logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Urus bude první Lambo s přeplňovaným osmiválcem

Rok 2018 bude pro italské Lamborghini rokem velkých změn. Abych byl zcela konkrétní, naštve Lamborghini své fanoušky hned nadvakrát. Právě 2018 se totiž začne vyrábět první SUV značky, doplněné prvním přeplňovaným motorem značky.

Jak se ukazuje ze všech stran, ono překrásné, stylové a praktické SUV Urus bohužel není jen hloupý vtip, ale skutečný model, připravený do produkce. Na reputaci mu navíc nepřidá ani fakt, že se pod jeho kapotou rozhodně nebude nacházet typicky uječený deseti nebo dvanáctiválec. Lamborghini totiž v tomto případě vůbec poprvé přezbrojí na osmiválec, dopovaný dvojicí turbodmychadel.

A proč se to vlastně děje? Svůj částený podíl na tom samozřejmě mají emise. Pokud jste si již stačili všimnout, Urus není zrovna lehkonohý aerodynamický sporťák, ale spíš vysoká divná obluda, která vykáže rozumné hodnoty emisí pouze s turbomotorem. Druhým důvodem je výkon v nižším a středním pásmu otáček, který je prý potřeba pro jízdu v terénu. To je bezesporu pravda, jenže když se tak dívám na Urus na jeho gigantických a širokých litých kolech, obutých do nizounkých silničních pneumatik, nepřijde mi off-road řádění  jako příliš ideální nápad. Ale “turbový” průběh točivého momentu se určitě bude hodit i při líném poflakování se po centru Londýna či New Yorku.

Ale abych jen neosočoval, onen motor, který byl vyvinut jen a pouze pro Lamborghini, určitě nebude špatnou pohonnou jednotkou. Představa čtyřlitrového osmiválce se dvěma turby, namontovaného například v levnějším kupé, rozhodně nezní úplně špatně. CEO Lamborghini navíc říká, že motor bezesporu dostojí reputaci značky a přinese mohutný výkon. Jedná se tedy o zajímavý agregát, jenž je bohužel umístěný tam, kam jej umístili.

Co bude s motorem dále, to se zatím přesně neví, nicméně jisté je, že svou kariéru začne právě v Urusu. Ten se začne vyrábět ve zcela nové továrně poblíž Sain’Agata Bolognese a bude stát mastných 400 000 amerických dolarů (10 milionů korun). Po příchodu základní varianty by mohla dorazit ještě plug-in hybridní verze a vysoce výkonná verze Superveloce.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Lukyno
2. 12. 2015, 10:52

V zasade mi terenne Lambo neni zly napad, vid. LM002, ale toto na foto mi pride ako znova zrecyklovany Cayenne/Touareg. Mohli to postavit viac na styl toho LM002, ako terennu obludu konkurujucu MB G500 4x4 na druhu...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte