Pickup Amarok prochází pro letošní rok mírnou modernizací. Že má trochu učesanou přední masku a novou, kvalitnější palubku, na tom by nebylo nic až tak speciálního. Jenže je tu i jedna o kus významnější změna, a sice nový naftový šestiválec o objemu tří litrů, který se v nabídce staví nad stávající čtyřválcový dvoulitr TDI.
Že se ještě dnes někdo vydá cestou zvyšování objemu a že to bude právě Volkswagen s novým naftovým motorem, to je vskutku překvapení. Tento krok je ovšem naprosto logický. I když Amarok v nejsilnější dosavadní variantě o výkonu 180 koní na nedostatek síly netrpí, není jeho potenciál využit naplno. Například neumí táhnout 3,5 tuny na kouli, což je věc, kterou někteří zákazníci vyžadují. Od září to s novým motorem umět bude.
Třílitrový vidlicový šestiválec nabídne hned tři specifikace. Slabší mají 163 nebo 204 koní, ale pro nás je jednoznačně nejzajímavější ta nejsilnější, která přijde na trh jako první a která nabídne 224 koní a 550 Nm točivého momentu, dostupného od 1500 otáček za minutu. Stejně jako ve všech dalších variantách, bude mít i šestiválcový Amarok několik možných kombinací pohonného ústrojí. Buď si jej můžete pořídit jako zadokolku, nebo jako čtyřkolku s manuálem a připojitelnou přední nápravou, nebo jako permanentní čtyřkolku s osmistupňovým automatem a středovým diferenciálem Torsen.
Všechny převodovky budou pro potřeby nového silného motoru patřičně zesíleny a budou mít prodloužené vyšší rychlostní stupně pro ekonomičtější provoz. Nejvýkonnější verze s osmistupňovým automatem má prý jezdit za 7,6 litru na sto kilometrů, což je sice krásná hodnota, ale zároveň taky trochu zbožné přání.
Na trh jde Amarok s novým motorem v září letošního roku a to za zatím neznámou cenu.







