načítám data...

Utopie na téma věčné auto

22. března 2020, 19:50 41 komentářů Jan Machač Editorial

Když jsem ještě neměl řidičák, jezdil jsem na kole. To kolo mám dodnes a pořád se dá skvěle používat, proč to nejde u aut?

zobrazit celou galeriiEditorial: Utopie na téma věčné auto

Abych to rozepsal… Kdysi v roce 1998 jsem volal do Jablonného Nad Orlicí panu Ivanu Benešovi, že bych chtěl jeho rám na bicykl s představou, že si ze svého nepružného kola udělám pružné a budu za borce. A to kolo mám dodnes. Vystřídalo se na něm několik odpružených vidlic, několikero různých typů kotoučových brzd, tři Ivanovy tlumiče a malá taška přehazovaček, vícekoleček a podobných zbytných součástek. Momentálně tedy jezdím do hospody na něčem, co vypadá jako z pravěku, ale stále skvěle funguje.

A mám to tak rád, kolo to není dokonalé, ale já ho mám a tak si ho nechám, dokud nás artróza nerozdělí. Pamatuju si, jak jsem byl spokojený s Astou – Chevroletem Astro, který byl vždycky nějaký upatlaný, padaly z něj šoupačky a alternátory, ale jinak to byl buldok k nezabití a já si tehdá – v mladém věku – představoval, jak si to auto nechám navždy. Rozmlouval jsem na to téma s Mírou Vejmanem, takovým tím typem člověka, co má mlejn, v tom hromadu hraček a tvrdí, že rogalo už prodal a ten Unimog prý potřebuje na práci. No a ten mi tehdy řekl "až to doslouží, tak si koupíš jiný no!".

A to mi leze proti srsti. Auto je relativně zvládnutá a jednoduchá věc. Navíc to prej vychází tak, že když budu jezdit pět let už vyrobeným spalovacím autem, nevyprodukuju víc toho "zlého" CO2 než kdybych si teď pořídil nový elektromobil a započítal i jeho náklady na výrobu. Navíc já jsem chudobný Ostravák, neumím být bohatý a kupovat si nové věci, vždycky vyškrábnu nějaký šarmantní vrak a začnu si z něj stavět své "dokonalé auto". A málokdy to dopadne. Do Asty jsem nikdy tu diskokouli nekoupil, fajrák mi vysál konto poté, co jsem dvakrát spálil převodovku a Kadylak… Kadylak je jen šestiválec a nemá samosvor. A rádio.

Teda jako rádio má, ale nemá AUX vstup a ovládá se přes něj i soundsystem BOSE a třeba i takové věci jako je vypínání trakční kontroly a palubní počítač. Takže bez toho, abych si pohrál s pájkou, nebo nadával Frantovi za to, že jeho první pokus nevyšel, si prostě iPhone kabelem nepřipojím. Jen přes FM adaptér, který všude všechno ruší. A to je napytel, chtěl bych normální dvoudinové rádio s Apple Car Play, ale nemůžu.

A to mě přivedlo na otázku, proč vlastně nežijeme v době, kde se auta kupují na dlouhou dobu a jen se vylepšují? Vždyť na tom je postavena spousta byznysu a Tesla je jedna z prvních, která věčné inovace i na prodaných autech nabízí. I když zejména na poli softwaru, kde je to fakt jednoduché. Ale co více? Napadá mě pár míst, kde bychom měli chtít po automobilkách, nebo státu uvolnit ruce. Nebo ideálně rovnou, měli bychom možná chtít, ať si z toho automobilky udělají byznys.

Autorádia

Proč si xakru nemůžu namontovat do starýho krámu něco nového? Já vím, teď už všem vládne kárplej a tak, ale Camaro má 2DIN Delco, který vyrvu a dám si tam rádio za desítku s pecí na pizzu, vodotryskem a hologramy nahých slečen! Mám rád spoustu radiomap v autech, ale proč si proboha automobilky tohle neodpustí a nepřenechají data na OBD2 a jen nechaj inženýry, ať tam v rámci bezpečnosti narvou co chtějí. Zbytek je jen nějaká ta konektivita na kamery a jiný kraviny a můžeme mít novou veřejnou soutěž na téma "kdo zvládne ovládání dotykových věcí v autě nejlíp"? Upřímně nejlepší infotainment Toyoty je ten co je v Toyobaru, protože není od Toyoty. Oni to ví a makají, ale i tak, kdyby se na to tehdá vykašlali, dopadli by nejhůř jako UAZ Patriot s normálně použitelným něčím na Androidu a nazdar bazar, není třeba dále vymýšlet. 

Přestavby motorů

Proč bych si neměl do svého olezlého Camara se dvěma airbagama namontovat LS7? Protože je to zakázané. Je ekologičtější, výkonnější, ekonomičtější. Nesmím. Protože je to zakázané. A zakázané je to, protože se to nesmí.

Dokonce i přestavbu na elektro bych asi neuhádal. Jako proboha proč, to náš stát nemá lidi, kteří si prolezou auto a řeknou, jestli je bezpečné, nebo ne? O co tu jde? Já nechci, aby zase přes půl světa jela nějaká napůl shnilá paštika jen proto, že až se bude do Prahy smět jen elektromobilem, tak mi bude zakázáno si takový postavit. Nerozumym. Sem Blby. ;-) 

"Doživotní" náplně.

To mi pije krev. Prej doživotní. To to jako najede milion na ten olej? Prej "To s tim nikdo nenajede…". A jsme u pudla jádra. Všichni chceme nějaké ty nové věci, ale mezi náma: Kdo si užívá nákup novýho auta? Jediné, na co nás výrobci reálně utáhnou jsou chytré automaty, smrad nových plastů, někdy skvělá světla a pak taky slevy. Slevy na něco, co je v podstatě jen kus plechu vyrobený bez větších úprav v novém stylu a novější motor s převodovkou, nějaká elektronika a plasty a radiomapa. A ten plechovej základ zahazujeme pokaždé, když si kupujeme něco "nového a lepšího", zbytečně brzy. A všem to přijde normální…

 

Jak vidíte, myšlenkový pochod se mi zase rozpadl, ale přesto Vás neopustím bez pokusu o …

Závěrečné shrnutí

Bylo by krásné, kdybych mohl přijít do Škody a říci "Prosím vytrhněte mi tady to 5 let staré blbé rádio, dám si tam todle a prosím taky kdybyste mohli ten motor dát pryč a dát mi tam jinej a vyměnit tak nějak všechno, já to auto rád, říkám mu Béďa." A výrobcem placený lokální floutek by si vzal ten kočárek hezky do parády, vyměnil podle příručky všechno, ukázal borcovi z vobjednávek, že jako tadydle todle by chtělo zugrunt vyměnit a von jako by hned kul želízko a prodal vám tendlectem UPSELL… Proč mám pocit, že chceme nové věci jen proto, aby byly nové? Víte, jak by byla auta krásná, kdyby byla nafurt?

Moc krásná.

S hliníkovým vším, aby se to nevošmatlalo, no parádní…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
22. března 2020, 21:18
3

Přijde mi ten text takový - no - mírně psychedelický, jakoby psaný po povečeření "veselých houbiček" :-)
A vlastně ani nevím jestli jde nějak smysluplně "okomentovat".
Nicméně tohle: "No a ten mi tehdy řekl "až to doslouží, tak si koupíš jiný no!". A to mi leze proti srsti."
mne zaujalo protože tomu nerozumím :)
Přijde mi to totiž logické a vlastně úplně nejrozumnější - provozovat dlouhé roky něco co mám rád, po všech stránkách mi vyhovuje (například to Astro) a když to, po právu a očekávatelně doslouží, pořídit si stejný model, třebas mladší nebo v lepším stavu a starého vysloužilce si ponechat jako zdroj náhradních dílů.
Člověk tak pořád jezdí v podstatě tím stejným autem kterým jezdil předtím, vše o něm už ví, zná slabá místa/nedostatky, ví co kde a jak a zároveň má jistotu že n. díly má po ruce, v garáži...

Nic nevydrží věčně, natož auto, to je obecný fakt a tak nevím proč je představa že si doslouživší herka řekne o nahrazení jinou autorovi "proti srsti" :-)

reagovat
martin_100
23. března 2020, 06:37
0

No rozumim tomu. Ano dá se za odjetý koupit jiný lepší stejnej model i motorizace. Jenže to už neni TO auto. To je jiný. Asi jako kdybys svou golku vyměnil za jinou stejnou. Taky to bude blondýna 165 cm 50 kilo s modrýma vočima ale tim veškerá podobnost končí.

Csaba
23. března 2020, 15:12
0

Tenhle pohled na věc chápu, ale myslím že to "není stejná liga", dokonce bych i řekl že "je to úplně jiný sport" :-) Auto vs partnerka - kus plechu/živý člověk - "krapet" rozdíl :-)

martin_100
23. března 2020, 16:44
1

Obojí podobně nákladný a občas i pěkně o nervy :-D

Breakthru
22. března 2020, 21:18
0

Dej do auta cokoliv, co chceš. Máš na vybranou. Neřešit a jezdit na černocha . No risk, no Fun....anebo otypovat. Jde to, ale zapomeň , že u nás začneš....

reagovat
MGRR
22. března 2020, 21:30
1

Staci se inspirovat v Africe, co tam jezdi, to je na furt. Taky nekde v pousti, dokud te nesestreli, zijes.

Jinak to bude nejake Audi 80, nebo prvni Audi A6 C4 s petivalcem 2,5TDi 103kw (pokud nekdo nepodela rozvody). Pak Land Cruiser (v Land Roveru 100% umrete).
Ovsem vse prezije starsi Corolla, nad tu je jen neskonale spolehliva Carina, ktera prezije asi ctyri Mercedesy 124 a dve 123.

reagovat
Jakub Pospíšil
23. března 2020, 10:58
0

Ten Audi pětiválec 103 kW se dá najít i pod kapotou Volva V70, které má navíc ještě tuším o kus lepší antikorozní ochranu (ale zase mu kolem 300000 s oblibou kraskají výměníky topení a stávkují jednotky ABS).

MGRR
23. března 2020, 11:53
0

To Volvo je horsi, nez ta stara A6, mam na mysli zivotnost, ale hlavne Volvo je proti A6 hlucne, nektera Volva mela jen 5st manual, ta A 6 6st

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 12:26
-1

Aha, tak na tom něco bude, ve Volvu byl buď 5st manuál, nebo 4st automat od Aisinu. Hluk není nejhorší, ale pokud chceš dosáhnout klidu jako v A6, je to na dotlumení doma nějakým bitumenem. Ono celkově to Volvo je spíš stavebnice, než auto. Dost věcí si tam jde udělat v celkem polních podmínkách, ale ta údržba je tam kruciální.

Tomáš Trýska
22. března 2020, 21:32
2

Daily driver asi nebude auto na věčné časy, ale ty ostatní hračky klidně můžou být :-)

reagovat
ro
rock
22. března 2020, 21:53
4

Teď jsem viděl krátičkou reportáž o tom, jak se provozují auta na Kubě; ve stručnosti, kvůli zákazu dovozu aut ze Západu a současně kvůli recipročnímu obchodnímu embargu ze strany USA je tam udržováno v provozu možná 100 000 amerik ročníku 1959 a starších; novější nebylo možno dovézt. A protože nic není věčné, z těch aut zůstala v podstatě jenom kastle, kterou nezřídka drží pohromadě jenom lak, tmel, lepicí páska a drát. Vnitřnosti jsou doslova co dům dal (protože originální náhradní díly nejsou) a najednou není problém namontovat součástku, kterou opravář zrovna má k dispozici (bez ohledu na výrobce, klidně i z vozů SSSR výroby) do auta, které mu přistaví zákazník (bez ohledu na značku). A protože mechanici jsou tam šikovní (musí být), tak dokážou namontovat cokoliv do čehokoliv a ono to tam nějak funguje.
A tak si tam žijou, lidi mají to své auto rádi (protože je v jejich rodině už několikátou generaci a sehnat nové je stejně beznadějné) a měněno je jenom to, co doslouží.
Otázkou je, jestli bychom to tak chtěli taky.

reagovat
Tomáš Trýska
22. března 2020, 21:59
0

Pokud vím, tak posledních několik málo roků (2? 3?) to už zase možné je, jen lidi nemaj moc prachy.

ro
rock
22. března 2020, 22:15
0

Nevím, jestli se to nějak nezměnilo k lepšímu, ale moje poslední info bylo, že to sice možný bylo, ale napálili na to daň snad 400%, takže impossible mission pro normální lidi.

Jan Machač
22. března 2020, 22:25
0
ro
rock
22. března 2020, 22:55
0

Ha, když to teď vidím, tak určitě čtu, vzpomínám si na to. A dokonce mi možná něco z toho v hlavě uvízlo; nenapsal jsem nic, co by se s odkazovanou literaturou tlouklo :-)

PachezZ
22. března 2020, 23:37
0

A tak ono to jde i tady... dokonce ofiko, jen to stojí prachy a čas... nicméně nemyslím že tu bude někdo řešit když dáš nějakou nepodstatnou věc jinou... Ostatně když v rozdělovači z probe odešla cívka, řešil sem co s tím... našlo se ověřené řešení z nějakýho chevy se schematem na netu, ukázal sem to tátovi tehdejší přítelkyně, ten vytáhnul z regálu cívku z felicie, drát se žárovkou, no a za jedno odpoledne už to zase jezdilo :)

Na brouku mám diy retrofitlou shrnovací střechu z fordu Ka :D ale co na to stk to zatím nevím :D

beastar
22. března 2020, 23:42
8

Tak my jsme jednou dali do A6 v podstatě skoro celý servo z Mercedesu E a taky to jezdilo a fungovalo. Ještě pomohli nějaký objímky Hilti a hadice z Bauhausu a auto šlapalo jak hodinky:D Raději nebudu popisovat roky a modely. Ještě v tom někdo pozná svoje auto....a zažaluje mě po letech..

Irwinek
23. března 2020, 07:19
0

Taky jsem nechápal, když mi mechanik na Peugeotu 505 GTi do tlumičů nacpal patrony z Tatry 613 a ono to fungovalo :-D
Když odešla elmag spojka ventilátoru chladiče, jezdil jsem s před chladičem nacpanou vrtulí z BMW , když pak u Domanskýho spojku opravili a všechno se to stěhovalo ven, tak nevěřili, že to spáchal táta na dvoře za dopoledne i s pauzou na sváču a na kafe :-D
účel světí prostředky

Moses
23. března 2020, 09:46
0

Iny Frankenstein :D

ratan groch
23. března 2020, 12:17
0

Ad Rock
Zas nerobte z toho kovbojku. Teraz su uz kdekade aj normalne male auta, peugeoty a pod. Vlada zas neni jebnuta a vie, ze to ma ovela mensiu spotrebu ako tie obrovske auta a sice ma ropu z Venezuely, ale primarne ju potrebuje inde. O tom 400 percentnom cle som nepocul a nechce sa mi hladat. Vela Kubancov vsak uz moze chodit a zarabat do zahranicia napr. do Mexika ci Venezuely, takze si vedia zarobit aj legalne peniaze. Plus tam kopce penazi nanosime my ako turisti, mimo hotelov spis vzdy u sukromnikov, ktori zaplatia statu mesacny poplatok za pravo ubytovavat cudzincov (200usd na mesiac to bolo nedavno) a mozes od nich vyberat peniaze za noclah.
V pozicovniach dostanete pokojne aj E mercedes a nie je to ziadna absurdna suma. Kamarat na tom dal minulu zimu Havana-Santiago a spat.
Nejdem z toho robit raj na Zemi, nie je pravda vsetko co nam propaganda pise. Takisto v Severnej Koreji nejedia travu a vlastne deti.

ro
rock
23. března 2020, 13:40
0

Třeba tady
https://www.reuters.com/article/us-cuba-cars/cash-starved-cuban-state-sells-used-cars-for-dollars-for-first-time-idUSKBN20J2E6
což je necelý měsíc stará zpráva, o té dani píšou jako o čerstvě zrušené...
Co se týká současných, údajně mnohem nižších cen, tak chlapík se tam těší na MG3 za 34 000 USD (není tam teda napsané, jestli nové nebo ojeté). Co jsem se tak koukal, tak obvykle se u MG3 udává cena okolo 10 000 L, kurz libry k dolaru je 1.16, tak jsme na hezkém trojnásobku. Kdyby byl takový nárůst ceny za čínské auto v Evropě, tak si řeknu, že museli udělat úpravy, aby splnili naše emisní limity nebo bezpečnostní předpisy, ale stejně že jim přeskočilo, protože trojnásobné zvýšení ceny je moc. Ale fakt pochybuji, že ty úpravy dělali pro Kubu.

ratan groch
23. března 2020, 14:08
0

Ad Rock:
Nechcem ta spochybnovat a natahovat sa o percenta zdanenia. Samozrejme viem, ze to kupovali ovela drahsie, len som nevedel o 400 percentach. Prakticky ale v Havane tie obrovske koraby jazdia len super udrziavane pre turistov na okruzne jazdy a fotenie a novsich je tam uz pozehnane.

beastar
23. března 2020, 16:27
1

Tak já vám to teda kluci rozseknu. Auto si na ostrov dovést můžeš ze zahraničí v podstatě co hrdlo ráčí. Jen je nutné jej objednat přes speciální prodejnu provozovanou státem (obdoba ČSSR Mototechny, Tuzexu) To takto funguje už asi 20 let. Plus pro Policii a Taxi bylo dovezeno několik tisíc aut z Číny. Geely atp. Určitě oba víte, že pokud člověk není jen v turistických zónách potká hromadu Hyundaiu, Seaty, VW (takový ty speciální modely pro JA) Mercedesy a Alfy Romeo nechal navážet Fidel jako auta pro straníky. Jenže to je taky minulost no ale ty auta na ostrově zůstali. Takže se pak dostanou do půjčoven pro turisty anebo k místní samosprávě. Zákony se měnili pozvolna asi od roku 1998. Poslední změna se udála letos. Je logické, že auta jsou drahá... Mimochodem tak jako na každém ostrově. Nevím jestli víte kde je Reúnion a jak funguje. Nicméně je to taky velký a relativně odříznutý ostrov součást Francie a EU.

Koupit tady auto je hodně drahá sranda a i hodně odraný Peugeot 206 stojí asi 2x tolik co třeba u nás. To ale neznamená že nejsou lidi kteří jezdí nejnovějšími modely Ferrari. Zpátky ke Kubě. Už v průběhu osmdesátých let se na Kubu v rámci internacionály dostali jak sovětská auta, tak třeba polské fiaty, rumunské ARO. Jen to jsou auta která prostě nedokáží nabídnout takovou dávku dlouhověkosti v podnebí Kuby, jako US koráby. Koupit nové auto je pro běžného Kubánce naprosto stejná řehole jako pro Čecha a Slováko za socialismu. Srovnatelné podmínky a ano auto je tak velmi drahé a určitě ho nevyměníš po roce jak tady. Některé věci jsou typická podpultovka. Třeba Lada Vesta která ztělesňuje všechno co pro Čechy kdysi třeba Peugeot 309:))

A ano vláda není blbá (přestože jsou to komouši) chápe nutnost obměňovat vozový park a šetřit tak jak náklady na provoz aut tak třeba i infrastrukturu. Je toho hodně co by se dalo o tom dál napsat...

Sc
Sch
22. března 2020, 22:43
-1

Tak proč se to řeší vic než jízdní kolo? Důvody jsou dva: bezpečnost a emise, to neni problém pro tebe, ale pro druhé, jízdní kolo s tim problém nemá. Na bezpečnost tu máme STK a spousta věcí je možná, i když v cizině jde víc. Co se emisí týče je to myslím deal mezi státem a výrobci. Stát chce, aby byly emise čím dal nižší a automobilky za to po státu chtějí, aby jim na to nemohl nikdo sáhnout, jako, že je to složitý a citlivý a tak. A tak to tak máme. Poslední věc je přestavba na elektro, u toho fakt nevím, proč to jako nejde,to je win-win záležitost, tedy pro lidi i stát, pro automobilky je ztráta, a to je možná to vysvětlení.

reagovat
Ho
Honza123
23. března 2020, 08:28
1

STK kvuli bezpecnosti? Dobry vtip.. Jeste ze nam odfiltruje treba smrtelne nebezpecna auta se zaseklym pocitadlem tachometru..

sheogh
23. března 2020, 02:29
2

Jako ze bys dojel treba s Dusterem do Dacia Service Center ci co, a rekl “dejte mi tam tamhleten cummins” ... “jo, ten 6.8l, diky” ... Nebo treba s tim Camarem do VW, ze at ti tam hodi to silnejsi TSI? :-D To je luxusni predstava :-D

reagovat
Adam Forman
23. března 2020, 08:25
3

Beztak brečí, protože sedí na homeoffice a vzpoměl si, jak mu urezlo milované piáno ;-)

reagovat
beastar
23. března 2020, 11:41
0

Co je teda vidět, tak když se zbytečně nezabejváte běžným zaměstnáním, tak tady přibývají články pomalu dva za den:D A to nebyli ted zadny testy. Takže jestli něčemu pomáhátakhle situace, tak jednoznačně výskytu článků ale i blogů na Autíčkáři.

Moses
23. března 2020, 09:51
0

Toto mi je velmi sympaticke pri Porsche, ktore ma diviziu Porsche Classic (https://www.porsche.com/international/accessoriesandservice/classic/) a ti davaju stare auta do pucu a zaroven vyrabaju aj nove veci ako napriklad autoradia so sucasnymi technologiami ale designovo ladia so starymi modelmi. Myslim si, ze by to isto fungovalo aj pri inych znackach.

reagovat
Vojta
23. března 2020, 10:33
3

Bohužel, auto je moc komplexní celek a průběžná rozšířitelnost a škálovatelnost je na něj neaplikovatelná. Už jen proces výroby samotné karoserie se stále vyvíjí, navíc většina karoserií po deseti letech vykazuje již značné opotřebení - objevují se praskliny, místy se to prosedne a neodpovídá geometrie, koroze taky hlodá a to zejména na japonských vozech. Je to podobné jako s počítači a mobily. Původně tam ta myšlenka, zejména u těch počítačů, na tu absolutní rozšířitelnost byla. Ale dnes už se ví, že to prostě nedává smysl nejen ekonomický a ekologický, ale zejména že lidé chtějí spotřebovávat a chtějí novější, lepší a modernější model. Ne proto, že by uměl něco navíc... ale prostě je nový a je to na něm znát.

reagovat
sp
spooon
23. března 2020, 23:38
0

Tak zrovna u PC to funguje. Stolní PC mám původní od 12 let. Pravda, zbylo z něj pár větráčku, USB hub, disketovka a case. Ale to je prostě tím, že s to všechno postupně vyměňovalo. Buď se něco rozbylo (zdroj, je tam třetí) a nebo bylo potřeba většího výkonu...

Vojta
24. března 2020, 12:06
1

Jenže stolní PC je dost už mrtvá kategorie pro většinu lidí. Laptopy, tablety... všechno co není jen jednoduché puzzle ze standardizovaných komponentů, tam to prostě nefunguje. U osobních automobilů takováto modulární koncepce zkrátka není možná a obecně přijímaná - je to překonaný koncept. I v dobách těch skládaných PC tak kdokoliv, kdo nebyl nadšenec ale pouze uživatel, tak si většinou koupil zcela nový stroj místo vylepšování, pokud nešlo o banalitu typu větší disk nebo víc paměti. Asi jako když si někdo do auta nechá zastavět LPG nebo nové rádio.

PepaSFI
23. března 2020, 18:30
0

s tím FM adaptérem transmiterem na rádio jsem se trápil taky dlouho. Originál rádio se mi nechtělo vyhazovat a dávat tam nějakou osvětýlkovanou škatuli. Existujou krabičky pro origo rádia, zapojí se to zezadu do konektoru pro CD changer, z rádia se to ovládá a má to USB, AUX, případně škvíru na SD nebo MicroSD kartu, někdy i Blíttůt na spojení s telefénem. Nevýhody asi tři. Musí se sehnat ke konkrétnímu rádiu což u exotičtějších aut může být problém. Musí se to zapojit do rádia a někam fyzicky umístit aby se mohlo do toho zastrkovat, což taky nemusí být úplně bez potíží. A pak je to cena. Stojí to asi tolik co nový rádio z obchoďáku. Z Číny to vyjde trošku levněji ale furt to něco koštuje. Jo a ještě to blbě ukazuje údaje na displeji rádia ale to bude rádiem. Oni prostě tenkrát nepočítali s tím že by se do changeru vešlo tolik muziky. Ale oproti FM transmiteru to hraje mnohem líp, nesrovnatelně líp, nic neruší, ovládá se to prostě z rádia jako CD changer, hraje to všecky obvyklé formáty zvuku včetně FLAC.

reagovat
Ronoath
23. března 2020, 20:00
0

Po téhle věci jsem pokukoval když jsem měl Berlingo. Jak to dopadlo? Koukal jsem tak dlouho, až jsem koupil Tipo... a ačkoli se to nikde nepíše, taliáni v rádiu podporují FLAC, a já tam dvojče flashky, kterou mám ve stereu v pokoji. Jak říkáš, ta cena je taková, že se problém stejně vyřeší výměnou auta.

Mo
Mooney
24. března 2020, 08:20
1

Článek trochu popírá celý vývoj aut. Bez toho budou auta pořád stejný plechovky. A navíc všechny materiály degradují. Takže dát nový motor do staré kastle na běžné ježdění je blbost.

reagovat
beastar
24. března 2020, 12:59
1

Dneska hlavně nikdo nestojí o to jezdit jedním autem deset a víc let. Až na pár nadšenců. Je to tak že do jisté míry auta už modulární jsou až až. Ovšem nikdo nemá zájem na tom, aby se některé věci dali měnit ks za ks někde v rychloservise. Navíc technika jde obrovsky dopředu. A to co bylo IN za pár let není. A raději si prostě každý vezme nové auto. Nepředpokládám, že by se našli lidi, co si nechají strčit do Felicie V6, protože jí měli tolik rádi. A třeba u aut jako S klasse, kde i starý model funguje skvěle i deset let po vydání auta včetně výbavy. Tak prostě ten kdo má na nový=lepší, modernější, trendy ten si ho prostě koupí. A ten starší si koupí ten, co chce Sklasse a na novou nemá. Takhle pořád dokola to je systém a význam obchodu s ojetinami. To že auto dokáže vydržet déle jak třeba tu záruku ( narozdíl od telefonu a mikrovlnky ) Bohatí kupují nová auta aby ti chudší mohli taky jezdit v podstatě tím na co by jinak neměli.Celá tahle úvaha o oficiálních výměnách a zlepšeních úplně popírá vliv pokroku a současných trendů... :))

reagovat
Tomáš Trýska
24. března 2020, 20:30
0

Na YT sleduju kluky, jak do Civicu 5. generace naroubovali motor a podvozek z Nissanu 240SX. Obojí jsou už dneska pomalu 30 let starý pekáče a přesto to dělají. Jestli chceš kouknout, tak hledej "Nissonda" (snad to píšu dobře).

beastar
24. března 2020, 21:23
0

No jo ale to asi nejsou běžný kluci, co to staví na dojíždění do práce natož jako daily. Přečti si tu úvahu v článku jestli si to nečetl. Takových staveb je mraky. Podle této logiky pak samozřejmě nedává smysl ani hot rod třeba... tuning aut. Jako třeba Škoda 120 1.4 Turbo a tak. Ty píšeš B když já A. :)) Takže tak.

Tomáš Trýska
25. března 2020, 17:34
0

Je fakt, že dailit to asi nebudou. Uvidíme :-D

beastar
25. března 2020, 18:19
0

Jestli jo tak tomu rikam umeni:))

Ven cos
26. března 2020, 11:29
-2

Typičo to je nejmoudrejši automobilový moudro, co mě nikdy nenapadlo! Well. Sjeď si ebay, tam nějákej čínskej android do Camara bude. Urcitě.
Proč to nejde. Protoze jsou to čuráci. Jinej důvod to nemá. Na nový káře máš novou marži, vohneš novýho vohnouta atak furt dokola. Je to nejvic ze vseho byznys. Kdo by si kupival nový, kdyby se zjistilo, ze nejsou potřeba?

Hehe. Někdy si připadám, jako takový ty špinavý podivíni s alobalem na kebuli, když s lidna debatuju, proč, ze si museli pučovat na novej nafťáček, když nikam nejezděj.

Apropo to řešim s mladou, dostane danajskym darem skoronový Pužó, který akorat rozmlátí a vysype se za garančky.

Ale sny dobrý Jenik. Dobry.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem