načítám data...

Volkswagen vyhlásil nejprodávanější díl roku 2019

Měří zhruba dvacet pět centimetrů, má válcovitý tvar, je měkký a nejlépe prý chutná s kari a kečupem.

zobrazit celou galeriiNovinky: Volkswagen vyhlásil nejprodávanější díl roku 2019

V roce 2019 byl nejpočetnější vyráběný originální díl Volkswagenu součástka s kódem 199-398-500-A. Jak už jste jistě odtušili z úvodního obrázku, nejedná se o žádný šroub, ani nic podobného, ale o párek. Součástí Volfsburgské továrny je totiž malý gastronomický provoz, kde se vyrábí tato typicky německá svačinka pro zaměstnance továrny. Automobilce se provoz vlastní linky na výrobu párků vyplatí více, než jejich dovoz.

Vloni tu z nerezového stroje vyjelo více, než 6,8 milionu párečků, což je mimochodem o nějakých 600 tisíc kusů více, než kolik se na celém světě vyrobilo Volkswagenů. Prodávají se v igelitovém obalu po pěti kusech, každý je navíc ještě zabalen v igelitovém střívku s nápisem “originální díl Volkswagen”. Tradice výroby uzenin v areálu automobilky je stará už bezmála padesát let, první currywursty s logem VW tu vyrobili v roce 1973.

Protože k párku se hodí i nějaká ta omáčka, vzniká tu i díl 199-398-500-B, což je speciální kari kečup. Prodejní čísla červených lahví ale jsou o poznání slabší, za rok 2019 opustilo továrnu jen asi půl milionu lahví. Aby těch párkových rekordů nebylo málo, v roce 2005 tu vznikl i nejdelší párek světa. Měřil 250 metrů a jeho hlavním účelem byla propagace tehdy zbrusu nového Golfu páté generace. Marně se snažím přijít na to, jaký je vztah mezi hatchbackem nižší střední a čtvrtkilometrovou uzeninou, nicméně rekord byl zaznamenán a to se počítá.

Možná by stálo za to spočítat, jakým podílem se jedna nožička párku Volkswagen podílí na flotilových emisích automobilky. A na závěr si dovolím hudební video. Je v něm Volkswagen, párky i Německo, takže je k tématu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
27. ledna 2020, 13:37
5

Mezi uzeninou a Golfem je právě naprosto jasná spojitost - stejně jako párek si kupujeme, abychom se rychle a jednoduše nasytili, a to bez požadavků na zdraví a chuť, Golfa (a další VoloWiny) si kupujeme, abychom se bez nároků a jednoduše dostali z A do B. A to bez požadavku na řidičský či estetický požitek. Toliko k souvislostem.
Jinak lehce humornou zprávičku z produkce VW chválím. Od automobilky, co zařízla i svůj poslední lmalinko zajímavý model - Scirrocco, bych něco mimo čistou účelnost nečekal.

reagovat
beastar
27. ledna 2020, 14:43
4

Nevim jak ty, ale já si fakt i u těch párků vybírám. Ono mezi ARO párkem za 5 kč a kvalitním za 50kč je fakt trochu rozdíl. Asi jako mezi Golfem a Dacii Logan. A ano i v ceně,)

Stanley
27. ledna 2020, 15:49
1

Stejně jako se určitě najde spousta lidí, co by se do krve hádalo, že VW krásná a zážitková auta vyrábí. Ano, pro někoho ano.
Kdo chce, můj koment pochopí :-)

martin_100
27. ledna 2020, 18:08
2

No jsem jeden z nich. Máme 4 VW z toho 2 na denní službu a 2 na ty zážitky zábavu ;-) Nevidim v tom problém.
Mě jsem kvanta aut různých značek, modelů, velikostí a nakonec mi největší radost dělá jízda naftovou dodávkou :-)

beastar
27. ledna 2020, 18:29
1

Ono někteří lidé nepochopí, že VW není Maserati, nebo zkrachovaly MG případně Rover:) V koncernu VW jsou pro zábavu úplně jiný značky třeba Porsche případně Seat taky trochu, Lambo.

Nejčastěji jsou to ty který nový Golf vidí akorát za šera na parkovišti když jdou z noční, kde vyrábí ty vw parky. A gti je pořád zábavný dost...i Polo.
-
Komentář upraven 27. 1. 2020, 18:29:48

Kuře
27. ledna 2020, 18:51
0

Hlavně Polo;)

Stanley
28. ledna 2020, 07:48
1

A jéjej... zase jsem někde někomu na něco sáhl :-D Normálně bych zhrzenému Beastarovi a na jeho už asi třicátousedmou narážku na MG u mého komentu odpověděl, ale je to už nuda :-)
Ten červený brouček je samozřejmě pěkný, i já ho mám rád. Jdu se hned podívat do konfigurátoru, v jakých výbavách a cenách se dneska u VW nabízí.

Vapno92
28. ledna 2020, 15:41
0

No buď môžu vyrábať to, čo má kúpnu silu u pospolitého ľudu alebo môžu vyrábať "vodičsky zaujímavé autá" a zmietať v smrteľných kŕčoch podobne ako Alfa Romeo...

beastar
28. ledna 2020, 18:06
0

Stanley tak z pozice člověka, co sedlá starou pikslu od dávno mrtvé automobilky, která dojela na to že vyráběla šmejd bych se raději takových sdělení veřejně vyvaroval. Jako si vytvořil tam nahoře. Navíc to co si napsal je sračka. Nejde o to, že by si zrovna mě na něco sáhl,) Mě na něco sáhnout není dobrý... zlomená ruka bolí.

Mimochodem brouček se vyráběl mimo konfigurátor VW snad ještě před dvěma lety. To jde taková kariéra. Co by za to ti smutní dávno nezaměstnaní Britové dali. Nic? Protože nic nemaj... krom znáčku kdesi v Číně. Stejně ti ten servis na tom alá kuchání mrtvých vraků nezávidim... proto si asi lidi kupujou VW... aby takto nedopadli.

Kuře: ... ale tak jako Polo GTi není špatný... jasně není to sporťák, ale 2018 s manuálem je obstojná

Stanley
29. ledna 2020, 08:28
1

Jasně, na nic jsem ti nesáhl, ale zdaleka nejvíc komentů o MG Rover tady na autíčkáři začínáš ty :-D Ale jinak souhlas - jsi samozřejmě největší český gangsta, co jezdí 300kmh, má 300kW, láme ruce na počkání a má nejlepší antiradar. Takže si dej k fotbalu v TV ten svůj párek a buď prosím tě v klidu - jsi stoprocentně větší frajer, než já.

Na rozdíl od vás dotčených tady - já jezdím pravidelně s dvěma vozy VW/Škoda a jsou to nudné konzumní povozy (jako ten párek), které vás dovezou tam, kam potřebujete, pokud možno bez jakýchkoli emocionálních vzruchů. K čemuž jsou postavené a určené, a proto si je lidi i pořizují. I přes váš nesouhlas, nebo co je to tu zase za divadlo :-)

Vapno92
29. ledna 2020, 09:22
-1

No ja ku koncernu VAG a hlavne škodovke prechovávam neuveriteľný odpor aj vďaka tomu, že už od svojich 14 rokov pravidelne čítam D-Fensa, na druhú stanu, v posledných rokoch sa to pomaly ale isto zlepšuje. Osobnosť by sme u tých áut hľadali márne, ale to u väčšiny produkcie. 99% áut na cestách niesú žiadne sakrálne objekty, sú to produkty hromadnej výroby...

Stanley
29. ledna 2020, 11:18
0

No přesně tak. Za mě se sice škodovka zlepšuje jen v kontextu obecné úrovně poplatné pokroku a době, ale jinak souhlas.
Úplně jsem nečekal, že přirovnávním produktu hromadné výroby k párkům se sesype lavina hysterie zrovna na tomto webu, ale co už :-)

beastar
29. ledna 2020, 12:50
0

Stanley: Ty si fakt divnej člověk. Netvrdim že sem to co píšeš, fotbal nesnášim. A na tv fakt nemám čas. To pro pořádek:)) Tvoje romantický představy mě baví. Nejde o to, co si napsal.

Jde o to že se snažiš vystupovat jako ten nejhustší petrolhead. Přitom patříš do kategorie. Mám starý auto jakoby rádoby zajímavý. A jezdím asi služební okynou v základu. O tom že škodovka nedělá ridičsky zajimavá auta není pochyb. Oni to nechtějí dělat a jejich pozice v koncernu VW taková není a nebude. Já nevím. Si fakt takovej hlupák, nebo jenom provokuješ aby řeč nestála? Silně pochybuju o tom, že si třeba řídil nějaký moderní produkt VW záměřený na řidiče. Golf GTi atd... Sám víš co myslim. To je problém u vás senochrupů, že jak se řekne VW představiš si jedničku ofci s laďákem v ropě a čipu....

To je to na co si mi sahnul... Škodovku nemám nechci a fanda nejsem. To stejně přímo VW. Ale tyhle rádoby chytrý filozofie vynech... Komentuj MG/Rover tj věc o ktery víš určitě víc...

Vapno: Přesně tak. Úplně stejnou šeď chrlí dneska všichni představa, že spasím svět tím, že si koupím Megáne místo oktávky je fakt úsměvná...
-
Komentář upraven 29. 1. 2020, 12:54:19
-
Komentář upraven 29. 1. 2020, 12:55:27

Vapno92
29. ledna 2020, 15:22
0

Toto bude OT, nie na margo tejto vašej zákopovej vojny...
beastar: Ja ti poviem tak, to nie v zlom, Autíčkara mám rád, ale odkedy čítam Autíčkara a sledujem CarThrottle, tak na slovo
"Petrolhead" mám vyložene alergiu.
Teraz nenarážam na Stanleyho ani nikoho iného (takže no-offense prosím), ale ja si pod slovom "Petrolhead" presne predstavím človeka, ktorý narieka nad tým, ako BMW ide do sračiek, poctivé autá sa už nikdy nebudú robiť, stará dobrá E30 320i, lepšie nič neexistuje, pritom ich reálna kúpna sila stačí možno na nové BMW v merítku 1:18 od BBuraga.

U mňa bol Mégane osobná preferencia. Mám tie autá rád, mám pre Renault veľmi veľké servisné zázemie, vrátane originálnej diagnostika, v zásade sa pohybujem v ich ekosystéme, lenže Mégane je rovnaké auto, ako Octavia.
A to aj RSko, akokoľvek sa s ním v športovej divízií pohrali, má to inú konštrukciu prednej nápravy, iné brzdy, husté doplnky v interiéri aj v extreriéri, stále je to však sériovo vyrábané auto, takže neviem, čo tu riešime?

Stanley
29. ledna 2020, 18:18
1

To je právě to bístíčku gangstere, já se nesnažím vystupovat jako nějaký petrolhead. Staré auto jsem si koupil, protože to v určité fázi života prostě přišlo. Dokonce jsem už před pár lety hledal novější náhradu a ani v Ptejte se Vojtů neuměli nic najít. Tebe jsem se nedávno ptal taky, a nevypotil jsi zhola nic. No tak jsem si prostě počkal, až přijde něco, co mě zaujme. A že jsem toho za posledních pár let vyzkoušel.

Jsi člověk, co si dává extrémně záležet na tom, jak působí na své okolí, jak moc ohromuje. Nízké cíle jsou taky cíle, že. Proto nikdy nemůžeš pochopit, že někdo zůstane u starého auta, dokud nenajde adekvátní náhradu. MG je auto, které nemá prestiž, stojí suché z nosu, nikdo ho nezná. A přece s ním dobrovolně jezdím, nesnažím se ho okamžitě zbavit a nestydím se za něj. To tě sere a proto budeš psát blbé komenty k MG i nadále. Dělá mi to mimochodem škodolibou radost, protože i když žiješ v hvězdných číslech, nedá ti ta zkachovalá značka spát. Musíš o tom totiž napsat výblitek z párků pokaždé, co uvidíš někde můj příspěvek :-*

PETROLHEAD: v pohodě Vápno, mě to neuráží. Naopak je to krásné slovo, které jsem se naučil až tady na autíčkáři a mám ho čím dál tím raději. Asi už o tom konečně napíšu blog :-D

Kuře
29. ledna 2020, 18:44
0

Já bych k téhle zbytečně asertivni diskuzi jenom doplnil, že to hlavně polo jsem myslel vážně, ne ironicky.
Je to jediný VW GTI co jsem kdy řídil a mám ho moc rád. Mít ty prachy tak... ne, nekoupil bych ho. Ale mám ho rád.

Fa
Fandatik
29. ledna 2020, 19:29
-1

Kuře a proč by jsi si ho nekoupil? Jde o značku nebo o segment?

Kuře
29. ledna 2020, 20:03
0

Oboje.
I kdybych na to měl, tak bych nešel pro funglovku z tohohle segmentu a když už bych náhodou šel, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak by to byla, ocekávatelně, Fiesta ST.

Stanley
29. ledna 2020, 21:23
0

Já jsem to Polo GTi i pochopil zcela vážně. A je to asi nejzábavnější auto z produkce VW. Nicméně jedna vlaštovka jaro nedělá, a zcela narcisticky stále považuju svůj příměr VW auta k VW párkům jako trefný :-D
Ale vážně - Polo GTi je jedno z aut, které občas lehce podstrkuju své drahé, coby další vůz pro ni do budoucna.

krab
29. ledna 2020, 22:17
-4

Já vám do toho taky vstoupím, když už jsem to celý dočetl...
K tomu Petrolheadovi. Já mám dojem, že tu "kampaň" proti vymyslel kdysi Vojta Dobeš a protože je klasický hipster, tak chce být rád v opozici a přišlo mu vtipný takovou pozici zastávat. Což není špatně, náhodou těmi xxx články o tom kdo je a není petrolhead to tu rozvířil, vždycky byla tady mezi námi 10-20 co komentují celkem debata. Petrolhead není zdaleka jen člověk, který nemá na nové auto. Fakt ne... Já znám osobně mnoho petrolheadů, kteří by si mohli koupit nová auta z takřka nebo dokonce úplně nejdražšího segmentu a neučiní tak. Prostě jim na nových autech cosi chybí. Je to smutný sice, ještě nedávno jsem byl taky trochu smířlivějšího názoru, snažím se říkat v diskuzích mezi veteránisty takové to "pánové, neblbněte, vždyť i dnes vznikají skvělá auta pro řidiče (viz třeba ta včera prezentovaná Supra) atd. Ale ve výsledku jim rozumím. Vlastně nebýt toho, že jsem se dal na tu hobbistickou dráhu automoto novináře, tak bych spoustu nových aut nepoznal a ani se o ně nezajímal. Takhle se snažím zajímat tak nějak o všechno, abych neztratil přehled. Ale s nákupem nového auta mám taky problém. Nejsem sice v pozici, kdyby můžu vytáhnout několik milionů z kapsy a něco si za to pořídit, ale díky možnostem financování a životní situaci bych si nejspíš mohl nějaké docela hezké nové auto koupit. A zatím jsem to neudělal. A kolikrát nad tím uvažuju a pak myšlenku zase zavrhuji. Klasicky se tu pere ono dilema : starý sporťák je volba tvého srdce, ale je starý, je na něm práce (vždy nějaká) i taková lehká nejistota co se týká spolehlivosti. Nový sporťák je rychlejší, praktičtější, navíc se dá relativně snadno pojistit atd...

Já v tomhle ohledu Stanleyho chápu. I když chápu i pohled Beatara, protože on ta GTI čka nebo Golfy R zná. I já tahle auta znám a jsou dobrá. Nejsou pro mě, protože jsem ten klasický petrolhead v tom smyslu, že mě jejich předvídatelná efektivita a objektivní technická dotaženost prostě rychle omrzí a nebudou mě bavit. A můžu si tak trochu dovolit luxus nepraktického auta, protože ho nepotřebuju nutně jako životní a pracovní nástroj, ale víc nástroj zábavy a životního stylu. Takže než bych utratil např. milion za velmi dobrý Golf R, tak si radši koupím ojetý Morgan anebo Porsche 911 z 80. let. A budu si s tím hrát...

Takže téma Petrolhead nebo téma že VW fuj anebo naopak VW "zupr" je vždycky čistě věcí úhlu pohledu podle situace každýho z nás.

Stanley
30. ledna 2020, 15:52
0

No ono tady hlavně nikdo VW nepomluvil. VW svůj poslední vizuálně zajímavý model zařízl, to je krutý fakt. Poukazovat na dobu minulou je pěkné, ale nic to nezmění. Když to úplně obrátím a napíšu, že Ferrari dělá JEN samá sportovní nebo zajímavá auta a praktické vozy nemá vůbec v nabídce, taky tím někoho urazím? Asi ne, že?

Hlavně si neumím představit, kdybych se do toho VW opravdu reálně začal opírat. Tedy stejnou měrou, jak se Beastar opakovaně naváží například do tria BRZ - BMW - Hyundai. To by ho asi jeblo hned, ani by nestačil sepsat tradiční urážku MG. Jednou to budu muset vyzkoušet. Tím se předem omlouvám reálným majitelům VW - nebudu to myslet vážně :-)

MGRR
27. ledna 2020, 14:39
3

Tak spotrebuji spoustu kuze, maso zbyva...
Ja vim, nekdy i synteticke :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem