načítám data...

Úpravce umožní zvýšit výkon Fiesty ST pomocí mobilní aplikace

25. března 2019, 10:44 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Firma Mountune nabízí zajímavý kit na zvýšení výkonu ostré Fiesty. Jeho obsluha probíhá přes mobilní aplikaci.

zobrazit celou galeriiNovinky: Úpravce umožní zvýšit výkon Fiesty ST pomocí mobilní aplikace

Hravý Ford Fiesta ST, který v létě otestoval Hamster, nedostatkem výkonu nijak zásadně netrpí. Dvě stě koní dokáže lehký hatchback poslat z nuly na stovku za šest a půl vteřiny, což je na warm hatch moc pěkný výkon. Tříválcový jedenapůllitr má ale díky robustní konstrukci ještě vyšší výkonový potenciál. Toho jsou si vědomi i různí úpravci a proto se na trhu objevuje hned několik kitů, které přemapují řídící jednotku a upraví sání tak, aby se výkon vozu vyšplhal ještě malinko výše. 

Jedním z nich je i firma Mountune z britského Essexu. V jejích dílnách se vyrábí tuningové díly na nejrůznější Fordy už třicet pět let a jako jedny z mála se jejich díly pyšní i oficiální certifikací automobilky. Nejnovější kit mTune Smart Flash zvýší přísun vzduchu do sání a přemapuje řídící jednotku, čímž vydoluje z Fiesty dalších 25 koňských sil a 50 Nm (z 290Nm na 340Nm). Takto upravený vůz zrychlí na stovku za 5,8 vteřiny a prý velmi zásadně zlepší i pružné zrychlení.

Tato změna ale nemusí být stálá. Řídící jednotku je kdykoli možné přepnout zpět do sériové konfigurace, třeba kvůli úspoře paliva, a to pomocí aplikace v mobilním telefonu. Ta komunikuje s motorem přes OBD konektor a bluetooth přijímač a kromě toho dokáže ovládat i klapky ve výfuku, nastavení systému launch control, úroveň “opatrnosti” ESP a v neposlední řadě slouží i jako lokalizační zařízení pro případ krádeže vozu.

Firma Mountune dále uvádí, že do budoucna se takovéto řešení chystá vyvinout i na další vozy a zaměří se i na širší možnosti editace řídící jednotky. Kromě hrátek s výkonem by to mohlo znamenat třeba možnost převzít manuální kontrolu nad systémy vypínání válců, bohatostí směsi, nebo i nechvalně známým systémem start-stop. A troufnu si říci, že nedostatku potenciálních zákazníků se určitě bát nemusí. Vyšší výkon na okruhovém dni, úspornější jízda v koloně po městě, nebo upozadění některých “ekologických” vychytávek skrze pár kliknutí na displeji zní opravdu dobře.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
25. března 2019, 18:18
4

...nebo nakonfigurování motoru kvůli měření emisí... co by některé automobilky za to daly...

reagovat
Po
Pospis
01. dubna 2019, 21:11
0

To zprasený sání, to musí bejt profi řešení .

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem