logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Volkswagen Jetta je líbivý, ale v Evropě bohužel nedostupný

Bývaly doby, kdy se Jetta a další sedany střední velikosti dobře prodávaly na celém světě. Jenže v Evropě je klasický tvar karoserie na ústupu a k tomu se vyskytuje ještě jeden problém.

Stejně jako mnoho dalších novinek od Volkswagenu, jede i celkově sedmá generace Jetty na platformě MQB, která podpírá nám bližší Octavii, Golf nebo Audi A3. Oproti předchůdci je navíc novinka o kousek větší. Rozvor se protáhl o 23 mm na výsledných 265.5 centimetrů, karoserie je o malinko vyšší a o malinko širší. Design je ve velké míře odrazem našeho Passatu a liftbacku Arteon, což je mimochodem jeden z důvodů, proč se Jetta do Evropy nedostane. O tom ovšem až za chvilku.

Růst karoserie samozřejmě dovolil více místa pro všechny pasažéry a více místa v kufru. Krom toho se rozšířila výbava, interiér je hezčeji zpracován a už i tady nalezneme drobnosti jako nastavitelné ambientní osvětlení nebo plně digitální přístrojovou desku. Nechybí nějaký ten jízdní asistent, propojitelnost s mobilními telefony a další náležitosti.

Americká verze si alespoň v počátku dopřeje jen jedinou motorizaci, a sice přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 148 koní. Výkonnější motory Volkswagen (zatím) nenabídne a diesely jsou pro německou značku v USA z pochopitelných důvodů pasé. Motor pohání přední kola a je dostupný buď se šestistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovým automatem.

Teď ale konečně k věci, proč se Jetta do Evropy nedostane. Žádné konkrétní a oficiální vyjádření sice neexistuje, ale pravdou je, že Jetta téměř ve všech ohledech dorůstá a dohání v Evropě oblíbený Passat. Kdyby se tedy Volkswagen rozhodl vydat Jettu na starém kontinentě, byla by to tak trochu palba do vlastních řad. Místo toho je Jetta podle tiskové zprávy „systematicky designována pro potřeby zákazníků na zámořských trzích.“

Do prodeje ve Spojených státech jde novinka v druhé čtvrtině roku a zhruba v podobnou dobu se začne nabízet i v Mexiku. Následovat by měla ještě verze pro Čínu a možná i další trhy. Otázka zní, měla by nás absence Jetty v Evropě mrzet? Pravdou je, že auto nevypadá špatně, ale mám takový dojem, že to bez něj asi i přežijeme.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
JLK
17. 1. 2018, 11:50

Nevim teda proc "bohužel nedostupný", vselijakych modelu o nicem je i v Evrope snad dost. Jen dalsi unifikovany klon na ucpani diry na nekterych trzich.

2 reagovat
Skipper
19. 1. 2018, 21:32

Buď mám halucinace, nebo to začína připomínat Fiat Tipo.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte