načítám data...

Uniklé snímky ukazují novou Alfu Romeo Tonale. Líbí se vám?

11. října 2019, 13:14 37 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Produkční verzi malého SUV od Alfy ukazuje několik snímků, které zveřejnil instagramový účet @Alfistitalia.

zobrazit celou galeriiNovinky: Uniklé snímky ukazují novou Alfu Romeo Tonale. Líbí se vám?

Alfa Romeo Tonale se nám jako koncept představila už letos v březnu na autosalonu Ženevě. Chystané spuštění prodeje je ale stále poměrně daleko – počítá se s ním až na jaro 2021. O to více překvapuje fakt, že produkční verze vozu už je fakticky hotová a začíná její testování. 

Fotografie jednoho z prvních produkčních vozů se objevily na instagramovém účtu Alfistitalia. Jsou poměrně kvalitní a tak si můžeme v klidu prohlédnout, jak se výsledný výtvor nakonec liší od konceptu. Na první pohled je patrné, že Tonale přišlo o jeden z ikonických prvků a tím byla velmi tenká přední světla. Seriová Alfa nakonec dostane o poznání konvenčnější světlomety, díky tomu se změnila i přední maska a vizáž se posunula směrem k modelu Stelvio. 

O poznání méně se změnilo vzadu. Tam je světelný panel poměrně shodný se studií, přibyly jen nutné odrazky v nárazníku a malinko se změnilo tvarování spodní části a nechybí zde nutný zadní stěrač. Poslední velkou změnou je pak instalace konvenčních zpětných zrcátek místo kamer a displejů – to vnímám jako moudré rozhodnutí, první recenze ukazují, že toto řešení použité třeba v Audi E-Tron se příliš neosvědčilo. 

Alfa Romeo Tonale sdílí platformu s Jeepem Renegade. Je potvrzeno, že pod kapotu dostane jak dieselové, tak benzínové motory, o elektrické verzi modelu se příliš nemluví. 

Produkční verze malého SUV sice není natolik revoluční, jako její koncepční předobraz, čistě z osobního pohledu se mi ale líbí mnohem více. Nepůsobí tak zavalitě a přidané hrany vůz odlehčují a propůjčují mu mírně sportovnější vizáž. A jak to máte vy? Líbí se vám Tonale, nebo vás mrzí odklon od původního konceptu? 

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
11. října 2019, 19:40
0

Je to Alfa, takže bylo jasné že po designové stránce bude nejhezčím autem v segmentu. V případě, že dostane i ten I4 2,4l + 9st ZF tak to vypadá bezkonkurenčně. O výborném odladění podvozku nepochybuji. Doufám, že Alfa nasadí konkurenceschopnou cenu a udělá pořádně PR. Pak zašlape CX3, Karoq, atd. hluboko.
Hlavně ať už se jí podaří nějaký bestseller.

reagovat
GanGreen
12. října 2019, 05:18
0

Taky už bych jim přál nějakej prodejní úspěch, ikdyz je to zrovna v segmentu kterej mi nic neříká...

Ha
Habakukk
12. října 2019, 05:52
0

No pokud je základ 500x a Renegade tak je vcelku jasné co dostane za motory.

Fa
Fandatik
12. října 2019, 23:08
0

To si právě nejsem jistý. Třeba 500x tu 2,4l nemá (a nejsem si jist zda ji měl v EU Renegade). A vrcholem je 1,4 MultiAir. A to bude na QV verzi málo. Jelikož napříč, tak zástavbu motorů z Julči čekat nemůžeme. 1750 tbi je už taky mimo. Tak by museli nějakou hybridní technologií pomoct zadku. Pokud má být cíl Q3 a X1 tak na to je potřeba minimálně 250 koní.

Ha
Habakukk
14. října 2019, 14:06
0

No 1,4 MultiAir už se do Fiatu a Jeepu nedává (emise). Mají novou řadu FireFly 1,0 a 1,3. No 1750 je mimo opět emise v benzínu vládne 2,0 co je v Giulii. Nemyslím, že nyní zázračně příjdou s nějakým novým motorem. V naftě to mají pěkně vyskládané od 1,6 po 2,2.

Fa
Fandatik
14. října 2019, 20:57
0

Hmm, to jsem ani nevěděl. Tak na jaký motor budou chtít nalepit čtyřlístek? Myslel jsem právě na tu Chrysler 2,4l MultiAir2.

Ha
Habakukk
15. října 2019, 01:24
0

Můj odhad je jeden z dvoulitrů buď 200koni nebo 280koní. Ta 2,4 se mi moc nezdá máma ji ani auto o třídu vejš tak proč by ji měla dostat.

Fa
Fandatik
15. října 2019, 09:30
0

Tak má ji (2,4l) ten právě zmíněný Renegade z kterého Tonale vychází. V té Julče jsou dvoulitry podélně. Tady by museli napříč. A to se mi moc nezdá, že by se jim to chtělo řešit. Necháme se překvapit, ale trochu si zaspekulovat je fajn.

beastar
15. října 2019, 10:37
0

Když se konečně dostanou na ceny i kdyby trochu pod konkurenci lidi to kupovat budou. Jen ať si už konečně uvědomí že nejsou ani Bmw ani Jaguar...

Bavoraczech
15. října 2019, 12:46
0

Podle mě vždycky byli pod cenami BMW, akorát jen o málo...

beastar
15. října 2019, 13:08
0

Need much more....

Fa
Fandatik
15. října 2019, 20:24
0

Bíste: neser. Alfa more than U mean
Nech tomu čas.

beastar
16. října 2019, 11:53
0

Jo hale já sem ten poslední co by jim to nepřál. Bohužel tristní marketing a vedení koncernu. Děsnej fck up. Cenová politika sebevědomá až moc, protože Fiat..

Ronoath
12. října 2019, 14:16
1

Vypadá skvěle! A po pravdě, líbí se mi více takhle než koncept.

reagovat
st
st.paul
14. října 2019, 13:18
0

K zverejneným fotografiám by bolo vhodné pridať ešte jednu a to fotografiu interiéru, ktorú nedávno rovnako publikoval server @Alfistitalia a ako prvý zverejnil carscoops. Tam je vidno použitie samostatne stojaceho infotainmentu, čo je podľa mňa krokom späť. Decentnejšie riešenie je v Giulii, alebo Stelviu, kde je jemne zakomponovaný do stredovej konzoly. Zároveň ukazuje na použitie komplet digitálnej „kaplnky“, čo si hold vyžaduje aktuálny trend. Podľa zverejnených fotografií je ťažko súdiť celkové proporcie, vzhľadom k dátumu ohláseného uvedenia na trh neverím, že ide o definitívnu verziu. Možno sa naskytá otázka, kde je Tonale fotené, autá v jej okolí určite nie sú z koncernu FCA. Ak je tu nejaký motodetektív, možno by bolo zaujímavé identifikovať modely, ktoré sú v hale okolo.

reagovat
PeterLuk
14. října 2019, 21:39
0

Tuším tam je naboku Merecdes GLA, a vzadu Rarnge Rover Evoque. Na ďalšej fotke je vedľa Audi Q3. Tiež tam je nejaké lacno, jednoducho pôsobiace SUV (crossover), ale to sa mi nepodarilo identifikovať.

st
st.paul
15. října 2019, 07:52
0

Range Rover Evoque vzadu, pred ním je podľa mňa BMW X4. Otázka je, za akým účelom sa tu stretla táto partička. Nemá zmysel konšpirovať, skôr, alebo neskôr sa dočkáme. Pri Alfe to ale bude chcieť hodne trpezlivosti :-)

Ha
Habakukk
15. října 2019, 08:04
1

Potkali se aby si výrobce prošel přímou konkurenci.

PeterLuk
16. října 2019, 00:03
0

To čo som nevedel indetifkovať bude Volvo XC40, a dôvod bude asi ten, čo spomína Habakukk vyššie.

beastar
15. října 2019, 10:34
0

Tak jako já mám rád Tonale ten lyžařský areál. Název dobrý. Model jistě potřebný. Design dnešní Alfa. Docela origo. Sem zvědav jak dalece se to bude jízdne lišit od Reno Rejnse kterej prý není úplně zlej.

reagovat
Bavoraczech
15. října 2019, 12:51
0

Tak Reno a 500X už tu nějakou dobu jsou. Já jsem spíš zvědavej, jestli až to vyjde to nakonec už nebude zastaralý oproti těm Jagoušům a Baworům. Stelvio je až na horší infotainment nářez, který má potenciál konkurovat Jagu a dokonce snad i Porsche a stejně si myslim, že se prodá daleko víc dražších Macanů.

beastar
15. října 2019, 13:36
0

Protože bohužel tj Porsche kouzlo no. Jak rekneš já mám Alfu a jak rekneš ja mam Porsche. Image faktor zase. Macan je taky ale perfektní a chtějí ho i děvčata...

Bavoraczech
16. října 2019, 10:41
0

Bohužel, Alfa skončila v 70. letech na nespolehlivém GTV a hnijícím Alfasudu a v 90. pokračovala přešlapem jménem 2.0 TS 16V, který ještě dovršila pletkami s Holdenem, které vyústily v JTS. Které sice asi není horší než konkurenční FSI, ale pověst TS 16V jistě nevylepšily. Tohle je prostě ten image, který si nesou. Bojím se, že pokud by Alfa chtěla uspět, bude potřebovat dalších alespoň 10-15 let vyrábět velmi slušná auta jako je Giulietta a prodávat je za cenu nižší než zaběhlé značky jako Volvo, BMW atd... Strategie alá Tipo je správně. Prodávat lepší za míň. Jinak se z toho Alfa nikdy nevymotá a bude následovat Saaba.

Bavoraczech
16. října 2019, 10:42
0

A Lancii...

krab
16. října 2019, 11:17
0

Ta obecná pověst je fakt jejich problém. A hlavně lidi už vnímají auta povětšinou jinak než v 60 a 70. letech. Alfa byla něco extra. Technicky dál než běžná auta a byla drahá. A dneska to takhle už na trhu nefunguje. Musí lákat zákazníky ať už firemní i soukromé i na další věci. Dneska ti lidi řeknou : nevezmu si Giulii, ale radši Superba, protože Giulia nemá já nevim stejně pokrokovou technoligii světel. Anebo budou argumentovat infotainmentem. To jsou věci, který jdou hrozně třeba kolem mě. Vůbec mě nezajímají a když budu vybírat auto střední třídy, koupím si Giulii a ničím jiným se ani nepůjdu projet. To jsem tvrdil vlastně už víckrát...

Ale takovejch lidí je hrozně málo. To Tonale vypadá, že by se mohlo líbit. Oni v té Alfě vždycky nějaké věci nedoladí a ty pak často novináři a různý další lidi co Alfu Romeo nechápou zkritizují. Ale zase je fakt, že by měla zůstat objektivita na místě a prostě na věci co nejsou fajn poukázat. To se mi stalo s Giuliettou QV. Je tam "x" věcí, který jsou perfetkní, ale pak to třeba zabije špatně naladěná stabilizace spolu s diferenciálem v režimu Dynamic, kde si to dobře mezi sebou nerozumí. A nebo podvozek, který neumí tak dobře odfiltrovat díry a od zadní nápravy se prostě v tempu na rozbitější okresce občas ozve ostrá rána, která zabolí. A pak člověk (fanoušek Alfy) jako já musí chtě nechtě říct tak strašidelnou věc, že nakonec blbé Hyundai ve verzi N Performance jezdí podvozkově o mnoho líp a celkově působí technicky doladěněji. A člověka to pochopitelně štve... :)

beastar
16. října 2019, 11:57
0

To je tim že definovat Porsche umí každej. Co dnes definuje Alfu. Asi jak píše Krab. Oni zaspali dobu. Zapomněli modernizovat. Škoda, Hyundai, Kia, Volvo, Mercedes.... Porovnejte 80/90 early. A dnešek. Scala vs Felda. A co Alfa. Prodejní úspěch 156/47 slušná spolehlivost 166. Děsivá kvalita, motory.... No jak na to ma zákazník vzpomínat...

ro
rock
15. října 2019, 10:47
0

Hmm, další boubelka. Současný alfovský designový jazyk plný oblin je s výhradami přijatelný na 4C a docela funguje na sedanu (Giulii), ale SUVéčkám a hatchbackům prostě nelichotí. Stelvio je opticky obézní až hrůza, Giulietta vypadá jak školačka s nadváhou a Tonale není o nic lepší.
Jak kdyby se ta partička, co se usídlila v design divizi Alfy, shlídla v té pochybné módě plus size modelek.

reagovat
Bavoraczech
15. října 2019, 12:57
0

Já myslím že 4C, hlavně Spider je jedno z nejhezčích aut posledních 10 let. Hezčí než Giulia. A jo, je to kulatý. Alfa musela být vždycky jiná. Možná pozadu. Když ostatní začínali s oblinami, Alfa pořád prosazovala hrany. A když už obliny pomalu vycházely z módy, přišla s Giuliettou :D. Ale období 156 a zaejména 159 je po designové stránce silně nadprůměrné. Myslím, že tehdykdyž se na Autosalonu poprvé objevila 156 tak všem spadla čelist. Když si mysleli, že už z toho konceptu nejde nic víc vymáčknout, přišli se 159 a opět všem spadla čelist. A dneska... je to hezké auto. Jedno z těch hezčích v segmentu. Ale čelist nepadá.

reagovat
Riccardo Martora
15. října 2019, 14:05
0

Jenže ten design je podle mě v tomto účelový. Alfa 159 a stejně tak i (staro)nový Fiat Bravo jsou designově skvosty, všem se líbí, ale kupovat je lidi nechtěli. Protože člověk se nechce odlišovat, chce zapadnout. Proto se vrátili k tomu usedlému designu - viz nový Fiat Tipo. A (bohužel) to nese ovoce, Tipa se prodává víc jak Bravíček. To stejné Giulia, která úmyslně připomíná některými tvary BMW.

beastar
15. října 2019, 14:12
0

Jo jo je to přesně tak.

Ha
Habakukk
15. října 2019, 14:20
0

Bravo mělo jednu karoserii Tipo má 3. Bravo bylo cenově na úrovně Evropské konkurence, ale zákazník to neakceptoval, to je realita, Tipo je levnější a už to jde. Žehrat na to, že se nějaký model klasické Evropské automobilky se slušně prodává je takové podivné z čeho mají jinak žít.

beastar
15. října 2019, 14:45
0

Tipo bylo skvělý tah. Nejen kvůli Evropě. Automobilka se netajila cílenim původně na Turecko, Rusko a střední východ celkově. A Tipo se prodává dobře i tam. Designove je to furt Ital i když jednodušší. Furt ma co nabídnout. I když je v kategorii lowcost.

ro
rock
15. října 2019, 15:05
0

to Bavoraczech:
Na můj vkus má 4C zadek jak Kim Kardashian - kulatej a velkej. Někomu se to líbí, na mne je to moc.
156 & 159 byly pro mne nejhezčí sedany své generace. Jenže Silva už u Alfy není a on byl podle mne ten vizionář, kterej Alfu nasměroval. Chtělo by to další impuls.

Bavoraczech
16. října 2019, 10:31
0

Podle toho to vypadá. Už jsem slyšel i názor, že Alfa kopíruje podlouhlé placaté světlomety od Audi, ale je to jen tím, že Da Silva dneska kreslí Audiny. Je to sice malinko usedlejší než Alfa, ale ty prvky jsou tam znát.

Ha
Habakukk
16. října 2019, 11:57
0

Já spojitost proporcí Alfy a Audi nevidím. Úzká světla jsou spíš vyústěním možností technologie výrobců světlometů. Tonale prostě rozvijí prvky které jsou na aktuálních větších Alfách.

PeterLuk
16. října 2019, 00:05
-1

Od bezpohlavnej a barokovej Giulie a Stelvia je to v mojich očiach celkom pokrok. Ten predok konečne vyzerá moderne, charakteristicky a originálne. Zozadu mi to príde, že sa inšprovali novými Porsche, čo sa svetiel a tej linky medzi nimi týka.

reagovat
Pólin
16. října 2019, 15:51
0

Jak nemám crossovery rád, tohle se mi opravdu líbí. Nicméně, je mě líto, že to musím napsat, ale obvyklému kupci crossoveru je docela jedno, jak to jeho auto jezdí...zajímá jej spíše cena, provozní náklady, kolik to má zástrček USB a jaké rozlišení ma display radiomapy...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem