načítám data...

Věříte svému autu?

Auta budoucnosti budou umět lecos, budou se sama řídit, budou komunikovat se světem. Ale jak moc klidně si budete číst Autíčkáře v malé přepravní kapsli, která se sama řítí po dálnici za plného provozu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Autíčkáři jsou rozmanitá komunita. Někteří mají auta auta zářící novotou, jiní nedají dopustit na svůj starší automobil a jiní nevycházejí z úžasu, že jejich přibližovadlo je stále ještě schopné pohybu. Jedno ale máme společné – nechceme, aby nás naše auto nechalo ve štychu.

Spolehlivost a bezpečí se už dlouhá léta drží na špičce požadavků na nový automobil. Je to logické, primárním smyslem automobilu je dopravit člověka z místa na místo, dojet do cíle včas a živý je tedy velmi rozumný požadavek. Auto je ale složitý stroj a sem tam se něco pokazí. Ačkoli se takové situaci chceme vyhnout, ani sebespolehlivější automobil není bez chyb. Co to znamená? Že možná do cíle nedojedeme, že budeme shánět odtah a možná nás čeká i nákladná oprava. To jsou nemilé věci, leč naučili jsme se s tímto rizikem žít. Že by kvůli závadě automobil havaroval, to se stává opravdu výjimečně.

Doba se ale mění a auta přebírají kontrolu nad stále větším množstvím úkonů.  Nechci teď tvrdit, že se blíží doba, kdy se auta budou pohybovat zcela sama. Je sice skutečně velmi pravděpodobné, že tato doba nastane, nebude to ale zcela určitě zítra ani příští rok. A ani ten rok po něm. Vývoj umělé inteligence schopné obsáhnout všechny potenciální nástrahy provozu zatím nepokročil tak daleko.

Přesto se do moderních vozů již nastěhovala celá armáda zařízení, která umí ovlivňovat řízení auta nebo jej do jisté míry i určovat. Než nějaké myšlení je to zatím spíše ve fázi pudového jednání, jednoduchá rovnice s příčinou a důsledkem, ale už tady se nám skýtá důležitá otázka – věříme svému autu?

Ačkoli se mnozí z nás té doby děsí, jednou to skutečně přijde. Automobil bude schopný jezdit sám. Nemyslím si, že to bude znamenat ztrátu možnosti chopit se volantu, to by do značné míry ubíralo autu jeho základní schopnost – totiž volnost jet tam, kam řidič chce, jak řidič chce. Volant a nějaký manuální mód v autech jistě zůstane. Na druhou stranu autonomní řízení bude znamenat auta, která nebudou mít nehody. A to myslím naprosto vážně. Počet nehod klesne dramaticky, protože jejich hlavní příčina – lidské selhání – zmizí. Automobilky si nemohou dovolit vyrábět stroj, který by sám od sebe vlivem nějaké chyby havaroval. To by byl jejich konec.

Na DriveTribe se před nedávnem objevil na toto téma poměrně zajímavý průzkum. Otázka zní jednoduše – Ve kterém autonomním autě byste se cítili nejbezpečněji? Jistě, autonomní auta zatím nemáme a tak je to tak trochu účet bez hostinského, ale i tak to něco vypovídá o stavu, v jakém je dnešní automobilový trh a důvěra v jeho produkty.

Výsledek hlasování byl jednoznačný a možná poměrně překvapivý. Kdo očekával na první příčce Teslu, která své semiautonomní řízení prezentuje jako jeden z prodejních taháků, ten by se kupodivu mýlil. S drtivým náskokem vyhrálo švédské Volvo, kterému svůj hlas dalo přes 50% dotázaných. Tesla skončila až druhá s přibližně dvaceti procenty, Mercedes nebyl na výsledkovou listinu vůbec zařazen. Mohl by to být i obraz marketingových aktivit jednotlivých značek, ale takové hodnocení by k Volvu nebylo fér, švédská automobilka se bezpečností zabývá už opravdu dlouho a velmi důsledně a já sám patřím mezi ty, kdo by - když už by ta situace měla nastat a věci na silnici se nevyvíjely v můj prospěch – nejraději seděl v kabině Volva.

A jak jste na tom vy? Věříte svému autu? Pokud by váš automobil – a je úplně jedno, jakého roku výroby je - byl vybaven autonomním řízením, vsadili byste svůj život na jeho bezchybnou práci? A která značka je pro vás zárukou bezpečí? A budou jednou řidiči v automobilech s ručním řízením největším rizikem silnic?

Jsem velice zvědavý na vaše názory v diskusi pod článkem.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
14. prosince 2018, 16:20
3

Ano, své Miatě bezmezně věřím. Hodná holka, už mě několikrát podržela i včas varovala... :o)
A ať spustím pořádný flame - Mazda dnešních dní je automobilka, které rozhodně lze věřit. Za tím si stojím.

reagovat
Ju
Junior
14. prosince 2018, 16:43
0

jj, ty jejich dýzly, to je parádička :-D

Safa
14. prosince 2018, 16:52
3

Dehťáky nepovažuji za auta, to jsou pracovní stroje. :o)
Btw. donutil jsi mě projet zpětně celou aféru Dieselgate. A ať jsem hledal, jak jsem hledal, o Mazdě ani slovo.

Romus
14. prosince 2018, 21:57
0

Já si myslím že je úplně zbytečný to tady řešit, naše dopravní infrastruktura je v takovým stavu, že i člověk musí být hodně kreativní aby to přežil, nebo někam dojel.

Breakthru
14. prosince 2018, 22:07
0

Romus, to záleží na úhlu pohledu.Třeba tuhle si u nás jeden Ukrajinec chválil jak máme pěkný cesty :D

Ju
Junior
15. prosince 2018, 11:27
0

Jenže Dieselgate mě jako spotřebitele vůbec nezajímá. Kupuju si mobilitu, né emise. U mazdy si té mobility moc nepořídím:
https://forums.whirlpool.net.au/archive/2633235

beastar
15. prosince 2018, 13:34
0

Dieselgate:)) Aha to je argument. Stejně to falšujou všichni a všechno. To že má Mazda diesely na hovno ať je to pracovní stroj, nebo ne je fakt. Zase to pro ně není nijak stěžejní ty nafty. Narozdíl od Vw. Donedávna.

Jinak jako věřil bych jak svojí Mezdě(nemám ale měl sem) tak svýmu Vw(nikdy sem neměl krom krátký zkušenosti s prasátem) tzn.

Záleží na údržbě. Ne ma znáčku. I když teda trochu mi z toho vybočuje Alfa a Maserati. Tam se občas něco nemile podělalo i jen tak 4fun.

Breakthru
14. prosince 2018, 19:48
1

Auta jsou stroje.Z praxe vím, že semtam se přihodí něco, co člověk nečeká a nechce, ale drtivý většině průserů jde předcházet dodržováním intervalů a kontrol...Svý auta znám podrobně, vím kam hrábnout a pravidelně vše kontroluju, takže ano.Věřím svýmu autu, ale vím, že si můžu někerej den vytáhnout černýho Petra z balíku a mám prostě ten den smůlu....

reagovat
ma
martinw
14. prosince 2018, 20:55
1

Ať chceme nebo ne už teď na silnici jezdí spousta vozů s asistenčními systémy, vždycky když se mi někdo lepí na kufr říkám si - zdali si uvědomuješ, že moje auto se rozhodne samo kdy zahájí nouzové brždění... a budu mít pak od něj minimálně nabořený kufr.

Svýmu autu věřit můžu, ale co vnější vlivy, dokud mi výrobce neukáže jak auto vyřeší i mimořádné situace tak ani náhodou nesundám ruce z volantu. Ano statisticky může takové auto řídit bezpečněji než člověk, ale ruku na srdce kdo jste zažil nestandartní situaci kterou by autonomní auto asi posralo ? Na mě třeba vypadl kámen z nákladního auta předemnou a nevím co by udělal počítač - jestli 15cm kámen bude ignorovat nebo naopak dupne na brzdu...

Na druhou stranu nechme asistenční systémy působit tam kde to umí - když mi praskne přední kolo dokážu si představit že to auto vykompenzuje, nebo jako nový Volva co umí údajně odvrátit náraz vozidla co na vás přejelo z protisměru.. když jde o milisekundy ať mi auto pomůže z bryndy.

reagovat
PepaSFI
15. prosince 2018, 15:26
0

teď zrovna jsem četl v jednom testu jak nepříjemný může být asistent jízdy v pruhu.. Auto dostává body za to že to nejde trvale vypnout a pak to prudí v zatáčce. Chceš si jet svou stopu, nic tomu nebrání, výhled, prázdná silnice a ono se to s tebou pere o volant. Já s tím vůbec nemám zkušenosti ale nějak si nedovedu představit jízdu s něčím takovým. Na našich silnicích se nedá jet bezmyšlenkovitě, neustále je potřeba se něčemu vyhýbat, zatáčky mají všecko možný, jen ne ideální tvar, vlastně skoro nikde se nedá jet rovně. Taky by mě zajímalo jak se to chová při náhlém vyhýbání kdy nestihnu dát blinkr nebo ten bazmek vypnout.

Honza Hamster Křeček
16. prosince 2018, 00:06
0

Tu vec vzdycky snadno preperes, je to spis takova aretovana poloha volantu nez ze by te to nepustilo. U starsich systemu udrzovani v pruhu to bylo na okreskach trochu otravne, ale taky to nikdy nebylo defaultne zapnute. Treba moje trojkova Delta na to ma cudlik a proste si to aktivujes, kdyz vyjedes na dalnici, samo se to nezapne. No a novy auta uz te nechaj prejet caru, kdyz chces riznout zatacku, poznaj, kdy to delas umyslne a kdy si zaspal..

PepaSFI
16. prosince 2018, 09:17
0

nejde o to že by to nešlo přemoct ale o to že to může být otravný a nepříjemný do té míry, že se to lidi naučí prostě vypínat pořád a tím to ztratí smysl. A taky víme jak většina normálních řidičů jezdí, člověk se kolikrát musí zamýšlet nad tím jestli jsou při smyslech. A když mu pak aparát náhle sáhne na volant, může ho to vyděsit a udělá nějakou velekravinu. Znám lidi co strašně nadávají na ABS, že je to leká když je nasněžíno a nedá se s tím brzdit a nejlíp brzdila stará škodovka co žádný takový blbosti neměla a veselá příhoda jak se škodovkou prosáňkoval dvě křižovatky zadkem napřed a povalil jen šest popelnic a čekárnu.
No každopádně to můžeš brát jako námět na testy, jestli asistenční systémy zbytečně neobtěžujou a fungují k užitku věci.

M
14. prosince 2018, 21:42
2

Autám sa veriť nemá/nedá. Je to ako láska v puberte, zamilujete sa a každé sklamanie bolí.

Autíčkar (petrolhead, to už dávno nikto nepopisoval) je vlastne naivka, ktorý sa vždy zamiluje do auta, ktoré to má..vo výfuku.

reagovat
Jimi
14. prosince 2018, 22:44
1

Svým autům věřím. Pečlivě jsem si je vybíral a vím, co mě může potkat. Nevěřím myšlence autonomního řízení a nepotřebuji ho. Je to jenom záminka, jak dostat auta do on-line režimu. Nechci být sledován. A je nutné si připomenout, ze ropou tohodle století je a bude elektřina. A její přísun= příděl je lehce ovlivnitelný, klidně podle sociálního statusu (např. vzor Čína)... zavání to zase vylepšenou totalitou...

reagovat
Jaromír
15. prosince 2018, 00:21
0

Jo, to se bojim, ze uz sledovani jsme a to skrze mobily. I kdyz to muze mit prijemnou cast, jako treba google traffic.

Irwinek
15. prosince 2018, 07:54
0

Ano, svému VOLVU věřím :-D
Koneckonců, za 1/4 století už nějaké zkušenosti má :-D

reagovat
Mi
Michal Lenc
15. prosince 2018, 11:06
1

Mechanice nevěřím, ale počítačům jo. Takže věřím tomu, že se autonomním vozům budou potkávat motory, blbnout stahovačky oken apod. A nejspíš se i stane, že odejde nějaká z kamer, vůz zajede na nejbližší odpočívadlo nebo v horším případě krajnici a zeptá se či chcete odtah, servis či taxíka. Když budete mít řidičák tak vás možná nechá pomocí virtuálního volantu a rychlostí 30kmh dojet někam do civilizace. Možná by mohl existovat i virtuální odtah. Tedy, že se zavěsíte za funkční vozidlo a ono vám nasdílí potřebné senzory.

A které značce budu věřit? V současnosti věřím, že to nejlépe umí Waymo od Googlu.

reagovat
beastar
15. prosince 2018, 13:36
2

Jo? A ten taxík či odtahovka přijede taky autonomní?:)) Nebo odtahař dojede 30 km/h rychlosti. Já jen že mám rád postapo;)

ratan groch
15. prosince 2018, 17:48
0

Honza sa myli uz v zakladnej premise, ze "Volant a nějaký manuální mód v autech jistě zůstane."
Nie, neostane. Naco by mal? Soferovanie samo o sebe je "zabity cas". Naco robit nieco co netreba. Cestujucemu ostane volnost vybrat si ciel, ale bude mu postupne odoberana moznost osobne sa tam prepravit. Autonomne systemy totiz budu fungovat navzajom, autonomny system vs. clovek nebude fungovat na 100 percent. Cize clovek-vodic bude v systeme prepravy skodna, ktora narusa a ohrozuje prepravu, ci uz inych vozidiel, vozidla v ktorom je (umyselne nepisem svojho vozidla, lebo vozidla sa nebudu vlastnit, ale share-ovat).
Neexistuje presvedcivy dovod, aby clovek riadil auto. A preto ho riadit nebude.

beastar
15. prosince 2018, 19:15
2

Úplně na začátek. Je mi to úplně jedno:)) Páč mě se to už nijak výrazně nedotkne. Jinak vždycky když čtu tyto vaše teze. Vzpomenu mu si tu na knížku o které psal Kubajs. Ta psaná za cccp & čssr na věcné časy.

Naplnila se z toho tak třetina sotva a více méně v obrysech. Tyhle předpovědi nefungují. Je to zkrátka jinak... Do budoucna nevidí nikdo. Ani automobilky, ani vlády a ani my. To že si to někdo přeje je hezký. Představuje se nám to atd...

To že dneska něco nějak vypadá. Stačí větší katastrofa, válka a budeme mít úplně jiný starosti, než nějaký autonomní řízení. Stačí kouknout do historie. Takže tyhle levičácký, neobolševický sny o funkčním sharingu čehokoliv a lásce k bližnímu jsou o hovně.

ratan groch
15. prosince 2018, 20:01
0

Drahy beastar,
ja vobec netesim z vyvoja, ktory som opisal. To vacsinova mlada generacia serie na auta. Furt cumia do mobilov a keby si mali vybrat medzi megauspechom na socialnych sietach alebo novou Mazdou 3, tak si nevyberu auto. Pre nich je to ako lietadlo, autobus, elektricka. Dopravny prostriedok.
Nestastne som zavesil svoj 1. prispevok na tvoj, nechcel som to urobit. Uznavam, ze futurologia v svojej podstate nema daleko od vestenia z gule. Ak si vsak mam predstavit najpravdepodobnejsiu buducnost, tak to vidim prave tak.
Mimochodom, dnes zverejnil dalsi blog a jeden dopravny prostriedok som tam venoval prave tebe. Skutocne uz ked som ho fotil, tak som myslel na teba. Nenapadal mi nikto lepsi v komunite tejto stranky, kto by ho smel mat viac nez ty.
pekny vecer

tazzz
15. prosince 2018, 20:10
0

A není to jen o katastrofách (EMP, sopky s následným spadem a činností hackerů), ale především o srovnatelné technologické úrovni všech zúčastněných zemí a jejich dohodě, protože vjezd jiných vozidel by systém přinejmenším ohrožoval.A protože ani čtyři lidé se zpravidla nikdy nedohodnou na jedné věci, tak nelze očekávat, že by se kdy v budoucnu na něčem tak zásadním dohodla řada politiků.

Breakthru
15. prosince 2018, 22:20
0

já smysl autonomních aut nechápu.Pokud chce někdo někam jet a zároveň neřídit, tak existuje alternativa jako vlaky, autobusy atd.....

ratan groch
15. prosince 2018, 22:41
0

Zas ak chces ist "door to door", tak auto je pohodlnejsie nez verejna doprava, kde sa musis prisposobit cestovnemu poriadku a presunu na stanicu. To, ze to tak nie je uz teraz nie je preto, ze by sme to nechceli, ale preto, ze to este nevieme. V principe, si kazdy vyberie radsej cestovat sam a kedy sa mu zachce. A kedze autonomne auta k tejto moznosti smeruju a zaroven sa zvysuje moznost nevstupovat do riadenia, tak mi z toho vychadza len to, ze nam postupne vezmu riadenie z ruk.
Ale este raz, je to len take mudrovanie v sobotu vecer a hlavne ja z toho vobec nie som nadseny.

Breakthru
15. prosince 2018, 22:58
0

no, hlavně lidi jsou pohodlní a blbnou, takže si to řízení klidně nechaj vyrvat z ruk....nechcu bejt pesimista, ale za pár let o nás bude dokonalej přehled.Nebude problém kohokoliv najít, dohledat, vědět o něm všechno a bezpečně i kontrolovat.A nejhorší je to, že vše zcela dobrovolně.Co nedokázala totalita svede elektronika lidská lenost...Kdyby se toho dožil Orwell

Mi
Michal Lenc
16. prosince 2018, 11:33
0

Máš mobilní telefon? Nedejbože chytrej mobilní telefon? Proč by mělo být nějak výhodnější sledovat auto před mobilem? Obzvláť, když s autem může jet kdokoliv, kdežto telefon má u sebe jenom ten dotyčný sledovaný?

tazzz
16. prosince 2018, 12:40
0

Nechci být hnidopich, ale systém eCall, kterým je od 1.4.2018 povinně vybavené každé nové auto v EU, není nic jiného než další stupeň ve fízlování.S telefony je problém ohledně vypnutí nebo vyndání SIMky a především s povolením sledováni od prokuratury, kdežto eCall nevypnete a zahrnuje mimo jiné např. kompletní historii jízd vozidla.

beastar
16. prosince 2018, 13:48
0

eCall by mi zase tak nevadil..V Usá už to mají pár let. A zatím to životy spíš zachraňuje, než naopak. Pokud se z autem nechystá únos a loupeže. Samozřejmě máš ale pravdu, že je to jen další kapitola jak mít chudáka občana pod dohledem.

A s těmi mladými. Evidentně záleží v jaké bublině se pohybuješ. Nejsem dávno puberťák, ale paušálně říct, že mladý už auta a řízení nezajímá nejde. Je spousta lidí který to pořád baví. Některý i víc jak mobil a věci okolo. To je jedno. Problém je jinde.

A. Infrastruktura pro autonomni auta. My například nejsme schopni ani opravit dálnici pro normální auta. Natož jak píše Tazz aby se to napříč světem sjednotilo.

B. Auta. Až budou kapsle, tak se globálně auta s volantem zakážou? Vyvlastní. Ok, koukni se co se děje teď v Paříži. A to jsou lidi jen nasraný a trochu chtěli zdražit naftu. Ratan ty kluku. Cestuješ. Tak jistě víš, že svět není jen Eu, Japonsko ale třeba taky Kambodža, Maroko atd.

C. Legislativa. U nás nejsme schopni vymyslet ani dobrý obyčejný zákony. Až taková kapsle to někde rozstřelí a v tom umře celá rodina třeba ministra. To bude najednou boj proti kapslím. A lidi pujdou rádi na vlak. Ošetřit havárie atd. Právně to není na den.

D. Pohodlná přeprava dtd. Ti co ji nutně potřebují mají auto s řidičem. Ti co ji nepotřebují mají od přírody nohy a autobus. Argumentace typu lidi chtějí soukromý a individuálně jezdit. Jsou divný. Každej by chtěl soukromej tryskáč a zatim nás většina lita chartrem.

Jestli něčemu nevěřím, tak tomu, že v nejbližších 100 letech zmizí říditelná auta. Přestože se mě takhle vzdálená budoucnost už nejspíš nedotkne. Když už tak to vidím spíš jako v Já, robot. Auta jezdí, sledují umí jet sama, ale stejně jako v letadle umí předat řízení na povel řidiče.

Honza Hamster Křeček
16. prosince 2018, 14:49
1

Co se eCallu tyce, tak jiste, je to zneuzitelna vec, na druhou stranu ten chlapik, co loni vylitnul ve vanici s bavorakem nekde mimo civilizaci do lesa, zustal polamanej a uveznenej v aute hlavou dolu bez sance komukoli zavolat a v miste, kde proste ze silnice nebyl videt, by asi nesouhlasil, ze by bylo lepsi eCall nemit a cekat svobodne a v soukromi, az umrzne...

tazzz
16. prosince 2018, 15:57
0

Mně obecně také nové technologie nevadí a dokud se nebude eCall používat k měření rychlosti a následnému zasílání pokut, pak je v pořádku a jenom dobře, že funguje.Jenom si myslím, že dříve začne obydlování Marsu, než u nás autonomní osobní doprava a že každá nová technologie sebou přináší i možnost zneužití.

ratan groch
16. prosince 2018, 17:12
0

Honzo, tak to, co si napisal o panovi, co ho zachranil eCall je velmi pekny priklad marketingu presadzovania kontrolnych mechanizmov.

Neviem, ci sa ten pribeh realne udial alebo je vyrobeny, ale sam by som musel dlho vymyslat nad lepsim.
Zadavatelia samozrejme zastavaju poziciu porucika Hamacka z CIernych Baronov: "Lidi je na svete jako sracek" a ci umrzne o jedneho Joachima alebo Wernera vobec nikoho nezaujima. Prosim, len mi nevravte, ze som konspirator a ze sa to nerobi. Placuce dievcatka s babikou v rozbombardovanom meste sa dodavaju pomaly podla katalogu.

Zijeme v obdobi informacii. Staty, silove zlozky, korporacie povazuju v sucasnosti informaciu za najcennejsiu komoditu. Nie je ani teoreticka moznost, aby napr. armada umoznila pouzivanie takychto zariadeni bez toho, aby mala system preskumany, resp. mala moznost do neho vstupovat, vypinat a vyuzivat informacie z neho.

Takze ak aj vznikne nova technologia v dobrej viere, skor ci neskor bude ovladana "pre nase dobro" v nas neprospech. V lete mi prisla do schranky v Bratislave pokuta z Nemecka za 108kmh na dialnici, kde bolo obmedzenie na 100kmh. Toleranciu mi odpustili 4kmh a za 104 na stovke mi dali pokutu 10 (desat) eur. Poslali mi fotku auta, mojho xichtu a poucenie na 4 strany v nemcine a myslim aj v slovencine (Rakusania mi uz pisu slovensky :). Kolko bude trvat, aby mi kvoli zefektivneniu statnej spravy rovno nestrhli 10 eur z uctu a mne len pipne mobil. Ak ma kamera rozozna bez pochybnosti a dopustim sa priestupku, tak sa spusti mechanizmus. Aby sa neporusovali predpisy (pribehy hrozostrasnych havarii vytvarat netreba) a aby uradnicka nemusela vypisovat papier a postarka mi nosit postu. Pre nase dobro :)))

Honza Hamster Křeček
16. prosince 2018, 19:32
0

Ta nehoda se skutečně stala a jistě nebyla první podobného druhu, kdy e-Call pomohl.
https://ostrava.idnes.cz/havarovne-bmw-privolalo-ridici-pomoc-dwf-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160119_163304_ostrava-zpravy_mav

Stejně tak se podařilo najít včas nemalé množství lidí, kteří se buď přestali ozývat blízkým, nebo si dokázali ještě přivolat pomoc, ale už nedokázali udat svou polohu (při mrtvičkách např.), díky možnosti lokalizovat jejich telefon. Naopak nevím o jediném případu, kdy by někdo dostal pokutu na základě eCall. Neříkám, že by to nešlo, ostatně kdybysme chtěli, tak měřit rychlost umí i všechny mýtné brány.

krab
15. prosince 2018, 15:04
0

Jeden moudrý pán z Anglie, jistý Peter Wheeler říkal, že nestaví auta tak aby se s nimi bouralo... A taky zákazníkům radši nemontoval ani Airbag, ani ABS, protože co kdyby si někdo přivodil neštěstí v jeho voze právě díky těm vynálezům Roberta Bosche.. :)

Svým autům věřím. MG mě občas sralo, motoru Porsche už po druhé pořádné opravě nějak slepě začínám věřit zas a spřádám plány v budoucnu až na to nějak půjde, koupit levné Maserati Quattroporte. Nebo ten Jaguar, co jsem chtěl původně na podzim a zbaběle od záměru upustil..

"Hoovies garage" koupil teď nejlevnější Aston DB7 v USA, tak sleduju co s ním provádí, Alex z Carthrottle zase "funkční" Mazdu RX8 za 650 liber ... Musí těm křápům věřit, jinak by nebylo pořádně co zajímavýho sledovat.

PS: na projekt "Bring cheapest Maserati QP V. back into life" by to už chtělo vážně nějakou dotaci nebo aspoň sponzora... :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem