načítám data...

Volkswagen Crafter: Ze života muže v bílé dodávce

Bílé dodávky jsem dosud znal jen zvenčí. Jak se ale ve skutečnosti jezdí s pracovním nástrojem poslíčků aneb nejrychlejším autem na světě?

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Přiznám se, že o dodávkách toho vlastně moc nevím. Převážení věcí nikdy nepatřilo mezi moje hobby, ani jsem se jím nemusel živit. Takže bílou dodávku znám jen z pohledu běžného motoristy. Vím, že je to nejrychlejší auto na jakékoliv silnici. Pozorováním jsem dokázal odhalit i jisté relativistické anomálie, které se kolem nich dějí – konkrétně dilataci prostoru (projevuje se nevysvětlitelným zkracováním vzdálenosti od nárazníku auta vpředu) a dilataci času (ta se projevuje, kdykoliv vám řidič zásilkové služby řekne, že dorazí “za pět minut”). Také jsem pochopil, že bílá dodávka je asi tou největší věcí, kterou můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny “B”, což vysvětluje mnohé z výše zmíněného. Ale až donedávna jsem pořád nevěděl, jak se s takovou bílou dodávkou jezdí a žije. Než jsem dostal nabídku otestovat nový Volkswagen Crafter – a to rovnou v nejdelší a nejvyšší verzi.

Pokud vaše dosavadní zkušenosti s dodávkami zahrnují jen přebírání balíků a uhýbání v levém pruhu na dálnici, možná jste si ještě plně neuvědomili, jak tyhle věci mohou být velké. Já to dokázal zcela vstřebat až ve chvíli, kdy jsem ke Crafteru přicházel na zastrčeném parkovišti kdesi nad smíchovským zastoupením Volkswagenu. Rychle jsem pochopil, proč mě kvůli Crafteru vezli až sem a proč mě žádali, abych ho na stejné místo i vrátil. Postavit tohle sedmimetrové monstrum na přeplněné parkoviště před dealerstvím by znamenalo jeho naprosté zablokování. Začal jsem tušit, že jezdit  s velkým Volkswagenem po celý týden jako s každodenním autem nebude úplně med.

Někdo by se dokonce při pohledu 7 metrů dlouhý a nějakých 2,60 metru vysoký vůz mohl zaleknout samotného řízení. Vždyť je to v podstatě náklaďák – Crafter má sice maximální přípustnou hmotnost 3 500 kg, ale pohled do ceníku odhalí, že za necelých sto tisíc z něj můžete díky zesílené přední nápravě udělat auto čtyřtunové a tedy vyžadující řidičák “C”. Takže jezdit s “lehkým” Crafterem by mělo být víceméně stejné jako jezdit s nenaloženou nákladní verzí. A to musí být složité, proč by jinak byl na nákladní auta jiný řidičák?

Jestliže k řízení Crafteru přistoupíte s touto představou, čeká na vás nejspíš docela zásadní překvapení. Vlastně ani nemusíte mít představu, že nasedáte do náklaďáku – stačí zkušenost ze starších dodávek podobné velikosti. Vzpomínky na Renault Master z konce 90. let, který si občas půjčuji od svého tchána, ve mně vytvořily očekávání, že velká dodávka je nepohodlná, hlučná a její řízení namáhavé. Urazit s oním Renaultem víc než 200 kilometrů do Písku byl jeden z mých nejpříšernějších motoristických zážitků. Proto mě nasednutí za volant Crafteru překvapilo. Třeba už samotný volant. Čekali byste, že ve “skoro náklaďáku” bude čekat obrovské kolo ve skoro vodorovné poloze, které vás bude nutit ke strnule vzpřímenému posazu, případně předklánění se. Když o tom přemýšlím, je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem dodávky nikdy neměl rád.

V Crafteru si však sednete jako v normálním autě – pohodlně opření celými zády a s volantem tam, kde ho chcete mít. Přímo před vámi, dostatečně vysoko a dostatečně svisle. Navíc jeho rozměry nepřipomínají věnec pro vítěze dostihů. Vlastně je to úplně stejný volant, jaký najdete třeba v Golfu. V případě testovaného exempláře dokonce se sportovním zploštělým spodkem, který v obří dodávce vypadá vážně legračně (vyhřívané volanty se pravděpodobně dělají jen ve verzi s plochým spodkem). Vlastně si tak nějak všeobecně připadáte jako v Golfu…

Ano, samozřejmě jsou tu rozdíly. Sedíte asi o metr výš. Všude kolem vás je nezvykle mnoho místa a posaz je vzpřímenější. I ty materiály jsou méně jemné a hebké na omak, spíše robustní a odolné. Všude kolem vás (i nad vámi) jsou spousty odkládacích přihrádek na věci nejrůznějších rozměrů – čímž jsou očividně míněny především věci, se kterými budete pracovat. Ale celkový dojem nezapře jistou “golfovitost”. Pokud jste zvyklí na osobní auta z Wolfsburgu, budete se tu cítit jako doma. Povědomé budíky, známá tlačítka i další ovládací prvky, rádio s dotykovým displejem, vše je úplně stejné jako v osobních autech. Všechno působí hrozně normálně a obyčejně. Což je vlastně nakonec úplně neobyčejné, protože vám to umožní téměř zapomenout na fakt, že je za vámi ještě nějakých pět metrů auta…

Na to si samozřejmě po chvíli vzpomenete – v mém případě to bylo ve chvíli, kdy jsem se začal vymotávat ze stísněného parkoviště. Ve chvíli, kdy se pokusíte se sedmimetrovou dodávkou bez prostředního zrcátka (přepážka v testovaném kusu neměla okno) couvat do prostoru plného překážek, budete zoufale toužit po tom, aby někdo při objednávání vozu byl býval zaškrtl položku “couvací kamera”.

Ale to je způsobené samotným faktem, že řídíte něco, co je zhruba stejně dlouhé jako dva Volkswageny Up! a co má hned za vámi obrovský prostor pro náklad. Zbytek ovládání auta vás vrací k pocitu, který jste získali při nastoupení. Že sedíte v opravdu, ale opravdu zatraceně velkém Golfu. Ještě nedávno by mě u dodávky ani nenapadlo přemýšlet nad mechanickou precizností řazení nebo nad tím, nakolik je příjemný odpor v řízení. Ale u Crafteru jsem obě věci ocenil.

I proplétání se městem tento dojem posiluje. Samozřejmě pořád myslíte na to, že se tam či onam nemůžete vejít – zvláště při přejíždění z pruhu do pruhu je délka vozu poněkud znervózňující – ale jinak není řízení velkého Crafteru o nic namáhavější než u normálního auta. Dokonce ani dynamika není problém, přinejmenším s prázdným autem. Nabídka motorů, složená výhradně za agregátů 2.0 TDI, sice může působit trochu nudně, ale jsem si poměrně jist, že vám bude stačit. Testovaný kus měl v přídi prostřední z nabízených motorů o výkonu 140 koní (ostatní dvě varianty mají 103 respektive 177 koní) a šestistupňový manuál. Pro většinou uživatelů bude patrně právě toto optimální řešení – základní motorizaci už by při maximálním povoleném zatížení mohl trochu chybět výkon, nejvýkonnější verze je zase pro život běžného řidiče dodávky možná trochu zbytečná. Nejrychlejší auto na silnici je to přeci i tak. Snad pro jízdu s těžkým vlekem?

Teprve v dálničním tempu za bočního větru nastane chvíle, kdy se Crafter přestane chovat tak, že byste si ho spletli s osobním autem. Zvláště v nadlimitních rychlostech mají poryvy větru tendence auto o proporcích billboardu poněkud rozvlnit. To ale bude nepochybně vlastnost společná všem dodávkám podobné velikosti…

Zbývá odpovědět na zásadní otázku – jak se Crafter chová naložený? To, že prázdná dodávka je poměrně svižná a obratná, není zas tak překvapivé. Ale bude naftový dvoulitr o 140 koních stačit, až nákladový prostor naplníme? To jsem samozřejmě musel vyzkoušet,  proto jsem mezi své přátele vyslal žádost a nabídku. Půjčte mi něco, čím můžu Crafter otestovat, a já vám to rád někam odvezu. Čekal jsem leccos. Co jsem nečekal, byla žádost převézt auto. Nebo tedy přinejmenším něco, co auto všemi základními rysy připomíná.

Kamarád, který se intenzivně zabývá elektromobily (a o kterém od nás ještě uslyšíte) totiž komusi opravoval či vylepšoval doma postavený elektromobil a potřeboval ho předat někomu dalšímu, kdo práce dokončí. Cesta z Radíkovic nedaleko Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou se může zdát krátká. Ale nedodělaným elektroautem ji absolvovat nechcete, takže jsem přišel na řadu já s Crafterem.

Naštěstí už jsme věděli, že šířka elektrostroje těsně umožňuje vecpat se do minulé generace Crafteru, což nám dávalo slušnou naději, že ho vměstnáme i my. A po chvíli laborování s nájezdovými prkénky a opatrném navigování se podařilo. Auto bylo v autě. Ještě přivázat k šikovným očkům rozmístěným v podlaze (při přepravě grilu na trackday jsme zase ocenili lišty s oky na bocích a na stropě – sice za příplatek, ale úžasně praktické), a můžeme vyrazit.

Elektrověc měla sice nějakých 700 kg, takže Crafteru chybělo do maximálního zatížení ještě pár metráků, ale i tak jsem musel ocenit, že velký Volkswagen měl pořád dost dynamiky i na předjížděcí manévry a mírně nadlimitní tempo působilo dojmem naprosté lehkosti. Dokonce ani spotřeba moc nevyrostla – stále se držela pod 9 l/100km, což je sice víc než těch sotva 7 litrů, které spotřebuje prázdný Crafter, ale na auto téhle velikosti je to stále pozoruhodné.

Verdikt

Práce dodávkového poslíčka u zásilkových služeb se pro mě touto zkušeností stala výrazně přijatelnější. Pokud vám šéf koupí nový Crafter – a ideálně pokud vám dopřeje vychytávky jako jsou LED světla, automatickou klimatizaci nebo vyhřívané sedačky i volant – budete  jezdit něčím, co se chová jako obrovský Golf. A protože Golf je na řízení příjemné auto, bude vaše práce vlastně docela fajn. Je Crafter lepší než konkurenční dodávky? To vám v tuhle chvíli přesně neřekneme, protože žádný z ekvivalentů nám rukama neprošel. Ale mám silné podezření, že přinejmenším z uživatelského hlediska musí nezbytně patřit ke špičce. Leda že by už dnes všechny dodávky jezdily jako osobní auta…

Technické údaje

Motor: přeplňovaný naftový čtyřválec 1 968 cm3
Výkon: 140 koní (103 kW) ve 3 500 až 3 600 ot./min
Točivý moment: 340 Nm v 1 500 – 2 250 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohotovostní hmotnost: 2 154kg
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 7,4 l/100 km
Cena: 979 058,- Kč (dlouhý rozvor, vysoká střecha, 2.0 TDI/140 k)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
01. ledna 2018, 00:26
2

Jak na Nový rok, tak po celý rok, aneb vítejte ve Vojtově světě dodávek roku 2018! :o)))

reagovat
Souča
01. ledna 2018, 00:34
0

Heh, určitě doporučuju se projet nějakým starým a vylítaným crafterem/transitem/ivecem. Zážitek z jízdy je umocněn maximální gumovostí všech ovládacích prvků a totální blbuvzdorností a odolností (co nezničí dělníci za 15 let, to už vydrží cokoliv). Nový vyvoněný dodávky jsou nuda :)

reagovat
PepaSFI
01. ledna 2018, 09:34
0

ještě nedávno jsme měli v práci starý Tranzit,nevím který rok, ještě se zadním pohonem a jednoduchým dieselem bez turba. Nejsem firemní řidič takže jsem s tím jel jen občas kolem fabriky při nějakém nakládání ale dost kilometrů jsem v tom strávil jako spolujezdec. Dokonce většinou jako třetí, na prostřední půlsesli bez nožiček. Tím mám na mysli že konstruktér kabiny nějak zapomněl že lidi obvykle mají nohy, takový to dlouhý neskladný, dole zahnutý cosi co se v autě obvykle nechává volně a bez užitku spočívat na podlaze před sedadlem. V tomhle Tranzitu se tam ovšem u prostředního místa nachází jakási škatule trčící zpod palubky a hlavně šaltpáka. Netuším jak to dělali jiní spolujezdci, já si zvyknul rychle. I jako spolujezdec nejsem pasivní, pořád sleduju řízení a tak jsem se rychle sehrál s autem a řidičem a uhýbal šaltpáce. Kromě toho to taky nemělo posilovač řízení, výkon a odhlučnění. Plynový pedál měl vlastně jen dva stavy- idle a full thurst které se lišily jen trochu jiným randálem. Současný řidič radši jezdil pětitunovým Renaultem Mascot.
Když to začalo umírat, koupili Fiat Ducato se sklopnou korbičkou aby to nahradilo i rozpadajícíse Multicar. Jenže jak už to tak bývá, rozhodují ti kteří prd vědí. Ona se totiž užitečná hmotnost počítá u různých provedení různě a tak se zjistilo že po přičtení korby zůstalo z nosnosti nejlevnějšího podvozku asi půl palety. A tak šla sklopka zpátky a místo ní máme Ducato klasické bílé bednovité. Akorát že je větší takže zadek kouká z garáže a ušetřili na obložení vnitřku takže tam údržbáři budou přišívat nějakou překližku. Teda nějakou né, bude to ta odpadní, vlhká a plesnivá, z beden s materiálem co jezdí lodí z Japonska.

Rien
01. ledna 2018, 12:53
0

Ja jsem nekdy v lete jezdil asi dva tejdny dodavkou (hyundai h1) a musim se priznat, ze me to strasne bavilo:D byl to uplnej zaklad, nemelo to ani parkovaci senzory, takze jako clovek nezvyklej na dodavky pro me bylo parkovani trochu boj. Ale zase to melo obrovskej rejd, to snad zatacelo do pravyho uhlu

reagovat
Ju
Junior
01. ledna 2018, 14:13
0

O prázdninách jsem se něco nalítal s 5 let starým Fordem Transit. Otřískaná dodávka s firemními logy budí, zejména v přeplněném městě, např D1-přes Nuselák dolů-Holešovice větší respekt než modrej maják.

reagovat
sumy
01. ledna 2018, 15:27
0

Mel jsem to "štěstí" vyzkoušet hodně různých dodávek. Od starých až po minulou generaci Transitu(atmosféru i turbo, klasiku, double cab i Maxíka, Transportéry od 2 až po 4, starý mercky, Nissan Trade 3,0furgon 18m3. Ale, největší adrenalin bylo stejně Daihatsu Hi-jet. Absolutní driftcar jen pro kluky s koupena. Levá noha se tam opírá o parabolu levého světla.


Na dlouhý ježdění jsou stejné něj Iveca. Loni jsem s plachtakem se sníženou hmotností snad že 7t jel na otočku Chomutov-Frydek-Chomutov a 150km k tomu zpátky domů a naprosto v pohodě. 3,2 motor táhne neuvěřitelně, ač jsem stále držel 130km/h tak si vzal jen 10,5 a to v něm byla nalozeno 3/4 kvartýru 3+1.
Stejně tak předloni na otočku Milano, s prázdným Daily maxi a až na vzpřímenou sedačku super. Jak hvizdal po Deutsche autobahn 170-180 :-)
Naši skladníci teď měli na týden Craftera středního(L2, H2) a křičeli "jen proboha tohle ne" Na palety špatně, obratnost špatně a tak vůbec a že chtějí opět ty svý rencky za polovic.

reagovat
sumy
01. ledna 2018, 15:28
0

Koupena=koulema, ach ty telefony

beastar
01. ledna 2018, 15:51
0

Taky sem se v tom něco málo najezdil. Transporter, Crafter s brzdnou drahou 747, postarší Transit kde mě zaujalo kde, co ale dobře se tam dalo jezdit s nohou na okně v tom výklenku. Úplně nejlepší ale byla zadokolka Vito s nej dieselem to byl drifter. Když to bylo plně naloženy pneumatikama a obuty na Humiang Suyam 67 Great Wall tak na sněhu nestačili dva pruhy. Ducatu tuším 2 se mi i docela líbilo. Na dodávku. Je s tím vždycky vlastně typická sranda. A pro umocnění zážitků doporučuji vlek!

reagovat
Breakthru
01. ledna 2018, 17:56
0

doporučuju dodávky testovat častějc.Dnešní už jsou hodně srovnatelný s osobákama a já raději jezdím s dodávkou než osobákem.Je mi to prostě nějak příjemnější a stejně nejlíp se cejtím v montérkách....
Smutnej je ale downsizing, protože objem ničím nenahradíš a pochybuju, že ty nový pekáče odedřou stejně jak ty starý krámy.Všichni ti poslíčci, skladníci, zedníci, montéři atd. jsou prostě furt stejný hovada navzdor vývoji....
Já mám nejraděj Transita do 2010....doře se servisuje, slušný jízdní vlastnosti a ještě rozumný motory.Výjma malejch 2.0 a 2.2 TDCI byly i větší 2.4 a 3.2 TDCI....dneska už jsou k dostání jen dvoulitry.....

reagovat
Breakthru
01. ledna 2018, 18:00
0

ale jsem rád, že i přes autorovu neznalost se ten test resp. verdikt nijak nezvrhnul....doporučuju si ale projít víc aut a nesrat se s něma.Ty káry maj fakt těžkej život...běžný je překládání třeba o dvojnásobek i víc....takže necelá tuna v autě rovná se prázdná dodávka :D a jak psal Beastar, důležitej je vlek....podval s malým tunovým autem stačí na pořádný ozkoušení....

speedfred
01. ledna 2018, 21:32
0

Tak ešte že som stihol minulý rok kúpiť nové Ducato s motorom 3.0L,ten už sa vďaka emisiám nedodáva. Nad VW som ani neuvažoval vďaka skúsenostiam iných .

reagovat
Trinom
01. ledna 2018, 21:42
0

Je docela smutný, že ta potvora žere 7 - 9 na 100 a starší sedan žere 10+ (13 s naloženým platem). Každopádně až budete mít příště dodávku, tak ji dopravte do Brna, zapřáhneme za ni plato :)

reagovat
Goldies
02. ledna 2018, 00:30
1

A to já mám ještě starý poctivý VW LT35 s krásnýma 630tis na hrbu :-) Motor je tam nesmrtelnej 2,5 TDi 5ti válec. Převodovka teda zoufale potřebuje 6ku, ale i tak se dlouhodobě jezdí za 8,8 což na tuhle babču je super výkon. Taky s ní jezdím tak nějak raději. Ono tím, že to má kardan a náhon na zadek, tak se sedí fakt vysoko :-D ale taky to není žádnej sprinter, těch 110 na dálnici je optimum. Ale cca před rokem jsme chtěli koupit novější dodávku, ale to jsme si hodně rychle rozmysleli. Prostě ty nový jsou strašný... A tak jsme raději zamýšlených 200tis narvali to našeho LT a myslím, že už to s náma dokope do konce :-D

reagovat
Na
Napuram
02. ledna 2018, 08:01
0

Těchhle jsme měli ve firmě 5 od novoty. Naprosto jsem ty auta nesnášel a do teď jimi opovrhuji. Nespolehlivé, pořád diagnostika tady, přidřené ložisko v diferáku tadyhle, ustřihlé šrouby na kardanu, a z čeho nám to zase vznikla ta louže pod autem? Proč mi došla na dálnici nafta, když to ukazuje ještě 1/3 nádrže, proč tomu nefunguje turbo s nájezdem 3000km...Po 200kkm šly všechny do světa. Když jsem měl na výběr vždycky jsem si vzal radši 15 let starého otlučeného sprintera, nebo Iveco. A tihle matadoři měli nalítáno hodně přes mega a nedám na ně dopustit, protože mě nezklamali. Dobrý pracovní nástroj člověk ocení, až když s ním žije. Teprve potom ocení, či odsoudí ergonomii. Podotýkám ale že poslíčkovi, který točí svých pár kiláků kolem komína tohle asi bude buřt. Já jsem s těmihle krafťáckými arcikrámy točil Londýn (včetně jeho průjezdu s 2000kg v baťůžku, 100 eurama v kapse a hodinou spánku po skoro 2000km na cestě zpět ve Francii). A můžu všem garantovat, že až po těchto zkušenostech, kdy si člověk užije 200000 přetížených km za rok v polospánku po celé EU, teprve dovede ocenit kvalitní auto. A Crafter to rozhodně není...Btw. středové zrcátko je dobré tak na kontrolování dětí na zadní sedačce.

reagovat
Vo
Vorlosup
03. ledna 2018, 09:35
0

Byla to určitě starší generace vyráběná společně se Sprinterem. Tohle si už VW vyvíjel "sám". Škoda, že Vojta nepopsal lépe možné varianty, kdy se to dá nakonfigurovat jako předohrab, čtyřkola nebo zadohrab.

Asid
04. ledna 2018, 00:25
0

No Iveco... V práci jich máme 22. Od roku výroby 2012 nahoru. Ty auta se serou neskutečným stylem. Prostě každej měsíc minimálně dvě nebo tři se poserou. Naposled včera - a to jsem jel kouskem r.v. 2015 - nalítaný ani ne 200 000 - závada převodovky. Dnes kolega ta stejná závada. Nadruhou stranu ale podezříváme spíš servis, že na to schválně serou, protože maj smlouvu s nadnárodní společností a dobře věděj, že všechny faktury budou uhrazeny, tak tam schválně dávaj díly o kterých ví, že se podělaj a do měsíce tam maj auto zpátky, tudíž další prachy.

Deenz
02. ledna 2018, 11:28
0

Se starší verzí Crafteru mám něco málo najeto a co je třeba říct, že už ten starší se řídí opravdu jako osobák. Ovládání všeho je prostě VW, vše je na svém místě a funguje to, nic krásného nic co by stálo za pozornost. Co však za pozornost rozhodně stojí je spolehlivost těchto strojů. Náš Crafter má najeto 236k za tu dobu stihl 2 turba, DPF a vstřikovač AdBlue. Spotřeba je naprosto šílená a výkon není nic slavného. Auto má originálně 125kw, po chipu to jede přecejen trošku víc. Ve srovnání s druhým autem, kterým je Fiat Ducato s třílitrovým dieslem a nástavbou velkého obytňáku je to auto ekonomicky naprostá katastrofa. Na druhou stranu, když není naloženo a jede nás v tom 5 (máme pětimístnou verzi) tak dálniční přelety ve 180km/h nejsou problém a z auta na konci 5 hodinové cesty vystoupíte naprsto čerství. Zatímco z Ducata bolí záda protože sedačka je moc vysoko a vyšší člověk z toho nevidí a musí se hrbit.

reagovat
speedfred
02. ledna 2018, 13:00
0

Ja mám nejakých 183 (8?) cm a v Ducate nemám problém s výhľadom. Mám ale odpruzenú sedačku(podmienka) ,neviem ako to je s pevnou.

Goldies
02. ledna 2018, 13:39
0

V LT máme taky pevnou, ale tam neni tedy s výhledem absolutně problém. Poslední dobou mám dojem, že u nových dodávek se hraje spíše na vzhled a komfort než na praktičnost a výdrž :-(

Deenz
02. ledna 2018, 16:30
0

V Ducatu nejenom, že není odpružená, ale ještě je otočná a kdyz sedim rovně tak prostě koukam na horní hranu okna. mám 185cm. Naproti tomu v Crafteru máme odpruženou a je to velká paráda. Zato sedačka spolujezdce nejde ani posunout dopředu, dozadu, nahoru dolu, prostě nikam, ani sklon opěradla se seridit nedá. Přitom je to jedna z nejvyšších výbav :)

Vo
Vorlosup
03. ledna 2018, 09:39
0

Se starší generací mám taky něco najetu a překvapivě to docela drží, ale jezdí to něco okolo 50k ročně. Nejhorší mi na minulé generaci přišli brzdy a hlavně koroze... Auto se kroutí jak housenka a na ročníku 2014 (Sprinter, ale je to stejný auto) už se řešila i prorezlá střecha.

Vo
Vorlosup
03. ledna 2018, 09:49
0

Měl jsem možnost vyzkoušet na pár dní nejsilnější verzi se 177 koňmi. Kombinace pohonu přední nápravy, pneumatik General Eurovan winter 2 a relativně vysokého výkonu znamenal neustále tahání za ruce při lehkém přidání plynu na nižší než 4. rychlostní stupeň. Ale podvozek oproti minulé generaci poskočil mílovými kroky. V autě mi hrozně chybělo místo na odložení PET láhve (tady to důvod má, je to pracovní auto). A sloupek řazení si moje koleno pamatovalo ještě týden... Horší to bylo snad je v Opelu Movano...

reagovat
Asid
04. ledna 2018, 00:33
0

Já jezdím s dodávkou každej den, město. 8 metrů. A kupodivu, do města je to to nejlepší auto ever :D Sedíš si vysoko, parkuješ si kde chceš - policie naštěstí toleruje delivery služby. Já si nestěžuju. Jezdím Ivecama od roku 2012 nahoru. Full automat. Uvnitř to vypadá jak v osobáku, pohodička. S tím autem se dá jet neskutečná rally... jízdu si fakt užívám. Jinak se mi ještě nestalo, že bych někama neprojel, co se týče zaparkovaných aut a úzkých ulic. A to jezdím se skříňákem. Jediný co je shit, tak ježdění v zimě, stačí trocha sněhu a jseš v prdeli, ten automat si s tím neporadí, zastavíš v kopci a skončils. To auto se zahrabe i na mokré trávě. No ale nadruhou stranu se ty auta celkem serou. Ve vozovým parku jich máme 22 a jednu dobu jich bylo 14 v servise.

reagovat
Asid
04. ledna 2018, 00:36
0

Naposled jsem se tak zahrabal minulej týden ve sněhu :D Zastavil jsem v mikro kopci kde bylo převýšení tak 30 cm :D :D a už jsem se nerozjel :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem