načítám data...

Toyota Prius: Auto pro lidi, kteří nemají rádi auta

Prius je zvláštní a málo automobilových nadšenců nadchne. Co když je to ale správně? Nezaslouží si dobré auto i lidé, kteří nemají auta rádi?

zobrazit celou galeriiFoto:   Zuzana Martínková

Ještě nikdy jsem neviděl srnku tak zblízka. Stála tam uprostřed silničky vinoucí se poddolovanými kopci nad Běstvinou a zírala, co za podivného, rybě podobného tvora se k ní neslyšně blíží. Až když jsme byli opravdu kousek od ní, snad patnáct či dvacet metrů, naznala, že tahle modrá věc asi nebude kámoš a rozhodla se vyklidit pole. Byla to ale jen první z mnoha. Toho dne jsem viděl tolik srnek a srnců, že jsem si připadal jako na nějakém lesním safari. A to všechno díky Toyotě Prius.

To, že nejintenzivnější zážitek s tímto automobilem zahrnoval nikoliv apexy zatáček, prokluz kol, řev motoru nebo pekelné tempo, ale srnky, o Priusu leccos vypovídá. Vlastně to o něm možná říká to nejdůležitější.

Samotná podstata Toyoty Prius se totiž skrývá v tom, že se nesnaží být tím nejlepším autem. Tedy, abych byl přesnější – nesnaží se vůbec být autem. A pokud máte auta rádi, je dost možné, že se vám Prius nebude v mnoha ohledech zamlouvat. Nedělá téměř žádnou z těch věcí, kvůli kterým auta milujeme, kvůli kterým je vnímáme téměř jako živoucí objekty a přisuzujeme jim dokonce osobnot. Neinspiruje vás svým zvukem, nevtáhne vás do děje mechanickým vjemem z řízení. Nejezdí jako auto. Dokonce vlastně ani moc nevypadá jako auto. Vlastně z něj máte intenzivní pocit, že se snaží popřít samu ideu autovitosti.

Z pohledu automobilového nadšence to může působit divně. Proč by někdo vyráběl auto, které neůsobí jako auto? Auta jsou přece skvělá a chceme si je užít, chceme vnímat, jak fungují, chceme z nich mít radost.

Jenomže když se podíváte na svět za branami závodních okruhů, na život mimo automobilová setkání a mimo garáže, zjistíte, že existuje i další typ lidí. Lidé, kteří nikdy nevzali do ruky časopis o autech. Lidé, kterým spojení slov “cit” a “řízení” přijde absurdní. Lidé, kteří se nikdy nešli projet jen tak. Lidé, kteří nemají rádi auta.

Některým z nich jsou auta prostě jen jedno. Vnímají je podobně, jako my automobiloví nadšenci vnímáme třeba ledničku nebo pračku. Jako nástroj, který plní svůj účel a který si pořizujeme na základě jeho praktičnosti a parametrů. Zhodnotíme své potřeby, posoudíme náklady a přínosy, uděláme si tabulku a rozhodneme se ryze racionálně. A tihle lidé tak kupují auta. Ne jako výsledek okouzlení, ne kvůli rozmáchlé křivce kapoty nebo tomu, jak se motor dokáže řítit k červenému poli otáčkoměru.

A existuje dokonce ještě další skupina lidí. Lidi, kterým auta nejsou jedno. Lidi, kteří auta naopak nesnášejí. Kterým je protivná samotná idea autovitosti a možná i automobilu jako takového. Možná jim vadí, že auta jsou z jejich pohledu příliš zatěžují životní prostředí. Nelíbí se jim myšlenka používat k přepravě sotva stokilového vaku masa, kostí a kůže přinejmenším tunovou hromadu železa a plastů. Mají pocit, že používáním automobilu ničí planetu a devastují přírodní zdroje.

Jiní se zase zcela nevyrovnali s myšlenkou, že by člověk, evolučně přizpůsobený pohybu rychlostí vlastního běhu, měl ovládat onu více než tunovou hromadu železa, řítící se rychlostmi, vyhrazenými v přírodě snad jen gepardům a dravým ptákům. Na rozdíl od nás, kteří v tom spatřují možnost se onomu gepardovi nebo sokolovi stěhovavému vyrovnat a spatřují potěšení v rychlosti i v tom, dosáhnout jí nejvíce, je nic takového neláká. Nechtějí mít pocit, jsou Ayrton Senna. Chtějí se jen v co největším klidu a bezpečí přepravit do cíle.

A ti poslední zkrátka nemají rádi to, co auta symbolizují. Úspěch, honbu za bohatstvím, image, odznak společenského postavení. Nechtějí se účastnit hry o to, kdo bude mít větší, lesklejší a silnější auto prestižnější značky.

Pro ty všechny je tu Prius. Osobní kolová přepravní kapsle z budoucnosti. Zařízení inspirované po vizuální stránce tropickou rybou a designem kabiny zase vesmírnou lodí Enterprise. Vozidlo, jehož pohonné ústrojí nejenže vás nenechá ovládat spojku či řazení – rovnou rozehrává složitý tanec pro dva motoru a energetické toky, které můžete jen sledovat na displeji. Na zábavu za volantem se tu nehraje, stejně jako se nehraje na rychlost.

Navíc, jakkoliv Prius není s cenovkou 744 900 Kč za standardní model a 990 900 Kč za testovanou dobíjecí verzi Plug-In úplně levné auto, neúčastní se obvyklé hry na předvádění bohatství a společenského postavení. Priusem nedáváte najevo, že jste bohatí – nebo alespoň ne o moc víc, než byste dali téměř libovolným novým autem střední či nižší střední třídy. Dává najevo, že vám jde o ekologii nebo možná o úspornost, a také že nemáte rádi tradiční auta.

Takže pokud jste potenciálním kupcem Priusu, nemělo by vás vlastně zajímat, jak dobré je to auto. Vy totiž víte, že auto vlastně moc nechcete. Vás zajímá, jestli je to dobrý Prius.

A odpověď je, že čtvrtá generace je mnohem lepší Prius než kterýkoliv Prius před ním. A pozvedá kvality, kvůli kterým si lidé kupovali i jeho předchůdce, na vyšší úroveň. Asi tou nejvýznamnější změnou je to, že se nyní benzíno-elektrický agregát chová mnohem víc “elektricky” než dřív. Ještě u třetí generace Priusu byl benzínový motor dominantní formou pohonu a elektromotor mu spíše sekundoval. Snad v městském provozu jste měli šanci jet nějakou signifikantní část doby čistě na elektřinu nebo jí dokonce vyrábět.

U čtvrté generace jsou oba zdroje pohonu v mnohem větší rovnováze a běžně se stává, že strávíte více času v elektrickém režimu než v benzínovém – a to i tehdy, kdy již startujete s baterií vybitou do nejnižší úrovně, kterou řídící elektronika připustí (takže se Plug-In chová jako standardní Prius). V čistě elektrickém režimu se tak můžete běžně ocitnout i při jízdě mimo město a užívat si spotřeby hluboko pod 4 l/100km.

Příjemnou změnou je i to, že benzínový motor (stále pracující v Atkinsově cyklu a nabízející údajně nejlepší tepelnou účinnost ze všech spalovacích motorů na trhu) zní v situacích, kdy je aktivní, mnohem méně “utýraně”. Zatímco předchozí třetí generace Priusu vás na kopcovitých okreskách dokázala nepříjemně potrápit ječivým zvukem vytočeného motoru spojeného s variátorem, ta nová je mnohem kultivovanější.

Když na to přijde, můžete s Priusem dokonce jezdit i docela rychle, dokonce i do zatáček. Vlastně to dokáže být i zajímavý zážitek, pokud máte náturu dělat podivné věci. Za normálních okolností ale takhle s Priusem nikdo jezdit nebude – jeho preferovaný způsob pohybu je kochání za hudebního doprovodu ze skvělé aparatury JBL.

Prius je zkrátka zase o něco víc Prius. Divnější, úspornější, víc elektrický. A nově je z něj také nejlepší auto na pozorování srnek.

Verdikt

Ve své čtvrté generaci je Prius opět o další kus použitelnějším automobilem. Je úspornější než předchozí generace, jezdí s větší grácií a elektromotor se u něj pozvolna stává rovnocennou pohonnou jednotkou a nikoliv jen “přívěškem” k benzínovému motoru. Designový jazyk nabral nový směr, ale králem je opět aerodynamika.

Přes všechnu svou podivnost, kterou může dráždit pravověrné petrolheady, je však skvělý v tom, co dělá. Je perfektním dopravním prostředkem pro ty, kteří nevyznávají myšlenku “autovitosti” a chtějí se vyčlenit z řady běžných automobilistů. A my, kteří máme auta rádi, bychom ho měli přinejmenším respektovat, i když ho možná nebudeme obdivovat. Je to totiž neobyčejně povedený kus techniky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
09. listopadu 2017, 09:36
0

"...kterým je vnímáme téměř jako živoucí objekty a přisuzujeme jim dokonce osobnot."
A ještě: "...rovnou rozehrává složitý tanec pro dva motoru a energetické toky..."

reagovat
skodafil
09. listopadu 2017, 22:48
0

"auto, které neůsobí jako auto"

Sa
Sausages
09. listopadu 2017, 10:09
13

Tyhle rádoby umělecko-hipsterské "testy" mě nebaví. Je hezké, že můžeš pozorovat srnky a že se dozvíme o světě, ve kterém dokonce existují lidé, co nemají rádi auta. Ale já bych spíš v auto recenzí rád dozvěděl něco o onom konkrétním autě. Nemohl by to prosím napsat příště někdo, kdo se bude věnovat přímo autu a ne problémům společnosti?

reagovat
beastar
09. listopadu 2017, 13:32
0

Souhlasím až na to, že by to ještě mohlo být o úplně jiném autě. Krabice na elektriku s designem mloka a interiérem, který vypadá jak řídíci panel z Temelína toho zajímavého moc nevymyslíš. Jak to jezdí? Potichu. Je to pohodlné? Je to Toyota. Je to drahé? To tam píše. Tohle bych viděl jako článek na hlavní stránku do toho magazínu o elektromobilech. Nedávno psal i o Českém srazu Tesla kapslí u Prahy;)

ToMyx
09. listopadu 2017, 15:37
0

Já bych si počkal, třeba to bude mít druhý díl :-)
Na druhou stranu, tady na autíčkáři je Prius ve škatulce "na práci ještě snesu, ale soukromě nikdy", takže Vojta možná správně zvolil tuhle přesvědčovací taktiku, že u Priusu prostě na parametry kašleš, protože to prostě funguje efektivněji a levněji. Ale pouze v rámci ušetření nákladů, nikoli v rámci rychlosti a sportovnosti.

skodafil
09. listopadu 2017, 22:52
2

Ale ono to je auto. Jezdi to jako auto. Ma to radu vlastnosti auta. Tak proc o tom nenapise jako o autu? Take by mne to zajimalo. Navic si myslim, ze by to i ostatni autickare zajimalo.

MartinCoupe
10. listopadu 2017, 10:50
1

MGRR, Jsem Tvuj nejvetsi fanda... :-) Jak rikas, jezdit Priusem v CZ, na to musis mit koule, poslouchat pak v kanclu ty kecy kolegu...

GanGreen
10. listopadu 2017, 13:23
0

chápu z toho že máš asi priusy rád, až tě skoro podezírám z toho jestli nemáš koupený nějáký akcie toyoty :) ale taky na mě tvoje zpověď působí tak, jako by lidi v priusech byli ty nejuvědomělejší a nejslušnější řidiči a ty hovada (a že jich na silnicích je) říděj vždy jen "normální" auta... Kdybys viděl jaká píča vymydlená jezdní v priusu tady u nás, tak by ses možná nestačil divit...

beastar
10. listopadu 2017, 13:33
2

Fajn článek:)) Trochu přestřeleny vnímání Německa, kde dnes je přes milion lidí z turecka a další milion arabů, peršanů a lidí z balkánu. Ti mimochodem jezdí úplně stejně hipsterskými auty jako ti češi. Část němců taky má pocit, že Nissan Gtr byl vynalezen proto aby se jezdilo vyhradně v levém 230km/h kdekoliv, kde levý pruh existuje. Jezdím tam dost často na to abych se těm pohádkam o ráji jen pousmál. Pravda jsou za volantem slušnější a v rychlém autě dokáží častěji potlačit své ego. No a mimochodem třeba Sasko je tak v háji, že tam rozhodně nikdo Bentley v garáži neschovává teda o nic víc lidí, než v Sudetech;) Jsou rádi, že zaplatí nájem a mají na chleba voliči AfD.

K těm čechům, ok tak stočené nafty tu jezdí hodně. Je to tím, že oktávka v naftě je pořád na servis o dost levnější, než kterýkoliv Prius. To že ty si se na stará kolena rozhodnul konat dobro a dodržovat desatero neznamená, že to situace dovoluje každému. A popílek tu možná je tak se u vás koukni kolik tam projede kamionu. Kdo udělal z Čr tranzitní zem? Ti řidiči, co jedou ráno do práce z půlky ve služebních dieselových autech. V Praze třeba rapidně přibylo aut na CNG na úkor práce dieselu.

Prius je prostě drahé auto a to ve většině světa taky ani v tom slavném Německu se jich neprodává moc. Odstěhuj se do ráje. Norsko čeká se svým programem dotací na elektromobilitu, kdy pak pro samou srandu není, kde dobíjet. A Usa potažmo jejich cars? Obyvatelé největšího znecišťovatele ovzduší na světě společně s Čínou se prvnímu Priusu smáli a smějí se dodnes. Majitel bývá často terčem vtipů o ekoterorismu;)

Neříkám že to není auto. Dělat z toho něco extra je přinejmenším pokrytectví a velká hloupost. Stejně jako glorifikovat řidiče a autopark v Německu. Většina z nás ví, že dnes jsou to jen zbožná přání. Kolik Audi/Vw za čárou potkám v naftě budy příště počítat hádám že někde u 300000 mě to přestane bavit.

Ad. Soused co má Evo. Asi takhle úplně stejně samolibé idioty najdeš všude na světě. Stejně jako je nás dost Čechů ,co máme zachovalé auto v benzínu a nebo třeba na lpg viz. nedávný blog tady. Nevadí mi tvůj názor, ale fašistické paušalizování a dělení lidí na silnici dle národnosti. Málo se díváš v tom Německu kolem sebe, nebo je z Priusu tak špatně vidět?

No a na závěr... Prodat Ferrari byla blbost. A já třeba rs6 nemám, ale nechybí mi. Jdu teda alespoň svým v6 suv děsit maminky v Ticu a najíždět na nebohé studenty v miatách. Demagogii zdar a té laděné na vlně ekoterorismu zvlášť. Emise které vypustí naftová flotila tdi v cz za rok nadělá v Číně fabrika s dětskými otroky za den někdy se zeptej někoho, kdo tam třeba jezdí. Dál, než vedle do dopadlo neue turkisch republik. Zachraníme planetu ježděním v hybridech haleluja. Amen.

GanGreen
10. listopadu 2017, 13:38
0

Beastar: AMEN

Díky za tvuj názor, plně se s nim ztotožňuju, ale jsem línej psát takový elaboráty :)

MartinCoupe
10. listopadu 2017, 14:55
-1

Bavi me, jak lidi papouskujou nejakej clanek o Norsku, kterej probehl tady CZ internetem. Muj kamos, kterej v Norsku nekolik let bydli, dost tu pravdu o Norsku a elektrickych autech rozporoval. A jinak muj nazor na jizdu v DE a CZ je stejnej, jako ma MGRR. Uz se mi nekolikrat stalo, ze po celodenni jizde v DE me oprasil az nekdo na cca 15km dlouhy ceste mezi Grendze a Reichenbergem...

beastar
10. listopadu 2017, 16:48
0

To není o jednom článku:) Ten kamarád, co tam teda žije nejen že mu nezávidím, ale jistě ví jak to jejich vláda posrala. A v některých městech je realita tristní. O provozu v Německu a také té zemi vím svoje za 20 let, co tam jezdím a znám se s nima. Takže se zase směju kecum o zaostalém česku a super reichu. A o provozu píšu to stejné, co kolega sudeťák. Jsou ve většině ohleduplnejší a jezdí opatrněji. To je celé. Prius tam rozhodně silnicim nevládne. A obyč němec na něj bude mít stejný názor jako třeba čech Pepa z Loun. Mimochodem D je velká země a rozdíly panují už i tady nejen v mentalitě lidí. Až tě bude z levého vyblikávat němec alias polák kříženy s arabem v nějakém starém keplu typu 7er, tak si na toho pana chytrého ekologa v Priusu nademnou vzpomeň;) Taková je totiž realita.

krab
10. listopadu 2017, 17:15
1

koukám co to tu je za sociologicko-filozofický rozbor :-D Já bych to tolik neřešil a nepřepínal jak říká klasik. Pravdu má Beastar i MGRR, tak nějak...

V ČR není ještě vyvinutá kultura v tom smyslu, že auto většina obyvatel považuje za symbol společenského postavení. U některých západních sousedů je toto jinde... A dál hlavně nemáme tak velkou kupní sílu a hybridy obecně jsou tak trochu pořád drahé. Respektive většina lidí si myslí, že jsou dražší než jsou. Ono se to pomalu mění a moje příští denní auto do práce a nákupy, pro partnerku atd.. bude pravděpodobně hybridní Toyota. Totiž, tahle auta nejsou potlačením autíčkářství, jsou to auta, která máte jako výborná užitková a na víkendy a když máte chuť se projet tak vytáhnete z garáže něco jiného. Akorát, pokud člověk vážně může mít jen jedno jediné auto ( a smysl to dává) a je Autíčkář , tak je jasný že Prius stojí někde na konci seznamu toho o čem by uvažoval. Pak si koupí to EVO a "otravuje" sousedy s tím blow off ventilem :) V tom je taky ten problém, špatně se vybere jedno skvělé univerzální auto.

beastar
10. listopadu 2017, 17:22
0

Tady něco pro kamaráda do Norska, když ani neví co se děje ve státě kde žije. Tohle taky mám rád jak každý má všude kámoše, co mu tvrdí jak je to tam super :)) Stát kde se narodíme si nevybereme, zem kde chceme žít ano, tak asi. Norsko tak trochu fašistická monarchie s prvky demokracie. No nic:

https://www.ft.com/content/84e54440-3bc4-11e7-821a-6027b8a20f23
https://www.theguardian.com/environment/2014/jan/29/norway-electric-cars-sale
http://www.businessinsider.com/afp-booming-electric-car-sales-under-fire-in-norway-2014-8
http://www.manager-magazin.de/politik/europa/oslo-e-auto-vereinigung-raet-vom-kauf-von-elektro-autos-ab-a-1168496.html

No a teď kluci honem Google translator a hop hop deutsch....

MartinCoupe
10. listopadu 2017, 17:42
0

Ich mag deutsch, kein problem :-) Jasne, ze me uz polak krizeny s kdovim co v levym pruhu v DE vyblikaval. Ale furt na 1km dalnic je ten pomer mensi. :-) Ale je fakt, ze nejsem cistokravnej Autickar, neb v letnich mesicich jezdim na motorce a petrolhead orgie si realizuju v jedne stope. A magorarny alá blow off ventil v obydlene zone delam taky, byť s děravým vyfukem... :-)))

GanGreen
11. listopadu 2017, 09:37
0

Tohle už jsou normálně ekofašistický názory, se na mě nezlob :D

VK
VK
11. listopadu 2017, 23:32
0

Jenže tady je problém v tom, že benzínový hybrid má spotřebu - a tím produkci CO2 - na stejné úrovni, jako stejně výkonný diesel. Taky to jako náhrada dieselu, přinejmenším na americké a asijské poměry, je konstruováno.

MartinCoupe
15. listopadu 2017, 17:59
0

Jenže benzinovy hybrid voni po benzinu zatimco diesel smrdi po dehtu. A emise nejsou jenom o CO2... A hlavně, koho by pořád bavilo mít zamaštěny ruce a jezdit Zetorem. A z benzino hybridu neudelas po vykuchani DPF filtru pojizdnou dymovnici. Howg

PeterLuk
09. listopadu 2017, 11:19
0

Veľmi pekné fotky, nato že má to auto podľa môjho názoru najhorší dizajn od čias Aztecu (pravda, silno mu konkuruje Mirai, pekný kontrast).

K článku. Je to veľmi dobre napísané a mala by si to prečítať väčšina “haterov” (nemám rád ten výraz, ale sem sa hodí) ekologických áut. Takéto autá majú tiež svoju klientelu. Akurát je väčšina jej príslušníkov opakom nás čo chodíme na tento server. Aj preto to auto nikdy nebudem mať rád, ale to auto nikdy nebolo navrhnuté pre mňa. Na druhú stranu, ako test mi to prišlo slabé, autor viac písal o klientele auta, ako o aute samotnom.

reagovat
MartinCoupe
15. listopadu 2017, 18:03
0

Mirai je furt lepší, než 30 let porad stejny design Skodovky.

MartinCoupe
09. listopadu 2017, 11:21
0

Zase recenze ve stylu: "u nas na vesnici na jezdeni mezi JZD a hospodou je to auto k nicemu, takze je to auto k nicemu pro vsechny". Na jezdeni po Tokiu nebo Mnichovu je to podle me smysluplnejsi auto nez jakakoliv V8 Biturbo...

reagovat
beastar
09. listopadu 2017, 13:36
0

No nevim jak v Mnichově, ale na ježdění po Praze ve stylu kancelář, domů, občas výlet za město je to rozhodně lepší jak v8. Největší slabina je zase design, ale to je věc názoru. U nás na jzd by se to ale mezi feldama vyjimalo dokonale.

BobAsh
09. listopadu 2017, 14:20
0

To auto není k ničemu, to auto se jen hrozně urputně snaží nebýt auto.

MartinCoupe
09. listopadu 2017, 14:56
0

A lepsi to uz nebude. Ale dokud se porad vyrabi Bentley Continental, nic neni stracenego, jak rikaji polaci, kdyz prohravaji 0:5 ve fotbale :-)

S.
S.h.I.t.
09. listopadu 2017, 15:45
5

Si nemuzu pomoct, ale me se to designove snad i libi :D , jen bych to posadil na jina (urcite vetsi opticky, mozna i fyzicky) kola

Inženýr
10. listopadu 2017, 07:47
0

MartinCoupe: Zrovna Continental bych neuváděl jako etalon. I když se jedná o Bentley, je to prostě ten "levný model". :)

MartinCoupe
10. listopadu 2017, 09:14
0

Ja ho davam jako priklad, protoze ho delaji uz 15 let porad stejne. Bez zadnejch extra elektronickych fičurek. :-)

Inženýr
10. listopadu 2017, 13:37
0

Lepším příkladem by byl model Arnage, který se už bohužel nevyrábí.

GanGreen
09. listopadu 2017, 15:12
0

To je tak ošklivý vozidlo (záměrně nepíšu auto) že nemám chuť si o něm cokoliv číst...

reagovat
Ronoath
09. listopadu 2017, 15:54
9

Zrovna ve chvíli, kdy jsem si říkal "dobrý začátek, teď test" elaborát skončil. Škoda, že tu přece jen nezazní něco navíc, neboť kdo jiný má hledat alespoň něco autíčkářského na hybridu než autíčkář?

Pro mě by hybrid měl své výhody a pořád čekám, až se objeví někdo, kdo mi je svým testem potvrdí:-)

reagovat
sheogh
09. listopadu 2017, 16:42
2

Tolik predsudku a zrovna tady? Design je subjektivni, znam dokonce lidi, kterym se libi multipla :-) Me osobne prijde spis zvlastni, atypicky, nez hnusny...

Jinak ja v tom vidim opak - to auto je zajimavy pro lidi, co maji radi moderni technologie, a jsou trosku extroverti. Navic je prikladne spolehlivy a celkem prakticky. Reseni pohonu je inovativni, a funkcni.

Pruis by se me nahodou moc libil jako druhy auto na cukani po meste a do prace

reagovat
BobAsh
09. listopadu 2017, 17:10
0

Já teď koukám, že mi tam vypadl poslední odstavec verdiktu, který by měl o kousek víc vysvětlit, že ten test je právě o tom, že k Priusu nechci mít předsudky a že to, že se snaží nebýt autem, nemusí být špatně. Prius je skvělý, jen je záměrnou antitezí "autovitosti".

PepaSFI
09. listopadu 2017, 17:21
0

ti srnci, to není Priusem, to byla nejspíš jen nevhodná denní doba, špatný místo nebo taková nějaká podobná vokolostojíčnost. Srnci prostě takoví jsou. Naprosto tupý zvíře, tupější je prý snad jen los. Mám s nima každodenní zkušenost při cestě do práce. Normálně se pasou těsně u silnice, ani hlavu nezvednou. Dnes mi přecházeli naprosto flegmaticky těsně před autem. Naštěstí jsou vidět a vím že tam jsou, takže jedu velice pomalu a svítím mlhovkama abych viděl do stran. Je fakt že lidi mají se zvěří různé zkušenosti. Nikdy se mi nestalo že by mi srnec skočil těsně před auto a já musel ostře brzdit nebo ho dokonce srazil. Brácha trefil srnce dvakrát, z toho jednou naštěstí beze škody kdy srnec vyskočil těsně před autem, převalil se na kapotu a kousek jsme ho vezli než utek. Občas mě pobaví když se někdo rozčiluje že lidi jezdí na motorkách a čtyřkolkách po polních cestách, že chudáci zvířata jsou z toho strašně vyděšený a utíkají strašně moc pryč. Hmm, když jsou takový vyplašenky, čím to je že jich tolik semelou sekačky a kombajny, že v panice neprchají když se stroj objeví?

Ještě k Priusu. Mě se článek líbil. nejsem moc příznivce přeměřování kufru a ohmatávání plastů, radši než tabulky čtu příběhy. Na tom autě asi bude nejzábavnější sledování displeje s tokama energie. Taková jízda výtahem. Nastoupit, zmáčknout čudlík, tichá hudba zní, cink, jsme na místě, vystupujem. Už to sice nevypadá tak hrozně jako dřív ale pořád to ty rysy má. Divná bedna na malých kolečkách, divně zvednutý zadek, holt kompromisy s aerodynamikou.

reagovat
JLK
09. listopadu 2017, 17:35
1

"čím to je že jich tolik semelou sekačky a kombajny, že v panice neprchají když se stroj objeví?" - do sekacek se dostanou hlavne mladata, ktera jako obrannou strategii maji "ztuhnout a nedychat", protoze pripadnemu predatorovi by stejne neutekla.

BobAsh
09. listopadu 2017, 17:57
0

Ne, s tím Priusem fakt ty srnky nezdrhaly vůbec. Nikdy jsem jich neviděl tolik.

PepaSFI
09. listopadu 2017, 19:25
0

to tam asi zrovna přitáhlo stádo. Ti srnci opravdu neutíkají, dokonce to prý je velice efektivní metoda pytlačení. Místo vysedávání na posedu prostě přijedou autem doslova na pár metrů a střílí rovnou z auta. Když se jede přiměřenou rychlostí, zvířata se strojů nebojí. Myslím že trochu problém může být při vyšší rychlosti, tam je to o překvapení, třeba i oslnění světly, zvíře zpanikaří a někam náhle vyrazí, často přímo před auto. Divoký prasata, ty prostě jdou a nehodlají o tom diskutovat. A to bývá velká rána, minulý týden tady nedaleko někdo trefil autem divočáka 150 kg. Půl auta na šrot.

beastar
09. listopadu 2017, 20:33
0

Já nemám předsudek ani jeden. Mě by se ten vehikl nelíbil ani kdyby se dělal čistě na ekologickou naftu. Vypadá to odporně jak zvenku tak zevnitř. Malá kola celý dojem umocňují je to teda jen subjektivní dojem takže ok. Chápu, že se najdou lidi kterým to imponuje ať už jako technologicky, nebo kus jako designu. Ty srnky se možná jen obdivně zastavovali ne? Přece jen jezdí toho tak málo, že spatřit to na silnici je malý zázrak. Jinak viz. tady komentář pana Raspbyho níže s tím bych i souhlasil.

Nevím co na tom kdo chce hledat autíčkářského proboha. Když je tady nějaká škodovka všichni se můžete přetrhnout aby jste si kopli jaká je to hrůza a stejnou hujdu od rejží tady někteří pomalu obdivují jen, protože v tom je hybridní ústrojí. To fakt nechápu :))

PeterLuk
10. listopadu 2017, 12:00
1

Ona je hlavne v prvej polovici jesene ruja, to sa dá bežne vidieť viac srniek, než inokedy.

Ináč mne príde celý dizajn tohto auta jednoducho nepodarený. Za zadnými kolesami to má veľkú masu plechu, má to hrozne veľa zbytočných prelisov a svetlá v rôznych skrútených tvaroch... Aj futuristické auto môže vyzerať dobre. Ale na Priuse mi nevadí to, že je futuristický, ale jednoducho to, že je škaredý.

Raspby
09. listopadu 2017, 17:33
1

Já myslím že z tetu vyplývá to, že je to prostě "ekologický" přepravník z bodu A do bodu B...nic víc, nic míň :-) Prostě pro lidi které auta nezajímají a chtějí něco úsporného a "zeleného" a mají na to prachy... :)

reagovat
MartinCoupe
10. listopadu 2017, 09:19
0

To nema s ekologii nic spolecneho. Je to proste life stajlu...

Raspby
10. listopadu 2017, 09:38
0

Proto k tomu dávám uvozovky

beastar
10. listopadu 2017, 13:46
0

No jasný no pro předsedu Dětí země jasná volba. A v Greenpeace už mají taky objednáno 10 kusů v khaki zelené.

PM
PM
19. listopadu 2017, 12:46
0

Tak kvůli této recenzi jsem se musel ač jako pravidelný čtenář přihlásit, abych mohl okomentovat...Nechápu proč by tohle auto nemělo být autem?? Naopak, pro účely jaké bylo stvořený je autem dokonalým - ideální auto pro denní přepravu kamkoliv.. Najezdim denně cca 100km , z toho cca 40 km po Praze vždy ve špičce. Mít na auto větší budget, je Prius moje vysněná kára na denní ježdění. A to mám - v rozporu se článkem - auta rad. Jestli je pro Vás porno stát každý den hodiny v zacpach a cukat se v nich stylem - spojka, jednička , brzda a to samé pořad dokola - v nějaké V8 nebo v nevím v čem, tak to hodně štěstí. Asi přitom cukání v zacpach určitě využijete i komunikativní řízení a krásný zvuk motoru. Není pro tento model - daily car - lepší mít v garáži třeba ten Prius a o víkendech vytáhnout z garáže druhé auto “pro zábavu” ať už je to cokoliv pro kohokoliv ( offroad, kabrio, cokoliv jiného ) ?? Doporucuju se podívat na recenze tohoto typka

děla je aspoň hlavou a patou a věřte tomu nebo ne - auta má rad a umí v nich dokonce i jezdit.....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem