petju: To už je dobrý skok. :-D Mě se nejvíce líbí S90. Jasné, že to má být top co Volvo nabízí, ale je tam znatelný rozdíl v komfortu a hluku v kabině?

Petju
25. února 2020, 20:51
0

Nevim, S90 jsem nejel, potreboval jsem primarne kombik.

Ke
Kebek
22. února 2020, 14:21
2

A za 5-6 let budu číst někde test ojetiny kde se dozvím že nejlepší verze V60 je D3 s manuálem :)

reagovat
VK
VK
22. února 2020, 18:22
-9

Za 5-6 let už bude od manuálu pokoj.

Csaba
22. února 2020, 19:15
11

Všichni, opravdu všichni :) už opravdu víme že manuály opravdu nemáš rád. :)
Opravdu to nemusíš psát všude a už vůbec to opravdu nemusí být jediné co napíšeš :)
Přeji příjemný večer.
Opravdu.
;-)

Csaba
22. února 2020, 19:12
0

Skvěle napsáno a nejspíš opravdu i skvěle vymyšleno a vyrobeno.
Až má jeden chuť hned si to jít koupit... :)
A dokonce i cena mi přijde přiměřená.

reagovat
ma
martinw
22. února 2020, 19:23
0

Je to hezký, propad ceny u ročních sedanů je parádní, ale vůbec nemám tušení jak spolehlivá tyhle čínská auta jsou - škoda že je tu tak málo majitelů na diskuzní fóra chodí spíš majítelé starých Volvistů.

ma
martinw
22. února 2020, 19:24
0

oprava : *starých aut :D

Pochtli
23. února 2020, 07:48
1

Kompresor, turbo, elektromotory, kopec výbavy.. Nechtěl bych být 2-3. majitel řešící nějaký vážnější problém, to už se asi bez drahého autorizáku neobejde.

reagovat
beastar
23. února 2020, 11:21
3

Tohle se psalo a říkalo kdysi i o prvních aut s elektrickými okny, klimou a řj. Auto typu Xedos 6 a jak to dopadlo? Autorizák netřeba. Ono si to sedne zase až těch ojetin bude víc a tak dále.

Pochtli
23. února 2020, 18:53
0

Vím, jen beru v úvahu, že noví automechanici se budou muset učit i čistě Elektro, navíc je otázkou, jak moc to dnes mají automobilky ošéfované, aby se jim v tom nikdo moc nehrabal nějakou univerzální diagnostikou.

Luki.xy
23. února 2020, 08:04
0

Děkuju za pěkný test, čekal jsem na něj.
Přesně tohle auto by mohla být náhrada za mé současné, tedy až cena ojetiny spadne nejméně o milion . Zajímalo by mě, jak je to s váhou auta, o kolik přibližně narostla a jak je to znát při svižné jízdě zatáčkami. Vzhledově je současná generace V60 mnohem lehčí než minulá, čísla ale předpokládám tak pozitivní nebudou…
Určitě chválím možnost uchovávat stav baterie a nedobíjet – toto přesně mi u minulé generace chybí.

Volvo jako jediné dělá slušný plug-in hybrid. To znamená silný kombík pro rodinu, který do světa nekřičí, jak je eko a podobně. A já jsem skromný člověk - stačila by klidně i T6 Twin Engine verze (235 + 87 koní) se zrychlením 5.4s.

Letos přijde na trh octavia plug-in hybrid (ano, je to auto o třidu níže). Jsem zvědavý, jak na to češi budou reagovat, a jestli se ta elektřina začne konečně víc dostávat mezi lidi. V tuhle chvíli mi přijde, že je u nás většina stále proti, jenže když to bude vyrábět Škodovka….. Uvidíme

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:04
0

Vaha toho auta neni uplne mala. Vlastne vazi docela dost. Pripraven na to cislo? Sedis?

2,2t

Ale na jizdnich vlastnostech to prekvapive neni znat, ten podvozek se fakt povedl a sily to ma vic nez dost, baterky jsou u zeme a primo uprostred auta, takze to vubec nicemu nevadi...

beastar
23. února 2020, 11:24
0

Tak hybridní sup bude určitě hit. Už sem asi tři kousky i potkal v provozu. Oktavky počítám taky. Otázka je jak moc dobrý to bude pro firmy. Přece jen 70% prodeje jde do firem. Tak se to mezi lidi dostane stejně jako hybridní Toyoty.

Honziiik
23. února 2020, 17:20
0

Zrovna hybridní superb se mi dostal do hledáčku, při výběru nového auta, po zkušební 20 km jízdě jsem z auta vylezl a prodejci oznámil, že kromě spotřeby je to auto ve všech ohledech horší jak mé 10 let staré bmw 520 E60.

beastar
23. února 2020, 17:33
1

Joo to nerozporuju ono přestupovat z BMW do škodovky je podle mě blbost. Pokud tě netlačí vyloženě prachy (což při zájmu o dražší variantu supa asi ne) tak se musíš držet prémie. Bohužel tak jsou karty rozdaný. Buď méně pohodlí a takovýho toho čehosi co má BMW, Audi, Mercedes a pár dalších. Nebo nutnost koupit to jako jeden velký kompromis.

Honziiik
24. února 2020, 06:40
0

No právě proto mě logicky napadlo Volvo, jenže už nezbyl prostor vyrazit v Brně k Volvu, a navíc tam už jsem cenově tak blízko, že si radši splním sen a pořídím Ram 1500. Jinak bych byl totiž ideální cílovka na tyhlety hybridy, na firmě mám velkoodběr takže elektrika za 1,5,- a denně najedu z 90% 8-12 km, 2x-3x měsíčně to je po okrese kolem 50, no a ca. 1x měsíčně je to pak třeba 200-400 km.

ma
martinw
24. února 2020, 07:42
0

Poslední update že škodovky je že Enyaq ani Octavia nemají dostatek baterií a proto se odsunuje výroba na 2021... Kolik jsou schopni vyrobit tenhle rok PHEV Superbů netuším.

Honziiik
26. února 2020, 07:57
0

Kamarád z vývoje nadával, že mají jet s novináři na testy Enyaqa, a že jim to ještě nejezdí jak má, a když chtěli něco od dodavatel změnit, tak jim napsali, že musí upřednostnit vývoj pro VW a že musí počkat :-)

krab
23. února 2020, 09:27
-1

Musí se uznat, že ty Volva mají fakt parádní interiéry. Co mě zajímá je ta reálná spotřeba auta. Je mi divný, že to je 8 litrů. To potom není technologická výhoda proti třeba třílitrovým šestiválcovým dieselům, se kterými jedu typicky mezi 7-8 litry. Někdy si musím trn plugin zkusit abych viděl jestli by se tomu udávanýmu dalo přiblížit. Jízda do 120 čistě na elektro bude příjemná, ale nevim no... zatim mi furt přijde "zastaralá" naftová klasika jako je třeba Audi 3.0 Bi-tdi skoro lepší.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:08
3

Konecne prisla doba, kdy petrolheadi oroduji za poradny klapavy agrarni diesel...... :-D

beastar
23. února 2020, 11:26
1

Tohle je zatím fakt pro hračičky. Líbí se to lidem které tohle baví. Hrátky s čerty:) Spotřeba 8 samozřejmě není nic super.

Csaba
23. února 2020, 11:35
0

Ale ani to není nějak extrémní hodnota, vzhledem k hmotnosti a dynamickým schopnostem. Dvoutunová věc nikdy nebude jezdit "za čtyři a půl" jako Saxo 1.5 D, blahé paměti :-) Hodně by mě zajímalo jak to všechno bude fungovat za dvacet let až to bude ojetá herka za kilo... Jestli ti už nebude dávno zrecyklovaný...
Teď, když je to fungl nový a celý hnací řetězec + miliarda číčovin uvnitř pracují jak mají je to pohádka, ještě aby ne. Za dvacet let to bude horor? tragikomedie? sci-fi?

beastar
23. února 2020, 12:27
2

Csaba: Nebude to jezdit za 5. To je jasný ale oktávka cng jezdí za 4.5 cng:) A phev éčko za 6. Každopádně pokud na tuhle káru máš na novou spotřeba tě trápit nebude. A k tomu jak to bude fungovat. Já myslím že tohle se říkalo vždycky když přišlo něco nového. Třeba řj. Později třeba Prius a jak to je oba víme... S auty se vyvíjí všechno okolo. Nebál bych se toho... Jen to nebude pro všechny.

krab
23. února 2020, 12:40
-1

Mě spíš vrtá hlavou jestli ty plug iny fakt stojí za celou tu složitost. Tři motory, baterie atd... a ve výsledku honza napíše, že s tim jezdil za 8... zrychlení, ta hladkost běhu na elektro to všechno chápu, ale ta efektivita reálná by měla bejt lepší. Hlavně deklarované 2 a realita krát4 ?

Když vezmu třeba dvě poslední naftový šestiválcový ojetiny co jsem recenzoval, tak spotřeba nafty do 8mi , kultivovanost je u šestiválcových dieselů výborná, zvuk taky.

Já jsem byl docela fanda hybridů, ale poslední nejnovější Corolla mě spíš zklamala. Nešel bych do toho. Zato mě víc začínají fascinovat čistá elektra, jenže ta cena a ten dojezd atd... prostě funguje to jen pro specifický účely.

Co bude zajímavý je ta toyota na vodík, to mě výhledově zajímá

beastar
23. února 2020, 12:51
1

Krabe někdy mi přijde že potkávám stejný lidí i věci jako ty. Corolla hybrid 1.8 to sem teď řešil nedávno. A fakt špatný. To auto je moc těžký a vcelku nezajímavý. Spotřeba vysoká. A ty 2 litry u toho phevu tak jako teoreticky se s tím můžeš dostat na 0l. Laboratoře a systém měření je vždy jinde:) Ale to i u spalováku.

Navíc je fér říct. Že diesel ušel za poslední roky obrovskou cestu až k dnešní složitosti. A šestiválce co si testoval stojí na vrcholu tehdejší nabídky. Audi že.

A ano vodíku se hodně věří. Nákladní doprava v to doufá. Celkově mám pocit, že hybrid musí ujít stejnou cestu jako diesel a doufat že Elektro šílenství nezvítězí. Každý kdo je rozumný chápe, že ani 60 procent Elektra na silnicích nikdy nebude... Tolik energie nevyrobime:) Takže alternativní vývoj hybridů atd. Je nutnost.

krab
23. února 2020, 12:58
-1

To víš, protože i já jsem beastar :)
Corollou jsem jel až do Itálie a byl to dokonce ten dvoulitr.
Diesely Audi, Jaguar, ale nakonec znám i šestiválce bmw i mercedes. Ten vývoj co prošel diesel je úchvatnej. Jen někteří tvrdí, že splodiny i přes dpf filtry jsou rakovinotvorný látky. Což je blbý...
S tím vodíkem jsem zvědav jak to dopadne... nohlo by to fungovat. Jednou.

beastar
23. února 2020, 13:20
0

Všichni jsou beastar. Tak vidíš. Asi obě stojí za hovno dvoulitr i jednaosma. Ale jo do Itálie se s tím asi jelo normálně. Jen bych si raději koupil Golf.

Diesel je na konci své samostatné existence nejen v osobních autech. Ale je úžasný co se s tím povedlo udělat. Jak ty věci zní. TDI se účastnilo i okruhových závodu. Kdo by to řekl v roce 85 třeba.

Rakovina. Všechno ji způsobuje. I McDonalds a cigarety možná i marmeláda co máš doma. To jsou takové argumenty... Ono dýchat splodiny z čehokoliv je problém. Je jedno zda je to spalovna nebo motor:)

ratan groch
23. února 2020, 14:09
0

Moja otazka je preco to mame znasat my? Preco vsetky novovymyslene enviromentalne problemy maju riesit vsetci automobilisti?
16 navacsich lodi na svete vyrobi viac odpadu ako vsetky auta sveta.
https://www.lngtransfer.com/news/the-16-biggest-ships-produce-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/

Tych 16 lodi chodi viac menej do 25-30 pristavov (ak vobec). Preco v tych pristavoch nepostavime resp. ich nedonutime ako enviromentalisti nutia nas autickarov, aby sa v tych pristavoch urobili superzasobniky na vodik, LNG, atom alebo pre mna za mna nech tam narobia milion vrtuli a do lodi daju milion bateriek.

A vsetci automobilisti na svete si vydychnu a budeme prirodzenymi krokmi vylepsovat spalovacie motory.
Namiesto toho Volvo urobi stredne velke auto s hmotnostou S klasse a realnou spotrebou vacsou ako 5-kovy bavorak na benzin a pritom ma rychlostne parametre ako Fabia. Plus to majland a statisticky sa skor pokazi auto z 1000 suciastok nez zo 100 suciastok. My sa vsak budeme sa utesovat, ze to ma dobry podvozok. Akoby to nemali aj Volva predtym.

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 14:10
1

Krabe, zkus vykouknout ze zajeti predstavy ‘hybrid = ekoauto s co nejlepsi spotrebou” a treba to zacnes chapat lepe. Ja verim, ze diesel si svym kouzelnym projevem a zvukem najde sve priznivce , ale kdyby se me nekdo zeptal, jestli chci radsi benzin nakopnutej elektrikou na 400 hp nebo (byt sestivalcovy) tedeicko, uz docela jiste vim, pro co bych se rozhodnul. A ver mi, cerna pistole by to nebyla.....

fr
frite
23. února 2020, 15:20
2

ratan groch: to s těmi loděmi je léta opakovaný nesmysl na úrovni hoaxu - prostě se řekne manipulující nadpis a máme hotovo. Týká se to oxidů síry, ale automobilky jsou regulované skrz CO2. Jsou to rozdílné věci. A oxid síry vypuštěný na oceánu zase takový vliv na zdraví lidí v městech mít nebude.
Mimochodem - i u těch lodí se už emise řeší.
Mimoto - co ty největší lodě asi vozí - jestli to zase není často ta ropa do našich aut...
Emise a odpady řeší celý průmysl, je zbytečné si pěstovat nějaký ublížený pocit že veškerou tíhu nesou jen automobilsté - i když ti maximálně skrz peněženku, skutečnou duševní námahu nesou konstruktéři automobilek.

ratan groch
23. února 2020, 16:15
0

Ad Frite:
Poprosim ta o link, ktory vyvracia moje tvrdenie. Taky dokaz, kde je dokazane, ze je to hoax. V roznych formach je tento fakt opakovane potvrdeny na celom priereze webu.

Vravis CO2?
Tak tu mas dalsi udaj, ze ak by bol lodny priemysel samostatny stat, tak by bol na 6. mieste na svete v produkcii CO2 medzi Japonskom a Nemeckom.

https://inews.co.uk/news/long-reads/cargo-container-shipping-carbon-pollution-515489

V Nemecku uz prve prieskumy potvrdili, ze vytlacat diesle z centra je kontra produktivne, musia tak najazdit viac kilometrov, aby sa vyhli ohranicenym zonam a v konecnom dosledku sa miera znecistenia zvysi. Ale je to progresivne a vyzera to, ze kto to zakaze je proti znecisteniu.
Za uplne pokrytecke a odsudeniahodne povazujem zakryvanie si oci pred vznikom znecistenia. V meste jazdia dobre elektroauta, energia do nich vznika za mestom v elektrarni, takze je cista. Vyvezieme znecistenie za hranice mesta a uz sme enviromentalni.

Co budeme robit s bateriami, ktore sa vybiju v elektorautach budeme riesit potom, ked ich budeme mat vyse hlavy. Nikto vsak nebude chciet kupovat ojazdene elektricke auto, lebo len za nove baterie bude treba zaplatit tolko ako za nove spalovacie auto rovnakej triedy. A v kombinacii s ponukou zliav si budu kupujuci radsej kupovat nove elektricke auta. To, ze sa elektricke auto vyrobilo a po 7 rokoch znehodnoti a vyrobi sa namiesto neho nove sa nebude ratat do energetickej narocnosti elektrickych aut, aby boli cisla krajsie. Namiesto toho nam bude mainstream hovorit, ze vyroba novych a novych veci je dobra pre ekonomiku.

Ale mentalne postihnute dieta zijuce v instantnej dobe, kde musi byt vsetko ihned nam rozkazuje, aby sme urobili vsetko teraz.

V Bruseli si uradnici povedia, ze ak automotive dokazal znizit emisie o 10 percent, tak o 5 rokov ich znizi o 10 percent znovu. Darmo im inzinieri hovoria, ze sa to neda.

Namiesto toho namontuju do stredu krizovatky merace znecistenia a potom nam tvrdia, ze takto smrdi cele mesto, aj ked uz 20 metrov dalej je miera znecistenia vcelku ok.

A perlicka na zaver, ak o 10 rokov vybuchne Krakatoa alebo Chimborazo, tak vyvrhne do vzduchu viac bordelu ako si postupnym absurdnym utahovanim opaskov usetrime odo dnes do roku 2050. A nebude riesit ani SOx ani COx.

beastar
23. února 2020, 16:47
2

Já teda sem ten poslední kdo by se zastával elektro aut, hybridů a tak dále v souvislosti s eko buzerací. Snižováním emisí a tak dále. Řešit to ale pod článkem, testem relativně zajímavého Volva které si i tak koupí vážně minimum zákazníků. To je zbytečné. To je jako pod testem Urusu řešit zda má suv se stádem koní smysl, nebo ne. Tohle Volvo stojí přes jeden a půl milana, žere to osm a má to 400 koní:))

Má někdo pocit, že takhle vypadá EKO AUTO? Které prosazuje nějaká vymatlaná klika v BruXeLLesu. Je to jenom dočasná reakce na to jak se vypořádat s buzerací kolem emisí. Tabulkově nízké spotřeby atd. Navíc jako jak sem psal u toho blogu s ojetým phevem. Tohle zatím dává smysl pro lidi i na opravdové cestování. Nee jako snění u testů Tesly a tak podobně.... že to je skoro, už jako normální auto, protože většině lidí to stačí. Lodě jsou problém, stejně tak letecká dopravda. Všichni ale víme, že bez nich to nejde. Bez těch posraných lodí by ti nepřijela ani tojka z Japkonska. Nakonec ani ta jeblá ropa a milion sračiček made in PRC (miluju tu jejich zkratku) Tak se na to tady vyserte na to linkování. Stejně to nikam nevede. Všichni jsou nasraný, ale za poslední měsíce sem četl hodně vyjádření šéfů automobilek a ono zase nakonec nebude asi tak zle.... Ty naše hypotézy co tady chrlíme budou nakonec z části pravda. A když to víme my. Oni to vědí taky.

krab
23. února 2020, 17:10
-1

Beastare souhlas. Mě jediný vlastně na hybridech vadí dvě věci. Ta variátorová převodovka (kdy to při určitým režimu prostě nezní libozvučně ten motor) a spotřeba i dynamika na dálnici. A to je konkrétně výtka k Toyotě. U Volva to bude dynamicky určitě jinak a rád to někdy vyzkoušim. A schválně bych zkusil za kolik málo se s tim fakt dá jezdit :)

VK
VK
23. února 2020, 22:22
0

Tři - vlastně čtyři - motory místo jednoho, bambilion číčovin, bude se sypat...tohle znělo už co se uváděl před dvaceti lety Prius. Nepotvrdilo se, v New Yorku namotají k milionu kilometrů coby taxíky. Když se na to trochu blíž podívá, jsou obavy z nárůstu složitosti z větší části neopodstatněné. Elektromotor, kor asynchronní s kotvou na krátko nebo synchronní s permanentním magnetem coby rotorem, má typicky desetinu součástek oproti spalovacímu motoru. Takže tři elektromotory navíc je maximálně o třetinu víc součástek. Jenže situace je ještě o poznání lepší, u elektromotorů neexistují rázy, přeměna lineárního pohybu na rotační, nutnost na mikrony přesného sesazení dílů a toho mimořádná citlivost k opotřebení, není styk horkých spalin, sazí a podobně s olejem, tepelné namáhání o řád menší. Silová elektronika, akumulátor mechanickému opotřebení nejsou vystaveny vůbec.

Čeho bych se u evropských hybridů bál, že spalovací část, jimiž se osazují, jsou klasické turbobenzíny s přímým vstřikem, s tou samou u poměrně složitou mnohastupňovou měničovou převodovkou. Takže budou trpět všemi neduhy typickými pro přímovstřikové turbobenzíny a mnohastupňové měničové automaty. Na rozdíl od Toyoty, která tohle všechno díky elektrické části zjednodušila.

Petju
23. února 2020, 23:07
0

Skvele napsano, Honzo. Diky!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem