Vlajková loď luxusní divize korejské značky nese název G90, respektive EQ900 v domovské Koreji. To už koneckonců víme. Jedná se o luxusní velký sedan s bohatou výbavou, který nedá nic zadarmo ani velkým jménům jako je BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Jenže to nestačí a Genesis se vrhá i do nejvyšších sfér automobilového luxusu. Zcela konkrétně chce s prodlouženou verzí EQ900L konkurovat Mercedesu-Maybach.
Za tímto účelem bylo třeba vůz o nějaký ten kousek natáhnout a jak je vidět, Korejci se toho vůbec nebáli. G90/EQ900 si k délce připsalo plných 29 centimetrů, které se projevily na delších zadních dveřích a širším B sloupku. Ve finále tak vůz měří úctyhodných 549 centimetrů, kterými o nějaké 4 centimetry překonává i právě zmíněný Mercedes-Maybach S600.
Jakožto zadní pasažéři nedostatek místa rozhodně nepoznáte. Naopak zde budete žít v plném luxusu díky polohovacím sedadlům s opěrkou pro nohy, pobaveni infotainmentem s dotykovými obrazovkami.
Aby se celý tento kolos dal do pohybu, zabydlel se pod kapotou pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní, přenášející svou sílu na zadní kola skrze osmistupňový automat.
Pořád se ovšem bavíme o korejském autě, což se pozitivně projevilo na cenovce. S cenou 125 tisíc dolarů (3 miliony korun) je EQ900L citelně levnější než Mercedes-Maybach S600 za 189 tisíc dolarů (4,6 milionu korun). Otázkou zůstává, jestli se nový dlouhý Genesis objeví i na evropském trhu. Panují oprávněné obavy, že spíše ne.






kral
17. 3. 2016, 16:31S Genesisem proti BMW5(Audi A6, MB E) si natloukli hrozně. Dealeři hnůjdaje vám na něj dají i půl míče slevu. A když nedokázali prorazit v relativně konzervativním segmentu vyšší střední, zkoušejí to v ultra-konzervativní třídě luxusních limuzín. Achjo hnůjdaji :( prodávej i30 a neser se do jiný ligy
Joska
17. 3. 2016, 20:47Mno, kromě mimořádně důležitého údaje o celkové délce by mě skutečně zajímalo, co je natolik úžasného na vozidlu, které vzhledem více než málo připomíná cosi mezi předcházející generací sedmičkového BMW, dosluhující generací osmičkového Audi a současnou generací eskového Mercedes-Benz. Může mi někdo vysvětlit, co je na této nevzhledné kreaci v jakémkoliv ohledu natolik úžasné, aby kohokoliv odradilo od koupě Mercedes-Maybach? Není to originální, nemá to hezký design, postrádá to prestiž a je to na poměry třídy levné. Nemyslím si, že kupci v této třídě ocení přístup, pro který tuto značku zákazníci milují v podstatně nižších segmentech...
Speedy_Gonzales
17. 3. 2016, 22:09A nevyzera maybach len ako predlzena s-class?
Joska
18. 3. 2016, 12:41Ano, vychazi z nej, cili je esku podobny... Tento Genesis je prodlouzenou variantou modelu, ktery stoji proti klasickemu esku. Problem je podle meho v tom, ze vuz neni ani trochu originalni. Kdyby byl svebytnou alternativou k evropske produkci, tak bych ho chapal, ale takto mi zde mnoho smyslu nedava.