načítám data...

Track day: report

15. dubna 2012, 11:09 10 komentářů Kateřina Dobešová

Možná jste si v uplynulém měsíci všimli nové záložky na naší stránce, možná jste narazili na info na facebooku, či nějakém fóru, možná jste o tom slyšeli od přátel a dost možná...

Zobrazit galerii

Možná jste si v uplynulém měsíci všimli nové záložky na naší stránce, možná jste narazili na info na facebooku, či nějakém fóru, možná jste o tom slyšeli od přátel a dost možná jste byli přímo u toho. Ano, mluvím o prvním benzínem provoněném setkání všemožných fanoušků nesmyslů na čtyřech kolech na kterém se Autíčkář podílel – okruhovém dni ve Vysokém Mýtu – kterýžto je po slunném velikonočním pondělí úspěšně za námi. A jaké to vůbec bylo a jaké jsou naše dojmy? Od toho tady je následující text, videa a galerie…

Ondra: Skláním se před velmi dobrou úrovní řidičů

Když nám BobAsh sdělil, že chce uspořádat Track day, málem jsme si vyklepali do čela důlek. Vždyť nedokážeme ani pravidelně psát články a zvyšovat kvalitu webu, tak jakápak organizace okruhového dne? Jen o pár dní později mi však napsal kamarád Marek, že má v plánu uspořádat akci v Mýtě, a jestli to nechceme spojit s Autíčkářem. Inu, to by již mohlo vyjít. Následoval kolotoč složitého vyjednávání, nakonec se však dobrá věc podařila a na velikonoční pondělí bylo vše přichystáno. Pozornější z vás si jistě všimli, že jedno z hlavních lákadel, Porsche 911 GT3 RS 4.0 nebylo na okruhu přítomno. Za to se vám omlouváme a hned vysvětlím, kam se auto podělo. Letáky k akci jsme připravovali několik měsíců předem a nic nenasvědčovalo tomu, že by poměrně známý klub Engine, který se zavázal auto do ČR dodat (mimochodem rychleji než by to zvládlo samotné Porsche, proto chtělo Apex Motors využít jeho služeb), měl mít nějaké problémy. Plná cena za údajně nejlepšího Brouka všech dob byla (a stále je) uhrazena, a auto již prý stojí v Německu, jen jej dotáhnout. Když se však dva měsíce nic nedělo a ze strany Enginu bylo slyšet jen výmluvy, pomalu jsme se začali obávat, jestli se tu Porsche vůbec ukáže. Nakonec ze zástupců klubu vypadlo, že původní auto již není k dispozici, ale když Apex Motors přidá další milion, tak seženou jiné. Přeberte si takovéto jednání sami…

Zpět však k samotné akci. Pár dní před Velikonocemi to vůbec nevypadalo dobře. Meteorologové hlásili, že mají padat z nebe ojnice, a teplota se stěží vyšplhá nad bod mrazu. A pondělní probuzení nám moc optimismu nedodalo. Venku stojící Caterham byl obalen jinovatkou, na driftovací emtrojce se podivně houpal zadní nárazník a my mrzli. Aspoň ta obloha bez jediného mráčku dávala tušit, že dneska bude krásný den.

 

A taky že byl. Vykouklo slunce a na trať se začala sjíždět petrolheadská směska povozů. Za Japonsko bojoval zástup Miat, dvě Integry Type-R, Evo 7 RS, Mazda RX7, Sunny GTI a další. Z Evropy doputovaly klasické track day bavoráky se svým rozevlátým stylem, avšak tentokrát nejen klasické E30, E36 a E46, ale rovněž 535d E60 či velmi pěkně řízená 550i E61 Touring. Krom toho se na trati ukázala i Škoda 110 turbo a rychlé hatchbacky Citroen ZX 2.0 16V a MG ZR160 anebo staříčká Sierra, která vydržela na trati neúnavně kroužit prakticky po celou dobu konání akce. No a nechyběla ani karbonem polepená Lancia Ypsilon, jejíž robotizovaný manuál a dvouválcový Twinair drtil náš vůdce BobAsh. A nesmím zapomenout na naprosto božskou červenou M3 E30! Ze zámoří zase přijela auta, která v malém Mýtě neuvidíte zrovna běžně. V jedné desetiminutovce se projel celý zástup Amerik, ale dvě Corvetty C4 a driftující Camaro jezdily mnohem častěji.

Celkově se musím sklonit před velmi dobrou úrovní řidičů. Perfektní řidičské umění tak nepředváděl jen Zdeňek Wertheim ve svém bokovacím závoďáku, či Honza Paar, který vozil lidi v Caterhamu a Radicalu, ale i mnozí ostatní. Sám jsem se nechal svézt v nenápadné, ale velmi rychle a rozevlátě jezdící Primeře a se zájmem jsem sledoval často brilantní počínání ostatních. Ještě více potěšilo, že se řidiči drželi pokynů pořadatelů a disciplinovaně pouštěli rychlejší kolegy, takže jsme až na jedno líznutí stromu za plotem a malinký ťukanec driftovací M3 nemuseli řešit žádné větší nepříjemnosti a všichni si celý den užívali do sytosti.

 

Katchi: Za grilem se dozvíte zajímavé informace i když hoří

To si takhle přijedete na Track day s myšlenkou, že když teda vyšlo to počasí, tak si to pořádně užijete i přes napůl organizátorskou funkci. Jenže situace se poněkud změní když zjistíte, že s tím užíváním to nebude tak horké. Tajně jsem doufala, že mi do ruky někdo vrazí prapor se slovy "mávej" a přitom si párkrát odběhnu za gril potrápit mrtvá zvířátka. Bohužel, mým celodenním údělem bylo šermování s "mega pinzetou" a hašení grilu. Nu což…jak to tak bývá, za barem a za grilem se na akcích všeho druhu dozvíte spoustu zajímavých informací a tak i já přispěji se svou troškou do mlýnu z pohledu návštěvníků:

Nejdiskutovanější auto? Jednoznačně splašená dvouválcová sekačka na trávu s názvem Lancia Ypsilon pod velením BobAshe. V tomto případě se tábor dělil na dvě půlky: Jedna měla dojem že to je "prostě hustý", druhá poněkud opovržlivě vykřikovala, že nic odpornějšího snad ještě neviděla.

Nejobdivnější pohledy? Zdenda Wertheim s jeho BMW M3 E36 a tvrzením, že ten kluk prostě neumí jezdit rovně. Což má společné s řidičem pětkového kombíku E61.

Nejméně očekávané auto na okruhu? Citroën Xantia jezdící, kouřící a následně odstavená.

Nejnechápavější pohledy? Přítomnost turba pod kapotou Miaty, která se po chvíli ježdění oproti očekávání majitele vydala na průzkum pangejtu za plotem areálu.

Nejblbější poznámka? " Slečno, tady vám asi něco hoří" v momentě, kdy z plynového grilu šlehaly zhruba půlmetrové plameny.

Z celé akce jsem si krom únavy odvezla veskrze dobrý pocit. Účast byla veliká alespoň tak jak bylo potřeba, a až na pár drobných "nedopatření" se vše vydařilo tak jak mělo. Všichni přítomní byli z celodenního okruhového ježdění nadšeni a tak doufám, že na další akci, která už bude čistě pod taktovkou Autíčkáře, se sejde stejně hojný počet návštěvníků a vyhnou se nám i ony zmíněné drobné nedostatky.

Vavris: Bez správných účastníků by to nebo to pravé

Předně bych se chtěl omluvit všem, s kterými jsem se dal do řeči a odběh, nepozdravil, nechal, opustil, slíbil, nesplnil – proces rozčtvrcení jsem ještě zcela nezvládl. No a hned jako další větu musím říct jen: "ufff". Dlouze a hlasitě…  Jsem moc rád, že všechno úspěšně dopadlo, všichni si zajezdili, byli (snad v rozumné době) nasyceni a napojeni, nevznikl žádný závažný problém a konec konců i ta kamarádova Miata líbající strom dopadla relativně dobře a odjela po vlastní ose domů. Mimochodem – příčinou incidentu pravděpodobně nebyla řidičská chyba, ale silně přehřáté pneu. Takže teď už to můžu říct na plnou hubu – byla to super akce a děkujem za ní hlavně vám, bez těch správných účastníků by to nebylo ono! Pro příště jsme poučení, že na trať budeme pouštět zvlášť driftery a zvlášť čistostopky, abychom předešli některým krkolomnějším situacím na trati. A jak jsem si to vlastně užil? Skvěle! Většinu dne jsem strávil z vlajkou v hnátě, čímž jsem si zajistil mnohem příjemnější část organizace, než chudáci Katchi s Greenym, kteří ještě 2 následující dny nevěděli, jestli jim koluje v žilách krev nebo přepálený olej. Navíc jsem si stačil v odpoledních hodinách i pořádně zajezdit. MX-5 jako vždy přestála všechno týrání zcela s přehledem a dělala mi radost, takže jedinou nepříjemností byly mé pahýly, jež jsou stále stejně levé…  Snad se nikoho nedotknu, když vyzdvihnu 2 konkrétní účastníky – červenou MX-5 NA a modrou Imprezu STI, které jejich piloti vodili po okruhu s grácií a naprostou samozřejmostí v perfektní stopě. Takže ještě jednou díky a snad se uvidíme na nějaké další akci!

Greeny: Odnesl jsem si i jedno cenné ponaučení

Můj pohled? Začnu od konce, bylo to jednoduše fantastické, určitě bych chtěl poděkovat všem, co se na tomto dni jakkoli podíleli, užil jsem si to maximálně. Nic na tom nemění ani fakty, že jsem se nevyhnul tradičnímu velikonočnímu vození osob značně posilněných ethanolem nebo že první tři hodiny trackdaye jsem stál u přední brány a pouze poslouchal vzdálené zvuky motorů a pískot gum. Následoval pobyt u grilu s překvapivě náročnou lekcí matematiky pro ZŠ a ještě náročnější spoluprácí s velmi improvizovanou kasou. Později jsem se dostal i k svezení se po okruhu, prvních deset minut jsem absolvoval na palubě amerického křižníku Lincoln Continental s pocitem, že to má i náznak trakce. Krátce na to jsem přesedl do zelené Miaty s řidičem jedoucím na krev a rázem byla jízda v Lincolnu jen velmi poklidnou plavbou. Později jsem se více bokem než rovně svezl v BMW 535d a získal jedno cenné ponaučení. Až Vám bude někdo tvrdit, že s kombinací nafty a automatu nejde driftovat, nevěřte mu, jen to neumí. Došlo taky na ježdění ve vlastním BMW E30, pro které to byla první jízda na okruhu pod mým vedením. Donutilo mě opět smeknout před německými konstruktéry, protože nejen že se nic nepokazilo ani nic neupadlo, ale hlavně vše včetně seriového podvozku fungovalo nad očekávání dobře. Závěrem bych ještě smeknul před majitelem Fordu Sierry, který byl sice jediný, koho se mi podařilo předjet, ale především s Fordem jel snad každou druhou jízdu a rozhodně se toho nebál a pneumatiky nešetřil. Jediné co mě mrzí je, že jsem se nestačil svézt ve slíbeném Nissanu Sunny GTi a Alfě Romeo 75, aspoň o důvod víc těšit se na příště.

BobAsh: Konečně jsem si naplno užil podstaty okruhového dne

O tom, co obnáší spoluorganizace trackdaye, se už rozepsali ostatní a tak se zaměřím spíše na to, co bylo nové pro mě. Po několika akcích Autocaru na Sosnové, kde většina mojí činnosti spočívala v mávání vlajkou, pobíhání odkudsi kamsi a domlouvání čehosi, to bylo poprvé, kdy se mi podařilo užít si naplno podstaty okruhového dne – totiž ježdění. Možná to bylo tím, že narozdíl od Autocarovských akcí jsem měl k dispozici použitelný automobil, možná tím, že jsem spoustu organizace zbaběle nechal ostatním, ale nakonec se mi podařilo s červeno-karbonovým italským nanosupersportem najezdit po okruhu asi 90 kilometrů, způsobit všeobecné veselí divokým stylem jízdy a překvapit sám sebe tím, jak se Lancia dokázala držet aut, která by ve skutečnosti měla být mnohem rychlejší. Palubní počítač sice ukazoval setrvalých 25 l/100 km (víc neumí), což poněkud popírá prapůvodní smysl superúsporného přetechnizovaného přeplňovaného dvouválce, ale pokud chcete něco typicky italsky šíleného, můžu cokoliv s motorem TwinAir doporučit.

Ale dost o autě, zpátky k akci. Zdá se, že většinu našich organizačních přešlapů a zaváhání jsme zaregistrovali právě jen my a ostatní se skvěle bavili, okruh ty, kteří jsme tu ještě nejezdili, mile překvapil (je plně srovnatelný se Sosnovou a má lepší povrch), čekací doby byly krátké, auta zábavá, atmosféra příjemná… a to všechno je důvodem, proč se určitě můžete těšit na další akci, tentokrát pod názvem Autíčkář Day. Na termínu a na místě (v úvahu připadá i menší, levnější a méně přeplněný CzechRing) teprve pracujeme a budeme vás včas informovat…

Závěrem ještě přikládáme pár odkazů na obsáhlejší fotogalerie.

http://www.flickr.com/photos/smain/sets/72157629418748560/

http://driversweb.cz/clanky/Blog/Trackday_Vysoke_Myto_9_4_2012_galerie

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.363396773699193.84564.135598706479002&type=1

http://photobucket.com/trackdaymyto

http://www.czechexotics.com/galerie/p17_sectionid/239

https://picasaweb.google.com/109055057072645277569/AutickarTrackday?authuser=0&feat=directlink

[gallery]

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fe
Fernie
15. dubna 2012, 15:14
0

Můj Lincoln a náznak trakce? Nééé! :D Vždyť to zadupneš až na zem a ono to nic nedělá :)

reagovat
Sm
Smain
15. dubna 2012, 15:29
0

Den to byl paradni diky za nej. Odkaz na me fotky tu uz koukam mate, tak pridam jeste video, ktere jsem dal v tydnu dohromady:

reagovat
Ka
Katchi
15. dubna 2012, 15:58
0

Díky za video, přidáme ho do záložky Track Day k ostatním :-)

Wo
Woyta
15. dubna 2012, 18:11
0

Podle vyrazu lidi na parkovisti bych rekl, ze nejmene ocekavane vozidlo bylo Daewoo Tico, kterym jsem dorazil. :D

reagovat
Ja
Jaccub
16. dubna 2012, 16:19
0

od minuty 2:40 se najdes na videu, ktere jsem ve vysokem myten natocil

;feature=channel

Pe
Peterosc
16. dubna 2012, 07:26
0

Vyborne! Gratuluji! A třikrat huraaa! Přiště se mi už snad podaři přijet taky :-D

reagovat
Ev
Evlo
16. dubna 2012, 11:41
0

Tož a jaké auto byste doporučili na příště aby bylo levné a uchladilo se a tak a zároveň jelo.

reagovat
Wo
Woyta
16. dubna 2012, 21:17
0

MX5 v manualu. :D

Ja
Jaccub
16. dubna 2012, 14:17
0

u nas na webu je take par fotek, takze pokud by vas to zajimalo, zde mate link: http://www.czechexotics.com/galerie/p17_sectionid/239

reagovat
Co
Colombo
17. dubna 2012, 16:56
0

Závist je tuze nepěkná emoce, a tak příště místo shánění kocoviny osedlám svou fwd dodávku v dehtu, neb má alespoň vhodný poměr válců : kol a občas převáží i okružní.... ehm pilu..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem