Německá značka představila pro nejrychlejší Golf o výkonu 310 koní dva zásadní prvky, spadající do škatulky „Performance“. Jedná se o lepší brzdy spolupracující se semi-slick pneumatikami, ale i o titanový výfuk z dílny slovinské společnosti Akrapovič.
Tak nejprve snad ty brzdy. Celý paket je k dispozici na hatchback i kombi verzi a obsahuje odlehčenou brzdovou soustavu, která ubere celkem 2 kilogramy z neodpružených hmot. Přední kotouče jsou s hliníkovým středem spojeny volně, aby se mohly radiálně rozpínat, a tepelnou odolnost zlepšuje i nové brzdové obložení.
Celá tahle sranda stojí podle katalogu 75 500 korun, ovšem nejde pouze o brzdy. Rychlého Golfa Vám Volkswagen dovybaví ještě o devatenáctipalcová kola se semi-slicky o rozměru 235/35, progresivním řízením a z nějakého důvodu také zatmavenými okny. Dojde i k odstranění omezovače rychlosti, takže v kombíkovém Golfu (!) můžete létat až 270 km/h.
Jakousi třešničkou na Golfu (hehe), se potom stává zbrusu nový výfuk. Celotitanový systém vyvinula pro Volkswagen firma Akrapovič a díky použitému materiálu je o 7 kilogramů lehčí, než standard. Drasticky se samozřejmě zlepší zvuk, jehož rozsah by se měl pohybovat od zlostného vrčení až po hurónský řev. Výfuk je možné objednat pouze na Golf R hatchback a přijde na mastných 93 400 korun.