Když jsem byl malý, bral mě s sebou táta do showroomu, když kupoval nové auto. Jednou za tři až pět let se to opakovalo a byl to vždycky velký svátek. Obešli jsme několik dealerství, dostali stohy katalogů a potom jsem v nich týdny listoval. Mám je schované dodnes. Tam někde se zrodila vášeň, která mě dovedla až k mému působení zde v Autíčkáři.
Stále jsou mezi námi nadšenci, kteří výběru toho správného auta věnují týdny života. A budou i nadále a je to tak dobře. Sám mezi ně patřím a doufám, že i mé děti budou výběr auta prožívat tak, jako jsem ho prožíval jako kluk já. Jenže když si dnes kupuji nový mobil či nový počítač, objednám si jej z pohodlí domova a nechám si jej doručit až domů. Prostě už tím nechci trávit tolik času. Počítač už je zkrátka jen počítač, ne kouzelná krabička zázraků. A věřte nebo ne, podobné to brzy bude i s auty.
Automobilka Volvo spouští i v České republice program Flexi Care. O co jde? Když dnes chcete mobilní telefon, jdete k operátorovi, domluvíte si tarif, dostanete telefon a potom už jen voláte. A přesně tak to nyní může být i s autem. Jednoho dne se probudíte a seznáte, že by se vám už vážně hodilo auto. Přes internet si přes službu Flexi Care objednáte Volvo XC40, vyberete si specifikaci a potvrdíte – a to je vlastně celé. Je to jako s tím mobilním telefonem. Auto vám dodají, kam si budete přát, a vy už se nemusíte dál o nic starat. Veškerý servis, dálniční známka, přihlášení i pojištění - to vše je zařízeno.
Různé operativní leasingy jsou již realitou a služby jako Flexi Care je posouvají ještě o notný krok dál. A je pravdou, že takový přístup dokonale sedí k tomu, jak auta dnes fungují a jak své majitele hýčkají. Mobilní aplikace umožní nastavení auta na dálku, další služby vám pomohou s nalezením hotelu či restaurace na cestách – a to vše si teď objednáte několika kliknutími. Auto a k němu i plný servis. Žádná výměna pneumatik, žádné papírování, žádná údržba – to všechno je vyřešeno za vás. Kdyby mi někdo před pár řekl, že si své příští auto objednám přes internet, nevěřil bych mu. Ale je pravdou, že s mobilními telefony to tak už praktikuji dlouho – jen se jednou za čas si od svého operátora nechám poslat nový přístroj – a jinak neřeším nic. Tak proč to tak nedělat i s auty? Proč věnovat tolik energie a času pouhému vlastnictví automobilu? Nová doba dělá některé věci o tolik jednodušší…
26. června 2018, 13:00
0
Dokážu si to představit u nákupu nových aut a u půjčoven aut. Pokud počet konfigurací a jejich variant bude omezený tak aby se v tom každý snadno vyznal tak proč ne. Někomu kdo není fanda aut a je mu jedno v čem jezdí, ten to určitě využije. Nedokážu si to představit u nákupu ojetých aut :-) To by se zákazník asi nestačil divit co mu to složili před barákam z odtahovky :-D
26. června 2018, 14:36
0
Věřím, že autor těch pár posledních vět myslel ironicky...:) Auto bych si po internetu neobjednával třeba z toho důvodu, že to podporuje totální odosobnění aut jako takových a z řidičů to dělá ještě závislejší uživatele. Tohle se mi prostě nelíbí. Jak už jsem zde psal: hned bych si koupil auto, které by kupující lákalo na snadnou servisovatelnost v domácách podmínkách a velikou odolnost jeho konstrukce. Těmito službami se z aut stává jenom spotřební zboží, což si myslím, si nezaslouží.
26. června 2018, 20:09
1
To už dávno jsou...
26. června 2018, 16:35
1
Asi tahle služba nebude pro mně. Já vybírám auta měsíce až roky. A navíc trochu jiný. Rozuměj: rozpočet je sviňa, co mi do toho furt kecá. :-)
27. června 2018, 17:35
0
S časovým intervalem výběru mohu jen souhlasit :-) Jedno auto koupim a už začínám vybírat to příští :-)
28. června 2018, 07:52
0
Ja mam pdoblem v tom, ze mne zajimaji jen "divny" auta, ktery obvykle stoji nasobky tech normalnich a to i v pripade, ze jsou o roky az desitky let starsi. :-D