Karbonové šasi připravovaného nového modelu od TVR ovšem nebude jen tak ledajaké. Jeho výrobu bude provázet speciální technologický postup, ukrývající se pod názvem iStream. Ten si patentoval jistý pán jménem Gordon Murray, který jen tak mimochodem stál jako hlavní inženýr při vývoji McLarenu F1 v devadesátých letech. Už to je vcelku kvalitní zárukou toho, že těmhle věcem asi docela rozumí. Jeho iStream slibuje špičkové, tuhé a lehké karbonové šasi, ovšem za výrazně nižší cenu, než kolik by stálo obdobné, vyráběné ručně.
A co všechno bude na novém TVR karbonového, na to se můžeme podívat na průřezu siluetou. Konkrétně se jedná o ty světlé části, takže vlastně kompletní prostředek šasi se spodní „vanou“, výrazným středovým tunelem a výztuhami střechy. Na tento základ bude potom v přední části namontována kovová nápravnice, která ponese motor.
Tím se dostáváme k pohonné jednotce, o které už víme, že to bude osmiválec, bude vyladěný firmou Cosworth a bude mít výkon překračující 400 koní. Jeho síla se ponese na zadní kola skrze šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku a docela bez obav lze prohlásit, že na auto, které by mělo vážit přibližně 1150 kilogramů, stačí docela bohatě. Vlastně to vypadá, že i nové TVR bude tak syrové a drsné, jako byla ta předchozí.
Plné odhalení auta čekáme někdy v nadcházející polovině roku a záhy na to přijde i vytoužené uvedení novinky na trh. Prvních 500 kusů bude náležet k sérii Launch Edition, na kterou má TVR už 400 závazných objednávek. Těšíme se jako malí!






Joska
23. 5. 2016, 18:46Působí to celé mimořádně sympaticky, základní proporce auta jsou krásné, řešení se jeví jako velmi solidní. Držím pěsti!
Viper
24. 5. 2016, 21:07Vypadá to naprosto skvěle, navíc by to nemělo stát zhovadilý majlant. Myslím, že má TVR našlápnuto na solidní comeback.