načítám data...

VL Destino: Ekologie v praxi

Asi už jste zaregistrovali, že nováček na poli ekologických automobilů, miláček celebrit a dítko designéra Aston Martinů, automobilka Fisker, zkrachovala (a vzala s sebou téměř 200 milionů dolarů, zapůjčených na tento bohulibý projekt americkou vládou)...

Zobrazit galerii

Asi už jste zaregistrovali, že nováček na poli ekologických automobilů, miláček celebrit a dítko designéra Aston Martinů, automobilka Fisker, zkrachovala (a vzala s sebou téměř 200 milionů dolarů, zapůjčených na tento bohulibý projekt americkou vládou). Důvodem byly potíže s dodávkami baterií a krach jejich dodavatele A123 Systems, stejně jako různé další nepodstatné detaily – například fakt, že model Karma byl malý zevnitř, velký zvenku a i přes hi-tech hybridní ústrojí nabízel spotřebu přinejlepším srovnatelnou s klasicky řešenou konkurencí.

To znamená, že pokud jste jedním z těch, kteří chtěli dát světu najevo svou ekologickou uvědomělost, aniž by se museli vzdát ježdění cool autem, a nebo se prostě jen zamilovali do designu, máte smůlu. Až se vám rozbije Karma, budete potřebovat víc než jen instalatéra – s velkou pravděpodobností budete časem potřebovat nové baterie, které se už jaksi, ehm, nevyrábějí. A stejně tak budete mít potíž s jakoukoliv jinou součástkou, která nebyla vypůjčena od některého z velkých koncernů.

Takže po světě bude brzy rozeseto několik set překrásných, ale nepojízdných supersedanů s otrávenými bohatými majiteli. A co je nejprověřenější řešení problému krásného s mizerným nebo těžko provozovatelným motorem? Slyším někde vzadu "LS2"? Jste na správné cestě… jen nezapomeňte, že tu mluvíme o bohatých majitelích. A ti si mohou dovolit šneka.

A přesně to jim dodá firma VL Automotive, do jejíhož vedení patří i hlavoun GM Bob Lutz. Za v přepočtu necelé dva miliony vám vaši Karmu opatří kompresorem přeplňovaným osmiválcem LSA o objemu 6.2 litru a výkonu 556 koní – ten samý, který najdete pod kapotou Cadillaku CTS-V.

Ve výsledku tak za nějakých pět milionů (cena auta plus konverze) dostanete další interpretaci klasického receptu – tedy exotické evropské karoserie s americkými svaly pod kapotou. A nejspíš v naprosté většině ohledů (dost možná včetně ekologické stopy) lepší než byla Karma ve své původní podobě. Jen z těch pěti milionů bych se možná cítil trochu otrávený…

[caption id="attachment_4632" align="alignnone" width="748"]Destino zezadu No nesluší tomu původně ekologickému vehiklu ty čtyři mohutné koncovky?[/caption]

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pe
Peca
08. května 2013, 10:48
0

Karma se mi vždy líbila, ale to, že jezdí na baterky, je prostě vlastnost, přes kterou se nepřenesu. Tím motorem to ale značně vylepšili. Už jen mít těch 5MKč.

reagovat
Ne
Nedy
10. května 2013, 11:01
0

Co k tomu říct víc, než: KONEČNĚ! :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem