načítám data...

Uniklé nákresy z patentového úřadu naznačují návrat rotační Mazdy

19. září 2019, 13:35 9 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Projekt RX9 je možná blíže, než čekáme. Anebo je také všechno jinak a rotační sporťák se zkrátka už nevrátí.

zobrazit celou galeriiNovinky: Uniklé nákresy z patentového úřadu naznačují návrat rotační Mazdy

Onen nákres, jež přináší naději všem příznivcům “rotaček” (a tím nemyslíme diesely s mechanickým čerpadlem) se objevily už před týdnem. Na schématickém obrázku je detailně vidět rozkres konstrukce přední části vozidla s detailním zaznačením všech strukturálních prvků. Již je potvrzeno, že nejde o žádnou ze stávajících platforem, ani o chystanou novinku s šestiválcem a pohonem zadních kol.

Ve výkresu je evidentní, že konvenční spalovací řadový čtyřválec by se do tohoto prostoru vměstnal jen velmi složitě. Zdroj blízký automobilce dále potvrdil, že půjde o konstrukci určenou výhradně pro jeden model a bude díky použití hořčíkové slitiny a plastů velmi lehká. To vše nasvědčuje tomu, že by mohlo jít o fanoušky dlouho očekávaného nástupce modelu RX-8, jehož Wankelův motor by se do malého prostoru vešel bez potíží.

Samozřejmě bychom tomu chtěli jako příznivci zajímavých aut věřit, naskýtá se ale ještě jedno prozaičtější vysvětlení. Právě nízká hmotnost a minimální požadavky na prostor  pod kapotou jsou totiž typické ještě pro jeden typ vozů a tím jsou elektromobily. Vyobrazená struktura tak může stejně dobře patřit i autu na baterky, jehož vývoj značka nedávno potvrdila. 

Co si o “tajemném” nákresu myslíte vy? Vrátí se Wankelův motor, nebo je toto řešení již definitivně pohřbeno a petrolheadi po celém světě slintají nad obrázkem šasi městského elektromobilu? 

zdroj: motormagazine.co.jp


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
19. září 2019, 13:59
0

A nebo to ma wankel v kufru :p

reagovat
Tomino
19. září 2019, 14:21
0

Hmm, já bych to bohužel na spalovací motor vpředu neviděl. Dle nákresu je patrné, že by to musela být opravdu velmi neobvyklá konstrukce. Takhle se přední část vozu, kde má být umístěný motor, z konstruktérského hlediska neřeší. Stačí, když se podívám na „front side member“ (61), který normálně tvoří nosnou strukturu pro motor a bývá napojen na „pnl dash“ (25). Plus další a další věci. Ale rád bych se pletl a chtěl bych tam wankel :-)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
19. září 2019, 14:51
0

Wankel v kufru... A baterky pod podlahou. Nebo překvapí a místo baterek bude Wankel a nějaký über kondenzátor.

reagovat
Vojtěch Kubiš
19. září 2019, 16:34
2

Ehm, dovolím si malé rýpnutí.
"Onen nákres, jež přináší naději všem příznivcům “rotaček” (a tím nemyslíme diesely se systémem čerpadlo-tryska)"
Ne že bych byl velkým fanouškem TDi, ale "rotačka" opravdu není systém čerpadlo-tryska (pumpe-düse, zkráceně PD), nýbrž jeho předchůdce s rotačním vstřikovacím čerpadlem..

reagovat
Jakub Pospíšil
19. září 2019, 16:56
1

Já vím, jsem se v tom zamotal. Už jsem dostal zpucovano i v redakčním chatu. Opravím to.

beastar
20. září 2019, 01:09
0

Taková rotačka to by jednoho zmátlo. Dělali to v tom VW dobře. Pospíšil myslím tak nějak správně, politicky. Protože jinak budou prémie jaký? Nižší, kurva, nižší...!

ickxs
19. září 2019, 20:02
0

Osobne si myslim, ze pujde o elektromobil a malicky wankel tam bude jako generator s tim, ze ho pak nebudou tolik trapit jeho typicke neduhy, jelikoz bude moci pracovat jen v optimalnich otackach...

reagovat
krab
20. září 2019, 10:59
0

Já si taky myslím. Relativně nedávno jsem o wankelech psal a pár těchto informací vyhledával. A skutečně si Mazda nrchala patentovat určitá řešení wankelu jako generátoru. Tipuju, že přijdou ze svou verzí elektromobilu. Nakonec ani na to člověk v dnešní době nemusí bejt einstein aby tohle odhadnul správně :)

Ma
MatejKos
26. září 2019, 11:03
0

Všetko do seba zapadá. Zabudli ste na tento patent wanklu par rokov dozadu ? Pozrite na to vykrojenie presne to pasuje. Motor je otočený, turbo je hore. Jasne to tam vidím :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem