Asi už jste zaregistrovali, že nováček na poli ekologických automobilů, miláček celebrit a dítko designéra Aston Martinů, automobilka Fisker, zkrachovala (a vzala s sebou téměř 200 milionů dolarů, zapůjčených na tento bohulibý projekt americkou vládou). Důvodem byly potíže s dodávkami baterií a krach jejich dodavatele A123 Systems, stejně jako různé další nepodstatné detaily – například fakt, že model Karma byl malý zevnitř, velký zvenku a i přes hi-tech hybridní ústrojí nabízel spotřebu přinejlepším srovnatelnou s klasicky řešenou konkurencí.
To znamená, že pokud jste jedním z těch, kteří chtěli dát světu najevo svou ekologickou uvědomělost, aniž by se museli vzdát ježdění cool autem, a nebo se prostě jen zamilovali do designu, máte smůlu. Až se vám rozbije Karma, budete potřebovat víc než jen instalatéra – s velkou pravděpodobností budete časem potřebovat nové baterie, které se už jaksi, ehm, nevyrábějí. A stejně tak budete mít potíž s jakoukoliv jinou součástkou, která nebyla vypůjčena od některého z velkých koncernů.
Takže po světě bude brzy rozeseto několik set překrásných, ale nepojízdných supersedanů s otrávenými bohatými majiteli. A co je nejprověřenější řešení problému krásného s mizerným nebo těžko provozovatelným motorem? Slyším někde vzadu "LS2"? Jste na správné cestě… jen nezapomeňte, že tu mluvíme o bohatých majitelích. A ti si mohou dovolit šneka.
A přesně to jim dodá firma VL Automotive, do jejíhož vedení patří i hlavoun GM Bob Lutz. Za v přepočtu necelé dva miliony vám vaši Karmu opatří kompresorem přeplňovaným osmiválcem LSA o objemu 6.2 litru a výkonu 556 koní – ten samý, který najdete pod kapotou Cadillaku CTS-V.
Ve výsledku tak za nějakých pět milionů (cena auta plus konverze) dostanete další interpretaci klasického receptu – tedy exotické evropské karoserie s americkými svaly pod kapotou. A nejspíš v naprosté většině ohledů (dost možná včetně ekologické stopy) lepší než byla Karma ve své původní podobě. Jen z těch pěti milionů bych se možná cítil trochu otrávený…
[caption id="attachment_4632" align="alignnone" width="748"] No nesluší tomu původně ekologickému vehiklu ty čtyři mohutné koncovky?[/caption]
08. května 2013, 10:48
0
Karma se mi vždy líbila, ale to, že jezdí na baterky, je prostě vlastnost, přes kterou se nepřenesu. Tím motorem to ale značně vylepšili. Už jen mít těch 5MKč.
10. května 2013, 11:01
0
Co k tomu říct víc, než: KONEČNĚ! :-)