logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vlajková loď značky Genesis jde po krku Maybachu

Když Hyundai před časem uvedl nově vznikající luxusní značku Genesis, valili jsme bulvy. Teď je valíme ještě víc.

Vlajková loď luxusní divize korejské značky nese název G90, respektive EQ900 v domovské Koreji. To už koneckonců víme. Jedná se o luxusní velký sedan s bohatou výbavou, který nedá nic zadarmo ani velkým jménům jako je BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Jenže to nestačí a Genesis se vrhá i do nejvyšších sfér automobilového luxusu. Zcela konkrétně chce s prodlouženou verzí EQ900L konkurovat Mercedesu-Maybach.

Za tímto účelem bylo třeba vůz o nějaký ten kousek natáhnout a jak je vidět, Korejci se toho vůbec nebáli. G90/EQ900 si k délce připsalo plných 29 centimetrů, které se projevily na delších zadních dveřích a širším B sloupku. Ve finále tak vůz měří úctyhodných 549 centimetrů, kterými o nějaké 4 centimetry překonává i právě zmíněný Mercedes-Maybach S600.

Jakožto zadní pasažéři nedostatek místa rozhodně nepoznáte. Naopak zde budete žít v plném luxusu díky polohovacím sedadlům s opěrkou pro nohy, pobaveni infotainmentem s dotykovými obrazovkami.

Aby se celý tento kolos dal do pohybu, zabydlel se pod kapotou pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní, přenášející svou sílu na zadní kola skrze osmistupňový automat.

Pořád se ovšem bavíme o korejském autě, což se pozitivně projevilo na cenovce. S cenou 125 tisíc dolarů (3 miliony korun) je EQ900L citelně levnější než Mercedes-Maybach S600 za 189 tisíc dolarů (4,6 milionu korun). Otázkou zůstává, jestli se nový dlouhý Genesis objeví i na evropském trhu. Panují oprávněné obavy, že spíše ne.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
kral
17. 3. 2016, 16:31

S Genesisem proti BMW5(Audi A6, MB E) si natloukli hrozně. Dealeři hnůjdaje vám na něj dají i půl míče slevu. A když nedokázali prorazit v relativně konzervativním segmentu vyšší střední, zkoušejí to v ultra-konzervativní třídě luxusních limuzín. Achjo hnůjdaji :( prodávej i30 a neser se do jiný ligy

0 reagovat
Joska
17. 3. 2016, 20:47

Mno, kromě mimořádně důležitého údaje o celkové délce by mě skutečně zajímalo, co je natolik úžasného na vozidlu, které vzhledem více než málo připomíná cosi mezi předcházející generací sedmičkového BMW, dosluhující generací osmičkového Audi a současnou generací eskového Mercedes-Benz. Může mi někdo vysvětlit, co je na této nevzhledné kreaci v jakémkoliv ohledu natolik úžasné, aby kohokoliv odradilo od koupě Mercedes-Maybach? Není to originální, nemá to hezký design, postrádá to prestiž a je to na poměry třídy levné. Nemyslím si, že kupci v této třídě ocení přístup, pro který tuto značku zákazníci milují v podstatně nižších segmentech...

0
Speedy_Gonzales
17. 3. 2016, 22:09

A nevyzera maybach len ako predlzena s-class?

0
Joska
18. 3. 2016, 12:41

Ano, vychazi z nej, cili je esku podobny... Tento Genesis je prodlouzenou variantou modelu, ktery stoji proti klasickemu esku. Problem je podle meho v tom, ze vuz neni ani trochu originalni. Kdyby byl svebytnou alternativou k evropske produkci, tak bych ho chapal, ale takto mi zde mnoho smyslu nedava.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte